بله این مورد قبلا گفتید.دو سر خازن ۴۰۰ ولت هم در حد ۳_ ۴ ولت وجود داشت
دلیل این خرابی هم طبق گفته صابح این دستگاه زدن به ۲۴ ولت در حد فاصله بسیار کوتاه بوده بعد هم خازن های ورودی ۲۲۰۰ میکرو فاراد رو اشتباه وصل کرد( درواقع برعکس) و مثبت و منفی به مدار زد و خازن ها باز خراب شدن
واقعا ازتون ممنونم بازم چک میکنم ببینم به جاایی میرسه یا نهبله این مورد قبلا گفتید.
داشتن اسیلوسکوپ در این مواقع خیلی کمک میکنه.
بعیده قطعات قدرتی این دستگاه خراب شده باشن مگر در صورتی که بیش از 5-6 ثانیه به 24 ولت وصل شده باشه.
موارد مشابه خازن 400 ولتی دچار نشتی شدید میشد و یا دیود های 5408 اتصال کوتاه میشدن و....
ولی در مورد دستگاه شما بیشتر بنظر آیسی ها و ترانزیستور ها سوختن.
ضمن اینکه اون مقاومت کنار C19 هم خیلی زیاد بدون علامت میسوزه!
سلام مهندس ای سی ای که مشکوک بودید رو خارج کردم tl494 سالم رو توی مدار گذاشتم پل دیود و خازن ولتاژ280 ولت داشت اما بعد از یه بازه زمانی صدای نویز از مدارم خارج میشد و قطع میکردم به نظرتون دلیلش چیهواقعا ازتون ممنونم بازم چک میکنم ببینم به جاایی میرسه یا نه
حتی ای سی lm324 سالمه دستور فاالت میدهسلام مهندس ای سی ای که مشکوک بودید رو خارج کردم tl494 سالم رو توی مدار گذاشتم پل دیود و خازن ولتاژ280 ولت داشت اما بعد از یه بازه زمانی صدای نویز از مدارم خارج میشد و قطع میکردم به نظرتون دلیلش چیه
ال ای دی فالت برطرف شد بعد از خروج ای سی 14 پایه lm324 و خروجی 210vac هست
درود،سلام دوستان این ایورتر الان با تغییر ای سی ها خروجی لازم رو داره ممنون میشم راهنمایی کند که دلیل فالت هنگام وصل ای سی lm324 چیست؟ با اینکه این ای سی نیز سالمه
ممنون مهندسدرود،
عملکرد چراغ قرمز Fault در ۹۹ درصد اینورتر ها به این شکل هست که ترانزیستوری درین یکی از ماسفت های سمت ۱۲ ولت رو سنی میکنه ، و در صورتی که ماسفت عملیات سویچینگ انجام داد چراغ خاموش هست.
اما در صورتی که ماسفت ها خاموش باشند ترانزیستور مورد نظر قطع شده و باعث روشن شدن چراغ Fault میشود.
علت مشکل شما هم این هست که ورود آیسی LM324 به مدار باعث خاموشی آیسی TL494 شده و باعث خاموش شدن ماسفت های اولیه و روشن شدن چراغ Fault میشود.
البته اگر اشتباه نکنم آیسی مورد نظر در برد این مدل اینورتر LM324 نبود.
نتیجه قطعی رو در این مورد فرصت اعلام میکنم.
موفق باشید.
بعید هست که مشکل از ماسفت های سمت ۱۲ ولت باشه.ممنون مهندس
اره چک کردم فعلا به ماسفت ها مشکوکم چون بعد از اینکه به اجبار کاری کردم فالت قطع بشه متوجه شدم ولتاژ ۲۲۰ زیر بار نمیره برای همین ماسفت های ۱۲ ولت رو میخوام برسی کنم با زیر بار بردن
اخه تمام ای سی ها جدید و سالم هستندبعید هست که مشکل از ماسفت های سمت ۱۲ ولت باشه.
شما باید روی آیسی ها تمرکز کنید.