آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مشکل عجییب در دستگاه mma 250a

bstar

کاربر
2009-08-02
376
2,098
... ؟
با سلام
دستگاه فوق داری مشکل عجیبی میباشد مشکل دستگاه در واقع خاموش شدن دستگاه میباشد !
هنگامی که دستگاه را به برق متصل مینمایم دستگاه چند ثانیه روشن میشود و سپس با یک صدای صوت تیز خاموش میشود .
بعضا وقتی برق وصل میشود پس از چند ثانیه روشن میشود و پس از گذشت چند ثانیه خاموش میشود
پس از خاموش شدن دستگاه پس از گذشت چند ثانیه دستگاه به مدت 0.5 ثانیه روشن و سپس خاموش میشود این چرخه پیاپی ادامه دارد با صدای صوت تیز هنگام خاموش شدن !

قطعات برد کنترل
uc3846 tl084 lm324 تغذیه سویچینگ uc3843
در برد بانک خازنی دارای یک عدد ptc و یک عدد رله درایو رله مستقیم از تغذیه 24 ولت
کارهای انجام شده
جدا کردن کلیه اتصالات از قبیل فن امپر متر ولوم و بورد دیودها اما مشکل همچنان باقی
تعویض کلیه خازنهای الکترولیت تغذیه سویچینگ و خازنهای ورودی و خروجی رگلاتورها اما مشکل همچنان باقی
با تشکر
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,782
با سلام
پس از بررسی های انجام شده مشکل از فن دستگاه بود

سلام

درصورت امکان تصاویری از بردها ارسال فرمایید
و بفرمایید فن چه اشکالی داشت که موجب بروز این عیب میشد؟

سپاس
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,782
سلام دوست عزیز من یک دسگاه جوش 250 دارم همه چیش کار میکنه اما یک ضربه کوچیک میخوره فن خاموش میشه دیگه جوش نمیکنه میشه کمک کنید ممنون

سلام

بدون تردید قلع مردگی یا قطعی و یا ترک عامل عیب است
باید بگونه ای به هر بخش ضزبه بزنید که لرزش به بخش های دیگر منتقل نشه و باین ترتیب محل عیب را محدود و کشف کنید

اگر کشف نکردید مشکل خود را در تاپیک مستقلی مطرح فرمایید

سپاس
 

bstar

کاربر
2009-08-02
376
2,098
... ؟
با سلام

پس از بررسی های انجام شده مشکل از فن دستگاه بود
پس از نصب فن دستگاه درست شد اما بر اثر جابجایی یا خاموش و روشن کردن مشکل فوق دوباره مشاهده گردید که باعث سردر گمی بسیاری در من شد
طبق برسی های به عمل امده هیچگونه قلع مردگی یا اتصال کوتاه شدنی دیود ترانزیستور و یا خازن مشاهده نگردید
عاقبت مشکل از رله بود که با در اوردن از برد و تست در بیرون از مدار مشاهده گردید که هر از چند گاهی کنتاکتهای رله اتصال نمیدهد

به دلیل موجود نبودن رله T بنده از یک رله 12 ولتی 40 امپری اتومبیل استفاده نمودم که برای تبدیل ولتاژ 24 به 12 از یک رگلاتور lm317 استفاده کردم
تنها مشکلی که وجود دارد سیستم ابتدا راه اندازی میشود یک بار خاموش میشود و سپس پس از یک مکث کوتاه دوباره اتوماتیک راه اندازی میشود و تا زمان خاموش نکردن سیستم ریستار نمی کند ایا این کار مشکل ساز خواهد بود ؟
سیستم تنها دارای یک ptc به میزان اهم 120 میباشد
به نظر من این مقدار زیاد میباشد ، شاید مشکل ری استارت اولیه به خاطر همین باشد!
 
آخرین ویرایش:

bstar

کاربر
2009-08-02
376
2,098
... ؟
سلام

درصورت امکان تصاویری از بردها ارسال فرمایید
و بفرمایید فن چه اشکالی داشت که موجب بروز این عیب میشد؟

سپاس

با سلام
فن اصلی دستگاه 24 ولت 9*9 بود که پس از شکستن فن با یک فن 24 ولتی 12*12 تعویض شده بود که میزان جریان مصرفی فن فوق بیشتر شده بود که این کار بنده را گمراه کرده بود
 

غزال

ناظم انجمن
2012-03-18
10,099
79,782
با سلام


پس از نصب فن دستگاه درست شد اما بر اثر جابجایی یا خاموش و روشن کردن مشکل فوق دوباره مشاهده گردید که باعث سردر گمی بسیاری در من شد
طبق برسی های به عمل امده هیچگونه قلع مردگی یا اتصال کوتاه شدنی دیود ترانزیستور و یا خازن مشاهده نگردید
عاقبت مشکل از رله بود که با در اوردن از برد و تست در بیرون از مدار مشاهده گردید که هر از چند گاهی کنتاکتهای رله اتصال نمیدهد

به دلیل موجود نبودن رله T بنده از یک رله 12 ولتی 40 امپری اتومبیل استفاده نمودم که برای تبدیل ولتاژ 24 به 12 از یک رگلاتور lm317 استفاده کردم
تنها مشکلی که وجود دارد سیستم ابتدا راه اندازی میشود یک بار خاموش میشود و سپس پس از یک مکث کوتاه دوباره اتوماتیک راه اندازی میشود و تا زمان خاموش نکردن سیستم ریستار نمی کند ایا این کار مشکل ساز خواهد بود ؟
سیستم تنها دارای یک ptc به میزان اهم 120 میباشد
به نظر من این مقدار زیاد میباشد ، شاید مشکل ری استارت اولیه به خاطر همین باشد!

سلام

اگرPTC مرتبط با کنتاکت رله باشه و 120 اهمی باشه راه اندازی دستگاه محال میشه
مگر طرح تازه ای باشه که من ندیدم
( قطعا PTC بخش دیگری است یا خطایی در اندازه گیری اهمی حادث شده )

سپاس
 

bstar

کاربر
2009-08-02
376
2,098
... ؟
باسلام
گرPTC مرتبط با کنتاکت رله باشه و 120 اهمی باشه راه اندازی دستگاه محال میشه مگر طرح تازه ای باشه که من ندیدم ( قطعا PTC بخش دیگری است یا خطایی در اندازه گیری اهمی حادث شده )
جناب غزال این قطعا تون منو کشته ! ( مزاح فرمودم ) در این طرح ابتدا برق از طریق همین ptc وارد پل دیودی میشه و خازن ها رو شارژ میکنه سپس از طریق رله از مدار خارج میشه همین و بس ! در دستگاه های دیگه تقریبا 4 الای 5 تا ntc 15 اهم داریم با دوتا ptc 4.5 اهم معمولا که روی هم رفته مجموع شون میشه چیزی در حدود 70 اهم ! که با گذشت جریان ptc افزایش و ntc کاهش پیدا میکنن . درسته یه بار که کاملا سرد بود اندازه گرفتم چیزی در حدود 70 اهم شد .
 
آخرین ویرایش:

darabi81

VIP+ افتخاری
کاربر
2012-04-10
1,043
5,388
سلام

اگرPTC مرتبط با کنتاکت رله باشه و 120 اهمی باشه راه اندازی دستگاه محال میشه
مگر طرح تازه ای باشه که من ندیدم
( قطعا PTC بخش دیگری است یا خطایی در اندازه گیری اهمی حادث شده )

سپاس
سلام
در چندین مدل اینورتر استاندارد که من اندازه گیری کردم اهم مجموع ntcها و ptcها 150 اهم بود و دستگاه ها به خوبی کار میکردند.
 
بالا