آی پی امداد
abtahi

تجربیات: Pcb و تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
پاسخ : تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

خب سوال من از روش مدرج کردن توصیه شده توسط شما تولید شد
من میگم کچا رو برا 1 آمپر باید علامت زد؟جایی که LEDخاموش بشه یا جایی که دیگه محدود کننده ولتاژ رو کاهش نده

برای اینکه بتونم واوم جریان رو خوب مدرج کنم جکار کنم؟فاصله 100 میلی تا 1 آمپر خیلی ناچیزه اما از 1.5 تا 3 آمپر خیلی فاصله زیادیه.راه حلی نیست؟
درود

فرمودید
فاصله 100 میلی تا 1 آمپر خیلی ناچیزه اما از 1.5 تا 3 آمپر خیلی فاصله زیادیه.راه حلی نیست؟
وقتی هنوز نتونستی مدرج کنی چطور فهمیدی فاصله ها غیرخطی و نامناسبه مضافا که
۱۰۰ میلی آمپر تا 1 آمپر یعنی ۹۰۰ میلی آمپر
اما ۱،۵ آمپر تا ۳ آمپر یعنی ۱۵۰۰ میلی آمپر یعنی باید فاصله حدود ۲ برابر باشه.اما اگه ۱۰ برابره باید اصلاح بشه که مدام سوال کردم از محل و نقطه ۳ آمپر تا انتهای ولوم جریان فاصله خالی داری یا نه که هر گز پاسخ ندادی .و دیگه نباید پاسخ شما رو میدادم ولی خواستم این تاپیک ناقص و خراب نشه .
فرمودید.
برای اینکه بتونم واوم جریان رو خوب مدرج کنم جکار کنم .؟
باید از روش هایی که چند بار تکرار کردم بدقت بخونی و استفاده کنی بطوریکه آخرین بار در پست۱۵۶۴ بعد از نحوه آماده کردن آزمایش ، گفتم حالا کم کم ولوم جریان را بالا ببر که البته در ولتاژ خروجی تاثیری نداره و همچنان صفر ولت است ، اما جریان های مختلف را با زیاد کردن ولوم جریان میتونی در آمپرمتر بخوانی و حول ولوم جریان هرجریانی درآمپر متر دیدی علامت بزن
آیا اینکارو کردی یا اساسا این مطالب را نخوندی

.

فرمودی
من میگم کچا رو برا 1 آمپر باید علامت زد؟جایی که LEDخاموش بشه یا جایی که دیگه محدود کننده ولتاژ رو کاهش نده

منم بارها گفتم چکار کنی و آخرین بار در پست ۱۵۶۴ گفتم و هرگز نگفتم جایی که لامپ خاموش میشه یا جایی که ولتاژ افزایش نداره علامت بزن .

مگه پست های منو نمیخونی ؟ من کف کردم اینقدر با دقت توضیح دادم .

ضمنا گفتی مجددا تغذیه سوخت.لذا کاملا با دقت و حوصله بگو در چه لحظه ای سوخت ، اگه صادقانه پاسخ ندی فقط منو گیج میکنی و مشکل رفع نمیشه.

چه مدتی با حدود ۳ آمپر استفاده کردی که سوخت.

عکس هایی هم از برد بفرست که هیت سینک مشخص باشه.
بنظر میرسه قصد داری در این تاپیک با الفبای الکترونیک آشنا بشی ولی اینجا مناسب نیست و منم فرصت ندارم.



سپاس
 
آخرین ویرایش:

J1375

کاربر
2021-03-26
240
436
زیر سایه خدا
پاسخ : تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

وقتی هنوز نتونستی مدرج کنی چطور فهمیدی فاصله ها غیرخطی و نامناسب
من هم روش اتصال مقاومت و هم روش اتصال کوتاه با 4 ولت رو انجام دادم


اما اگه ۱۰ برابره باید اصلاح بشه
10 برابر نیست بیشتره



مدام سوال کردم از محل و نقطه ۳ آمپر تا انتهای ولوم جریان فاصله خالی داری یا نه که هر گز پاسخ ندادی
خدمتتون در گزارش اتصال کوتاه گفتم که انتها 3 آمپر میده.بطور دقیق 3.12



باید از روش هایی که چند بار تکرار کردم بدقت بخونی و استفاده کنی بطوریکه آخرین بار در پست۱۵۶۴ بعد از نحوه آماده کردن آزمایش ، گفتم حالا کم کم ولوم جریان را بالا ببر که البته در ولتاژ خروجی تاثیری نداره و همچنان صفر ولت است ، اما جریان های مختلف را با زیاد کردن ولوم جریان میتونی در آمپرمتر بخوانی و حول ولوم جریان هرجریانی درآمپر متر دیدی علامت بزن
آیا اینکارو کردی یا اساسا این مطالب را نخوندی
در پست 1565 خدمت شما گزارش دادم

هرگز نگفتم جایی که لامپ خاموش میشه یا جایی که ولتاژ افزایش نداره علامت بزن
در پاسخ به بنده فرموده بودید متوجه این عبارت نشده بودید که بین خاموش شدن LED تا آزاد شدن ولتاژ فاصله هست.منم فقط توضیح دادم.نه اینکه در روش اتصال کوتاه چیزی از خاموش شدن یا آزاد شدن ولتاژ فرموده بودید



ضمنا گفتی مجددا تغذیه سوخت.لذا کاملا با دقت و حوصله بگو در چه لحظه ای سوخت ، اگه صادقانه پاسخ ندی فقط منو گیج میکنی و مشکل رفع نمیشه.

چه مدتی با حدود ۳ آمپر استفاده کردی که سوخت

بنده روی حدود 1 آمپر و 4.5 ولت گذاشته بودم و با سشواری 12 ولت کار خودم رو انجام میدادم.ورودی هم 11.4 متناوب بود.هیت سینک گرم شده بود اما تغذیه آسیبی ندیده بود و بدرستی جریان رو محدود میکرد.حرارت هیت سینک که زیاد میشد کار رو متوقف میکردم.بعد ، پست جدید شما در مورد مدرج کردن با اتصال کوتاه و آمپرمتر رو خوندم.گذاشتم دمای هیت سینک بیاد پایین،ولتاژ رو روی 4 گذاشتم.یه آمپرمتر سری کردم تا از خودم رو کالیبره کنم.آمپرمتر خودم از یک مقاومت 1 اهمی 5 وات به عنوان شنت استفاده میکنه.جریان رو روی نهایت گذاشتم تا در مقادیر بالا خطای کمتری داشته باشه و اتصال کوتاه های لحظه ای در حد 1-2 ثانیه برقرار میکردم تا دقیق بتونم کالیبره کنم.با 2 آمپرمتر سری نهایتا 2.54 آمپر میداد.آمپرمتر خودم رو مجموعا ظرف حدود 10 بار اتصال کوتاهِ سریع ،کالیبره کردم و فهمیدم قبلا کمتر از نصف نشون میداده.مقاومت 0.68 خنک بود و ترانزیستور هم گرمای قابل تحملی داشت.(البته دست من مثل بعضی از تعمیرکاران به حرارت عادت نداره و دما برای من خوب بود)

بعد آمپرمتر دوم رو حذف کردم و شروع به مدرج کردن کردم.همون اوایل ولوم 100 میلی میده،یه حرکت ریز کردم 300 میلی داد.اینجور بگم:برای اضافه کردن 100 میلی باید خیلی ظریف ولوم رو بچرخونم در حدی که چشم نمیبینه ولی آمپرمتر نشون میده.اصلا نمیشه گذاشت رو 0.10.یا میفته روی 0.13 یا 0.8.
این عکس کاغذ زیر ولوم
https://s25.picofile.com/file/8454437368/IMG_20221020_213259_1_.jpg
0 یعنی خاموش
0.1 یا همون 100 میلی
0.5 یا نیم آمپر
1 آمپر
2 آمپر

بعد شاید 20 ثانیه درجه گذاری تموم شد اما بمحض اینکه اتصال کوتاه رو جدا کردم دیگه محدود کننده ول کن نبود. 741 سوخته بود.بررسی کردم مقاومت دمای معمولی داشت.هیت سینک کمی به داغ شدن نزدیک بود ولی من بچه سوسول میتونستم تو دست بگیرم.هر دو ترانزیستور و رگولاتور سالم بودند.
در ضمن با آبسی نو یکبار دیگه خیلی سریع درجه گذاری کردم همینجوری بود فرقی نکرده بود
زینر 2,2 هم پیدا کردم ولی نصب نکردم

عکس هایی هم از برد بفرست که هیت سینک مشخص باشه

https://s25.picofile.com/file/8454435442/IMG_20221020_203809.jpg
https://s24.picofile.com/file/8454435426/IMG_20221020_203758.jpg

دل و روده رو ریختم بیرون تا تکلیفش معلوم بشه بعد بگذارم داخل جعبه


بنظر میرسه قصد داری در این تاپیک با الفبای الکترونیک آشنا بشی ولی اینجا مناسب نیست و منم فرصت ندارم
همین که تا همینجا وقت گذاشتید بسیار مغتنم هست.
بنده از تاپیک های شما نکات زیادی یادگرفتم.از محافظ یخچال تا سوئیچینک و ...
اگه همینجا هم به پاسخ دادن پایان بدید ایرادی نداره.سرعت عمل کم،بی ادبی،سؤالات نامربوط،غلط های نگارشی و ... چیزهای دیگه شاید باعث آزرده خاطر شدن شما شده.بنده سعی کردم اول جستجو کنم بعد سؤال کنم.چندبار تحلیل رو خوندم تا یه چیزایی دستگیرم بشه.اما بالاخره مجبور به گرفتن وقت شما شدم.
در ضمن فرمایشات شما رو چندبار با دقت میخونم تا کامل بفهمم و عجله باعث خطای در فهم نشه و همینطور صبر میکنم تا ویرایش نهایی شما رو بخونم
برای نوشتن پست هم حدود 20 دقیقه وقت میگذارم تا شفاف و مطلوب شما باشه.از حوصله ای که برای پاسخ دادن به خرج میدید ممنونم
سپاس
 
آخرین ویرایش:

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
پاسخ : تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

من هم روش اتصال مقاومت و هم روش اتصال کوتاه با 4 ولت رو انجام دادم



10 برابر نیست بیشتره




خدمتتون در گزارش اتصال کوتاه گفتم که انتها 3 آمپر میده.بطور دقیق 3.12




در پست 1565 خدمت شما گزارش دادم


در پاسخ به بنده فرموده بودید متوجه این عبارت نشده بودید که بین خاموش شدن LED تا آزاد شدن ولتاژ فاصله هست.منم فقط توضیح دادم.نه اینکه در روش اتصال کوتاه چیزی از خاموش شدن یا آزاد شدن ولتاژ فرموده بودید





بنده روی حدود 1 آمپر و 4.5 ولت گذاشته بودم و با سشواری 12 ولت کار خودم رو انجام میدادم.ورودی هم 11.4 متناوب بود.هیت سینک گرم شده بود اما تغذیه آسیبی ندیده بود و بدرستی جریان رو محدود میکرد.حرارت هیت سینک که زیاد میشد کار رو متوقف میکردم.بعد ، پست جدید شما در مورد مدرج کردن با اتصال کوتاه و آمپرمتر رو خوندم.گذاشتم دمای هیت سینک بیاد پایین،ولتاژ رو روی 4 گذاشتم.یه آمپرمتر سری کردم تا از خودم رو کالیبره کنم.آمپرمتر خودم از یک مقاومت 1 اهمی 5 وات به عنوان شنت استفاده میکنه.جریان رو روی نهایت گذاشتم تا در مقادیر بالا خطای کمتری داشته باشه و اتصال کوتاه های لحظه ای در حد 1-2 ثانیه برقرار میکردم تا دقیق بتونم کالیبره کنم.با 2 آمپرمتر سری نهایتا 2.54 آمپر میداد.آمپرمتر خودم رو مجموعا ظرف حدود 10 بار اتصال کوتاهِ سریع ،کالیبره کردم و فهمیدم قبلا کمتر از نصف نشون میداده.مقاومت 0.68 خنک بود و ترانزیستور هم گرمای قابل تحملی داشت.(البته دست من مثل بعضی از تعمیرکاران به حرارت عادت نداره و دما برای من خوب بود)

بعد آمپرمتر دوم رو حذف کردم و شروع به مدرج کردن کردم.همون اوایل ولوم 100 میلی میده،یه حرکت ریز کردم 300 میلی داد.اینجور بگم:برای اضافه کردن 100 میلی باید خیلی ظریف ولوم رو بچرخونم در حدی که چشم نمیبینه ولی آمپرمتر نشون میده.اصلا نمیشه گذاشت رو 0.10.یا میفته روی 0.13 یا 0.8.
این عکس کاغذ زیر ولوم
https://s25.picofile.com/file/8454437368/IMG_20221020_213259_1_.jpg
0 یعنی خاموش
0.1 یا همون 100 میلی
0.5 یا نیم آمپر
1 آمپر
2 آمپر

بعد شاید 20 ثانیه درجه گذاری تموم شد اما بمحض اینکه اتصال کوتاه رو جدا کردم دیگه محدود کننده ول کن نبود. 741 سوخته بود.بررسی کردم مقاومت دمای معمولی داشت.هیت سینک کمی به داغ شدن نزدیک بود ولی من بچه سوسول میتونستم تو دست بگیرم.هر دو ترانزیستور و رگولاتور سالم بودند.
در ضمن با آبسی نو یکبار دیگه خیلی سریع درجه گذاری کردم همینجوری بود فرقی نکرده بود
زینر 2,2 هم پیدا کردم ولی نصب نکردم



https://s25.picofile.com/file/8454435442/IMG_20221020_203809.jpg
https://s24.picofile.com/file/8454435426/IMG_20221020_203758.jpg

دل و روده رو ریختم بیرون تا تکلیفش معلوم بشه بعد بگذارم داخل جعبه



همین که تا همینجا وقت گذاشتید بسیار مغتنم هست.
بنده از تاپیک های شما نکات زیادی یادگرفتم.از محافظ یخچال تا سوئیچینک و ...
اگه همینجا هم به پاسخ دادن پایان بدید ایرادی نداره.سرعت عمل کم،بی ادبی،سؤالات نامربوط،غلط های نگارشی و ... چیزهای دیگه شاید باعث آزرده خاطر شدن شما شده.بنده سعی کردم اول جستجو کنم بعد سؤال کنم.چندبار تحلیل رو خوندم تا یه چیزایی دستگیرم بشه.اما بالاخره مجبور به گرفتن وقت شما شدم.
در ضمن فرمایشات شما رو چندبار با دقت میخونم تا کامل بفهمم و عجله باعث خطای در فهم نشه و همینطور صبر میکنم تا ویرایش نهایی شما رو بخونم
برای نوشتن پست هم حدود 20 دقیقه وقت میگذارم تا شفاف و مطلوب شما باشه.از حوصله ای که برای پاسخ دادن به خرج میدید ممنونم
سپاس

درود



فرمودی
جریان رو روی نهایت گذاشتم تا در مقادیر بالا خطای کمتری داشته
ولی مکررا تاکید کردم ولوم جریان را قبل از مدرج کردن و مطمئن شدن و لذا در جریان آزمایشات هرگز حداکثر نکن که گوش نکردی
.فرمودی.
و با سشواری 12 ولت کار خودم رو انجام میدادم
ولی همواره تاکید کردم از سلف و موتورهای الکتریکی بعنوان بار استفاده نکن که گوش ندادی،.


اگه میخوای ولوم جریان را با فواصل ۱۰۰ میلی آمپر مدرج کنی باید ۳۰ نقطه حول ولوم علامت بزنی که معلومه شدنی نیست ، اما اگه میخوای با دقت زیادی جریان محدود بشه و مثلا ۱۰۱ و ۱۰۲ میلی آمپر هم انتخاب کنی باید ولوم فاین اضافه کنی که مطمئنم هیچ سودی برات نداره و اگه فقط ۴ یا ۵ نقطه حول ولوم جریان مشخص بشه کافیه و تا پایان عمرت با مشکلی مواجه نمیشی
.
من که حدود نیم قرن فعالیت دارم هرگز برای انتخاب با خطای نیم آمپر هم با مشکلی مواجه نبودم . و معلوم نیست برای چه کاری نیاز به اینهمه دقت داری.

من این تغذیه را برای رفع نیاز تعمیرکار و دانشجو با حداقل قیمت و با طول عمر بینهایت طراحی کردم و لذا قرار نبود موارد زائد که هیچوقت نیاز نمیشه مانند ولوم فاین ولتاژ و فاین جریان بهش اضافه کنم که موجب پیچیدگی و افزایش هزینه بیمورد میشه.


