آی پی امداد
abtahi

سوال: فرق موتور هایی که ذغال در انها یکار رفته و موتور هایی که بدون زغال است

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,098
درود
این چه نوع موتوری میباشد
سیم پیچ ندارد
ذعال ندارد
نه دور بالایی داره و نه قدرت بالا چپ گرد هم نداره
سرعت کم ، قدرت پایین به چه دردی میخوره و کجا مصرف میشه آیا خرابه ؟
مشاهده فایل‌پیوست 159630

تو آتا آشغالهای مغازه پیدا کردم و نمیدونم مال چی بوده و به چه کاری میاد

سپاس

درود
چیری مشخص نیست
احتمالا با چرخ دنده ، سرعت را پایین اوردن
شاید متعلق به اجاق گاز و جوجه سرخ کن باشه

سپاس
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,425
گنبد کاووس
درود
چیری مشخص نیست
احتمالا با چرخ دنده ، سرعت را پایین اوردن
شاید متعلق به اجاق گاز و جوجه سرخ کن باشه

سپاس
درود
خیر استاد بعید میدونم چون کوچک میباشد و اصلا زور نداره
ولتاژ و مشخصات رو پلاک ثبت شده
ولتاژ 12 DC ولت 2,5 وات و 2200rpm
بازش کردم کل متعلقاتش همینه
چرخ دنده ، سیم پیچ ، زغال هیچی نداره
نمیدونم چه نوع موتوری هست
باتوجه به هسته و آهنربا احتمالا توسط القایی کارمیکنه
ولی هم دورش پایینه و هم قدرتش

شاید مربوط به قطعه ای از خودرو باشه
۲۰۱۹۰۹۲۸_۲۰۰۴۱۸.jpg
خودم نفهمیدم چیهرگفتم شاید کسی در موردش اطلاعاتی داشته باشه
البته باتوجه به سرعت پایین و قدرت کم احتمال داره خراب باشه
ولتاژ بالاتر هم بهش ندادم
شاید با ولتاژی بالاتر دورش بیشتر شه

سپاس
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,098
درود
خیر استاد بعید میدونم چون کوچک میباشد و اصلا زور نداره
ولتاژ و مشخصات رو پلاک ثبت شده
ولتاژ 12 DC ولت 2,5 وات و 2200rpm
بازش کردم کل متعلقاتش همینه
چرخ دنده ، سیم پیچ ، زغال هیچی نداره
نمیدونم چه نوع موتوری هست
باتوجه به هسته و آهنربا احتمالا توسط القایی کارمیکنه
ولی هم دورش پایینه و هم قدرتش

شاید مربوط به قطعه ای از خودرو باشه
مشاهده فایل‌پیوست 159634
خودم نفهمیدم چیهرگفتم شاید کسی در موردش اطلاعاتی داشته باشه
البته باتوجه به سرعت پایین و قدرت کم احتمال داره خراب باشه
ولتاژ بالاتر هم بهش ندادم
شاید با ولتاژی بالاتر دورش بیشتر شه

سپاس

درود
وقتی ولتاژ ۱۲ ولت نوشته نباید ولتاژ بیشتر بدب میسوزه
مطمئنا آی سی و ترانزیستور داره ولی با چسب مخفی شده
سیم ولتاژ را تعقیب کنی مشخص میشه
جوجه گردان از اینم کوچکتر وجود داره باید دورش هم کم باشه
۱۲ ولت میدی ولتاژ کم نمیشه همون ۱۲ میمونه ؟
گوشه قاب سیم پیچ را بشکن ببین سیم نازکه ؟
اگه سیم پیچ نازک باشه ترانزیستور آی سی هم نداشته باشه دراینصورت این برچسب مال این نیست و باید متناوب متصل بشه

سپاس
 
آخرین ویرایش:

aminreno

VIP+ افتخاری
کاربر
درود
وقتی ولتاژ ۱۲ ولت نوشته نباید ولتاژ بیشتر بدب میسوزه
مطمئنا آی سی و ترانزیستور داره ولی با چسب مخفی شده
سیم ولتاژ را تعقیب کنی مشخص میشه
جوجه گردان از اینم کوچکتر وجود داره باید دورش هم کم باشه
۱۲ ولت میدی ولتاژ کم نمیشه همون ۱۲ میمونه ؟
گوشه قاب سیم پیچ را بشکن ببین سیم نازکه ؟
اگه سیم پیچ نازک باشه ترانزیستور آی سی هم نداشته باشه دراینصورت این برچسب مال این نیست و باید متناوب متصل بشه

سپاس

یعنی شما احتمال میدید براشلس باشه ؟
در صورت امکان کمی در مورد الکتروموتور های اسلیپ رینگ صحبت کنید, نوع و شیوه راه اندازیشون, کاربردش در صنعت و اینکه چرا بجای این موتور پیچیده از موتور های یونیور سال استفاده نمیشه تا به یک سوال برسیم
 

امیر سجاد

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2018-07-10
1,232
4,388
ایران
سلام استاد مهربانم غزال و دوست خوبم اقا حبیب احتمالا موتورهای با قطب چاکدار نا متقارن است. سیم پیچ این موتور ها مانند هسته ترانسفور ماتور است .این موتور ای سی است . و داخلش اهن ربا نداره.
 
آخرین ویرایش:

aminreno

VIP+ افتخاری
کاربر
درود
خیر استاد بعید میدونم چون کوچک میباشد و اصلا زور نداره
ولتاژ و مشخصات رو پلاک ثبت شده
ولتاژ 12 DC ولت 2,5 وات و 2200rpm
بازش کردم کل متعلقاتش همینه
چرخ دنده ، سیم پیچ ، زغال هیچی نداره
نمیدونم چه نوع موتوری هست
باتوجه به هسته و آهنربا احتمالا توسط القایی کارمیکنه
ولی هم دورش پایینه و هم قدرتش

شاید مربوط به قطعه ای از خودرو باشه
مشاهده فایل‌پیوست 159634
خودم نفهمیدم چیهرگفتم شاید کسی در موردش اطلاعاتی داشته باشه
البته باتوجه به سرعت پایین و قدرت کم احتمال داره خراب باشه
ولتاژ بالاتر هم بهش ندادم
شاید با ولتاژی بالاتر دورش بیشتر شه

سپاس

تاکو (تاخو) نیست ؟؟
البته احتمال اینکه تاکو باشه کمه چون لیبلش زده dc
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,425
گنبد کاووس
درود بر همه دوستان گرامی
حقیقتا چون دیدم مورد توجه قرارگرفته گفتم بزار تا تهش برم ولی کمی خرابکاری کردم و سیمپیچ از جایی قطع کرد ولی خوشبختانه تونستم لحیم کنم
تصاویر رو پیوست میکنم
چسب فوق العاده محکم و وحشتناکی داشت ، کل قاب رو شیکوندم و تا به اینجا که در تصویر مشخص میباشد پیش رفتم و دیگه تمام
دوتا سیمپیچ کنار یکدیگر داره با دور بالا
ویک برد مدارچاپی ولی اینکه چه قطعاتی به اون متصل میباشد دیگه بازنمودن مابقی چسب خیلی خطری بود و باز نکردم
امیدوارم تا به اینجا تونسته باشه کمکی کنه تا معلوم شود چگونه موتوری میباشد
سپاس۲۰۱۹۰۹۲۸_۲۲۱۵۵۲.jpg
۲۰۱۹۰۹۲۸_۲۲۱۱۵۶.jpg

تصویری که لحیم داره ارتباط دو سیمپیچ به همدیگه بود که زیرچسب پنهان بود و پاره شد

تصویر برد هم که علامتگذاری شده چهار سیم متصل به سیمپیچ میباشد
 

aminreno

VIP+ افتخاری
کاربر
درود بر همه دوستان گرامی
حقیقتا چون دیدم مورد توجه قرارگرفته گفتم بزار تا تهش برم ولی کمی خرابکاری کردم و سیمپیچ از جایی قطع کرد ولی خوشبختانه تونستم لحیم کنم
تصاویر رو پیوست میکنم
چسب فوق العاده محکم و وحشتناکی داشت ، کل قاب رو شیکوندم و تا به اینجا که در تصویر مشخص میباشد پیش رفتم و دیگه تمام
دوتا سیمپیچ کنار یکدیگر داره با دور بالا
ویک برد مدارچاپی ولی اینکه چه قطعاتی به اون متصل میباشد دیگه بازنمودن مابقی چسب خیلی خطری بود و باز نکردم
امیدوارم تا به اینجا تونسته باشه کمکی کنه تا معلوم شود چگونه موتوری میباشد
سپاسمشاهده فایل‌پیوست 159635
مشاهده فایل‌پیوست 159636

تصویری که لحیم داره ارتباط دو سیمپیچ به همدیگه بود که زیرچسب پنهان بود و پاره شد

تصویر برد هم که علامتگذاری شده چهار سیم متصل به سیمپیچ میباشد

ظاهرا براشلسه, چرا قرمز گرانده؟
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,098
یعنی شما احتمال میدید براشلس باشه ؟
در صورت امکان کمی در مورد الکتروموتور های اسلیپ رینگ صحبت کنید, نوع و شیوه راه اندازیشون, کاربردش در صنعت و اینکه چرا بجای این موتور پیچیده از موتور های یونیور سال استفاده نمیشه تا به یک سوال برسیم

درود

در این خصوص اطلاعات ارزشمندی ندارم .
چون زمانیکه ماشین های الکتریکی تحصیل کردم اینا نبود
اما آنچه مسلم است dcبدون جارو.بک قادر به تولید گشتاور نیست
و لذا بدون جاروبک باید فرکانس داشته باشیم و به همین علت حدس زدم ترانزیستور و آی سی داره
و قطر سیم متناسب با ۱۲ ولته
اگه اطلاعاتی دارید استفاده میکنیم.

سپاس
 
آخرین ویرایش:

مجید89

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-12-14
799
4,106
شمال
کاهش ولتاژ موجب کاهش گشتاور شده و سرعت کاهش می یابد اما ازآنجاکه موتور با کاهش سرعت به حالت ترانس اتصال کوتاه نزدیک و نزدیکتر مبشه لذا بجای کاهش جریان ، میبینیم کاهش ولتاژ بشدت موجب افزایش جریان میشه و صدمه وارد میکنه و بهمین علت کمپرسور یخچال با کاهش ولتاژ برق شهر اورلود میکنن و نهایتا میسوزن

با سلام خدمت استاد عزیزم
استاد قسمتی از فرمایشتون رو که قرمز کردم متوجه نشدم. میشه بیشتر توضیح بدین که شباهت موتور و ترانس در چیه؟ منم مدتهاست که از مبحث موتورها و ماشینهای الکتریکی دور شدم

ضمناً از این تاپیک خیلی بهره بردم. ممنونم
 
آخرین ویرایش:
بالا