درود
حالا بیشتر پاسخ را گرفتم
پس اینجور فهمیدم که بوبین جرقه که درواقع بوبین هفتم است با سیم نازکی پیچیده شده و کنار یکی از ۶ بوبین پیچیده شده و به کنتاکت شماره ۶ متصله
اگه اشتباه درک کردم اصلاحم کن
سپاس
سلام. درست متوجه شدید.
اگر ترانزیستور های dc که در موتور های جدید استفاده شده را کنار بگذاریم موتور های تیپ 125 همگی ترانزیستور ac دارن.
همگی یک بوبین مستقل برای تولید ولتاژ دارند برای ترانزیستور که همون سیم مشکی خط قرمز هست.
بوبین های دیگر برای ولتاژ چراغ و شارژر باتری استفاده میشن که باز در سه نوع تقسیم میشن.
سه بوبین داخل روغن که باعث خنک شدن آن میشود. مثل موتور شیرویه قدیمی.
دونوع دیگر اصطلاح شارژر چهار سیم و پنج سیم هستن که در شدت جریان و وابستگی به باتری برای تثبیت ولتاژ متفاوت هستن.
اگر شما بخواهید ولتاژ جرقه شمع را افزایش بدید ساده ترین راه اینه که از کوءل (زیر باک) قوی تر استفاده کنید.
با گرفتن اهم اولیه و ثانویه میشه نوع قویتر پیدا کرد.
در آخر عرض کنم اگر موتور شما از نوع بوبین داخل روغن نیست.
بهتره یک ست کامل برقی ژاپنی که استوک آن پیدا میشه بخرید و خیالتون رو راحت کنید.
بوبین کامل (به اصطلاح فلکه برق) مارک DENSO بعلاوه فلایول که آهنربای آن فوق العاده مهم است.
یونیت cdi ( به اصطلاح ترانزیستور) مارک Shindengen
کویل زیر باک مارک Stanley
درضمن به این نکته توجه کنید به غیر از این ست ژاپنی فابریک هندا cdi تایمینگ جرقه مناسبی ندارید و عملا دور موتور شما حدود سی درصد کمتره. (دلیل اصلی گاز خور . دور بالای ده هزار در دور موتور و سرعت بیشتر و راحت روشن شدن موتور هندا همینه.)
Sent from my MI 5 using Tapatalk