آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک Amiric تکشو

میکروسکوپ دیجیتال dm4

meisamata

کاربر vip
کاربر
2022-03-05
51
75
هوای گرم دارید؟

DW01 رو هم دارید؟
اگر دارید جایگزین کنید و اگر ندارید بخاطر اینکه سریعتر کار انجام بشه، معمولا باطری های لیتیوم پلیمر و یا لیتیوم یون همین مدار رو داخلشون دارن. اگر شماره‌اش یکی هست که همون آیسی رو استفاده کنید و اگر شماره دیگه‌ای داره بفرمایید ببینم می‌تونم مشخص کنم مشابه هست یا خیر.
یدونه پیدا کردم از روی باتری
ممنون تست کنم اطلاع بدم خدمتتون
 

meisamata

کاربر vip
کاربر
2022-03-05
51
75
رو مدار باتری تست کردم اتصال منفی به منفی وجود نداره، مثل اینکه فرمایشتون درسته ۸۲۰۵ ها خراب شدن، به نظرتون هردو با هم خراب میشن؟
 

infoshinfo

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2010-02-07
816
1,377
رو مدار باتری تست کردم اتصال منفی به منفی وجود نداره، مثل اینکه فرمایشتون درسته ۸۲۰۵ ها خراب شدن، به نظرتون هردو با هم خراب میشن؟
بله،
محبت کنید هر دو رو با هم تعویض بفرمایید
 

meisamata

کاربر vip
کاربر
2022-03-05
51
75
بله،
محبت کنید هر دو رو با هم تعویض بفرمایید
سلام دوباره
هر دوتای ۸۲۰۵ ها و dw01 آی سی شارژ و ترانزیستور کنار آی سی شارژ رو برداشتم بازهم اختلاف ولتاژ منفی باتری و بدنه ۳.۸ هست اینبار
 

پیوست‌ها

  • 296.4 کیلوبایت بازدیدها: 25

infoshinfo

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2010-02-07
816
1,377
سلام دوباره
هر دوتای ۸۲۰۵ ها و dw01 آی سی شارژ و ترانزیستور کنار آی سی شارژ رو برداشتم بازهم اختلاف ولتاژ منفی باتری و بدنه ۳.۸ هست اینبار
سلام
با توجه به صحبت‌های شما و تستی که انجام دادید؛ به نظرم ماسفت مثبت A1SHB و آیسی شارژ که با رنگ قرمز مشخص کردید؛ هر دو سالم هستن و نیازی به برداشتن اونها نیست.
DW01 هم که نتیجه گرفتید به احتمال قوی سالم هست.
زحمت بکشید و ۲ تا ماسفت 8205A بگیرید و جایگزین کنید. تصور می‌کنم مشکل LED آبی پاور که فرمودید با باطری روشن نمیشه؛ حل میشه و شرایطش شبیه حالتی میشه که از طریق پورت USB ولتاژ به برد میدید.
اجازه بدید این موضوع حل بشه. بعد ادامه کار رو به امید خدا انجام بدیم.
 

infoshinfo

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2010-02-07
816
1,377
حالا که دوربین شما کیفیت لازم برای تهیه عکس واضح نداره؛ به نظرم از دو طریق دیگه هم میشه کار رو انجام داد.
ببینید کدوم یکی از اینها براتون قابل اجرا هست.
۱- اگر اسکنر دارید؛ برد رو روی صفحه اسکنر بذارید؛ ولی درب اسکنر رو نبندید. و از پشت و روی برد با dpi حدودا ۶۰۰ یا ۱۲۰۰ اسکن بگیرید.
۲- نرم‌افزار ذره‌بین رو روی گوشی خودتون نصب کنید و از قطعات تک به تک عکس نزدیک تهیه کنید. بعد با شماره کذاری هر عکس و مشخص کردن این شماره ها روی تصویر کلی برد، جای هر قطعه رو مشخص کنید. (ذره‌بین رو توی بازار یا گوگل‌پلی جستجو کنید و یکی که به نظرتون خوب هست رو نصب کنید)
 

infoshinfo

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2010-02-07
816
1,377
همه سوال من اینه که چرا بین منفی باتری و منفی برد اختلاف ولتاژ هست؟ منفی برد صفر نمیشه؟
با درآوردن این ۵ قطعه، شما ارتباط بخش اتصال باطری و برد رو تقریبا قطع کردید و هیچ ارتباطی وجود نداره. و اگر می‌خواید این ارتباط کامل قطع بشه و خیال‌تون از بابتی که می‌فرمایید راحت بشه؛ یکی از پایه‌های مقاومت‌های HR1 و R44 و C54 و همچنین C21 رو بلند کنید تا ارتباط بخش باطری بطور مطلق با منفی USB قطع بشه.
تاکید دارم یکی از پایه ها تا قطعات جابجا نشه.
ببینید نتیجه چی میشه.
چون مقاومتهای HR1 و HR2 وظیفه سنس باطری و تشخیص ولتاژ اونو به عهده دارن.
البته چون مسیر R44 و C54 رو درست تشخیص ندادم، عرض کردم اونها رو هم یک پایه‌شون رو آزاد کنید، و اگر نه به نظرم این دو قطعه VCC آیسی DW01 رو تامین میکنن.

در هر صورت تصورم بر اینه که اگر با کارهای بالا به اونچه می‌خواید نرسیدید؛ با جاگذاری ماسفت‌های 8205A و برقراری صحیح ارتباط هر دو منفی باطری و USB مشکل حل خواهد شد.
البته مابقی قطعات رو هم بصورت صحیح جا گذاری کنید و محض احتیاط برد رو با تینر ۱۰۰۰۰ شستشو بدید (خصوصا اطراف محل اتصال باطری رو) و بعد مجددا تستی که مد نظر دارید انجام بدید.
 
آخرین ویرایش:

infoshinfo

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2010-02-07
816
1,377
بله متوجه شدم ولتاژ مثبت از طریق دو مقاومت به منفی رسیده
سلام
دقیقا به همین علت است که وقتی اهمتر در حالت بیزر هست و پراب مثبت رو به منفی باطری و پراب منفی رو به GND بخش USB می‌زنید؛ بوق رو دارید و وقتی برعکس می‌کنید بوق ندارید.
می‌تونید بگید دلیلش چیه؟

ضمنا
محبت کنید و حتما آیسی DW01 رو هم با آیسی سالم تعویض کنید.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: meisamata
بالا