یعنی دستگاهی که با ۵ ولت کار میکنه با ۴،۵ ولت یا ۵،۵ ولت هم کار میکنه و در جریان تعمیر و پژوهش ضرورتی به انتخاب دقیق ۵ ولت نیست .
دستگاهی که با حداکثر جریان ۲ آمپر کار میکنه انتخاب ۱،۵ و یا ۲،۵ آمپر هیچ اشکالی نداره و وظیفه محافظت را بخوبی ایفا میکنه، بنابرین چرا قطعات بیمورد فاین اضافه بشه ؟
زیرا در صورت خرابی بیش از ۹۹ درصد موارد بیش از چندین آمپر اضافه‌تر میکشه و اینطور نیست که ۱۰۰ میلی امپر بیشتر از جریان مجاز بکشه.

من با استفاده از تجربیات سالیان دراز ، موارد اضافی تغذیه را حذف کردم تا حتی المقدور ساده‌تر و ارزان‌تر باشه و عمر بالایی داشته باشه و بسادگی هم تعمیر بشه . اما دقیقا معادل تغذیه های گرانقیمت کار کنه زیرا نکات مهم ازجمله تثبیت بسیار بسیار دقیق ولتاژ را در حد کم نظیری رعایت کردم و در این موارد کوچکترین اغماضی نکردم بطوریکه ولتاژ میخکوب تحویل میده. زیرا به استناد تجربیاتم این ویژگی بسیار مهم است .

ضمنا تردید ندارم ادعای شما که از ۱،۵ تا ۳ آمپر روی ولوم جریان فاصله‌ای بیش از ۱۰ برابر صفر تا ۱ آمپر است یک ادعای نادرست بسیار بزرگ است و اساسا چنین چیزی مقدور نیست .
و حتما جوری با محاسبات غلط حساب کردی که به این نتیجه شاخدار رسیدی و احتمالا فاصله ۱،۵ تا ۳ آمپر را بیش از ۱۰ برابر ۱۰۰ میلی آمپر حساب کردی که باید همینطور هم باشه و اگه غیر از این باشه اشکال داره.

در ضمن سوختن ۷۴۱ در شرایطی که فرمودی محال است و قطعا اقدام نادرستی میکنی که منجر به صدمه ۷۴۱ میشه ، خصوصا که علیرغم تاکیداتم به توصیه های من توجه نمیکنی و کار خودتو میکنی .


سپاس
 
آخرین ویرایش:

J1375

کاربر
2021-03-26
240
436
زیر سایه خدا
پاسخ : تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

ولی همواره تاکید کردم از سلف و موتورهای الکتریکی بعنوان بار استفاده نکن که گوش ندادی
من هرگز اطلاعی از این مسأله نداشتم و بعد تذکر شما دیگه موتور الکتریکی وصل نکردم و فقط گزارش اون روش اتصال کوتاه رو از اول تا انتها نوشتم


ولی مکررا تاکید کردم ولوم جریان را قبل از مدرج کردن و مطمئن شدن و لذا در جریان آزمایشات هرگز حداکثر نکن که گوش نکردی

با روش اتصال مقاومت و فرمایش شما با توجه به ولتاژ زینر نهایت ولوم بیشتر از 3 نمی‌ده

اگه میخوای ولوم جریان را با فواصل ۱۰۰ میلی آمپر مدرج کنی باید ۳۰ نقطه حول ولوم علامت بزنی که معلومه شدنی نیست ، اما اگه میخوای با دقت زیادی جریان محدود بشه و مثلا ۱۰۱ و ۱۰۲ میلی آمپر هم انتخاب کنی باید ولوم فاین اضافه کنی که مطمئنم هیچ سودی برات نداره و اگه فقط ۴ یا ۵ نقطه حول ولوم جریان مشخص بشه کافیه و تا پایان عمرت با مشکلی مواجه نمیشی
.
من که حدود نیم قرن فعالیت دارم هرگز برای انتخاب با خطای نیم آمپر هم با مشکلی مواجه نبودم . و معلوم نیست برای چه کاری نیاز به اینهمه دقت داری.

بنده نه ولوم فاین جریان می‌خوام نه 102 میلی آمپر
فقط می‌خوام بدون سختی زیاد بتونم 100 میلی و سیصد میلی رو انتخاب کنم. همین. ولو اینکه انتهای ولوم فقط 1,5 آمپر باشه
حتما جوری با محاسبات غلط حساب کردی که به این نتیجه شاخدار رسیدی و احتمالا فاصله ۱،۵ تا ۳ آمپر را بیش از ۱۰ برابر ۱۰۰ میلی آمپر حساب کردی که باید همینطور هم باشه و اگه غیر از این باشه اشکال داره
یعنی به نظر شما این تصویری که از کاغذ فرستادم طبیعیه یا روش مدرج کردن غلطه؟یا گزینه سوم؟نمیفهمم ایراد از نظر شما در کجاست!!!الآن به نظر شما 2 باید بین 1 و 3 باشه؟ولی اینطور نیست.به اندازه فاصله نیم تا 1 آمپر بین 1 تا 2 هست.

تثبیت بسیار بسیار دقیق ولتاژ را در حد کم نظیری رعایت کردم
بر منکرش لعنت. میخکوب میخکوب

ولی مکررا تاکید کردم ولوم جریان را قبل از مدرج کردن و مطمئن شدن و لذا در جریان آزمایشات هرگز حداکثر نکن که گوش نکردی

من با دوتا آمپر متر تا نهایت بردم ۲.۵ شد. بعد هم در مدرج کردن آخر ولوم ۳ داد.
در ضمن سوختن ۷۴۱ در شرایطی که فرمودی محال است و قطعا اقدام نادرستی میکنی که منجر به صدمه ۷۴۱ میشه
امکان داره خفه کردن بیزر با یه رشته سیم باعث صدمه به 741 بشه؟
 
آخرین ویرایش:

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
پاسخ : تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

من هرگز اطلاعی از این مسأله نداشتم و بعد تذکر شما دیگه موتور الکتریکی وصل نکردم و فقط گزارش اون روش اتصال کوتاه رو از اول تا انتها نوشتم




با روش اتصال مقاومت و فرمایش شما با توجه به ولتاژ زینر نهایت ولوم بیشتر از 3 نمی‌ده



بنده نه ولوم فاین جریان می‌خوام نه 102 میلی آمپر
فقط می‌خوام بدون سختی زیاد بتونم 100 میلی و سیصد میلی رو انتخاب کنم. همین. ولو اینکه انتهای ولوم فقط 1,5 آمپر باشه

یعنی به نظر شما این تصویری که از کاغذ فرستادم طبیعیه یا روش مدرج کردن غلطه؟یا گزینه سوم؟نمیفهمم ایراد از نظر شما در کجاست!!!الآن به نظر شما 2 باید بین 1 و 3 باشه؟ولی اینطور نیست.به اندازه فاصله نیم تا 1 آمپر بین 1 تا 2 هست.


بر منکرش لعنت. میخکوب میخکوب



من با دوتا آمپر متر تا نهایت بردم ۲.۵ شد. بعد هم در مدرج کردن آخر ولوم ۳ داد.

امکان داره خفه کردن بیزر با یه رشته سیم باعث صدمه به 741 بشه؟



درود

هر موضوع را بارها پاسخ دادم و مجددا سوال میکنی.
قبلا گفتم اگر قصد داری جریان با پله های ۱۰۰ میلی آمپر انتخاب کنی باید ۳۰ نقطه حول محور ولوم بکشی ، آیا مقدوره ؟


صد بار دیگه هم بپرسی پاسخ دیگه ندارم.

اگه میخوای از صفر تا ۱،۵ آمپر را اینگونه مدرج کنی باید ۱۵ نقطه حول ولوم بکشی .

اما برای انتخاب دقیق جریان میتونی از ولوم فاین استفاده کنی که دوست نداری و فقط قابلیتش رو دوست داری که. منم دوست دارم ولی بدون فاین نمیشه .

ضمنا میتونی از مولتی ترن برای پله های ۱۰ میلی آمپر هم استفاده کنی که دردسرهای دیگه داره.

شکل عجیب پیوست را کشیدی و توضیحی ندادی که چیه ؟

آیا ابتدای ولوم جریان ۳ آمپره و انتهای آن ۲ آمپر و وسط برای جریان صفر هست ؟

اگه اینطوره اشکالی در مونتاژ داری.

.

من برای پاسخ های تکراری دیگه کف کردم و نمیتونم تا ابد تکرار کنم.

ضمنا شورت کردن بیزر منجر به صدمه تغذیه میشه برای حذف صدای بیزر باید یک پایه آنرا آزاد کنید یا جای بیزر خالی باشه.
.

