با سلام:
خدمت استادبزرگوار. اگر شما بوق موتور را با پیچ و مهره ایزوله به بدنه موتور ببندید، شما می توانید با پل دیود به جای تک دیود برق خروجی را یکسو و با نصب خازن صاف کنید سپس برق منفی خازن را به بدنه فلزی بوق ایزوله وصل و برق مثبت را با همان کلید بوق وصل کنید. با این کار از توان بیش تری برای بوق زدن یا تهیه برق d.c برای سایر مصرف کننده های که بصورت ایزوله ازبدنه وصل می شوند استفاده کنید.
درود
علاوه بر تقدیر شایسته بابت توجه و عنایت به موضوع
از این حیث نیز که پیشنهاد مطروحه بشرح زیر سبب طرح یکی از نکات مهم طراحی گردید ، سپاسگزارم
صرفنظر از اینکه مغایر با پیشنهاد مطروحه ، کلید بوق بگونه ای تولید شده که قادر به قطع و وصل بدنه یا منفی است معذالک با فرض رفع این نقیصه به بررسی آن میپردازیم .
چنانکه نکته مهم مغفول در پیشنهاد موصوف بشرح و توصیف مثال زیر قابل بررسی و ارزیابی است.
فرض کنید برای انتقال یک کیسه سیمان در هر روز از وانت پیکان استفاده میکنیم و به این ترتیب درحالیکه امور محوله بنحو شایسته ای در حال اجراست ، پیشنهاد استفاده از کامیون بجای وانت پیکان مطرح میگردد.
در نگاه اول ، درست است که قدرت و توانایی کامیون گویای برتری آن نسبت به وانت است و بنظر میرسد با امکانات و تجهیزات قوی تر و ارزنده تری مبادرت به انجام وظیفه میکنیم
اما امکانات فوق در صورتی مفید و موثر است که موجب بهبود اثر گردد و هزینه و خسارات بیموردی به ما تحمیل نکند.
بنابرین یکی از نکات مهم طراحی سیستم ، استفاده از حداقل قطعات است تا جایی که لطمه ای به سرعت و کیفیت امور وارد نشود.
زیرا قطع نظر از افزایش بیمورد هزینه
۱- وقتی خارج از نیاز و بدون جهت مثلا از ۳ قطعه بجای یک قطعه استفاده کنیم بدون تردید امکان خرابی و صدمه احتمالی را افزایش داده ایم.
۲-بدون شک موجب افزایش حجم و افزایش مشکلات نگهداری شده ایم.
۳- ازآنجاکه کلیه قطعات حتی مقاومت ها ، تولید کننده نویز هستند لذا بدون تردید با افزایش قطعات بویژه افزایش کلیدهای الکترونیکی مانند دیود که منشاء تولید قویترین نویزها هستند بشدت و بیمورد ، نویز سیستم و بتبع آن آلودگی نویز محیط را افزایش داده ایم.
و قس علیهذا
بهمین دلایل است که در بسیاری از تغذیه ها درحالیکه استفاده از بریج یا دیود پل ، موجب اقزایش قدرت میشود معذالک از یک دیود استفاده میکنند (مگر در موارد لازم)
مجددا بابت طرح توصیه که سبب خیر و طرح موضوع و نکته موصوف گردید بسیار ممنون و سپاسگزارم.