- 2012-03-18
- 10,107
- 80,073
با سلام.ممنونم از لطفتون. ولی ما داریم درس پس می دیم استاد. شما خودتون در پست 16 همین تاپیک فرموده بودین که با افزایش مقاومت 150 کیلو سرعت موتور کاهش پیدا میکنه. و من طبق همین نظر عمل کردم. و به نتیجه مثبت رسیدم وگر نه من سوادم در زمینه الکترونیک در حد آقای موهان و رشید و دنیل هارت ایناست، بیشتر نیست
در مورد اینکه ولوم قسمتیش اگه غیر فعال باشه مشکلی نداره، از نظر الکترونیک مشکلی بوجود نمیاد ولی توی جاروبرقی خصوصا اگر ولومش کشویی باشه یک مقدار تو ذوق مشتری میخوره (دیمر رو تا وسط میکشه میبینه عمل نمیکنه، میگه قبلا اینجوری نبود و ...) و چون دیمر کشویی توی بازار خیلی محدوده که به جارو برقی بخوره (من فقط 470 و 500 کیلوش رو دیدم) مجبوریم از روش های دیگه برای این کار استفاده کنیم. و ان شاالله با کمک های شما استاد گرامی بتونیم این مشکل رو هم حل کنیم.
کماکان متاسفانه ما فردا کارگاه تعطیل هست و ان شاالله دوشنبه طبق نظری که فرمودین مقاومتهای مختلف رو چک می کنم و گزارشش رو خدمتتون ارائه میدم تا با راهنماییهای شما بتونیم این مشکلم حل کنیم.
باز هم ممنونم از لطفتون و وقتی که برامون می گذارید. خیلی بزرگوارید،بزرگوار
درود
آفرین بابت صداقت فنی و توفیق و پیگیری مقصود
اگرچه گفتی برای افزایش ولتاژ از اطلاعات تحلیل استفاده کردی اما اولا صداقت شما آفرین داره و ثانیا بابت جستجوی موثر در بین مقاومت ها و دسترسی به نتیجه موثر و توفیق.
صرفنظر از اینکه تصور میکنم اشتباه کردی و چون نتیجه تجربه را اعلام کردی به نتیجه ای که بچشم دیدی و تجربه کردی تردید نکردم و منم اشتباه افتادم غافل از آنکه مقایسه نکردی و با این فرض که قبلا کل ولوم موثر بوده تصور کردی بخشی که بی ثر است ناشی از اصلاحیه است درحالیکه قبلا ناحیه بی اثر بزرگتر بوده و پس ازاصلاح کمتر هم شده
یعنی اگه الان 40٪بی اثره قبلا 50٪ بی اثر بوده که با مطالعه اجمالی نقشه دیدم با ۳۰۰ کیلویی باید محدوده موثر ولوم بیشتر بشه نه کمتر
لذا اگه یکبار دیگه تست کنی می بینی با ۱۵۰ کیلو محدوده کمتری از ولوم موثره فلذا با ۳۰۰ کیلو بهتر میشه نه بدتر
و اگه اشتباه میکنم اعاام فرمایید
در هر صورت ، اگه ناحیه بی اثر بژرگتر هم بشه غالبا مشتری توجیه میشه و میتونی تصمیم را بمشتری واگذار کنی که اگه میخواد عمر بیشتری داشته باشه دراینصورت بخشی از ولوم ناکارآمد میشه که استفاده ای نداره و مضر هم نیست و کمترین اثری در انتخاب سرعت هم نداره و فقط ضامن افزایش عمر است و غالبا میپذیرند .
اگه نپذیر دراینصورت ارزش دلسوزی نداره و طبق نظرش انجام بده.
اما اگه میخوای از طراحی اصلی هم بهتر بشه من که تشویق کردم ادامه بدی و منم کمک میکنم رفع بشه.
در ضمن از الان نباید مناسبترین قطعه و ولوم کشویی تهیه کنید.
ابتدا با ولوم یا حتی مقاومت های در دسترس باید تست کنی
مثلا میتونی مقاومت ۱۰۰ کیلو با ولوم معمولی موجودت که x اهمه سری کنی و فرض کنی ولوم x+100k = y اهمیه که نمیتونی ۱۰۰ کیلو اهم انتهاش رو تست کنی ولی ابتدای این ولوم فرضی y اهمی تا y_100k که قابل تست هست و با ولوم خودش بدون مقاومت سری هم میتونی تست کنی که چقدر در ابتدای ولوم تا صفر اهم موثره و وقتی تکلیف مشخص شد که چه ولومی مناسبه اونوقت دنبال ولوم مشابه جارو از نظر حجم و قیافه بگرد که اهمش برابر یا نزدیک به ولوم مناسب باشه.
من و علاقمندان را هم در جریان بگذار تا با روش تحقیق در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه آشنا بشی.
الان بگو منظورت کدوم قسمت ولومه که بی اثره
ابتدای ولوم بی اثره که به صفر اهم نزدیک است یا انتهای ولوم که به ماکزیمم اهم نزدیک میشه ؟
سپاس
آخرین ویرایش: