آی پی امداد
abtahi

تجربیات: بوق موتورسیکلت بدون باطری

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
ضمنا اضافه کردن تعداد دور ممکنه باعث صدمه زود رس ترانزیستور بشه که دراینصورت باید ترانزیستور بهتر و قویتر استفاده کنیم
گمونم میان ماه من تا ماه گردون شده جریان
من در مورد سیم پیچهای اون 6شاخه که برق لامپ و بوق رو تامین میکنه دارم میپرسم که هیچ ارتباطی با ترانزیستور نداره ولی گویا شما کل فکر و ذهنت درگیر سیم پیچ نازکه برق شمعه
اون سیم پیچ اونقدر حساسه اگه داد بزنی سرش قهر میکنه و قطع میشه
اون سیم پیچهای کلفت 0.7 mm و بگو چه کنم که برق بوق و لامپها رو تولید میکنه
اگه به طول سیم پیچ اضافه کنم که ولتاژ زیاد میشه باید قطر سیم کلفت تر بشه درسته ایا؟
نقشه رو از کجا تهیه کردی؟
گوگل خانم هم خواسته تو میاره تازه، یه ماچ هم میده
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
گمونم میان ماه من تا ماه گردون شده جریان
من در مورد سیم پیچهای اون 6شاخه که برق لامپ و بوق رو تامین میکنه دارم میپرسم که هیچ ارتباطی با ترانزیستور نداره ولی گویا شما کل فکر و ذهنت درگیر سیم پیچ نازکه برق شمعه
اون سیم پیچ اونقدر حساسه اگه داد بزنی سرش قهر میکنه و قطع میشه
اون سیم پیچهای کلفت 0.7 mm و بگو چه کنم که برق بوق و لامپها رو تولید میکنه
اگه به طول سیم پیچ اضافه کنم که ولتاژ زیاد میشه باید قطر سیم کلفت تر بشه درسته ایا؟
گوگل خانم هم خواسته تو میاره تازه، یه ماچ هم میده


درود

نه عزیزم منم همون بوبین ۶ تایی پشت آهنربا را عرض کردم و قبلا هم تاکید کردم که با کوئل کاری نداریم
اما همین ۶ بوبین مرتبط با ترانزیستورهاست و برق اونو هم تامین میکنه و خودت گفتی کنتاکت شماره ۶ به همین ۶ بوبین متصل میشه
یعنی از ۶ بوبین ممکنه ۳ تا بوبین مربوط به ترانزیستورها باشه که دو سر ازش خارج میشه که یک سر به بدنه و یک سر به کنتاکت ۶ متصل میشه و ۳ بوبین دیگه مربوط به چراغ ها

یا اینکه ممکنه کل ۶ بوبین مربوط به کلیه نیازها باشه که دراینصورت فقط دو سر از کل ۶ بوبین خارج میشه که یک سرش به بدنه و دیگری به کنتاکت ۶ متصل میشه

اتفاقا سوالی داشتم که آیا برق چراغ ها و برق کنتاکت ۶ یکی هستند یا برق چراغ ها جدا هستند
بعبارتی آیا از ۶ بوبین دو سر خارج میشه که یک سرش بدنه است یا ۴ سر خارج میشه و دو سیمش بدنه است

باید تعداد دور سیم پیچی که پشت فلکه آهنربایی چرخان است زیاد بشه که بله ولتاژش هم زیاد میشه و قصدمان هم همینه که ولتاژ بالا بره

سپاس
 
آخرین ویرایش:

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
و قبلا هم تاکید کردم که با کوئل کاری نداریم
کوئل و اصلا نمیتونیم کار داشته باشیم چون کوئل یه قطعه است که زیر باک قرارداره

اما همین ۶ بوبین مرتبط با ترانزیستورهاست و برق اونو هم تامین میکنه و خودت گفتی کنتاکت شماره ۶ به همین ۶ بوبین متصل میشه
یعنی از ۶ بوبین ممکنه ۳ تا بوبین مربوط به ترانزیستورها باشه که دو سر ازش خارج میشه که یک سر به بدنه و یک سر به کنتاکت ۶ متصل میشه و ۳ بوبین دیگه مربوط به چراغ ها
من کی همچین چیزی گفتم؟
6شاخه بوبین هیچ ارتباطی با ترانزیستور نداره الا سیم سبز که اتصال بدنه هستش و اصولا سیم سبز هرجایی هست و با همه ارتباط داره ، کنتاکت 6 سیم مشکی خط قرمز هست که از اون بوبین سیم نازک برق شمع میاد و ربطی به 6شاخه سیم پیچ قطر 0.7 mm مولد برق 12 ولت لامپ ها و بوق نداره
این 6شاخهاز هم مجزا نیستند و اینطور نیست که شاخه 1یه سیم پیچ مسنقل باشه و 2 و 3 و... هم جدا جدا باشن فقط یک شاخه جدا از بقیه هست که جداگانه به انتهای 5 شاخه دیگه اضافه میشه و سیم جدا گانه هم داره
یک سیم به طول 16 متر با سطح مقطع 0.7 mmدور 5 شاخه پیچیده شده و این 6شاخه به 3 تا سیم وصله سبز که اتصال بدنه هستش یه سر سیمه ، 5تا شاخه سیم پیچی یک تکه و سیم یک سره بدون قطعی یا انشعاب به زرد وصله ، یه شاخه هم به مدار اضافه میشه یعنی یه شاخه از زرد شروع و اون سر شاخه (آخرین )وصله به سیم سفید
که این زرد میره هم به شارژر و هم کاسه چراغ جلو ولی سفید فقط میره شارژر برای شارژ باتری که کلا برای شارژ هر باتری چه موتور و چه موبایل و... ولتاژ شارژ باید 20% بیشتر از ولتاژ باتری باشه، سفید اون 20% هستش

باید تعداد دور سیم پیچی که پشت فلکه آهنربایی چرخان است زیاد بشه که بله ولتاژش هم زیاد میشه و قصدمان هم همینه که ولتاژ بالا بره
چون سرعت چرخش بوببن ثابت نیست و متغیره تو دور بالای موتور ولتاژ حتی با رگلاتوری شارژر که ولتاژ و کنترل میکنه باز هم به 16 - 17 ولت میرسه حالا حساب کن سیم پیچ دورش اضاف بشه میره رو 22-24 ولت که به ترتیب شارژر ، لامپ جلو رو میسوزونه و باتری هم به فاک میره در مدت کوتاه
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
کوئل و اصلا نمیتونیم کار داشته باشیم چون کوئل یه قطعه است که زیر باک قرارداره


من کی همچین چیزی گفتم؟
6شاخه بوبین هیچ ارتباطی با ترانزیستور نداره الا سیم سبز که اتصال بدنه هستش و اصولا سیم سبز هرجایی هست و با همه ارتباط داره ، کنتاکت 6 سیم مشکی خط قرمز هست که از اون بوبین سیم نازک برق شمع میاد و ربطی به 6شاخه سیم پیچ قطر 0.7 mm مولد برق 12 ولت لامپ ها و بوق نداره
این 6شاخهاز هم مجزا نیستند و اینطور نیست که شاخه 1یه سیم پیچ مسنقل باشه و 2 و 3 و... هم جدا جدا باشن فقط یک شاخه جدا از بقیه هست که جداگانه به انتهای 5 شاخه دیگه اضافه میشه و سیم جدا گانه هم داره
یک سیم به طول 16 متر با سطح مقطع 0.7 mmدور 5 شاخه پیچیده شده و این 6شاخه به 3 تا سیم وصله سبز که اتصال بدنه هستش یه سر سیمه ، 5تا شاخه سیم پیچی یک تکه و سیم یک سره بدون قطعی یا انشعاب به زرد وصله ، یه شاخه هم به مدار اضافه میشه یعنی یه شاخه از زرد شروع و اون سر شاخه (آخرین )وصله به سیم سفید
که این زرد میره هم به شارژر و هم کاسه چراغ جلو ولی سفید فقط میره شارژر برای شارژ باتری که کلا برای شارژ هر باتری چه موتور و چه موبایل و... ولتاژ شارژ باید 20% بیشتر از ولتاژ باتری باشه، سفید اون 20% هستش


چون سرعت چرخش بوببن ثابت نیست و متغیره تو دور بالای موتور ولتاژ حتی با رگلاتوری شارژر که ولتاژ و کنترل میکنه باز هم به 16 - 17 ولت میرسه حالا حساب کن سیم پیچ دورش اضاف بشه میره رو 22-24 ولت که به ترتیب شارژر ، لامپ جلو رو میسوزونه و باتری هم به فاک میره در مدت کوتاه

درود بر شما

اگر افزایش ولتاژ جرقه موجب افزایش ولتاژ چراغ و سوختنش بشه موضوع مهمی نیست و درستش میکنم و قبلا هم پیش بینی کرده بودم اما باید ولتاژ جرقه برای نیش هندل شدن بالا بره قبلا در اتومبیل اینکارو کردم و حتی بعنوان اختراع ثبت و مصاحبه های تلویزیونی داشتم

اینکه ولتاژ ترانزیستورها از بوبین تامین نشه اساسا محاله و حتما به ترانزیستورها باید ولتاژ بده که خلاصه پیدا میکنیم چطور برق میده و ممکنه از طریق شارژر باطری بهش برق برسونه

هرچند در پست ۶۱ در پاسخ به سوالم خودت گفتی سیاه با خط قرمز که بشماره ۶ متصله به همین ۶ بوبین متصله اما
اگه من برداشت درستی نکرده ام یا شما اشتباه کردی و کنتاکت ۶ به کوئل میره نه ۶ بوبین پس دراینصورت شماره ۳ که مشکی با خط زرد هست به کجا متصله پس احتمالا باید این کنتاکت شماره ۳ به اون ۶ تا بوبین بره اینطور نیست ؟

سپاس

س IMG_20181219_120045_068.jpg
 
آخرین ویرایش:

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
درود

خلاصه چی شد ؟

طبق دستخط خودت شماره ۶ به بوبین متصله مضافا که در پست ۶۱ هم در پاسخ به همین ابهام و سوالم تاکید کردی و به عکس بوبین ۶ تایی هم اشاره کردی
ضمنا طبق دستخط خودت گفتی شماره ۳ هم به کوئل میره
حالا تکلیف چیه و کجا اشتباه شده ؟
ثبت با سند برابره یا ثبت و سند الکیه؟

سپاس
IMG_20181219_120045_068.jpg
 

Salar Ghelich

کاربر vip
کاربر
2007-10-24
188
884
درود

خلاصه چی شد ؟

طبق دستخط خودت شماره ۶ به بوبین متصله مضافا که در پست ۶۱ هم در پاسخ به همین ابهام و سوالم تاکید کردی و به عکس بوبین ۶ تایی هم اشاره کردی
ضمنا طبق دستخط خودت گفتی شماره ۳ هم به کوئل میره
حالا تکلیف چیه و کجا اشتباه شده ؟
ثبت با سند برابره یا ثبت و سند الکیه؟

سپاس
مشاهده فایل‌پیوست 152926
سلام. جسارتا پست ها رو به ترتیب خوندم کمی گیج شدم دقیقا هدف نهایی چیه کمی توضیح بدید. کار کردن بوق بدون باتری یا افزایش جرقه شمع ..؟ بنده کمی اطلاع و تجربه در مورد سیم کشی موتور دارم خواستم راهنمایی کنم.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
سلام. جسارتا پست ها رو به ترتیب خوندم کمی گیج شدم دقیقا هدف نهایی چیه کمی توضیح بدید. کار کردن بوق بدون باتری یا افزایش جرقه شمع ..؟ بنده کمی اطلاع و تجربه در مورد سیم کشی موتور دارم خواستم راهنمایی کنم.

Sent from my MI 5 using Tapatalk

درود

به این دلیله که بترتیب نخوندی و چند پست اولیه و نهایی را خوندی
موضوع بوق هیچ ابهامی نداره و تموم شده و قابلیت اجرای عملی آن بارها تایید شده.

حالا میخوام ولتاژ جرقه شمع بالا بره هیچ ارتباطی هم به بوق نداره
اگه راهکاری در نظر دارید مطرح فرمایید.
ضنا ولتاژ باکس الکترونیکی تولید جرقه از کجا تامین میشه آیا ولتاژش از کنتاکت شماره ۶ تصویر زیر تامین نمیشه؟

سپاس

IMG_20181219_120045_068.jpg
 
آخرین ویرایش:

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
ثبت با سند برابرست
لیکن نوع قرائت سند مغایر مفاد و محتوای منقول در سند است
والا چی بگم
اگر هم اشتباه متوجه شده بودی با اشاره پست قبلی و یبار دیگه خوندن همون پست 61 که اشاره کردی متوجه میشدی من هیچ صحبتی از ارتباط و اتصال بوبین 6 شاخه به ترانزیستور نکردم، من گفتم کنتاک ترانزیستور که تو شماره 6درنظر گرفتی به سیم مشکی خط قرمز که از بوبین خارج میشه وصل میشه که مال بوبین جرقه سیم نازک دور بالا ست و مجموعه بوبین از دو بخش مجزا تشکیل شده
بوبین جرقه مولد جریان با اختلاف پتانسیل 400 ولت
رشته بوبینهای مولد جریان 12ولت
سیمی که از بوبین خارج شده الزاما مربوط به رشته 6 شاخه 12ولت نیست
در ثانی ترانزیستور های آن مدار با پاسکاری های مستمر جریان ایجاد تاخیر میکنند برای زمان عبور دادن جریان جرقه وچرا باید به جریان 12ولت وابسته باشند؟ باهمان جریان بوبین جرقه کار میکنند
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
ثبت با سند برابرست
لیکن نوع قرائت سند مغایر مفاد و محتوای منقول در سند است
والا چی بگم
اگر هم اشتباه متوجه شده بودی با اشاره پست قبلی و یبار دیگه خوندن همون پست 61 که اشاره کردی متوجه میشدی من هیچ صحبتی از ارتباط و اتصال بوبین 6 شاخه به ترانزیستور نکردم، من گفتم کنتاک ترانزیستور که تو شماره 6درنظر گرفتی به سیم مشکی خط قرمز که از بوبین خارج میشه وصل میشه که مال بوبین جرقه سیم نازک دور بالا ست و مجموعه بوبین از دو بخش مجزا تشکیل شده
بوبین جرقه مولد جریان با اختلاف پتانسیل 400 ولت
رشته بوبینهای مولد جریان 12ولت
سیمی که از بوبین خارج شده الزاما مربوط به رشته 6 شاخه 12ولت نیست
در ثانی ترانزیستور های آن مدار با پاسکاری های مستمر جریان ایجاد تاخیر میکنند برای زمان عبور دادن جریان جرقه وچرا باید به جریان 12ولت وابسته باشند؟ باهمان جریان بوبین جرقه کار میکنند


درود

اولا باید حتما ولتاژ به ترانزیستورها بره و لذا بدون تردید باید بطریقی به ۶ تا بوبین متصل بشه
ثانیا هنوز نفهمیدم کنتاکت شماره ۳ و شماره ۶ به کدوم بوبین متصل میشه
کلا دو قطعه سیم پیچی داره یکی اسمش کوئل است که جرقه تولید میکنه و به شمع متصله و یکی هم ۶ تا بوبین زیر آهنربای چرخان
اسم واقعی و علمی اون سیم پیچ که به شمع متصل میشه و جرقه شمع را تامین میکنه نام علمی و درستش کوئل است اگه اینو بنام بوبین ذکر نکنی بهتر مشخص میشه و گیج نمیشم.

حالا سوالات اینه
۱- آیا همگی ۶ تا بوبین یعنی هر ۶ تا بوبین زیر آهنربای چرخان همگی شبیه هم هستند ؟
۲- کنتاکت شماره ۳ و کنتاکت شماره ۶ سوکت دقیقا به کوئل متصل میشه یا به ۶ تا بوبین متصل میشه ؟


بدقت پاسخ دو سوال فوق را بدی بهت میگم چجوری ولتاژ به ترانزیستورها میره .

سپاس
 
آخرین ویرایش:

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
اسم واقعی و علمی اون سیم پیچ که به شمع متصل میشه و جرقه شمع را تامین میکنه نام علمی و درستش کوئل است اگه اینو بنام بوبین ذکر نکنی بهتر مشخص میشه و گیج نمیشم.
من از دست تو دارم خودم و میزنم
اون بوبین جرقه یا بوبین شمعه
بوبین یعنی سیم پیچ
کوئل یه قطعه است که زیر باک قرارداره و برق تولید شده در بوببن جرقه که بوسیله سیم مشکی خط قرمز به 6 ترانزیستور رفته و زمان بندی شده و بوسیله سیم مشکی خط زرد از ترانزیستور به کوئل رسیده رو تقویت میکنه
کوئل مولد جریان نیست بلگه تقویت کننده است
کوئل این است ??????????????????????????????
cg-jog-high-performance-coil-ignition-for.html
 
بالا