- 2012-03-18
- 10,107
- 80,073
سلام و درود
بنده امروز مراحل عیب یابی رو انجام دادم و این هم گزارش
بنده از یک ترانس استفاده کردم که کمی کمتر از 12 ولت هست و بعد از پل دیود 14.5 ولت dc دارم
1-ولتاژ زینر 0.8 ولت و تمامی قسمت هایی که گفته بودید تست شد، سالم بودن اما همچنان 0.8 ولت میباشد
2-ولتاژ پین 4 آی سی U1 صفر اما ولتاژ پین 4 آی سی های U2 و U3 هردو 0.8
و ولتاژ پین 7 همهی آی سی ها 14.5 ولت میباشد
3-Q1 و D9 آزاد شد
4-ولتاژ پین 6 آی سی U1
11.35 ولت میباشد
5- ولتاژ پین 3 آی سی U2 با P1 بین ولتاژ 0.5 تا 11.27 متغیر بود( لازم به ذکر است متناسب با چرخاندن ولوم زیاد میشه و مشکلی نبود)
6-ولتاژ پین 6 آی سی U2 در هیچ شرایطی تغییر نداشت (R15 را نیز جدا کردم) و روی 0.6 ولت ثابت می باشد
حتی با تعویض آی سی هم درست نشد، و آی سی داغ هم می شود
7-ولتاژ امیتر Q2 و Q4 هر دو بین 0.5 تا 0.57 ولت متغیر بود
8- ولتاژ پین 6 آی سی U3 هیچ تغییری نداشت( با استفاده از مقاومت 10 کیلو که ذکر کرده بودید تست کردم نتیجهای نداشت) و روی 14.5 ثابت بود حتی با تعویض آی سی نیز درست نشد،این آی سی نیز داغ میشود
با سپاس از شما که برای حل مشکل وقت میگذارید
درود
احتمالا هر دو آی سی 2 , 3 سوخته
برای تست هر آی سی ، در محل u1 بگذار اگر پایه ۶ آن حدود ۱۱ ولت بود اون آی سی سالمه
حالا آی سی هایی که داغ میکنه بروش فوق تست کن ببین سوخته یا سالمه
اگه ایرادی در مونتاژ نباشه بقیه آی سی ها سوخته
از آی سی سوخته بهیچ عنوان استفاده نکن چون عملکرد بقیه سیستم را هم مختل میکنه و قابل عیب یابی نمیشه
سپاس
آخرین ویرایش: