آی پی امداد
abtahi

امنیت شغلی در تعمیرات! (مطرح تجربیات)

mohammadhadi

مدیر تالار
مدیر تالار
2008-03-31
3,187
11,583
حتی همین فرمایشی که شما کردید 50 تومن همین الکی تخفیف دادید رفت و مشتری رو عادت به تخفیف دادن میکنید و اینطوری مشتری همیشه ازتون تخفیف میخواد که
مهندس تخیف دادن مگه هدفمند نباید باشه؟ مثلا
شما مشتری چندین ساله بنده هستی هر ازگاهی باهات کنار میام
یا به مناسبت فلان تخفیف میدم
یا اگر چارتا کار برام بیاری n ٪ تخفیف میدم
به جمع مشتری vip ما بپیونیدید تخفیف ماهانه دریافت کنید
واژه تخفیف بنا به تجربه بنده از اینجا اومده:
خطاب به تازه کارا: چون با آزمون خطا دستگاه رو براش تعمیر کردم و مطمئن نیستم به زودی برگشت میکنه یا نه پس مجبورم تخفیف بدم اگه ندم و دستگاه برگشت پیدا کنه اوضاع بدتر خواهد شد
خطاب به حرفه ای ها:چون مطمئن نیستم این سری قطعه ش خوبه یا نه منه تعمیرکار مجبورم تخفیف بدم .
به نظرم شما مشتری رو گول نزدید شما 50 تومن تخفیف معنوی دادید و این تخفیف حساب می شود
سلام
تخفیف الکی ندادم. هدفم از تخفیف خوشحال کردن مشتری و جذب اون بود که انجام شد. دستمزدی هم که مد نظرم بود گرفتم
تخفیف هدفمند از نوعی که شما عنوان کردید برای شرکت ها و تعمیرگاه های بزرگه نه ما
تجربه من میگه:
تخفیف جزیی باعث جذب بیشتر مشتری میشه ربطی هم به اطمینان از تعمیر نداره
 

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,231
3,291
32
تخفیف جزیی باعث جذب بیشتر مشتری میشه ربطی هم به اطمینان از تعمیر نداره
دورود با احترام تمام
مخالفم شما هر دفعه به علل هایی که عرض کردم از خود میزنید و به مشتری سواری و عادت میدهید ارزش و انرژئ و کاری که شما با صحت دانش(علم...تجربه ...اطمینان) انجام بدید حقیقتاً والاست تخفیف هم که نداره که هیچ باید مشتری یک چیزی به عنوان انعام و شیرینی بهت تون بده
 

javamobira

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-02-22
409
1,056
همدان کوی ولیعصر
سلام
من انجام دادم شد. پس میشه
قیمت بین 500 تا 600 درمیاد. یا مثلا این مدل ها اکثرا بین 500 تا 600 خرجشه.گفت دقیقش را میخوام: باشه فردا بررسی می کنم زنگ می زنم..فرداش میگی همون حدود 550 ممکنه دربیاد. بازم قاطع نگفتی.وقتی هم اومد یه تخفیف هم بهش بده بازم از 500 کمتر نگرفتی
سلام
من هم از این روش استفاده می کنم یعنی مینیمم قیمت وماگزییم قیمت بهش میگم به همراه یک توضیح مختصر برای مثال اینگونه میگم اگر از این قسمت دستگاهتان باشد واین قطعات را ببرد این قیمت واگر بعد دیدم با قطعات کمتر ومشکل حادی تو عیب یابی بر نخوردم این قیمت میشود وجالب است روش قیمت دهی متغیر بهترین جواب را داده است باز 99درصد این کار به نحوه توجیح شما بر میگردد
 

mohammadhadi

مدیر تالار
مدیر تالار
2008-03-31
3,187
11,583
دورود با احترام تمام
مخالفم شما هر دفعه به علل هایی که عرض کردم از خود میزنید و به مشتری سواری و عادت میدهید ارزش و انرژئ و کاری که شما با صحت دانش(علم...تجربه ...اطمینان) انجام بدید حقیقتاً والاست تخفیف هم که نداره که هیچ باید مشتری یک چیزی به عنوان انعام و شیرینی بهت تون بده
سلام
از جنگ با مشتری دست برندارید تا اعصابتون همیشه داغون باشه .شما ناراضی و مشتری هم ناراضی

قرار نیست هر چی من گفتم همون بشه.بزار تا یه کمی هم حرف اون بشه.قراره باهاش کنار بیام نه اینکه بجنگم

بزار فکر کنه سواری دادم . من که پولمو کامل گرفتم. حالا درصدیش هم نشد نشد
 

aryamon

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-10-25
1,560
3,344
همه مطالب شما درست. یه گریزی هم بزنیم به سلامتی خودمان. با این امار مرگو میر بالا نبود پزشک ودارو. مواظب سلامتی خودتان باشید. دود لحیم بدترین چیز هستش حالا هم که سیم لحیم. یا همان قلع. درصدش که سرب داره سمی بودنش معلومه یه طرف دستهای پلید. برای اینکه نقطعه ذب سیم لحیم تقلبی رو پایین بیاورند از جیوه استفاده می کنند البته شنیدم وتاسفانه تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها. تشکر
 

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,231
3,291
32
سلام
از جنگ با مشتری دست برندارید تا اعصابتون همیشه داغون باشه .شما ناراضی و مشتری هم ناراضی

قرار نیست هر چی من گفتم همون بشه.بزار تا یه کمی هم حرف اون بشه.قراره باهاش کنار بیام نه اینکه بجنگم

بزار فکر کنه سواری دادم . من که پولمو کامل گرفتم. حالا درصدیش هم نشد نشد
دورود
پس به این موضوع واقفید خیلی سراست واضح عنوان کردید به مشتری تخفیف ندیم بحث و شاید سر و صدا پیش میاد ...
عجب پس ما برای خودمون کار نمیکنیم برای مشتری کار میکنیم
ولی به نظرم با اصول بریم جلو مشکل کمتر پیش میاد و پیش نمیاد ...
دیر یا زود مشتری پیش خودش میپرسه چرا فلانی بهم تخفیف داد ؟ سرچی بهم ۵۰ تومن تخفیف داد؟
و در خلوت خودش هزار انگ و افترا بهمون میزنه چون اون فقط خودش و وسایلش رو می بینه
یعنی ما تحت امر مشتری هستیم هر دفعه تخفیف ندیم دیگه پیش ما نمیاد میره جای دیگه...ومنم به دلایل قبل + مجبورم اجازه مغازه و غریب بودن و تازه کار بودن در وسایل جدید و نوع تازه حرفه کاری یعنی داریم بهش یه نوعی باج میدیم فردا رو هر اتفاقی سر وسیله ش افتاد اولین نفر ما مسبب و مقصریم
پس بنده حق بدید وقتی همه جوانب رو برای تعمیرکار جماعت با جزئیات کامل در نظر میگیرم
نتیجه گیری از دید بنده : این شغل بی امنیت هست حتی حرفه ها با چندین سال سابقه نمیتونند بعد چند سال خودی نشون بدند
وای بحال تازه کارا والسلام باید سوخت و ساخت الان متوجه شدم چرا مشتری تعمیرکار جماعت رو از دید بالا به پایین نگاه میکنه و رجز میخونه مهندس اگر تونستی اینو تعمیرکنی ...مهندس دستگاه بازهم مشکل داره........( الکی (صرفاً محک زدن ظرفیتی تعمیرکار)) مهندس فلان ....مهندس بهرمان ....اعهووو چه خبره 500 تومن؟ (با اینکه باهاش قبلاً توافق کردی) مهندس دیگه پیشت نمیام ...(من در ذهن : ب ت مم) در گفتار (در خدمت شما هستیم هر وقت اومدید) یعنی مجبوری نقش بازی کنی خودت واقعیت نباشی عجب...سیستمی برای خودمون ساختیم بعضی موقع حس میکنیم این واژه مهندس گفتن برای این سری مشتری بیشتر این ایهام رو داره مهندس بپر دو تا چایی برامون بیار
و همه نظر تعمیرکار تحت فشار های متفاوت هست کاسبی تو این شغل هفت خان رستمه....تا به الان جواب تمامی پست های تاپیک که دیگران پرسیده بودند آشکار شد
ظاهراً مشخص شد چرا این شغل فاقد امنیت مادی و معنوی هست ...
چرا همش میگند حق بامشتریه: چون وقتی از هر لحاظ نتونی حق تو رو بگیری زیردست میشی و مشتری ارجع میشه چون به اون وابسته ایم و او مستقل ما باید با این همه سختی و انرژی و مشکلات کاری ناز مشتری بکشیم چون برحسب اتفاق راه دیگه نداریم مگر اینکه کوهی از تجربه کاری و تا با اندکی مشکلات باشیم اون وقت هست باد به سمت ما می وزد چون این شرایط سخت و طولانی مدت بدست میاد پس در طی این مدت مشتری ارباب ما میشه و ما برده او
سپاس از همه ی همکاران در مشارکت در این تاپیک مهم
باتشکر
 
آخرین ویرایش:
واقعا کار کم شده تلویزیونو الیدی که کم میارن
باید همین وسایل کوچک که قیمتی ندارن تعمیر کنیم مثل پخش های چینی و گیرنده دیجیتال اتو سشوار و امثال اینها که قیمت زیادی ندارن
و اگه بالاتر از 150تا 200 به مشتری بگی میگه وای اینقد زیاد مگه این چقد قیمتش هست بعد هم ترس از این داری که چند روز دیگه خراب نشه بر گردونه که دیگه هم درسش کنی پول نمیدن
روزی هم بیش از 400 پونصد عایدت نمیشه
که به زور خرجیت در میاد
اونایی که تو خونه ها میرن کار میکنن برق کش لوله کش جوشکاری سیار چند برابر خودمون کار میکنن من یه جوشکار گاز آوردم برام 2 ساعت کار کرد باورتون نمیشه 1ونیم ازم گرفت ولی خودمون تعمیرکاران حقمون نمیدن تازه همش هم دنبالمون میگن اینا زیاد میگیرن
خلاصه سرمایه ای هم نداریم که دنبال شغل دیگری برویم این کار تعمیرات هم بدرد نمیخوره
باید تا بعد از غروب کار کنی بعضی وسایل هم درست نمیشه بعضی هم تو مغازه ماه‌ها میمونه سراغش نمیان بعضی آشنایان هم قرضی میره بعضی هم خراب میشه باید دوباره وقت و قطعه بزاری دفعه دوم دیگه پول نمیدن بعضی هم میگن نمیخوام درستش کنی هزینش زیاده
بیمه هم نیستیم خوراک هم بهمون نمیدن عیدی هم نداریم زن و بچه هم ناراضی که شغلت بدرد نمیخوره

مردم هم حسودیشون میشه که اینا درآمدشون خوبه خلاصه مشکلات بسیار دامن گیر خودمون شده غصه و گوشه گیری هم یک طرف
 

