با تشکر فراوان بابت صبر و حوصله تون.
اما قسمتی از سؤال من بی پاسخ موند.
مثلاً در جاهایی که عوامل کنترل کننده زمان خاموشی آیسی ، ولتاژ و جریان خروجی رو کاهش میدن (مانند زمان وقوع اتصال کوتاه در خروجی) آیا مقدار Vcc هم کاهش پیدا میکنه؟
درود
پرسیدی آیا با ظهور ولتاژ راه انداز ، ولتاژی در خروجی هم داریم یا نه ؟
بله در خروجی هم همزمان با vcc ولتاژی داریم ولی بدرد نمیخوره و ولتاژ خوبی نیست چون مانند راه انداز اولا ضعیفه و ثانیا قابل کنترل نیست .
با توجه به تعجیل در مطالعه و پاسخگویی ، سوال مورد اشاره شما بصورت فوق در ذهنم تداعی شده بود که درواقع حاوی پاسخ سوال اصلی هم هست اما
من حیث المجموع دو نوع تغییر ولتاز ممکنه در ثانویه هر ترانس حادث بشه
1- تغییر ولتاز ثانویه ناشی از تغییرات ولتاژ اولیه بطوریکه هر گونه تغییرات ولتاژی در اولیه به کلیه ثانویه ها منتقل میشه
یعنی اگه ولتاژ اولیه کم یا زیاد بشه ولتاژ کلیه ثانویه ها هم متناسب با تعداد دور کم یا زیاد میشه .
2- تغییر ولتاز ثانویه ناشی ازجریان بار
ازآنجا که هر ثانویه تقریبا شبیه منبع ولتاژ ایده آلی است که با مقاومتی سری شده و در اختیار بار قرار گرفته لذا اگر جریانی از هر ثانویه دریافت بشه ولتاژ خروجی آن ثانویه متناسب با جریانش کم میشه و افت میکنه که البته ازآنجاکه این تغذیه هوشمنده ، لذا متوجه میشه و زمان روشن بودن پالس های اولیه را بالا میبره تا جبران بشه و همون ولتاژ دلخواه قبلی در خروجی ظاهر بشه و لذا درحالیکه ولتاژ منبع ایده آل ثانویه در جریان های متفاوت مجاز متفاوته معذالک ولتاژ خروجی همیشه ثابت میمونه ولی با توجه به بند 1 در چنین شرایطی که برای تثبیت ولتاژ خروجی ، زمان روشن پالس زیاد شده بدیهی است که vcc بالا میره چون جریان vcc هیچوقت تغییر محسوسی نمیکنه و تقریبا همیشه ثابته لذا فقط تابع تغییر ولتاژ اولیه است .
فلذا هرگونه تغییر ولتاژ اولیه ناشی از جریان مجاز یا غیر مجاز موجب تغییر ولتاژ vcc میشه .
سپاس