پاسخ : ساده ترین و دقیق ترین منبع تغذیه با تحلیل و عیب یابی
درود
مشکل ولت متر حل شد
پایه زنر ZD3 از برد لق شده بود لحیمش رو تقویت کردم مشکل پرپر زدن و خاموش شدنش منتفی شد
ولی LED و بیزر روشن نمیشن ولتاژ خیدی کمی بهشون میرسه
تمامی قطعات رو چک کردم سلامت هستند احتمالا مشکل مربوط به آیسی میشه که در ابتدا توسط سوییچینگ بهش فشار وارد شده و آسیب دیده
هر دو ولوم کار میکنن محدود کننده جریان هم احتمالا درست کار میکنه
به خوبی میتونم باهاش جریان رو محدود کنم طوری که روی ۱۲ یا ۵ و یا ۷ ولت جریان بسیار ناچیزی بدهد و روی ۱۲ ولت نتونه لامپ رو روشن نماید
روی ۱۲ ولت تنظیم میکنم و لامپ موتور بهش متصل میکنم حالا کم کم ولوم جریان رو میچرخونم و نور لامپ ضعیف و ضعیف تر میشود و از بازر صدای ضعیفی به گوش میرسد ولی LED روشن نمیشه
در همین نقطه ولتاژ دو سر LED و بیزر کمتر از یک ولت میباشد
خود LED رو توسط ولتاژ خارجی تست کردم سالم میباشد
جهت پایه ها نیز رعایت گردیده
در کل الان تغذیه اوکی میباشد فقط نور LED و صدای بیزر مشکل این تغذیه گردیده
ولتاژ پایه های آیسی رو هم یادداشت نمودم
مشکی ولت متر متصل به منفی خروجی
قرمز ولت متر به :
پایه یک = منفی 5.34 ولت
پایه دو = 31.70
پایه سه = 32.80
پایه چهارم = منفی 5.36
پایه پنجم = منفی 5.35
پایه ششم = 32.20
پایه هفتم = 32.80
پایه هشتم = صفر ولت میباشد
آیسی یدک ندارم بتونم تعویض کنم و باید تهیه نمایم
سپاسگزارم
درود
زمانی مقادیر یک مدار را دستکاری میکنیم که به صحت نقشه شک کنیم و تصور کنیم این نقشه کار نمیکنه
البته من خدا نیستم و ممکنه نقشه ضعف هایی داشته باشه اما ازآنجاکه تعداد قابل توجهی از علاقمندان موفق به مونتاژ و تایید شدند و هیچکدام چنین ضعفی اعلام نکردند لذا اگه با صلاحدید خودت از سوئیچینگ استفاده نمیکردی به این مشکل برخورد نمیکردی .
لذا جالب ترین نکته گزارشت این بود که با وجود تایید و توفیق جملگی دوستانی که مونتاژ کردند معذالک تصمیم داشتی نقشه را دستکاری و اصلاح کنی تا درست بشه.
و گفتی ولتاژ به ledنمیرسه و کاری کنیم که بهش ولتاژ برسه ؟
رسوندن ولتاژ به led کاری نداره ولی باید بموقع روشن بشه.
بجای این تصمیمات و اصلاح نقشه ببین اشکال چیه ؟
هرچند ترانس کوچیکه ولی اگه ولتاژ خروجی پل را در زمان اتصال بار گزارش کردی فعلا مربوط به ترانس نیست.
گفتی جریان را کاملا باز کردی و تست کردی ولی باید جریان را نزدیک به صفر کنی و تست کنی تا led روشن بشه
یعنی جریان باید کمی از صفر بیشتر باشه تا با اندک جریانی led روشن بشه و میتونی ابتدا جریان را کاملا ببندی که بدون بار هم باید led روشن بشه و اگه نمیشه قطعات را تست کنبویژه led و آی سی.
چرا ولتاژ ولتمتر را زمان پر پر گزارش نکردی ؟
آیا آی سی سالمه ؟
با توجه به اینکه بدون تغییرات لازم از تغذیه سوئیچینگ استفاده کردی و قطعات را تحت فشار قرار دادی باید به سلامت قطعات شک کنی نه به نقشه ای که بارها تست و با قدرت تایید شده.
اگه مونتاژ اشکالی نداره قطعاتی سوخته .
ولتمتر را خارج از تغذیه و با تغذیه دیگری تست کن ببین سالمه یا نه ؟
led روتست کردی ؟
در شرایط حاضر فرصتی برای عیب یابی ندارم و البته قطعاتی نداره و بسرعت اشکال پیدا میشه. ولی با توجه به گزارش شما با احتمال زیاد
اگر محدود کننده جریان کار میکنه دراینصورت led سوخته
درغیراینصورت اگر محدود کننده کار نمیکنه آی سی سوخته .
سپاس
درود
مشکل ولت متر حل شد
پایه زنر ZD3 از برد لق شده بود لحیمش رو تقویت کردم مشکل پرپر زدن و خاموش شدنش منتفی شد
ولی LED و بیزر روشن نمیشن ولتاژ خیدی کمی بهشون میرسه
تمامی قطعات رو چک کردم سلامت هستند احتمالا مشکل مربوط به آیسی میشه که در ابتدا توسط سوییچینگ بهش فشار وارد شده و آسیب دیده
هر دو ولوم کار میکنن محدود کننده جریان هم احتمالا درست کار میکنه
به خوبی میتونم باهاش جریان رو محدود کنم طوری که روی ۱۲ یا ۵ و یا ۷ ولت جریان بسیار ناچیزی بدهد و روی ۱۲ ولت نتونه لامپ رو روشن نماید
روی ۱۲ ولت تنظیم میکنم و لامپ موتور بهش متصل میکنم حالا کم کم ولوم جریان رو میچرخونم و نور لامپ ضعیف و ضعیف تر میشود و از بازر صدای ضعیفی به گوش میرسد ولی LED روشن نمیشه
در همین نقطه ولتاژ دو سر LED و بیزر کمتر از یک ولت میباشد
خود LED رو توسط ولتاژ خارجی تست کردم سالم میباشد
جهت پایه ها نیز رعایت گردیده
در کل الان تغذیه اوکی میباشد فقط نور LED و صدای بیزر مشکل این تغذیه گردیده
ولتاژ پایه های آیسی رو هم یادداشت نمودم
مشکی ولت متر متصل به منفی خروجی
قرمز ولت متر به :
پایه یک = منفی 5.34 ولت
پایه دو = 31.70
پایه سه = 32.80
پایه چهارم = منفی 5.36
پایه پنجم = منفی 5.35
پایه ششم = 32.20
پایه هفتم = 32.80
پایه هشتم = صفر ولت میباشد
آیسی یدک ندارم بتونم تعویض کنم و باید تهیه نمایم
سپاسگزارم
آخرین ویرایش: