آی پی امداد
abtahi

تجربیات: بوق موتورسیکلت بدون باطری

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
درود

درسته همه این مشخصاتو داره ازجمله فنر و واشرها
اساسا اخیرا بابت همین داستان خریدم و کامله ولی بنظرم خیلی شل شده و شاید اشتباه میکنم و بنظرم اومده ، البته برای چرخاندن آن از نقطه ای که یکطرف پیچ فرض کنیم بقدری چرخاندم که مجددا به همان نقطه برسه و اینو یک دور منظور کردم که جمعا دو دور پیچیدم

هرچند قصد دارم در فرصت مناسب بررسی عمقی کنم و اگه واقعا شل بود و نیاز به اصلاح بود فنر را بکشم بلند تر و محکم تر بشه.
در هر صورت ریز بینی های شما قابل تحسینه که به کفر کائنات موتور مسلط شدی و قطعا در هر کاری اراده کنی موفق میشی ولی بخش عمده عدم توفیق افراد باهوش در هر کاری کمبود امکاناته

تعمیرکار هر صنفی ناخواسته دسترسی به امکانات گسترده داره زیرا اموال مشابه متعلق به مشتریان را در اختیار داره و به کشف عیب کمک زیادی میکنه که دیگران بویژه افراد باهوشی مثل شما ندارند وگرنه در هر زمینه ای موفق میشی
البته تعمیرکار هم حق داره و کافیه به سرمایه تعمیرکار دقت کنی که اکثرا افراد معمولی هستند و بنظر من اگه به دروغ میگه فلان قطعه رو عوض کردم دزدی نیست و حقشه که نمیتونه با راستگویی بگیره و ناگزیر به دروغگویی میشه
حقیقتا اجرت تعمیرکار اتومبیل و موتور غیر منصفانه و خیلی ناچیزه و من موندم چجوری زندگی میکنن
من بندرت به تعمیرکار مراجعه میکنم ولی در صورت مراجعه خیلی بیشتر از درخواستش پرداخت میکنم البته با زور و اصرار

باز هم بابت زحمات و ارشاد ارزنده شما ممنون و مدیونم و جهت جبران مافات حتما درخدمتم.

سپاس

سلام به استاد غزال بزرگ
انتصاب شایسته شما را به سمت مدیر مدیران تبریک عرض نموده و ....
(از حیث پاچه خواری)
داشتم پستها رو مجددا میخوندم که متوجه یه خطا شدم
هرچند قطعا تا حالا متوجه شدید و اصلاح کردید
خطا مورد نظر تنظیم پیچ کنترل ترکیب سوخت هست که گعتید خیلی شله و عنقریب بیفته
من گفتم اون پیچ کاملا بسته بشه بعد ۲ دور کامل باز بشه
ولی گویا اشتباه متوجه شدید و معکوس عمل کردید و پیچ و کاملا باز و ۲ دور بستید
و به همین دلیله که خیلی شل و وله و مصرف بنزین و خیلی در حد چندبرابر زیاد میکنه
اون پیچ باید کاملا سفت بشه بعد ۲ دور شل و باز بشه
 

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
باسلام امروزبازاربودم
یادم نبودظریت خازن چندبود
پنجاه ولت و22هزارمیکروارادخریدم اشکال نداره نسوزه بوقم:frown000:

سلام
نه مشکلی نداره
البته ظرفیتش بیشتر از نیاز ماهست ولی هیچ مشکلی نداره در واقع هرچی بیشتر بهتر
چند گرفتی؟
۵۰ ولت ۲۲۰۰۰ میکرو خودش قیمت باتری دست دومه
باتری دست دوم میگرفتی بهتر نبود؟
 
آخرین ویرایش:

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
سلام
من هم به علت شرایطی مجبور به استفاده از هندا شدم
::smiley_on_tredmi:: میشه از چنتا خازن ۵۰ ولت استفاده کرد و از دیود 10a10استفاده کرد و جایگزین باتر متور سیکلت کرد بجای فقط استفاده از بوق
درچنتا خازن بخرم؟؟
یه کلیپ دیدم بجای خازن ۵۰ ولت از چنتا خازن ۳۵ ولتی استفاده کرد دیوید هم نزاشت بنظرم بدون دیود اشتباهه
دقیقه 7 لینک زیر
https://www.instagram.com/tv/CTPIs5gorDt/?utm_medium=copy_linkh
در شرایط فعلی چراغ راهنما هام گار نمیکنن بوقم ضعیف هست
:sick:
و چراغ جلو نور کمی داره
:khandehhhh:
کارم تعمیر موبایله باتری تبلت اپل دارم بزرگ و قوی از اینا نمیشه استفاده کرد بجای خازن
:pride:
نمیخوام لامپم بسوزه
awkward
11722.gif
ممنون
3122_(14).gif

سیمکشی موتور اتصالی داره و باید چک بشه
ممکنه از شارژر باشه
وگرنه راهنماها برقی مصرف نمیکنن که بوبین نتونه تامین کنه و ضعیف باشه یه جا سیم مثبت با بدنه یا منفی بهم چسبیده و برای این ضعیفه
فقط بوقه که بوبین کم میاره چون جریان زیادی میکشه
شارزر سالم باشه چراغ جلو نورش ثابت میشه و نمیسوزه
گاز ندی ضعیف میشه و وقتی کاز میدی تا به حدی نورش زیاد میشه و دیگه بیشتر نمیشه وگرنه شارزر خرابه
 

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
سلام
من هم به علت شرایطی مجبور به استفاده از هندا شدم
::smiley_on_tredmi:: میشه از چنتا خازن ۵۰ ولت استفاده کرد و از دیود 10a10استفاده کرد و جایگزین باتر متور سیکلت کرد بجای فقط استفاده از بوق
درچنتا خازن بخرم؟؟
یه کلیپ دیدم بجای خازن ۵۰ ولت از چنتا خازن ۳۵ ولتی استفاده کرد دیوید هم نزاشت بنظرم بدون دیود اشتباهه
دقیقه 7 لینک زیر
https://www.instagram.com/tv/CTPIs5gorDt/?utm_medium=copy_linkh
در شرایط فعلی چراغ راهنما هام گار نمیکنن بوقم ضعیف هست
:sick:
و چراغ جلو نور کمی داره
:khandehhhh:
کارم تعمیر موبایله باتری تبلت اپل دارم بزرگ و قوی از اینا نمیشه استفاده کرد بجای خازن
:pride:
نمیخوام لامپم بسوزه
awkward
11722.gif
ممنون
3122_(14).gif

باتری ها رو باهم سری کن تا به ولتاژ ۱۲تا۱۴ برسی
به جای باتری موتور وصل کن
خیلی هم بهتره
 

mf22

کاربر vip
کاربر
2018-12-09
10
4
سلام برا بوق یه خازن470uf16vموازی کن به سیمهای بوق به صورت ولتاژ درست چون میدونی که خازن +-داره وهمینجور همون خازن موازی کن با خود فلاشر مشکل دوتاشون حل میشن من چند سالیه که باتری گرون شده این کار کردم ولی جای باتری خازن نزن چون به اصطلاح اون خازن طلایی که زیر باک هست میسوزه وباید 50هزار تومان اون بخری جای باتری اسیدی خودش نمیشه باتریه دیگه زد میسوزند من زدم
حالا اینم تجربه مابود چیه یه خازن طلایه سوختیم
 

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
سلام برا بوق یه خازن470uf16vموازی کن به سیمهای بوق به صورت ولتاژ درست چون میدونی که خازن +-داره وهمینجور همون خازن موازی کن با خود فلاشر مشکل دوتاشون حل میشن من چند سالیه که باتری گرون شده این کار کردم ولی جای باتری خازن نزن چون به اصطلاح اون خازن طلایی که زیر باک هست میسوزه وباید 50هزار تومان اون بخری جای باتری اسیدی خودش نمیشه باتریه دیگه زد میسوزند من زدم
حالا اینم تجربه مابود چیه یه خازن طلایه سوختیم

سلام
قطعه شارژرکه برق بوبین و فیلتر و رگوله رو۱۲ ولت میکنه و جریان کم شدت رو برای شارژ باتری تامین میکنه +قطعه کویل که هردو زیر باک جاسلزی شدن جزو قطعاتی هستن که بندرت میسوزند و فقط اتصالی تو شبکه سیم کشی باعث سوختنشون میشه واسه همین هم زیر باکه و دسترسی راحت نداره چون اگه اتصالی پیش نیاد موتور اوراق میشه ولی این دو تا طوریشون نمیشه
مال شما هم به خاطرباتری یا خازن نسوخته
حتما اتصالی شده ترانزیستورهاش فنا رفتن
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
سلام ببخشید برای این رَوِشِتون فیلم آموزش عملی ندارید بزارید !؟

درود

مورچه چیه که کله پاچه داشته باشه ؟
نصب یک خازن و دیود ، نیاز به فیلم آموزشی نداره.
توصیه پست اول رو اجرا کن.

1- در کاسه چراغ جلو سیم حامل ولتاژ مثبت که به کلید چراغ ها متصل شده و از دینام تامین میشه پیدا کن.
2- سپس آند یک دیود را به این سیم متصل کن ( من از 1N4007 استفاده کردم ولی دیود آمپر بالاتر بهتره )
3- سپس سیمی که به پایه مثبت بوق متصله آزاد کن و کنار بگذار ، که سیمی به پایه مثبت بوق متصل نباشه.
4- کاتد دیود فوق را به مثبت خازن ( 2200 میکرو 50 ولت) و نیز به پایه مثبت بوق متصل کن . (خازن 4700 میکرو بهتره ولی گرونتره )
یعنی کاتد دیود باید به مثبت خازن و همچنین به مثبت بوق متصل بشه.

و پایه منفی این خازن را به بدنه متصل کن. همین

حالا موتور را روشن کن بوق بزن.
اگه موفق نشدی مطلع کن.

سپاس
 
آخرین ویرایش:

ratler

کاربر
2013-05-26
3
3
درود خواهشا اگه زحمت نیست یه عکس بزار از نحوه وصل کردن
من سیم سبز منفی بوق رو به منفی خازن و پایه بوق وصل کردم
و سیم مشکی بوق رو به اند دیود و بعد کاتد دیود رو به مثبت خازن و سرانجام سیم دیگری از کاتد به پایه دیگر بوق
منتها قدرت در حد مطلوب زیاد نشد
درود

مورچه چیه که کله پاچه داشته باشه ؟
نصب یک خازن و دیود ، نیاز به فیلم آموزشی نداره.
توصیه پست اول رو اجرا کن.

1- در کاسه چراغ جلو سیم حامل ولتاژ مثبت که به کلید چراغ ها متصل شده و از دینام تامین میشه پیدا کن.
2- سپس آند یک دیود را به این سیم متصل کن ( من از 1N4007 استفاده کردم ولی دیود آمپر بالاتر بهتره )
3- سپس سیمی که به پایه مثبت بوق متصله آزاد کن و کنار بگذار ، که سیمی به پایه مثبت بوق متصل نباشه.
4- کاتد دیود فوق را به مثبت خازن ( 2200 میکرو 50 ولت) و نیز به پایه مثبت بوق متصل کن . (خازن 4700 میکرو بهتره ولی گرونتره )
یعنی کاتد دیود باید به مثبت خازن و همچنین به مثبت بوق متصل بشه.

و پایه منفی این خازن را به بدنه متصل کن. همین

حالا موتور را روشن کن بوق بزن.
اگه موفق نشدی مطلع کن.

سپاس
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: غزال

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
درود خواهشا اگه زحمت نیست یه عکس بزار از نحوه وصل کردن
من سیم سبز منفی بوق رو به منفی خازن و پایه بوق وصل کردم
و سیم مشکی بوق رو به اند دیود و بعد کاتد دیود رو به مثبت خازن و سرانجام سیم دیگری از کاتد به پایه دیگر بوق
منتها قدرت در حد مطلوب زیاد نشد

درود

کی ادعا کرده قدرت بوق بیشتر میشه ؟
آیا درجا یعنی با گاز کم صدا ضعیفه یا با گاز زیاد هم صدای بوق ضعیفه ؟
چه خازنی استفاده کردی؟
ضمنا پشت بوق یک پیچ تنظیم صدا داره باید تنظیم کنی.

سپاس
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ratler
بالا