آی پی امداد
abtahi

امنیت شغلی در تعمیرات! (مطرح تجربیات)

Khalili

سرپرست مدیران
ناظم انجمن
2008-01-04
3,251
57,541
سلام خدمت همکاران گرامی سرک کشیدن وکسب اطلاعات و گاها دستکاری توسط مشتری تو اغلب رسته های شغلی وجود دارد عصر تکنولوژی وتبادل اطلاعات هست گوگل اینستا وغیره

اما بهترین راهکار از نظر من صداقت در کار وجلب اعتماد مشتری هست راهکار بعدی با توجه قانون تنازع بقا قوی شدن هست بهتر است با تلاش وممارست در منطقه خودت قوی ترین وبهترین باشید انوقت هیچ مشکلی بابت اینده کاری نداری فرصت هم نداری
راهکار بعدی تنوع کار وانتخاب رسته مورد نیاز منطقه که با زمینه شغلی واطلاعات کاریت مرتبط باشد موفق باشید
 

kataag

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-03-27
697
1,021
سلام خدمت همکاران گرامی سرک کشیدن وکسب اطلاعات و گاها دستکاری توسط مشتری تو اغلب رسته های شغلی وجود دارد عصر تکنولوژی وتبادل اطلاعات هست گوگل اینستا وغیره

اما بهترین راهکار از نظر من صداقت در کار وجلب اعتماد مشتری هست راهکار بعدی با توجه قانون تنازع بقا قوی شدن هست بهتر است با تلاش وممارست در منطقه خودت قوی ترین وبهترین باشید انوقت هیچ مشکلی بابت اینده کاری نداری فرصت هم نداری
راهکار بعدی تنوع کار وانتخاب رسته مورد نیاز منطقه که با زمینه شغلی واطلاعات کاریت مرتبط باشد موفق باشید
به نظر بنده احترام به مشتری در حد متعارف و گرم گرفتن خیلی تاثیر داره.به شرطی که نذاریم مشتری به قول معروف سوارمون بشه چون مشتری اگه تعیین قیمت کرد یا این حس در اون بوجود اومد که میتونه عنان کار را در اختیار بگیره دقیقا در همون جا سقوط کاسب شروع میشه.
اما اینها به معنی گنده دماغی و بالا گرفتن خودمون نیست.من یک همکاری دارم که گاهی نمیرسم کاری را انجام بدم یا وسیله اش را ندارم و به مشتری میگم بره پیش اون اماخیلی مواقع مشتری ها میگن حاضرم وسیله‌ام را اصلا تعمیر نکنم اما پیش اون نرم.اون خیلی بد اخلاقه.
دقت کنید کسی نمیگه اون کار بلد نیست.یا گرون میگیره.بلکه قریب به اتفاق میگن اخلاقش خوب نیست
 

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,231
3,291
32
به نظر بنده احترام به مشتری در حد متعارف و گرم گرفتن خیلی تاثیر داره.به شرطی که نذاریم مشتری به قول معروف سوارمون بشه چون مشتری اگه تعیین قیمت کرد یا این حس در اون بوجود اومد که میتونه عنان کار را در اختیار بگیره دقیقا در همون جا سقوط کاسب شروع میشه.
اما اینها به معنی گنده دماغی و بالا گرفتن خودمون نیست.من یک همکاری دارم که گاهی نمیرسم کاری را انجام بدم یا وسیله اش را ندارم و به مشتری میگم بره پیش اون اماخیلی مواقع مشتری ها میگن حاضرم وسیله‌ام را اصلا تعمیر نکنم اما پیش اون نرم.اون خیلی بد اخلاقه.
دقت کنید کسی نمیگه اون کار بلد نیست.یا گرون میگیره.بلکه قریب به اتفاق میگن اخلاقش خوب نیست
بابا اعصابی برای تعمیرکار جماعت نمونده اتفاقاً بر حسب تجربه کار خوبه رو همون انجام میده باید ریشه ای بررسی بشه چرا اون تعمیرکار بداخلاقه یا از دید اون شخص بد اخلاقه
بد اخلاقه چون سفت و محکم رو کارش و حقش وایستاد کوتاه نیومد؟
بد اخلاقه چون تخفیف نداد؟
بد اخلاقه چون کارم رو دادم دستش بد قولی کرد سر موقع درست نکرد؟
گفتار رکیکی داره؟
خشک و رسمی رفتار میکنه؟
آچار به سمت منه مشتری پرت کرد؟
منه مشتری رو کتک زد؟
چی ...دقیقاً چی؟
باهاش حال نکردم برچسب زدم بداخلاقه ...
عجب
 

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,231
3,291
32
به نظر بنده احترام به مشتری در حد متعارف و گرم گرفتن خیلی تاثیر داره.به شرطی که نذاریم مشتری به قول معروف سوارمون بشه چون مشتری اگه تعیین قیمت کرد یا این حس در اون بوجود اومد که میتونه عنان کار را در اختیار بگیره دقیقا در همون جا سقوط کاسب شروع میشه.
اما اینها به معنی گنده دماغی و بالا گرفتن خودمون نیست.من یک همکاری دارم که گاهی نمیرسم کاری را انجام بدم یا وسیله اش را ندارم و به مشتری میگم بره پیش اون اماخیلی مواقع مشتری ها میگن حاضرم وسیله‌ام را اصلا تعمیر نکنم اما پیش اون نرم.اون خیلی بد اخلاقه.
دقت کنید کسی نمیگه اون کار بلد نیست.یا گرون میگیره.بلکه قریب به اتفاق میگن اخلاقش خوب نیست
بابا اعصابی برای تعمیرکار جماعت نمونده اتفاقاً بر حسب تجربه کار خوبه رو همون انجام میده باید ریشه ای بررسی بشه چرا اون تعمیرکار بداخلاقه یا از دید اون شخص بد اخلاقه
بد اخلاقه چون سفت و محکم رو کارش و حقش وایستاد کوتاه نیومد؟
بد اخلاقه چون تخفیف نداد؟
بد اخلاقه چون کارم رو دادم دستش بد قولی کرد سر موقع درست نکرد؟
گفتار رکیکی داره؟
خشک و رسمی رفتار میکنه؟
آچار به سمت منه مشتری پرت کرد؟
منه مشتری رو کتک زد؟
چی ...دقیقاً چی؟
باهاش حال نکردم برچسب زدم بداخلاقه ...
عجب
 

mohammadhadi

مدیر تالار
مدیر تالار
2008-03-31
3,187
11,583
بابا اعصابی برای تعمیرکار جماعت نمونده اتفاقاً بر حسب تجربه کار خوبه رو همون انجام میده باید ریشه ای بررسی بشه چرا اون تعمیرکار بداخلاقه یا از دید اون شخص بد اخلاقه
بد اخلاقه چون سفت و محکم رو کارش و حقش وایستاد کوتاه نیومد؟
بد اخلاقه چون تخفیف نداد؟
بد اخلاقه چون کارم رو دادم دستش بد قولی کرد سر موقع درست نکرد؟
گفتار رکیکی داره؟
خشک و رسمی رفتار میکنه؟
آچار به سمت منه مشتری پرت کرد؟
منه مشتری رو کتک زد؟
چی ...دقیقاً چی؟
باهاش حال نکردم برچسب زدم بداخلاقه ...
عجب
سلام
اگر پیل زوری وگر شیر چنگ....به نزدیک من صلح بهتر زجنگ
به جای جنگ با مشتری دنبال مصالحه باهاش باش تا اعصابت هم سر جاش بمونه. باهاش نجنگ گفت زودتر میخوام بگو تونستم چشم.گفت تخفیف یه تخفیف کم بهش بده.
----------------------------
به قول یه بنده خدایی : ما محبت ندیده ایم تا یکی بهمون میگه چاکرم دربست نوکرش میشیم
اکثر مشتری ها به جای تعمیر دنبال یکی می گردند که باهاشون گرم بگیره و ناراحتیشون بابت خرابی وسیله شون را کاهش بده
ما هم که اکثرا فکرمون درگیر تعمیر یه وسیله است.وسطش مشتری میاد تمرکزمون را به هم میزنه و حالا می خواد قربون صدقه اش بریم .انصافا کار خیلی سختیه .

سوال فنی می پرسه وقتی جواب منطقی میدی میگه طرف اعصاب نداره.دوستم اومد یه وسیله خرد شده آورد گفتم دیگه نمیشه کاریش کرد. گفت به همین راحتی یه خدا نکرده ای بگو یه چیزی که دلم خوش بشه. با خنده بهش گفتم: خدا نکنه که خودت طوریت بشه.خودت سالم باشی وسیله گیر میاد.
اینجا به جای جواب منطقی بپیچونش توی احساسات
در مورد چانه زنی هم همین جوره:مشتری که میدونم چونه می زنه زیادتر میگم اول که قبول نمی کنم و بعد هم که قبول کردم منتش را سرش میزارم که چون مشتری خودم هستی کمش کردم.( احساس پیروزی بهش میده)

مشتری با منطق سر جنگ داره . جواب منطقی بدهی گارد می گیره.
پرت ترین جواب احساسی بهترین نتیجه را داره و دقیق ترین جواب منطقی بدترین نتیجه را به دست میده
 
آخرین ویرایش:

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,231
3,291
32
سلام
اگر پیل زوری وگر شیر چنگ....به نزدیک من صلح بهتر زجنگ
به جای جنگ با مشتری دنبال مصالحه باهاش باش تا اعصابت هم سر جاش بمونه. باهاش نجنگ گفت زودتر میخوام بگو تونستم چشم.گفت تخفیف یه تخفیف کم بهش بده.
----------------------------
به قول یه بنده خدایی : ما محبت ندیده ایم تا یکی بهمون میگه چاکرم دربست نوکرش میشیم
اکثر مشتری ها به جای تعمیر دنبال یکی می گردند که باهاشون گرم بگیره و ناراحتیشون بابت خرابی وسیله شون را کاهش بده
ما هم که اکثرا فکرمون درگیر تعمیر یه وسیله است.وسطش مشتری میاد تمرکزمون را به هم میزنه و حالا می خواد قربون صدقه اش بریم .انصافا کار خیلی سختیه .

سوال فنی می پرسه وقتی جواب منطقی میدی میگه طرف اعصاب نداره.دوستم اومد یه وسیله خرد شده آورد گفتم دیگه نمیشه کاریش کرد. گفت به همین راحتی یه خدا نکرده ای بگو یه چیزی که دلم خوش بشه. با خنده بهش گفتم: خدا نکنه که خودت طوریت بشه.خودت سالم باشی وسیله گیر میاد.
اینجا به جای جواب منطقی بپیچونش توی احساسات
در مورد چانه زنی هم همین جوره:مشتری که میدونم چونه می زنه زیادتر میگم اول که قبول نمی کنم و بعد هم که قبول کردم منتش را سرش میزارم که چون مشتری خودم هستی کمش کردم.( احساس پیروزی بهش میده)