سپاس

IMG_20221020_213259_1_.jpg
 
آخرین ویرایش:

J1375

کاربر
2021-03-26
240
436
زیر سایه خدا
پاسخ : تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

آیا ابتدای ولوم جریان ۳ آمپره و انتهای آن ۲ آمپر و وسط برای جریان صفر هست
ولوم جهت عقربه ساعت زیاد میشه
اون بالا 0 هست
به سمت راست 0-0.1-0.5-1-2-3.1 آمپر
عمده ولوم فقط برای تنظیم 2 تا 3 آمپر هست
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
پاسخ : تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

ولوم جهت عقربه ساعت زیاد میشه
اون بالا 0 هست
به سمت راست 0-0.1-0.5-1-2-3.1 آمپر
عمده ولوم فقط برای تنظیم 2 تا 3 آمپر هست

درود

این جمله را به اطرافیان نشون بده ببین چیزی ازش میفهمن؟
به سمت راست 0-0.1-0.5-1-2-3.1 آمپر و تصویر درجه بندی ولوم را نشون بده و بگو آیا این دو مغایرند .
این چه ولومی هست که سمت چپ ( ابتدا ) ۳ آمپر و سمت راست ( انتها ) ۲ امپر و وسط صفر آمپر باشه
.


دیگه پاسخ تکراری را بیش از این تکرار نمیکنم.

پاسخ‌های قبلی رو مطالعه کن.

اما اینو اجرا و گزارش کن که چه تغییری میکنه.

یک مقاومت ۲کیلو بین پایه وسط ولوم و پایه انتهای ولوم نصب کن
.

حالا ببین فاصله جریان ها بهتر شد یا نه ؟


سپاس
 
آخرین ویرایش:

chavooshi

VIP+ افتخاری
کاربر
2009-02-17
412
694
قم
پاسخ : تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

سلام بر استاد غزال عزیز
استاد من برای تست مدارات معمولی از همین تغذیه شما استفاده میکنم و مشکلی هم نیست
ولی برای تست ups ها همیشه مشکل دارم
نگهداری باطری ها با تعداد زیاد مصیبته،اکثرا خراب میشن و گرون هم هستن
برای رسیدن به ولتاژهای بعضا تا 196 ولت dc چندین منبع 24v با هم سری میکنم، بعضی مواقع یکیشون مشکل داره و کلی وقتمو میگیره
برای منبع تغذیه محدوده 48 تا 240 ولت dc متغییر پیشنهادی برای این شاگرد دارید؟
با تشکر
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
پاسخ : تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

سلام بر استاد غزال عزیز
استاد من برای تست مدارات معمولی از همین تغذیه شما استفاده میکنم و مشکلی هم نیست
ولی برای تست ups ها همیشه مشکل دارم
نگهداری باطری ها با تعداد زیاد مصیبته،اکثرا خراب میشن و گرون هم هستن
برای رسیدن به ولتاژهای بعضا تا 196 ولت dc چندین منبع 24v با هم سری میکنم، بعضی مواقع یکیشون مشکل داره و کلی وقتمو میگیره
برای منبع تغذیه محدوده 48 تا 240 ولت dc متغییر پیشنهادی برای این شاگرد دارید؟
با تشکر

درود

هدف شما چیه ؟
میخوای چند باطری را سری کنی و با تغذیه مناسب و با ولتاژ بالاتر همگی باطری‌های سری را همزمان با هم شارژ کنی ؟

سپاس
 

chavooshi

VIP+ افتخاری
کاربر
2009-02-17
412
694
قم
پاسخ : تحلیل و عیب یابی ساده ترین و دقیق ترین تغذیهٔ طراحی غزال

درود

هدف شما چیه ؟
میخوای چند باطری را سری کنی و با تغذیه مناسب و با ولتاژ بالاتر همگی باطری‌های سری را همزمان با هم شارژ کنی ؟

سپاس

خیر استاد
برای من ups میارن برای تعمیر
برای تست اینورتر ‌‌‌‌‌ups بعد از تعمیر باید دستگاهو با ولتاژ dc روشن کنم و خروجی تست بگیرم
حالا ups ها براساس توان خروجی از 12 ولت نیاز دارن تا ups 6kva که نیاز به 240 ولت داره
برای من مقدور نیست 20 تا باطری همیشه شارژ شده و آماده توی تعمیرگاه نگه دارم تا وقتی ی ups میاد چنتاشونو بهش وصل کنم
نیاز به یک منبع تغذیه متغییر dc هست که ولتاژی از 50 تا 240 ولت با جریانی بین 5 تا 10 آمپر تامین کنه برای استارت و تست ups
 
بالا