آی پی امداد
abtahi

تجربیات: بوق موتورسیکلت بدون باطری

2aagh

کاربر vip
کاربر
2019-11-13
91
185
39
ahwaz
درود
اون چیزی که شما میگین رو نمیدونم درکل برای اینکه چراغ نسوزه از لامپ های پیکانی 90 وات استفاده میکنن چون جریان زیادی میکشه ولتاژ حتی تو دور بالا هم نمیتونه زیادی بالا بره که بسوزه
ازونور اگه هم بخوای ولتاژ تغیری نکنه باید از رگولاتور استفاده کنی مثل 7812 یا با lm317 یه مدار ببندی که با کم و زیاد شدن دور موتور خروجی تغیری نکنه

اگه هدفتون فقط روشن کردن چراغ موتور بدون باطری هست میتونید سه عدد سیم متصل به لامپ رواز سیمکشی قطع کنیدوسیم بدنه موتور رو به کنتاک پایین و ودوعدد سیم خروجی از کلید رو به کنتاک بالای لامپ وصل کنید درواقع دوکنتاک بنوربالاونورپایین باهم سریع میشوند البته اینجوری لامپ نمیسوزه ولی دردورپایین نورخیلی کم‌میشه
 

2aagh

کاربر vip
کاربر
2019-11-13
91
185
39
ahwaz
درود
اون چیزی که شما میگین رو نمیدونم درکل برای اینکه چراغ نسوزه از لامپ های پیکانی 90 وات استفاده میکنن چون جریان زیادی میکشه ولتاژ حتی تو دور بالا هم نمیتونه زیادی بالا بره که بسوزه
ازونور اگه هم بخوای ولتاژ تغیری نکنه باید از رگولاتور استفاده کنی مثل 7812 یا با lm317 یه مدار ببندی که با کم و زیاد شدن دور موتور خروجی تغیری نکنه

اگه هدفتون فقط روشن کردن چراغ موتور بدون باطری هست میتونید سه عدد سیم متصل به لامپ رواز سیمکشی قطع کنیدوسیم بدنه موتور رو به کنتاک پایین و ودوعدد سیم خروجی از کلید رو به کنتاک بالای لامپ وصل کنید درواقع دوکنتاک بنوربالاونورپایین باهم سریع میشوند البته اینجوری لامپ نمیسوزه ولی دردورپایین نورخیلی کم‌میشه
 

saman5949

کاربر
2018-01-02
67
67
درود

هر ژنراتوری قدرت محدودی داره و لذا تهیه و تامین انرژی بیشتر از قدرت دینام ناممکنه .
برای دستییابی به مقصود بهتره از پیشنهاد سجاد عزیز و لامپ های led استفاده کنید.
ضمنا با توجه به ضعف دینام و استفاده لحظه ای از بوق قوی میتونی از ۱۷ ولت برای بوق ۱۲ ولتی پرقدرت استفاده کنی زیرا بوق پرقدرت موجب کاهش ولتاژ میشه و صدمه نمی بینه.

سپاس


خوب من قدرت فراتر از توان دینام قرار نیست بگیرم فقط میخوام بجای 17 تبدیلش کنم به 9 یا 10 که جریان بیشتری بده
 

saman5949

کاربر
2018-01-02
67
67
درود

هر ژنراتوری قدرت محدودی داره و لذا تهیه و تامین انرژی بیشتر از قدرت دینام ناممکنه .
برای دستییابی به مقصود بهتره از پیشنهاد سجاد عزیز و لامپ های led استفاده کنید.
ضمنا با توجه به ضعف دینام و استفاده لحظه ای از بوق قوی میتونی از ۱۷ ولت برای بوق ۱۲ ولتی پرقدرت استفاده کنی زیرا بوق پرقدرت موجب کاهش ولتاژ میشه و صدمه نمی بینه.

سپاس


خوب من قدرت فراتر از توان دینام قرار نیست بگیرم فقط میخوام بجای 17 تبدیلش کنم به 9 یا 10 که جریان بیشتری بده
 

امیر سجاد

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2018-07-10
1,232
4,381
ایران
دو سیم خروجی داره یکی سفید یکی هم زرد اگه از سفید جریان بکشیم ولتاژ سیم زرد هم کم میشه .
سلام
تا جای که اطلاع دارم سیم های سفید و زرد برق ac است . به مدار رگلاتور که در زیر باک قرار دارد میرود. و این رگلاتور برق ac را dc تبدیل میکند و هم ولتاژ را در یک سطح نگه میدارد.
متشکرم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: غزال