مشتری با منطق سر جنگ داره . جواب منطقی بدهی گارد می گیره.
پرت ترین جواب احساسی بهترین نتیجه را داره و دقیق ترین جواب منطقی بدترین نتیجه را به دست میده
دورود مهندس باتوجه به فرمایشات قبلی شما راجبه مشتری که برای عمله دماغ و دندان پول خرج میکنه نق هم نمیزنه حتی که کار خوب در نیاد با تجربه قبلی برام ورق برگشت
انتظارچرا از همه لحاظ باید از یک تعمیرکار زیاد باشه؟
هر طوری بگید بازم در حق نمی گنجه
مثال از لیست آخرین ارسالات همین انجمن میزنم
بخاری قرمز برقی نفتی ژاپنی رو مثال میزنم
مشتری: بخاریمون درست شد؟ آماده شد فلانی؟
تعمیرکار: نه هنوز کار داره؟
مشتری من برای فردا میخوامش
تعمیرکار فردا آماده نمیشه
ذهن تعمیرکار: ( بابا هنوز درگیر حل مشکلاتش شم از سایت تعمیرکاران)
مشتری: کعی آماده میشه؟
تعمیرکار شاید ۴ روزه دیگه
مشتری: ای بابا...آقا نمیخواد ببند میبرم جای دیگه
تعمیرکار بابا صبر کن برات درستش میکنم (الکی: قطعه شو هنوز پیدا نکردم یا سفارش ش نیومده)
تمرکز تعمیرکار بهم ریخته...چون کلی وقت و انرژی شو گرفته و نتیجه نداده
تعمیرکار مونده و رونده نمیدونه چی بگه و چه انتظاری از اون دارید که اعصاب یارو برای مشتری بعدی که از قضا درحال گفتگو با مشتری بخاری در حضورش هست سرجاش باشه؟
یک ساعت دیگه بیا ببر... ذهن تعمیرکار:(گ...ه تو این زندگی و کار)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ramintkh

mohammadhadi

مدیر تالار
مدیر تالار
2008-03-31
3,187
11,583
دورود مهندس باتوجه به فرمایشات قبلی شما راجبه مشتری که برای عمله دماغ و دندان پول خرج میکنه نق هم نمیزنه حتی که کار خوب در نیاد با تجربه قبلی برام ورق برگشت
انتظارچرا از همه لحاظ باید از یک تعمیرکار زیاد باشه؟
هر طوری بگی بازم در حق نمی گنجه
مثال از لیست آخرین ارسالات همین انجمن میزنم
بخاری قرمز نفتی رو مثال میزنم
مشتری: بخاریمون درست شد؟ آماده شد فلانی؟
تعمیرکار: نه هنوز کار داره؟
مشتری من برای فردا میخوامش
تعمیرکار فردا آماده نمیشه
ذهن تعمیرکار: ( بابا هنوز درگیر حل مشکلاتش شم از سایت تعمیرکاران)
مشتری: کعی آماده میشه؟
تعمیرکار شاید ۴ روزه دیگه
مشتری: ای بابا...آقا نمیخواد ببند میبرم جای دیگه
تعمیرکار بابا صبر برات درستش میکنم (الکی: قطعه شو هنوز پیدا نکردم)
تمرکز تعمیرکار بهم ریخته...چون کلی وقت و انرژی شو گرفته و نتیجه نداده
تعمیرکار مونده و رونده نمیدونه چی بگه و چه انتظاری از اون دارید که اعصاب یارو سرجاش باشه؟
سلام
الان دوره فست فوده: همه چیز سریع آماده بشه .حتی فست فود هم باید با پیک بیاد تو خونه حالش را نداره بره بیرون.
ما در حد ممکن سعی می کنیم وسیله زود آماده بشه منتها گاها نمیشه.
از همون اولش که بگی این کار بین دو سه روز تا دو سه هفته وقت می بره عمده فشار کم میشه.یا مثلا: قطعه شو داشته باشم دو سه روزه نداشته باشم دیگه امید به خدا چقدر بشه تا پیداش کنم.نهایتا مشتری عجله داره همون اول وسیله را میبره
در مرحله بعد : برای فردا می خوامش :جواب قاطع: نمیشه را که گفتی جنگ شروع شده.مستقیما مخالفت نکن .مثلا: منم میخوام زود درست بشه دست و پام خالی بشه حالا ببینم چی پیش بیاد (این جمله همراهی هم باهاشه. یعنی منم مثل تو میخوام زود درست بشه. ضمن اینکه قول ندادی.قطعی هم نگفتی نه)

