با این اوصاف اگه بخوایم اصول رو هم رعاید کنیم وقتی سیم سفید در دور پایین موتور ۱۷ ولت رو میدع که با دی سی کردن نزدیک به ۲۴ میرسه پس میشه تعداد دور رو کم کرد و ولتاژ رو اورد حدود ۱۰ ولت که امپر بیشتری بهمون بده که با دی سی کردن مثلا بشه ۱۲ و جریان بیشتر و قضیه رگولاتور خب مشکلی نیست نهایت استفاده لامپ ۳ امپره که میشه اوکی کرد بیشتر حرفم این بود بتونم جریان بیشتری بگیرم
ازون طرف از بوبین یه سیم زرد میاد ولتاژش یکم کمتر از سیم سفید هست ایا میشه با دوتا دیود اینارو بهم وصل کنیم و جریان بیشتری بگیریم؟ ؟ و اسیبی به بوبین نزنه؟
دقیقا هم مشکل همینجاست در این زمینه برق موتور سیکلت مخصوصا بوبین ، کسی اطلاعات کامل و دقیق نداره
سلام
احتمالآ پست ها رو از اول و کامل نخوندی یا دقت نکردی
چون بوبین موتور سیستم cdi رو توضیح دادم
بوبین موتور هندا ۶تا سیم داره
سبز خط قرمز از فشنگی خلاصی برای لامپ سبز خلاصی صفحه کیلومتره
آبی خط سفید مال پیکاپ بالای فلایول کاسه بوبین هست که درواقع یجور سنسوره هربار زائده کاسه بوبین از زیرش رد میشه یه پالس میفرسته به ترانزیستور و تایم جرقه شمع تنظیم میشه
مشکی خط قرمز مال سیم پیچ بزرگه بوبینه که برق جرقه شمع و تامین میکنه
بوبین موتور ۷ تا سیم پیچ داره
یکیش از همه بزرگتره سیم خیلی نازک 0.10 mm حدود ۲۰۰۰ دوره که برق ۳۵۰ تا ۴۰۰ ولت تولید میکنه برای جرقه شمع که تو کویل به ۸ الی ۹ هزار ولت تبدیل میشه
میمونه ۳تا سیم سبز زرد سفید
سبز اتصال بدنه و سیم منفیه
۱۹ متر سیم لاکی حرارتی سایز 0.55 الی 0.70 mm
از شاخه اول که همون سیم سبزهست یچیده میشه هر شاخه ۶۴ دور ادامه اش شاخه بعدی ولی خلاف جهت قبلی پیچیده میشه الی اخر که اخرش وصله به سیم سفید
از اخر شاخه ۵ که میره به شاخه ۶ یه انشعاب گرفته میشه که سیم زرده
خروجی سفید و زرد از هم جدا نیستن و دو نا سیم پیچ جداگانه نیستن که بتونی جریانها شو بهم وصل کنی بیشتر بشه
سفید همون زرده +۱ سیمپیچ بیشتر
برای شارزر که باید بیشتر باشه برای شارز باتری
هرچی سیم ضخیمتر باشه جریان و تولن بالاتر میره
هر چی تعداد دور بیشتر بشه ولناژ میره بالا
اما فضای قابل سیم پیچی کردن فری سایز نیست و محدوده
اگر ضخیمتر کنی تعداد دور سیم کم میشه و ولتاز میاد پایین
البته حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد جای خالی هست و میشه همون تعداد دور با سیم 0.9 الی ۱ میلی پیچید ولی بیشتر از این نمیشه و جریان ۱۵ الی۲۰ درصد بیشتر میشه که کاملا کافیه
در ضمن اگر چراغ جلو ضعیفهاحتمالا اتصالی داری تو سیم کشی وگرنه چزاع حلو باید خوب روشن بشه فقط بوق به کمک باتری نیاز داره