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
خوب من قدرت فراتر از توان دینام قرار نیست بگیرم فقط میخوام بجای 17 تبدیلش کنم به 9 یا 10 که جریان بیشتری بده

درود

میخوای ۱۷ ولت تبدیل به ۹ یا ۱۰ ولت بشه که جریان بیشتری به لامپ ۱۲ ولتی بده و لامپ با نور بیشتری روشن بشه ؟

خب اجرا کن و نتیجه را هم اعلام کن.
دانش شما که بیشتر از دیگرانه ، چرا سوال کردی ؟

سپاس
 

mehdi kardouni

VIP+ افتخاری
کاربر
خوب من قدرت فراتر از توان دینام قرار نیست بگیرم فقط میخوام بجای 17 تبدیلش کنم به 9 یا 10 که جریان بیشتری بده

با سلام . خوب شما میتونید توانی که در رگولاتور شانت به حرارت تبدیل میشه رو به جریان بیشتری تبدیل کنید. باید از مبدلهای سویچینگ dc به dc استفاده کنید ولی نه از نوع بازاری . باید بسازید

از نوع بوبین موتورسیکلت خود اطلاع دارید؟ چهار بوبین است یا 8 یا ... ؟؟ شارژر شما از نوع 4 سیم است ویا 5 سیم ؟ همه این سوالات بدین خاطر است که بدانیم بین بوبین با بدنه موتورسیکلت ارتباط الکتریکی برقرار است یا خیر؟ بعبارتی یک سر بوبین دینام به بدنه وصل است یا خیر.
 

mehdi kardouni

VIP+ افتخاری
کاربر
خوب من قدرت فراتر از توان دینام قرار نیست بگیرم فقط میخوام بجای 17 تبدیلش کنم به 9 یا 10 که جریان بیشتری بده

با سلام . خوب شما میتونید توانی که در رگولاتور شانت به حرارت تبدیل میشه رو به جریان بیشتری تبدیل کنید. باید از مبدلهای سویچینگ dc به dc استفاده کنید ولی نه از نوع بازاری . باید بسازید

از نوع بوبین موتورسیکلت خود اطلاع دارید؟ چهار بوبین است یا 8 یا ... ؟؟ شارژر شما از نوع 4 سیم است ویا 5 سیم ؟ همه این سوالات بدین خاطر است که بدانیم بین بوبین با بدنه موتورسیکلت ارتباط الکتریکی برقرار است یا خیر؟ بعبارتی یک سر بوبین دینام به بدنه وصل است یا خیر.
 

saman5949

کاربر
2018-01-02
67
67
درود

میخوای ۱۷ ولت تبدیل به ۹ یا ۱۰ ولت بشه که جریان بیشتری به لامپ ۱۲ ولتی بده و لامپ با نور بیشتری روشن بشه ؟

خب اجرا کن و نتیجه را هم اعلام کن.
دانش شما که بیشتر از دیگرانه ، چرا سوال کردی ؟

سپاس


تعجب میکنم از طرز برخورد
جهت شفاف سازی وقتی 10 ولت AC بده با یکسو سازی به 12 میرسه و چراغ 12 ولتی رو روشن میکنه
با تشکر از راهنمایی
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: غزال

saman5949

کاربر
2018-01-02
67
67
با سلام . خوب شما میتونید توانی که در رگولاتور شانت به حرارت تبدیل میشه رو به جریان بیشتری تبدیل کنید. باید از مبدلهای سویچینگ dc به dc استفاده کنید ولی نه از نوع بازاری . باید بسازید

از نوع بوبین موتورسیکلت خود اطلاع دارید؟ چهار بوبین است یا 8 یا ... ؟؟ شارژر شما از نوع 4 سیم است ویا 5 سیم ؟ همه این سوالات بدین خاطر است که بدانیم بین بوبین با بدنه موتورسیکلت ارتباط الکتریکی برقرار است یا خیر؟ بعبارتی یک سر بوبین دینام به بدنه وصل است یا خیر.


8 بوبین هست و با بدنه اتصال ندارد .با دیود فرکانس بالا یکسو کردم ولی جریان کم بود فکر کنم بخاطر نیم موج بودن جریان کم بود باید تمام موج دی سی کنم ولی خب وقتی تفاوت بوبین موتور هندلی با استارتی فقط ضخامت سیم های بوبین هست پس میشه با ضخامت بیشتر و دور کمتر جریان بیشتری گرفت اما نمیدونم دیاگرام بوبین چطوریه و این 6 تا بوبین چجوری بهم وصل هستن
 
بالا