- 2012-07-25
- 826
- 2,483
:ghost: :ghost:نه داداش یه مدار کاملا جدا از ECU
خوب یه کم راحت تر شد . ولی فرقی هم نداره میشد با ecu هم انجام داد که اصولی تر هست البته برای این کار باید اطلاعات کاملی از ecu داشته باشی .
در هر صورت . توضیح و دیاگرام کلی مدار به این صورت میشه که
ابتدا چون سنسور اهمی و تقییراتش خطی هست براساس مقدار مقاومت .که البته یک سر این سنسور به خط زمین یا بدنه خودرو وصله و در نتیجه زیاد نمیتونیم مسقیما به ورودی انلوگ به دیجیتال میکرو وصل بشه که این یه مشکله معمولا مقدار مقاومت این سنسور در خودرو هایی مثل پیکان و رنو 100 اهمه منظورم min
که معمولا چون سیستم کنترل مرکزی نداره (ecu) .. فنش فقط یک دور هست ولی در
در هر صورت . توضیح و دیاگرام کلی مدار به این صورت میشه که
ابتدا چون سنسور اهمی و تقییراتش خطی هست براساس مقدار مقاومت .که البته یک سر این سنسور به خط زمین یا بدنه خودرو وصله و در نتیجه زیاد نمیتونیم مسقیما به ورودی انلوگ به دیجیتال میکرو وصل بشه که این یه مشکله معمولا مقدار مقاومت این سنسور در خودرو هایی مثل پیکان و رنو 100 اهمه منظورم min
که معمولا چون سیستم کنترل مرکزی نداره (ecu) .. فنش فقط یک دور هست ولی در
سیستم فن در پژو 405
فرق داره مخصوصا مدل lLC
خوب چون 405 دارای ECU و فرمان تند و کند و START و STOP را برای فن صادر میکنه لذا چند سیم از فن به و از طریق کانکتور به قسمت قدرت و کنترل ECU وصل هست K4 . K3 . J هستند .
ECU با بدنه کردن پایه K4 خود فرمان دور کند را صادر می کند این وقتیه که معمولا دمای اب زیاد نشده کمتر از 90 درجه .. وقتي دماي اب به 97 تا 101 درجه سانتي گراد رسيدECU با بدنه کردن پایه های K4 و J4 خود فرمان دور تند را صادر می کند وقتي دماي اب به 113 درجه رسيد و مقاومت سنسور دماي اب به حد استانه چهارم خود رسيد كنترل يونيت با بدنه كردن پايه K3 خود دستور روشن شدن چراغ STOP را صادر مي كند
خوب میخوام به این نتیجه برسم که اگر شما برای خودرو های بدون ECU نیاز دارین هم برنامه و هم سخت افزار خیلی فرق داره با سیستمی که ECU داره .وچون خودتون فرمودین چند دور هست ما این طور برداشت میکنیم که برای خودرو های
که ECU دارن نیاز دارین . .. پس ابتدای کار باید برنامه ای بنویسیم که اهم دقیق .البته بسیار دقیق سنسورمون را بگیره و هم مقدارشو روی سون سگمنت بنویسه وهم خودکار دور فن را کنترل کنه
اگه درست رسوندم تایید کنید تا بریم سر برنامه نویسی و طراحی سخت افزار برنامه واگه جایشو نفهمیدم واشتباه گفتم بفرمائید تا اصلاح کنم
فرق داره مخصوصا مدل lLC
خوب چون 405 دارای ECU و فرمان تند و کند و START و STOP را برای فن صادر میکنه لذا چند سیم از فن به و از طریق کانکتور به قسمت قدرت و کنترل ECU وصل هست K4 . K3 . J هستند .
ECU با بدنه کردن پایه K4 خود فرمان دور کند را صادر می کند این وقتیه که معمولا دمای اب زیاد نشده کمتر از 90 درجه .. وقتي دماي اب به 97 تا 101 درجه سانتي گراد رسيدECU با بدنه کردن پایه های K4 و J4 خود فرمان دور تند را صادر می کند وقتي دماي اب به 113 درجه رسيد و مقاومت سنسور دماي اب به حد استانه چهارم خود رسيد كنترل يونيت با بدنه كردن پايه K3 خود دستور روشن شدن چراغ STOP را صادر مي كند
خوب میخوام به این نتیجه برسم که اگر شما برای خودرو های بدون ECU نیاز دارین هم برنامه و هم سخت افزار خیلی فرق داره با سیستمی که ECU داره .وچون خودتون فرمودین چند دور هست ما این طور برداشت میکنیم که برای خودرو های
که ECU دارن نیاز دارین . .. پس ابتدای کار باید برنامه ای بنویسیم که اهم دقیق .البته بسیار دقیق سنسورمون را بگیره و هم مقدارشو روی سون سگمنت بنویسه وهم خودکار دور فن را کنترل کنه
اگه درست رسوندم تایید کنید تا بریم سر برنامه نویسی و طراحی سخت افزار برنامه واگه جایشو نفهمیدم واشتباه گفتم بفرمائید تا اصلاح کنم