mohammadhadi

مدیر تالار
مدیر تالار
2008-03-31
3,187
11,583
دورود
پس به این موضوع واقفید خیلی سراست واضح عنوان کردید به مشتری تخفیف ندیم بحث و شاید سر و صدا پیش میاد ...
عجب پس ما برای خودمون کار نمیکنیم برای مشتری کار میکنیم
ولی به نظرم با اصول بریم جلو مشکل کمتر پیش میاد و پیش نمیاد ...
دیر یا زود مشتری پیش خودش میپرسه چرا فلانی بهم تخفیف داد ؟ سرچی بهم ۵۰ تومن تخفیف داد؟
و در خلوت خودش هزار انگ و افترا بهمون میزنه چون اون فقط خودش و وسایلش رو می بینه
یعنی ما تحت امر مشتری هستیم هر دفعه تخفیف ندیم دیگه پیش ما نمیاد میره جای دیگه...ومنم به دلایل قبل + مجبورم اجازه مغازه و غریب بودن و تازه کار بودن در وسایل جدید و نوع تازه حرفه کاری یعنی داریم بهش یه نوعی باج میدیم فردا رو هر اتفاقی سر وسیله ش افتاد اولین نفر ما مسبب و مقصریم
پس بنده حق بدید وقتی همه جوانب رو برای تعمیرکار جماعت با جزئیات کامل در نظر میگیرم
نتیجه گیری از دید بنده : این شغل بی امنیت هست حتی حرفه ها با چندین سال سابقه نمیتونند بعد چند سال خودی نشون بدند
وای بحال تازه کارا والسلام باید سوخت و ساخت الان متوجه شدم چرا مشتری تعمیرکار جماعت رو از دید بالا به پایین نگاه میکنه و رجز میخونه مهندس اگر تونستی اینو تعمیرکنی ...مهندس دستگاه بازهم مشکل داره........( الکی (صرفاً محک زدن ظرفیتی تعمیرکار)) مهندس فلان ....مهندس بهرمان ....اعهووو چه خبره 500 تومن؟ (با اینکه باهاش قبلاً توافق کردی) مهندس دیگه پیشت نمیام ...(من در ذهن : ب ت مم) در گفتار (در خدمت شما هستیم هر وقت اومدید) یعنی مجبوری نقش بازی کنی خودت واقعیت نباشی عجب...سیستمی برای خودمون ساختیم بعضی موقع حس میکنیم این واژه مهندس گفتن برای این سری مشتری بیشتر این ایهام رو داره مهندس بپر دو تا چایی برامون بیار
و همه نظر تعمیرکار تحت فشار های متفاوت هست کاسبی تو این شغل هفت خان رستمه....تا به الان جواب تمامی پست های تاپیک که دیگران پرسیده بودند آشکار شد
ظاهراً مشخص شد چرا این شغل فاقد امنیت مادی و معنوی هست ...
چرا همش میگند حق بامشتریه: چون وقتی از هر لحاظ نتونی حق تو رو بگیری زیردست میشی و مشتری ارجع میشه چون به اون وابسته ایم و او مستقل ما باید با این همه سختی و انرژی و مشکلات کاری ناز مشتری بکشیم چون برحسب اتفاق راه دیگه نداریم مگر اینکه کوهی از تجربه کاری و تا با اندکی مشکلات باشیم اون وقت هست باد به سمت ما می وزد چون این شرایط سخت و طولانی مدت بدست میاد پس در طی این مدت مشتری ارباب ما میشه و ما برده او
سپاس از همه ی همکاران در مشارکت در این تاپیک مهم
باتشکر
سلام
بله به این که مشتری که تخفیف میخواد اگه تخفیف ندی اعصابمو خورد می کنه واقفم .تا چند سال پیش هم به همین روش کار می کردم و از این جنگ فقط اعصاب خورد و فرار مشتری تا موقعی که واقعا کارش گیر من بود حاصل می شد.
حالا اینکه مشتری بیاد وسیله را ببره بگم 550 گفتم ولی 500 میکشم خیر. اینجور دلش نمی چسبه. اگر مشتری تخفیف خواست بهش میدم اونم نه یهویی. بلکه طی مراسم مخصوص چانه زنی.اینقدر که راه نداره. حالا 20 تومن کم می کنم. نه نمیشه.سی تومن چون نمیخوام روتو زمین بزنم و ....زیاد چونه زد نظرم هست تا دفعه بعد بیشتر بگم که تلافی همینم دربیاد.تخفیف نگرفت نظرم هست تا دفعه بعد کمتر بهش بگم تا مدیونش نباشم

نتیجه گیری هاتون درسته .امنیت شغلی نداریم و مشتری هم احترامی قایل نیست.تا توی این شغل هستیم مجبوریم با مشتری کنار بیاییم تا با اعصاب سالم سر کنیم
حالا فکر می کنید بقیه شغل ها گل و بلبله؟ مثلا مشتری اعصاب راننده تاکسی را خورد نمی کنه؟ یک پرستار این همه درس خونده و دوره دیده تهش هم میگویند آمپول بلد نیستی بزنی
آدما ضعیف تر از خودشونو اذیت می کنند.اونی که میدونند زورشون بهش میرسه باهاش می جنگند. مشتری میره ماشین می خره بنگاه دار حداقل سی چهل میلیون سود خورده به اون چیزی نمیگه ولی پخش اوراقی انداختند روش میاد پیش من میگم 200 خرجشه میگه چه خبرته. هیچ وقت اینا به بنگاه دار نمی گه اونجا عین بچه آدم نشسته چاپلوسی بنگاه دارا می کنه
 

drachar

کاربر
2023-11-11
1
3
تهران
drachar.com
درود به دوست عزیز
وضعیت اقتصادی هم به ترتیبی شده که افراد بدون اینکه علمی درباره مسئله داشته باشن سرخود دست به تعمیر لوازم خانگی و همه چی می زنن که پول تعمیرکار ندن ولی این جریان معمولا مسئله رو وخیم تر می کنه و هم خودشون دوباره تو هزینه بیشتر میفتن هم با خلاقیتای افتضاحی که به خرج میدن کار ما رو سخت و غیر ممکن می کنن.
در کل هم امنیتی نیست برای ما ولی کاری که از دست ما برمیاد اینه که بهترین تعمیر رو انجام بدیم.
 

mostafa575

کاربر
2022-02-09
9
24
44
درود بر شما
شغل تا شغل و رسته کاری فرق میکنه تعمیرات برد رو با مکانیک خودرو مقایسه کنید یارو اگه ماشینش خراب بشه یه نصف روز هم تو تعمیرگاه حاضر نیست ماشینش بمونه هم مزد میده هم منت میکشه😔
 
بالا