جواب قاطع ممنوع. زمان دقیق ممنوع.قیمت دقیق ممنوع
قاطعیت باشه برای کار
 
آخرین ویرایش:

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,231
3,291
32
قیمت دقیق ممنوع

مگه میشه؟ الان مشتری قبل انجام کار قیمت دقیق میخواد واگه بهش ندی موقع حساب و کتاب داستانه راستان درست میشه یا بعدش حتماً تخفیف بنی اسرائیلی میخواد...
حدوداً چقدر میشه : 500 تومن میگی خیالش جم میشه میره پی کارش
ولی اگه بگی نمیدونیم یعنی :
یا اولین بارته یا به کارت مسلط نیستی یا داری گرون یا ارزون میگی دیدگاه مشتری همیشه همینه
 

mohammadhadi

مدیر تالار
مدیر تالار
2008-03-31
3,187
11,583
مگه میشه؟ الان مشتری قبل انجام کار قیمت دقیق میخواد واگه بهش ندی موقع حساب و کتاب داستانه راستان درست میشه یا بعدش حتماً تخفیف بنی اسرائیلی میخواد...
حدوداً چقدر میشه : 500 تومن میگی خیالش جم میشه میره پی کارش
ولی اگه بگی نمیدونیم یعنی :
یا اولین بارته یا به کارت مسلط نیستی یا داری گرون یا ارزون میگی دیدگاه مشتری همیشه همینه
سلام
من انجام دادم شد. پس میشه
قیمت بین 500 تا 600 درمیاد. یا مثلا این مدل ها اکثرا بین 500 تا 600 خرجشه.گفت دقیقش را میخوام: باشه فردا بررسی می کنم زنگ می زنم..فرداش میگی همون حدود 550 ممکنه دربیاد. بازم قاطع نگفتی.وقتی هم اومد یه تخفیف هم بهش بده بازم از 500 کمتر نگرفتی
 

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,231
3,291
32
سلام
من انجام دادم شد. پس میشه
قیمت بین 500 تا 600 درمیاد. یا مثلا این مدل ها اکثرا بین 500 تا 600 خرجشه.گفت دقیقش را میخوام: باشه فردا بررسی می کنم زنگ می زنم..فرداش میگی همون حدود 550 ممکنه دربیاد. بازم قاطع نگفتی.وقتی هم اومد یه تخفیف هم بهش بده بازم از 500 کمتر نگرفتی
حتی همین فرمایشی که شما کردید 50 تومن همین الکی تخفیف دادید رفت و مشتری رو عادت به تخفیف دادن میکنید و اینطوری مشتری همیشه ازتون تخفیف میخواد که
مهندس تخفیف دادن مگه هدفمند نباید باشه؟ مثلا
شما مشتری چندین ساله بنده هستی هر ازگاهی باهات کنار میام
یا به مناسبت فلان تخفیف میدم
یا اگر چارتا کار دیگه و یا چارتا مشتری دیگه برام بیاری تا n ٪ بهت تخفیف میدم
به جمع مشتری vip ما بپیونیدید تخفیف ماهانه دریافت کنید
منشاء ریشه ای واژه تخفیف بنا به تجربه بنده در کار ما اگر موارد بالا صدق نکنه از اینجا اومده: واگرنه تخفیف معنایی نداره
خطاب به تازه کارا: چون با آزمون خطا دستگاه رو براش تعمیر کردم و مطمئن نیستم به زودی برگشت میکنه یا نه پس مجبورم تخفیف بدم اگه ندم و دستگاه برگشت پیدا کنه اوضاع بدتر خواهد شد
خطاب به حرفه ای ها:چون مطمئن نیستم این سری قطعه ش خوبه یا نه منه تعمیرکار مجبورم تخفیف بدم .
به نظرم شما مشتری رو گول نزدید شما 50 تومن تخفیف معنوی دادید و این هم خود جز تخفیف حساب می شود
 
آخرین ویرایش:
بالا