و قبلا هم تاکید کردم که با کوئل کاری نداریم
کوئل و اصلا نمیتونیم کار داشته باشیم چون کوئل یه قطعه است که زیر باک قرارداره
اما همین ۶ بوبین مرتبط با ترانزیستورهاست و برق اونو هم تامین میکنه و خودت گفتی کنتاکت شماره ۶ به همین ۶ بوبین متصل میشه
یعنی از ۶ بوبین ممکنه ۳ تا بوبین مربوط به ترانزیستورها باشه که دو سر ازش خارج میشه که یک سر به بدنه و یک سر به کنتاکت ۶ متصل میشه و ۳ بوبین دیگه مربوط به چراغ ها
من کی همچین چیزی گفتم؟
6شاخه بوبین هیچ ارتباطی با ترانزیستور نداره الا سیم سبز که اتصال بدنه هستش و اصولا سیم سبز هرجایی هست و با همه ارتباط داره ، کنتاکت 6 سیم مشکی خط قرمز هست که از اون بوبین سیم نازک برق شمع میاد و ربطی به 6شاخه سیم پیچ قطر 0.7 mm مولد برق 12 ولت لامپ ها و بوق نداره
این 6شاخهاز هم مجزا نیستند و اینطور نیست که شاخه 1یه سیم پیچ مسنقل باشه و 2 و 3 و... هم جدا جدا باشن فقط یک شاخه جدا از بقیه هست که جداگانه به انتهای 5 شاخه دیگه اضافه میشه و سیم جدا گانه هم داره
یک سیم به طول 16 متر با سطح مقطع 0.7 mmدور 5 شاخه پیچیده شده و این 6شاخه به 3 تا سیم وصله سبز که اتصال بدنه هستش یه سر سیمه ، 5تا شاخه سیم پیچی یک تکه و سیم یک سره بدون قطعی یا انشعاب به زرد وصله ، یه شاخه هم به مدار اضافه میشه یعنی یه شاخه از زرد شروع و اون سر شاخه (آخرین )وصله به سیم سفید
که این زرد میره هم به شارژر و هم کاسه چراغ جلو ولی سفید فقط میره شارژر برای شارژ باتری که کلا برای شارژ هر باتری چه موتور و چه موبایل و... ولتاژ شارژ باید 20% بیشتر از ولتاژ باتری باشه، سفید اون 20% هستش
باید تعداد دور سیم پیچی که پشت فلکه آهنربایی چرخان است زیاد بشه که بله ولتاژش هم زیاد میشه و قصدمان هم همینه که ولتاژ بالا بره
چون سرعت چرخش بوببن ثابت نیست و متغیره تو دور بالای موتور ولتاژ حتی با رگلاتوری شارژر که ولتاژ و کنترل میکنه باز هم به 16 - 17 ولت میرسه حالا حساب کن سیم پیچ دورش اضاف بشه میره رو 22-24 ولت که به ترتیب شارژر ، لامپ جلو رو میسوزونه و باتری هم به فاک میره در مدت کوتاه