سلام
اگر پیل زوری وگر شیر چنگ....به نزدیک من صلح بهتر زجنگ
به جای جنگ با مشتری دنبال مصالحه باهاش باش تا اعصابت هم سر جاش بمونه. باهاش نجنگ گفت زودتر میخوام بگو تونستم چشم.گفت تخفیف یه تخفیف کم بهش بده.
----------------------------
به قول یه بنده خدایی : ما محبت ندیده ایم تا یکی بهمون میگه چاکرم دربست نوکرش میشیم
اکثر مشتری ها به جای تعمیر دنبال یکی می گردند که باهاشون گرم بگیره و ناراحتیشون بابت خرابی وسیله شون را کاهش بده
ما هم که اکثرا فکرمون درگیر تعمیر یه وسیله است.وسطش مشتری میاد تمرکزمون را به هم میزنه و حالا می خواد قربون صدقه اش بریم .انصافا کار خیلی سختیه .
سوال فنی می پرسه وقتی جواب منطقی میدی میگه طرف اعصاب نداره.دوستم اومد یه وسیله خرد شده آورد گفتم دیگه نمیشه کاریش کرد. گفت به همین راحتی یه خدا نکرده ای بگو یه چیزی که دلم خوش بشه. با خنده بهش گفتم: خدا نکنه که خودت طوریت بشه.خودت سالم باشی وسیله گیر میاد.
اینجا به جای جواب منطقی بپیچونش توی احساسات
در مورد چانه زنی هم همین جوره:مشتری که میدونم چونه می زنه زیادتر میگم اول که قبول نمی کنم و بعد هم که قبول کردم منتش را سرش میزارم که چون مشتری خودم هستی کمش کردم.( احساس پیروزی بهش میده)
مشتری با منطق سر جنگ داره . جواب منطقی بدهی گارد می گیره.
پرت ترین جواب احساسی بهترین نتیجه را داره و دقیق ترین جواب منطقی بدترین نتیجه را به دست میده
دورود مهندس باتوجه به فرمایشات قبلی شما راجبه مشتری که برای عمله دماغ و دندان پول خرج میکنه نق هم نمیزنه حتی که کار خوب در نیاد با تجربه قبلی برام ورق برگشت
انتظارچرا از همه لحاظ باید از یک تعمیرکار زیاد باشه؟
هر طوری بگید بازم در حق نمی گنجه
مثال از لیست آخرین ارسالات همین انجمن میزنم
بخاری قرمز برقی نفتی ژاپنی رو مثال میزنم
مشتری: بخاریمون درست شد؟ آماده شد فلانی؟
تعمیرکار: نه هنوز کار داره؟
مشتری من برای فردا میخوامش
تعمیرکار فردا آماده نمیشه
ذهن تعمیرکار: ( بابا هنوز درگیر حل مشکلاتش شم از سایت تعمیرکاران)
مشتری: کعی آماده میشه؟
تعمیرکار شاید ۴ روزه دیگه
مشتری: ای بابا...آقا نمیخواد ببند میبرم جای دیگه
تعمیرکار بابا صبر کن برات درستش میکنم (الکی: قطعه شو هنوز پیدا نکردم یا سفارش ش نیومده)
تمرکز تعمیرکار بهم ریخته...چون کلی وقت و انرژی شو گرفته و نتیجه نداده
تعمیرکار مونده و رونده نمیدونه چی بگه و چه انتظاری از اون دارید که اعصاب یارو برای مشتری بعدی که از قضا درحال گفتگو با مشتری بخاری در حضورش هست سرجاش باشه؟
یک ساعت دیگه بیا ببر... ذهن تعمیرکار
گ...ه تو این زندگی و کار)