مهرداد.بوشهر
کاربر
- 2020-09-07
- 2
- 2
درود بر شما با توضیات کاملتون.
ولی خداوکیلی یکی بگه دقیقا منظورش چی بود...
ولی خداوکیلی یکی بگه دقیقا منظورش چی بود...
لطفا شما هم مطالب رو با نقل قول عنوان کن ما هم بفهمیم شما در مورد کدوم پست داری نظر میدیدرود بر شما با توضیات کاملتون.ولی خداوکیلی یکی بگه دقیقا منظورش چی بود...
درود
اصلا متوجه نشدم.
اساسا چه هدفی مورد نظر شماست و چگونه اجرا میکنید؟
سپاس
منظورم در مورد شارژ از طریق usb بود احتمالا بد توضیح دادم. لینک زیر را لطفاً مطالعه بفرمایید:
http://obddiag.net/usb-power.html
درود
ا
اون بوبینی که توی ذهن شماست و میگی بوبین جرقه است کدوم بوبینه
عزیزم پاسخ دو سوالم را بده تا بفهمم چجوری کار میکنه
یک سیم پیچ زیر باک هست بنام کوئل
۶ بوبین هم زیر کاسه آهنرباست
دیگه چ بوبینی هست ؟
شناره ۳ و شماره ۶ به کجا متصله ( گفتی به بوبین متصله ولی کدوم بوبین و این بوبین کجاست ؟ )
تا زمانیکه پاسخ را متوجه نشم نمیتونم فکری براش کنم و در اینصورت نهایتا باید خودم بازش کنم )
دوباره میپرسم
۱- آیا همگی ۶ تا بوبین یعنی هر ۶ تا بوبین زیر آهنربای چرخان همگی شبیه هم هستند ؟
۲- کنتاکت شماره ۳ و کنتاکت شماره ۶ سوکت دقیقا به کوئل متصل میشه یا به ۶ تا بوبین متصل میشه ؟
سپاس
درود استاد عزیز
استاد به نظر شما میشه بوبین روشنایی و شارژ موتور رو باز کنیم و با سیم زخیم تر ببندیم برای جریان خروجی بیشتر؟
و اینکه دو سیم زرد و سفید خروجی از بوبین من تست کردم تو دور گاز پایین هر کدوم به تنهایی 4 امپر میدن که سفید بیشتر میده و ولتاژشم بیشتره ولی هردو همزمان تست نکردم که فشار نیاد به بوبین ایا میشه از هردو استفاده کرد؟
درود
سیم ضخیم فقط برای افزایش عمر ، تاثیر داره ،
اگر از سیم مناسب استفاده شده باشه دراینصورت استقاده همزمان چند ولتاژ ثمری نداره و جریان بیشتری نمیده .
سپآس
استاد این مدل بوبین چه فرقی با دینام داره که ضخامت و تعداد دور تاثیری روی ولتاژ و جریان نداره؟
و اینکه غیر شارژر از چه مداری میشه استفاده کرد که بتونم 4 امپر رو کامل بگیرم و ولتاژ هم بالا نره تا بتونم لامپ جلو رو روشن نگه دارم
با این اوصاف اگه بخوایم اصول رو هم رعاید کنیم وقتی سیم سفید در دور پایین موتور ۱۷ ولت رو میدع که با دی سی کردن نزدیک به ۲۴ میرسه پس میشه تعداد دور رو کم کرد و ولتاژ رو اورد حدود ۱۰ ولت که امپر بیشتری بهمون بده که با دی سی کردن مثلا بشه ۱۲ و جریان بیشتر و قضیه رگولاتور خب مشکلی نیست نهایت استفاده لامپ ۳ امپره که میشه اوکی کرد بیشتر حرفم این بود بتونم جریان بیشتری بگیرمدرود
همگی دینام ها و تولید کننده های انرژی الکتریکی بر پایه اصول ثابتی کار میکنند و اگه تصور میکنی در برخی از انواع و مدل های دیگر ، افزایش ضخامت سیم موجب افزایش جریان میشه ، اینطور نیست .
ضخامت سیم متناسب با توانایی و قدرت دینام انتخاب میشه .
اگر ولتاژ کمتری نیاز داشته باشی دراینصورت با افزایش ضخامت سیم ، در تمامی مدل ها جریان بیشتری دریافت میکنی زیرا قدرت دینام ثابت است.
اما اگه ولتاژ تغییر نمیکنه ، ضخامت سیم در افزایش جریان اثری نداره و ضخامت فعلی برای تولید حداکثر جریان کافی است .
مگه الان نمیتونه چراغ جلو را روشن کنه ؟
البته ولتاژ با افزایش سرعت پیستون ، بالا میره و بدون باطری برای تثبیت ولتاژ باید از رگلاتور پرقدرت استفاده کنی که مقرون بصرفه نیست و لذا اگه باطری نداره ، بهتره دو کنتاکت چراغ را سری کنی که در سرعت پایین نور کم میشه ولی دیگه لامپ نمیسوزه.
در هر صورت من اطلاعات کاملی در خصوص سیمکشی موتورسیکلت ندارم.
سپاس