آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

راهنمایی برای خرید یک فلز یاب

Mr MeTaL

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
2012-02-02
408
1,801
39
تهران-مشهد
سلام

دوستان نظری ندارند ؟

سلام
شما بگید یک دستگاه بهتون بده یا واستون بسازه که تست کنه 250سانتی متر یک فلز 40در 40 رو بزنه و بعد از تست باید یک کار مهم انجام بدید!! پس از اینکه تست کرد با همون تنظیمان روی زمین حرکت کنید و کمی هم لوپ را بالا و پایین کنید.ببینید اگر دستگاه از بالانس خارج نشد و صدای اضافی نداد اونموقع اون دستگاه ارزش خرید حتی بالای 10 میلیون رو داره.و اگر تونست همین تست رو زیر خاک با همین مشخصات بگیره اونموقع اون دستگاه هر چقدر که بفروشه می ارزه!!
 

mmelecom

کاربر
2014-11-07
153
435
اراک
سلام.یک مدل دستگاه مدتی قبل برای تعمیربرام آوردن,مدلشgareet7000بود.سیم های لوپش بریده شده ودستگاه ازحالت فابریک دراومده بود.مدار داخلیش بامحک زدن مشخص شدمسوار(۷فلز قدیم تاجایی که شنیدم)وفلت های آن مس خالص.درکل مارک گرت آمریکایی اصل اگر تنظیم باشه,ب نتیجه مطلوب میرسی!
 

babaye

کاربر
2012-01-22
9
10
سلام یکی از دوستان من دستگاه penpointer proo art دارد اگر کسی رامی شناسید که با این نمونه دستگاه کار کرده و یاد دارد به این ایمیل معرفی ننمایید ممنونم ////////////////////////////////
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

babaye

کاربر
2012-01-22
9
10
سلام
ببخشید دوست عزیز میشه طی پیغام خصوصی بگید از کجا میتونم تهیه کنم
متشکرم

سلام به همه دوستان
پیشنهاد من دستگاه اسکنر pin pointer pro
با قیمت 6 ملیون و 700 هزار تومان هست حتی در حالت دویدن هم میتونی اسکن کنی یکی از دوستام داشت و خیلی ازش تعریف میکرد
میگفت تفکیکشم عالی هست
ببینید نظر دوستان چیه

سلام یکی از دوستان من دستگاه penpointer proo art دارد اگر کسی رامی شناسید که با این نمونه دستگاه کار کرده و یاد دارد به این ایمیل معرفی ننمایید ممنونم ////////////////////////////////این دستگاه امریکایی هست و نرم افزار متفاوت دارد

منبع : http://www.irantk.ir/irantk4492-17/#ixzz3asGpuM2h
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

رامين1

کاربر
2012-05-03
8
13
سلام و عرض ادب خدمت یکایک دوستان عزیز

دوستان من یکنفر رو بصورت واسطه پیدا کردم قرار شده برام دستگاه "نقطه زن" درست کنه . تمام شرط هامو باهاش کردم و گفتم دستگاه رو فقط و فقط با شرط تست خریداری میکنم . طرف رو بدلیلی که میشناسم نمیتونه کلاهبرداری کنه .یه مبلغ ناچیز رو میخام به عنوان پیش پرداخت بهش بدم تا دستگاه رو بسازه و مابقی رو بعد از تست و جواب گرفتن بهش بدم . وگفتم بهش اگر تو تست جواب نداد دستگاه برای خودت .ضمن اینکه طرف بهم گفته دستگاه رو بشرط بهت میدم. خلاصه کلام طرف اهل کلاهبرداری و " بزن درو" نیست .

فقط میخام بدونم چطوری باید تستش کنم ؟ یعنی در چه شرایطی تستش کنم که ببینم جواب میده یا نه ؟ چه شرط های رو براش بذارم .؟

از همکاری شما صمیمانه تشکر میکنم .

باسلام.اول بايد توي فضاي آزاد و بدور از فلز ديسك دستگاه رو روي زمين ثابت قرار بديد(لوپ 40 يا 50 سانتي) دستگاه رو روشن كنيد و در آستانه بوق زدن قرار بديد.يعني توي حداكثر حساسيت دستگاه رو طوري تنظيم كنيد كه اصلا صداي بوقي نداشته باشه.يكي دو قيقه صبر كنيد و بعد يه قطعه فلز از بالا به لوپش نزديك كنيد و ارتفاع سنسش رو اندازه بگيريد.ديگه هيچ فلزي به لوپ نزديك نكنيد. بايد دستگاه نيم ساعت توي همين حالت با لوپ ثابت بمونه.اگه دستگاه از تنظيم خارج نشد و بي صدا بود و بوق اضافي نداشت فعلا ثباتش خوبه.البته بعد از نيم ساعت همون قطعه فلزي كه بار اول سنسش كرديد بايد دوباره از بالا به لوپ نزديك كنيد. اگه همون ارتفاع قبلي رو زد تا اين مرحله كار دستگاه خوبه.(اگه كمتر از دفعه قبلي سنس كرد،نشون ميده كه دستگاه ثبات خوبي نداره). بعد دستگاه رو با فلز طلا و نقره و مس با اندازه هاي يكسان توي هوا تست كنيد.مثلا يه سكه طلا و يه سكه نقره و با همون اندازه يه قطعه مس كه ببيني بيشترين سنس رو روي كدوم فلز داره تا بتونيد يه تخميني براي فلزات بزرگتر با همون جنس فلز داشته باشيد. بعد از اين مراحل نوبت تست خاكه.بايد يه چاله بكني يه قطر يك متر و به عمق مثلا 1/30 و چند تا شيار كوچيك تونل مانند با عمق هاي مختلف توي بدنه چاله ايجاد كني به نوبت فلزات مختلف رو با ابعاد مختلف توي عمق هاي مختلف قرار بديد.لوپ دستگاه رو دور از اين چاله جائي كه فلز نباشه به زمين بچسبوني و بالانسش كنيد.طوري بالانسش كني كه از حد اكثر حساسيتش كمي كمتر باشه و با دور و نزديك كردن لوپ به زمين دستگاه بوق اضافي نزنه.(نبايد از حداكثر حساسيت دستگاه استفاده كنيد چون بعدا توي كار واقعي و زمين هاي ناهموار عملا از حداكثر حساسيت دستگاه نميتونيد استفاده كنيد) بعد دستگاه رو با فلزاتي كه توي چاله قرار دادي به نوبت تست كنيد.اكثر دستگاههاي دستساز كمترين حساسيت رو به فلز طلا دارند.درمرحله آخر بايد با دستگاه به چند تا نقطه بكر و سنگلاخي و يا كوهستاني بري و ببيني كه آيا دستگاه به ذرات و مواد معدني چقدر حساسيت نشون ميده.اونجا تست واقعي انجام بديد.اگه دستگاه يه فلز 20 در 20 مسي رو با لوپ 50 سانتي تونست توي عمق 1/30 توي خاك بزنه دستگاه خوبيه.با لوپ 1 در 1 ، تقريبا 30 درصد بيشتر ميزنه.


 
آخرین ویرایش:

kh.a

کاربر
2010-09-18
355
1,316
دوستان لطفا عکسی که در پست شماره 9 این تاپیک هست رو آپلود کنید

با تشکر
دوست عزیز detect جان سلام
من فرمایشات شما رو خوندم.درمورد پیدا کردن یک انگشتر با دستگا هها ی انتنی من با شما موافقم و من هم تایید می کنم که میشه با دوتا سیم یا همون دستگاههای انتنی انگشتر رو پیدا کرد و من هم می تونم این کار رو بکنم .ولی در مورد فلزات قدیمی که سالها در زیر خاک مدفون شدند توضیحاتی می خوام بدم که شما هم با معلومات خودتون اونا رو بسنجید اگه مشکلی داشتم به من بگید تا رفع کنم خوشحال می شم دوست عزیزم.امیدوارم که توضیحات این حقیر بتونه کارآمد باشه
پرسیده بودید که من چطور دستگاه می زنم .اول از بابت نقاشی عذر می خوام اگه بد شده آخه نقاشیم زیاد خوب نیست:eek:k:

به طور کلی هر فلزی که برای مدتی طولانی در زیر زمین قرار می گیره به مرور از خودش یون یا همون گاز تولید می کنه .گازی که از این فلز به بیرون سطح زمین تابیده میشه از سه نقطه حوالیه فلز خارج میشه.از دو زاویه ی 45 درجه و یک زاویه ی 90 درجه .همون طور که توی شکل نشون داده شده.حرکت یونها اززمین از سمت شمال به سمت جنوب هستش.
ذو میله ی معمولا برنجی به دستمون میگیریم به شکلی که دستها در زاویه ی 45 درجه باشه و نوک میله ها هم کمی متمایل به سمت پایین همون طور که در شکل نشون داده شده.بهتربرای ردیابی به میله های برنجی یا همون انتنها خوراک داده بشه مثلا طلا یا نقره.بعد به سمت محلی که میله ها نشان می دهند حرکت می کنیم .در مسر حرکت در 3 نقطه انتنها به حالت ظربدر روی هم قرار می گیرند .نقاط 1 و 2 و 3 در شکل .نقاط 1 و 3 همون حالت خروجیه 45 درجه هستش که با فلز فاصله داره و نقطه ی 2 که همون 90 درجه هستش مرکز تشعشع گاز یا همون یون هستش.
تشخیص اینکه محل تشعشع گاز فلز هستش یا رگه یا حفره چیزی هستش که به طور تجربی باید فهمید.یعنی همون فرمایش دوست عزیزمون که لااقل 3 ماه به طور جدی کار کرده باشیم.
به طور کلی دستگاههای آنتنی برای حدود زدن و ردیابی و دادن حالت 50%خوبه ولی برای پیدا کردن نقطه دقیق باید از دستگاه نقطه زن استفاده کرد.
از مشکلات دستگا های آنتنی میشه به خطای اون اشاره کرد.این دستگاه ها برای حفره-گاز زمین -رگه-سنگهای معدنی و..از خوشون واکنش نشون می دن.
دوست عزیز راجع به دستگاهی که نام بردید omintronراستش منم تعریفش رو شنیدم ولی هنوز کارش رو ندیدم.
در مورد لورنز دیپ مکس هم فکر کی کنم که برد بیشتری داشته باشه نسبت به اون چیزی که شما فرمودید آخه من چند دفعه ای باهاش کار کردم ...
دوست عزیزخدایی نکرده قصد محکوم کردن نظر شما رو ندارما فقط نظر خودم رو دادم نظر شما هم کاملا محترمه و شاید هم اون طور باشه که شما می فرمایید
عزیز باز هم اگه نوشته ی من مشکلی داشت خوشحال می شم که به عنوان یک فرد با تجربه اشکال من رو بگیرید و من به مشکلم پی ببرم .
موفق و پیروز باشید:eek:k:
 

javadshahvan

کاربر vip
کاربر
2009-04-19
87
164
سلام
بهترین مدل فلزیاب با کاربرد فلزیابی در عمق و دقت بالا چه مدلی هست و از کجا باید تهیه کرد؟
اگر بخواهیم یه برد طراحی کنیم چه نقشه ای و چه مدلی باید داشته باشیم؟
فلزیاب pim-۲ برای اینکار مناسبه؟
ممنون
 

mehran1545

کاربر
2010-11-12
181
317
شیراز
باید ببینید دقیقا واسه چه کاری میخواین؟ هر دستگاهی مثل ابزار دست میکانیک کارایی های مختلفی دارند! برای کاوش در عمق متوسط باید پالسی یا VLF تهییه کنید و برای عمق بیشتر ردیاب همراه با یه دستگاه تصویری که حفره یابی خوبی داشته باشه! من بعد از 6سال کار کردن در این زمینه و کار کردن با انواع دستگاه ها به این نتیجه رسیدم چون هنوز دستگاه 100% بهینه در بازار وجود نداره و برای دستگاه های گران پول اضافه خرج کردنه!
 
آخرین ویرایش:

mehran1545

کاربر
2010-11-12
181
317
شیراز
دوستان ۴تا دستگاه شرکتیGPZ 7000 و CTX 3030 و Whites matrix m6 و Examiner دست دو در حد نو موجود هست هرکی خواست بیاد پی وی
 

V.GHAEDY

مدیریت بازارچه
ناظم انجمن
مدیر تالار
2010-08-19
1,826
7,760
جنت شهر
بالا