آی پی امداد
abtahi

تجربیات: بوق موتورسیکلت بدون باطری

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
ساسات ، باید حتما بالا یا وسط باشه یعنی در حالت نرمال فورا خاموش میکنه
بعبارتی دریچه هوا که توسط پولک گردی به اندازه سکه ۵۰۰ تومنی هست باید بسته باشه تا شدت مکش بنزین زیاد باشه
اگه در حالت میانه هم باشه یعنی اگه دریچه نیم باز هم باشه خاموش نمیکنه ولی در حالت بسته خیلی بهتر کار میکنه اما در حالت نرمال که دریچه باید باز باشه فورا خاموش میشه
سلام
عذرخواهی و توضیح علت غیبتم رو بعدا میگم
اول-تو حالت درجا اینجوریه یا تو سرعت هم همینطوره؟
کاربرات یه گلویی رابط به انجین داره که معمولا لاستیک فشرده هستش البته نوع آلمینیومی هم هست، کاربرات و با دست کمی تکون بده ببین گلویی ترک بر نداشته چون در اون صورت هوا میکشه و درصد بنزین میاد پایین و خاموش میشه،، وقنی ساسات و میدی بالا پولکی ورودی هوا رو تنک میکنه و مقدار بنزین تو مخلوط سوخت بیشتر میشه ، یعنی به هر دلیل ، تو مخلوط سوخت بنرین کمتر از حد نیازه
یا گلویی رابط کاربرات به انجین ترک داره و هوا میکشه ، یا کاربرات تنظیم نیست
فک کنم گفتی قطعات داخل کاربرات و خریدی و عوض کردی، درسته؟
در این صورت لوله سوراخ سوراخ که سوزن زیگلور داخل اون قرار میگبره در انتهاش یه پیچ دیگه هم داره که یه سوراخ وسطش هست، اگه عوض کرده باشی ببین سوراخ این با قبلی یکیه یا نه
 

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
ساسات ، باید حتما بالا یا وسط باشه یعنی در حالت نرمال فورا خاموش میکنه
بعبارتی دریچه هوا که توسط پولک گردی به اندازه سکه ۵۰۰ تومنی هست باید بسته باشه تا شدت مکش بنزین زیاد باشه
اگه در حالت میانه هم باشه یعنی اگه دریچه نیم باز هم باشه خاموش نمیکنه ولی در حالت بسته خیلی بهتر کار میکنه اما در حالت نرمال که دریچه باید باز باشه فورا خاموش میشه
سلام
عذرخواهی و توضیح علت غیبتم رو بعدا میگم
اول-تو حالت درجا اینجوریه یا تو سرعت هم همینطوره؟
کاربرات یه گلویی رابط به انجین داره که معمولا لاستیک فشرده هستش البته نوع آلمینیومی هم هست، کاربرات و با دست کمی تکون بده ببین گلویی ترک بر نداشته چون در اون صورت هوا میکشه و درصد بنزین میاد پایین و خاموش میشه،، وقنی ساسات و میدی بالا پولکی ورودی هوا رو تنک میکنه و مقدار بنزین تو مخلوط سوخت بیشتر میشه ، یعنی به هر دلیل ، تو مخلوط سوخت بنرین کمتر از حد نیازه
یا گلویی رابط کاربرات به انجین ترک داره و هوا میکشه ، یا کاربرات تنظیم نیست
فک کنم گفتی قطعات داخل کاربرات و خریدی و عوض کردی، درسته؟
در این صورت لوله سوراخ سوراخ که سوزن زیگلور داخل اون قرار میگبره در انتهاش یه پیچ دیگه هم داره که یه سوراخ وسطش هست، اگه عوض کرده باشی ببین سوراخ این با قبلی یکیه یا نه
 

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
چون من دو نوعش و دیدم سوراخ معمولی و سوراخ تنگ، اتفاقا منم قطعات داخلی کاربرات و گرفتم و عوض کرده بودم خاموش نمیشد ولی گاز نميخورد و جون نداشت پیچ سوراخ گشاد خودش رو گذاشتم درست شد
الان خار سوزن ژیگلور در انتهای آن است که کمترین مصرف را داره و سوزن پایین ترین حد قرار گرفت
این هم موثره ولی نه در حدی که کار نکنه موتور
خار و بزار وسط جواب نداد بزار پایین ترین شیار که سوزن بالاتر بیاد
راستی، پیچ سوخت و چجوری تنظیم کردی؟ همون که زیر کاربراته ولی بیرون کاسه است و قابل دسترسیه ، اون باید کامل بسته بشه بعد دو دور کامل باز بشه
 

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
درود

جناب دیوید و سالار عزیز بالاخره کاربراتور را باز و تمیز کردم و روشن شد
اما پیچ تنظیمی که در تصویر با دایره قرمز مشخص کردم اگر بسمت بسته شدن یا عقربه ساعت بپیچم گویا نسبت بنزین و اکسیژن بهتر میشه و سرحال کار میکنه اما با گاز زیاد
و اگر در جهت عکس عقربه ساعت بپیچم گاز کم و نرمال میشه اما خیلی بد کار میکنه بطوریکه با گاز کم خاموش میشه

البته چون دخل ساختمان آوردمش باید اول بحالت نرمال دربیاد و بعد خازن را تست کنم مگر بیرون از ساختمان ببرم که برام سخته
ضمنا همه جور لوازم کاربراتور خریدم و آماده دارم و سوزن ژیگلور را هم عوض کردم و خار را در بالاترین محل ته سوزن ژیگلور گذاشتم ولی همیشه این مشگل را داشته که اون پیچ در حالتی باشه که سرحال و خوب کار کنه موتور تخت گاز است و ضمنا سوزن ژیگلور پایین پایین می افته و مربوط به سیم گاز نیست چون سیم گاز آزاده و در حالت عادی کشیده نیست و در حال کشیدن سوزن ژیگلور نیست

ضمنا منتظر طرح تاپیک بودم چرا مطرح نکردی ؟
اگه مطرح کردی و متوجه نشدم همین جا مطلع کن

سپاس
مشاهده فایل‌پیوست 153546

پیچ قرمز هوا است، سوزن ژیگلور تو یه لوله مثل پیستون سوار میشه این پیچ اون پیستون زیگلور و بالاتر یا پایین نیگر میداره
پیچ آبی، پایینی پیچ سوخت هست که میزان بنزین تو مخلوط سوخت و کمتر یا بیشتر میکنه و تو مصرف سوخت تاثیر زیادی داره و معمولا با توجه به ارتفاع از سطح دریا بین 1/5 تا 2/5 دور باز باید باشه کامل ببند و 2 دور باز کن
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
پیچ قرمز هوا است، سوزن ژیگلور تو یه لوله مثل پیستون سوار میشه این پیچ اون پیستون زیگلور و بالاتر یا پایین نیگر میداره
پیچ آبی، پایینی پیچ سوخت هست که میزان بنزین تو مخلوط سوخت و کمتر یا بیشتر میکنه و تو مصرف سوخت تاثیر زیادی داره و معمولا با توجه به ارتفاع از سطح دریا بین 1/5 تا 2/5 دور باز باید باشه کامل ببند و 2 دور باز کن

درود

خیلی لطف فرمودی
تست و نتیجه را اعلام میکنم
اما اینکه باید دریچه ساسات بسته باشه تصور میکم اشکالی در مکش بنزین هست و احتمالا بخوبی مکش نمیکنه و با بسته شدن ساسات ، شدت مکش زیاد میشه
بطوریکه رابط لاستیکی سیاه بین کاربراتور و سیلند را هم عوض کردم و فرقی نکرد.
اگر مربوط به تنظیماتی که فرمودی نبود ، آیا نمیتونه مرتبط با تنظیم شناور باشه ؟
چون شناور را بسختی تونستم تنظیم کنم ولی الان کاسه را باز میکنم با در نظر گرفتن شناور ، تقریبا پر میشه و البته بدون شناور تا نصف کاسه دارای بنزین است.

ولی بنظر میرسه خدای هوندا شدی

سپاس
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
پیچ قرمز هوا است، سوزن ژیگلور تو یه لوله مثل پیستون سوار میشه این پیچ اون پیستون زیگلور و بالاتر یا پایین نیگر میداره
پیچ آبی، پایینی پیچ سوخت هست که میزان بنزین تو مخلوط سوخت و کمتر یا بیشتر میکنه و تو مصرف سوخت تاثیر زیادی داره و معمولا با توجه به ارتفاع از سطح دریا بین 1/5 تا 2/5 دور باز باید باشه کامل ببند و 2 دور باز کن

