- 2012-03-18
- 10,107
- 80,073
درود استاد// خیر . این قطعه که به ترانزیستور معروف است کار پلاتین را انجام میدهد یک سیم آن به رنگ سیاه با خط قرمز به بوبینی که سیم پیچ نازک دارد وصل میشود یک سیم هم احتمالا آبی به پیکاب در بالای فلکه برق وصل میشود که در تایم تراکم فرمان جرقه را به ترانسیتور میدهد یک سیم نارنجی هم به کویل ولتاژبالا و خروجی کویل هم به شمع وصل میشود یک سیم مشکی با خط سفید هم جهت خاموش کردن از طریق سویچ به شاسی میرود سیم سبز هم گراند میباشد
اگر توضیحات کافی نیست بررسی و طبق شماره هایی که مشخص کرده اید اعلام میکنم البته مدت 5 سالی است که تعمیرات موتور را سپردم به بچه ها و نقشه پینهای این قطعه دقیقا یادم نیست
درود
ضمن تقدیر و تشکر
همین اطلاعات هم خیلی کمک میکنه ولی ازآنجاکه مترصد بررسی سیستم جرقه زنی هستم تا راهی برای روشن شدن سریعتر موتور پیدا کنم و مشکل روشن شدن در فصل سرما رفع بشه لذا درصورتیکه محل سیم ها را منطبق با شماره هایی که مشخص کردم اعلام فرمایید کمک شایان توجهی خواهد کرد.
فرمودید سیاه با خط قرمز به بوبینی با سیم نازک متصله
آیا منظور از این بوبین در توضیح فوق ، همان کوئل است ؟ یا بوبین دیگری مورد نظر شماست
البته حدود یکسال است این موتور استفاده نشده و بسادگی روشن نمیشه خصوصا که کاربراتورش دارای عیوبی است که باید بکلی عوض بشه و لذا ابتدا باید عیب جزئی موتور را رفع کنم و سپس نسبت به تغییرات لازم اقدام و تحقیق کنم
بنابمراتب لطغا درخصوص تهیه کاربراتور هم اعلام نظر فرمایید گه اگر رعایت نکته و یا مارکی برای خرید کاربراتور لازمه لطفا بذل توجه و اعلام فرمایید.
سپاس
آخرین ویرایش: