آی پی امداد
abtahi

تجربیات: بوق موتورسیکلت بدون باطری

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
بنظر میرسه بعد از مدت طولانی برای اولین بار باید با هل دادن روشن بشه که کار من نیست و باید از یک جوون کمک بگیرم
تو خودت یه پا جوونی
تو غزال تیزپای مایی
سر شمع و بردار و مثل پیچ بپیچون جدا بشه کابل و با فاصله حدود یک سانت شمع نیگر دار و هندل بزن ببین جرقه پرت میکنه بعد شمع و باز کن و سرشمع وصل کن و بچسبون به بدنه هندل بزن ببین خود شمع خوب جرقه میزنه، یه سمباده بزن بنزین بریز تا حفره شمع پر بشه با بنزین ببند شمع و ساسات دو سه تا هندل جوندار و محکم روشن میشه

قطعه آلمینیومی مشبک به اندازه کف دست زیر باک هست که ۴ سیم داره این چیه
اون شارژر ه هم یکسو کننده برق برای شارژ باتری و هم رگلاتوری ولتاژ


کنتاکت ۴ سوکت که فرمودی فاقد سیم و پوچ هست استفاده شده و سیمی بهش متصله و احتمالا مدل این هوندا با هوندای شما متفاوته.
اون مال یه قطعه هست که گویا رو مونور نصب نمیکنن دیگه فک کنم نمایشگر ولتاز یا چبزی شبیه اون که لااقل رو موتورهای مونتاژ ایران نصب نمیکنن مثل سیم نارنجی دسته گاز که استفاده نمیشه و مال چراغ جلوهایی که یه لامپ کوچیک هم تو کاسه چراغ جلو دارند
در کل مهم نیست و حتی سیمکشی مارک راپیدو هم خریدم متل بقیه موتورها اون شماره 4 خالی بود
،،
،
،
در مورد کاربرات اون دوتا سوزن داخل همون لوله سوراخدار ها باید کامل سفت بشن وگرنه با لرزش موتور باز ميشن اون سوزن که دوتا واشر ریز داشت و پیچ سوخت هست کامل بسته بشه بعد دو 2 دور باز بشه
سوزن ژیگلور بالاش چهارتا شیار داره که یه خار ریز داره و معمولا رو شیار وسطه خار و بنداز شیار بالا که سوزن در پایین ترین حالت باشه هم مصرف سوخت کمتر مبشه و هم بنزین کمتری تو ترکیب میاد و با دور موتور کمتر درجا کار مبکنه
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
تو خودت یه پا جوونی
تو غزال تیزپای مایی
سر شمع و بردار و مثل پیچ بپیچون جدا بشه کابل و با فاصله حدود یک سانت شمع نیگر دار و هندل بزن ببین جرقه پرت میکنه بعد شمع و باز کن و سرشمع وصل کن و بچسبون به بدنه هندل بزن ببین خود شمع خوب جرقه میزنه، یه سمباده بزن بنزین بریز تا حفره شمع پر بشه با بنزین ببند شمع و ساسات دو سه تا هندل جوندار و محکم روشن میشه


اون شارژر ه هم یکسو کننده برق برای شارژ باتری و هم رگلاتوری ولتاژ


اون مال یه قطعه هست که گویا رو مونور نصب نمیکنن دیگه فک کنم نمایشگر ولتاز یا چبزی شبیه اون که لااقل رو موتورهای مونتاژ ایران نصب نمیکنن مثل سیم نارنجی دسته گاز که استفاده نمیشه و مال چراغ جلوهایی که یه لامپ کوچیک هم تو کاسه چراغ جلو دارند
در کل مهم نیست و حتی سیمکشی مارک راپیدو هم خریدم متل بقیه موتورها اون شماره 4 خالی بود
،،
،
،
در مورد کاربرات اون دوتا سوزن داخل همون لوله سوراخدار ها باید کامل سفت بشن وگرنه با لرزش موتور باز ميشن اون سوزن که دوتا واشر ریز داشت و پیچ سوخت هست کامل بسته بشه بعد دو 2 دور باز بشه
سوزن ژیگلور بالاش چهارتا شیار داره که یه خار ریز داره و معمولا رو شیار وسطه خار و بنداز شیار بالا که سوزن در پایین ترین حالت باشه هم مصرف سوخت کمتر مبشه و هم بنزین کمتری تو ترکیب میاد و با دور موتور کمتر درجا کار مبکنه

درود بر شما

71]تو خودت یه پا جوونی
تو غزال تیزپای مایی
ضمن سپاس بی انتها
از اینکه یک همراه و طرفدار پیدا کردم خوشحالم و افتخار میکنم .

با توضیحات جامع و دقیقی که محبت فرمودی معلومه موها رو روی موتور سفید کردی

اتفاقا موتور ساز خبره همه کارهایی که فرمودی انجام داده بود و حتی شمع را باز کردیم و حسابی داغ کردیم و بستیم ولی روشن نشد و گفت ببرم تعمیرگاه ولی نمی برم و منتظر فرصت کافی هستم تا خلاصه روشنش کنم
تا بتونم راه حلی برای نیش هندل پیدا کنم

در مورد شماره ۴ هم حق با شماست چون یک سیستم الکترونیکی جرقه را اوراق کردم و مطابق تصویر پیوست دیدم ۲ و ۴ بهم متصلند و در واقع ۴ و ۲ هر دو گراند یا بدنه هستند
ولی بی انصافا چسبی روی قطعات ریختن که نتونستم جمال قطعاتو ببینم و باید حلالی برای چسب پیدا کنم ببینم چجوری کار میکنه
اما تا حدودی تصور میکنم راه حل را پیدا کردم که باید تست کنم و پس از اطمینان اعلام کنم

از لطف بیدریغ شما سپاسگزارم

IMG_20181223_124042_517.jpg

IMG_20181223_130701_932.jpg
 
آخرین ویرایش:

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
اتفاقا موتور ساز خبره همه کارهایی که فرمودی انجام داده بود و حتی شمع را باز کردیم و حسابی داغ کردیم و بستیم ولی روشن نشد
آیا شمع جرقه میزنه؟
شمع و بازکنی و بچسبونی به بدنه هندل بزنی شمع جرقه داره؟
روشن نشدن موتور 3تا دلیل میتونه داشته باشه
برق و جرقه شمع، سوخت و ترکیب مناسب ، عدم کمپرس که یا رینگ پیستونه ولی اغلب سفتی فلر سوپاپه که فشار میاره رو سوپاپ و کامل بسته نمیشه سوپاپ
اگر شمع جرقه داره، ممکنه بعلت خواب بودن موتور پستونکی قطع کن بنزین کاربرات ول نکرده باشه یا اشغال گرفته چسبیده تو جاش ، شلنگ بنزین و از باک جداگن فوت کن تا باز شه یا با دسته پیچ گوشتی و... به کاربرات چندنا ضربه بزن ، پیچ فلوت کاربرات و شل کن ببین بنزین میریزه که معلوم بشه بنزین تو کاربرات میاد یا نه
 

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
ن فقط از کار مسئولین سر درنمیارم .

فقط تعداد دور بوبین را اضافه کن مقصودت حاصل میشه
استاد جان ، اضافه کردن دور سیم پیچ فکر کنم ولتاژ و تفویت میکنه، احتمالا افزایش فطر سیم بهتر نیست؟
البته نه اینکه سیم و تعویض کنم، بلکه یه سیم لاکی با قطر کمتر رو به همون تعداد دور سیم پیچ اصلی اضافه میکنم و سر سیم دوم رو به سر سیم پیچی اصلی وصل و انتهای هر دو رو هم بهم وصل میکنم که همون تعداد دور سیم پیچ ولی بصورت دو رشته
 

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
بیدار شو، انلاین شو ، چقد میخوابی ، جمعه ها خوابیدن فقط تا لنگ ظهر مجازه و نه بیشتر
در حال اضافه کردن سیم به بوبینم و منتظر تایید شما به انتظار نشستم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: hojat88

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
ولی بی انصافا چسبی روی قطعات ریختن که نتونستم جمال قطعاتو ببینم و باید حلالی برای چسب پیدا کنم ببینم چجوری کار میکنه
اما تا حدودی تصور میکنم راه حل را پیدا کردم که باید تست کنم و پس از اطمینان اعلام کنم
البته اگه از گوگل میخواستی، نقشه شماتیک ترانزیستور و بهت میداد
اما فک کنم داری زنگ و اشتباهی میزنی ها
این ترانزیستور یا مدار جرقه نقشی تو تقویت برق و جرقه شمع نداره و صرفا یه نعداد ترانزیستور ه که با تاخیر انداختن، زمان قطع و وصل جرقه رو تعین میکنه حالا اگه کويل بود یه چیزی، چون کوئل تقویت کننده جریانه
همین روش خازن بوق اینجا جواب نمیده؟
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
استاد جان ، اضافه کردن دور سیم پیچ فکر کنم ولتاژ و تفویت میکنه، احتمالا افزایش فطر سیم بهتر نیست؟
البته نه اینکه سیم و تعویض کنم، بلکه یه سیم لاکی با قطر کمتر رو به همون تعداد دور سیم پیچ اصلی اضافه میکنم و سر سیم دوم رو به سر سیم پیچی اصلی وصل و انتهای هر دو رو هم بهم وصل میکنم که همون تعداد دور سیم پیچ ولی بصورت دو رشته

درود

باید هر تعداد دور که جا میشه با همون قطر سیم به بوبین اضافه کنی هر چه بیشتر بهتر
ولی دنبال راه ساده تری هستم
مدیر عامل شرکت تولید کننده سیستم الکترونیکی قول داد بدون چسب برام بفرسته ولی هنوز خبری نشده و شاید ترسیده که قصد تولید دارم
فرمودی
دسترسی به نقشه از طریق اینترنت مقدوره
اما اگه در اینترنت منتشر شده بود دراینصورت با چسب مخفی نمیکردن .

سپاس
 
آخرین ویرایش:

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
باید هر تعداد دور که جا میشه با همون قطر سیم به بوبین اضافه کنی هر چه بیشتر بهتر
یعنی چجوری؟
یعنی به طول سیم پیچ اضافه کنم و انتهای سیم پیچ اصلی رو قطع و به سیم اضافه وصل کنم و انتهای اضافه شده رو به جای قطع شده وصل به مدار کنم، ، ، ، یا اونی که خودم گفتم؟
یه بار دیگه بخون ببین درست نگفتم
ما اگه در اینترنت منتشر شده بود دراینصورت با چسب مخفی نمیکردن
صحبت مخفی کردن نیست بیشتر عایق کردنه
فکر کنم تو سایت پرشین موتور دیده بودم نقشه کاملشو یکی دو هفته پیش
 
آخرین ویرایش:

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073

درود

آفرین

بابا خیلی آفرین داری
چرا قبلا ندادی و اینهمه زور زدم و دو تا خراب کردم
حالا دیگه کار تمومه و احتمالا تا فردا راهشو بهت میگم

البته اضافه کردن تعداد دور با همون قطر صد در صد جواب میده ولی میخوام اگه مقدور بشه ساده تر انجام بدم

ضمنا اضافه کردن تعداد دور ممکنه باعث صدمه زود رس ترانزیستور بشه که دراینصورت باید ترانزیستور بهتر و قویتر استفاده کنیم که با وجود نقشه کاری نداره

نقشه رو از کجا تهیه کردی؟
خیلی خوشحال و راحت شدم ممنون و مدیونم کردی.
ضمنا عجله نکن تا فردا غروب صبر کن شاید راه ساده پیدا کنم

سپاس و سپاس و سپاس
 
آخرین ویرایش:
بالا