درود

جناب دیوید عزیز و بزرگوار ، حقا که استادی
نمیدونم چرا قبلا با تنظیم حالت های مختلف همین دو پیچ قرمز و آبی تنظیم نمیشد
البته فکر نمیکردم پیچ آبی باید اینقدر شل و باز باشه چون پس از محکم کردن که طبق توصیه شما دو دور باز کردم عن قریب پیچ داره جدا میشه و می افته ولی موتور مثل ساعت کار میکنه
قبلا با ساسات پایین و درواقع بدون ساسات با کوچکترین گاز خاموش میکرد ولی الان محشر شد دستت درد نکنه

بخصوص بابت نقشه و اطلاعات کنتاکت ها که الان با اولین حرکت پیستون روشن میشه البته زمان فیلمبرداری اولیه چند تا لگد به کف پام زد بعد از چندین روز هنوز درد میکنه و لذا ترسیدم زمان فیلمبرداری آهسته هندل بزنم وگرنه فیلم را با هندل آهسته میگرفتم و ارسال میکردم

بناچار برای فیلمی که ارسال کردم ، سعی کردم هندل حتی المقدور پایین باشه تا گویای هندل ناچیز بشه و لذا از ترس لگد ، برای پایین بردن هندل ، سوئیچ را خاموش میکردم تا ، لگد نزنه و در محل مورد نظر سوئیچ را روشن کردم و فیلم گرفتم

بهر حال از هر نظر محشر شده و با کمک شما بمقصود رسیدم درحالیکه در طول سالیان گذشته که این موتور را دارم ، حتی یکبار هم با تک هندل روشن نشده بود و برام آرزو بود اما الان روشن شدنش بقدری لذتبخشه که هر وقت از کنارش رد میشم یک هندل میزنم و خاموشش میکنم و مهارت شما را تحسین میکنم.


بازم از راهنماییهای ارزنده شما بینهایت سپاسگزارم
 
آخرین ویرایش:

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
البته فکر نمیکردم پیچ آبی باید اینقدر شل و باز باشه چون پس از محکم کردن که طبق توصیه شما دو دور باز کردم عن قریب پیچ داره جدا میشه و می افته ولی موتور مثل ساعت کار میکنه
نباید شل باشه
اون پیچ اقلا 10-12 دور باید بچرخه
نکنه فنر شو نگذاشتی رو سوزن اون پیچ؟
پیچ نوکش سوزن میشه یه فنر رو سوزن می افته بعد یه واشر فلزی خیلی ریز حدود 2میلیمتری و روی اون یه واشر اورینگ لاستیکی به همون سایز
 

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
ولی بنظر میرسه خدای هوندا شدی
همش از صدقه سری تعمیر کاران اکثرا دزد و دغل بی مسولیت هست که مجبور شدم خودم یاد بگیرم
کاش تعمیر گوشی رو هم یاد بگیرم تا از تعمیرکاران موبایل هم خلاص بشم که تو این دو حرفه آدم درست و صادق کم دیدم
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
نباید شل باشه
اون پیچ اقلا 10-12 دور باید بچرخه
نکنه فنر شو نگذاشتی رو سوزن اون پیچ؟
پیچ نوکش سوزن میشه یه فنر رو سوزن می افته بعد یه واشر فلزی خیلی ریز حدود 2میلیمتری و روی اون یه واشر اورینگ لاستیکی به همون سایز

درود

درسته همه این مشخصاتو داره ازجمله فنر و واشرها
اساسا اخیرا بابت همین داستان خریدم و کامله ولی بنظرم خیلی شل شده و شاید اشتباه میکنم و بنظرم اومده ، البته برای چرخاندن آن از نقطه ای که یکطرف پیچ فرض کنیم بقدری چرخاندم که مجددا به همان نقطه برسه و اینو یک دور منظور کردم که جمعا دو دور پیچیدم

هرچند قصد دارم در فرصت مناسب بررسی عمقی کنم و اگه واقعا شل بود و نیاز به اصلاح بود فنر را بکشم بلند تر و محکم تر بشه.
در هر صورت ریز بینی های شما قابل تحسینه که به کفر کائنات موتور مسلط شدی و قطعا در هر کاری اراده کنی موفق میشی ولی بخش عمده عدم توفیق افراد باهوش در هر کاری کمبود امکاناته

تعمیرکار هر صنفی ناخواسته دسترسی به امکانات گسترده داره زیرا اموال مشابه متعلق به مشتریان را در اختیار داره و به کشف عیب کمک زیادی میکنه که دیگران بویژه افراد باهوشی مثل شما ندارند وگرنه در هر زمینه ای موفق میشی
البته تعمیرکار هم حق داره و کافیه به سرمایه تعمیرکار دقت کنی که اکثرا افراد معمولی هستند و بنظر من اگه به دروغ میگه فلان قطعه رو عوض کردم دزدی نیست و حقشه که نمیتونه با راستگویی بگیره و ناگزیر به دروغگویی میشه
حقیقتا اجرت تعمیرکار اتومبیل و موتور غیر منصفانه و خیلی ناچیزه و من موندم چجوری زندگی میکنن
من بندرت به تعمیرکار مراجعه میکنم ولی در صورت مراجعه خیلی بیشتر از درخواستش پرداخت میکنم البته با زور و اصرار

باز هم بابت زحمات و ارشاد ارزنده شما ممنون و مدیونم و جهت جبران مافات حتما درخدمتم.

سپاس
 
آخرین ویرایش:

David54

کاربر
2016-12-15
74
133
منزل
درود

درسته همه این مشخصاتو داره ازجمله فنر و واشرها
اساسا اخیرا بابت همین داستان خریدم و کامله ولی بنظرم خیلی شل شده و شاید اشتباه میکنم و بنظرم اومده ، البته برای چرخاندن آن از نقطه ای که یکطرف پیچ فرض کنیم بقدری چرخاندم که مجددا به همان نقطه برسه و اینو یک دور منظور کردم که جمعا دو دور پیچیدم

هرچند قصد دارم در فرصت مناسب بررسی عمقی کنم و اگه واقعا شل بود و نیاز به اصلاح بود فنر را بکشم بلند تر و محکم تر بشه.
در هر صورت ریز بینی های شما قابل تحسینه که به کفر کائنات موتور مسلط شدی و قطعا در هر کاری اراده کنی موفق میشی ولی بخش عمده عدم توفیق افراد باهوش در هر کاری کمبود امکاناته

تعمیرکار هر صنفی ناخواسته دسترسی به امکانات گسترده داره زیرا اموال مشابه متعلق به مشتریان را در اختیار داره و به کشف عیب کمک زیادی میکنه که دیگران بویژه افراد باهوشی مثل شما ندارند وگرنه در هر زمینه ای موفق میشی
البته تعمیرکار هم حق داره و کافیه به سرمایه تعمیرکار دقت کنی که اکثرا افراد معمولی هستند و بنظر من اگه به دروغ میگه فلان قطعه رو عوض کردم دزدی نیست و حقشه که نمیتونه با راستگویی بگیره و ناگزیر به دروغگویی میشه
حقیقتا اجرت تعمیرکار اتومبیل و موتور غیر منصفانه و خیلی ناچیزه و من موندم چجوری زندگی میکنن
من بندرت به تعمیرکار مراجعه میکنم ولی در صورت مراجعه خیلی بیشتر از درخواستش پرداخت میکنم البته با زور و اصرار

باز هم بابت زحمات و ارشاد ارزنده شما ممنون و مدیونم و جهت جبران مافات حتما درخدمتم.

سپاس

نمیدونم سمت شما اجرت تعمیر کارها چقدره ولی سمت ما اجرت کارشون نسبت به اون کار زیاد هست که کم نیست
معمولا کاری که مجبور میشی بخاطرش بری پیششون بخاطر نبود ابزار لازم هست وگرنه خود آدم هم بلده اونها هم هرچقدر بتونن میکنن از آدم
اون زمان که تیوب جلو 8 تومن بود، یه پنچری چرخ جلو برام 40 تموم شد تیوب و 27 حساب کرده بود سه و نیم برابر
قطعه که عوض میکنن به اسم درجه یک، قیمت شو دوبرابر حساب میکنن اما زمانی آدم حرصش درمیاد که سری بعد که لازم میشه عوض کنی میبینی جنس درجه 3برات گذاشته به اسم درجه یک و در اصل چهار برابر باهات حساب کرده
همه اینها یه طرف ولی اغلب میبینی کار و درست انجام نداده و فقط سرهم بندی کرده و پول گرفته
برده بودم تعمیر و گفته بود حداکثر 30 تومن (5سال پیش) بعد برام 65 فاکتور کرده، جوش و فنر زدن سرسیلندر 22 تومن بهش گفتم سرسیلندر نو خوب چنده؟ دیدم من من میکنه گفتم بزار خودم بگم ، تو محل 19 و گمرگ 17500 بعد تو 22اجرت تعمیر قطعه مبگیری که نوش 17/5 هست؟
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: hojat88
بالا