با سلام خدمت اقاي غزال وديگر دوستان
يك دستگاه اينورتر جوش سه فاز es2500 واسه تعمير اومده بود كه در برد تغذيه ntc هشت اهمي داشت كه تركيده بود موجود نداشتم (٢عدد) كه به جاي اون دو تا ٤٧ اهمي موازي كردم و انداختم در قسمت برد سوييچينگ ٢٠ عدد موسفت k3878 به كار رفته كه همه به اضافه مقاومتهاي پايه گيت تعويض شد با دقت وظرافت خاص خودم ماژول تحريك گيت كه روي برد سوييچ قرار دارد جدا شد و زنر و ديودهاي ٤١٤٨ سه طبقه تعويض شد روي برد فرمان ديود ٤١٤٨ مسير ترانس جريان سوخته بود تعويض شد بعد از تست و روشن كردن led اماده به كار كنار رله روشن و ال اي دي oc و ov خاموش بودند ولي موقع جوشكاري جوشكاري خيلي ضعيفي داشت و چون تو كارگاه جديدم امتياز تك فاز داشتم مجبور بودم دستگاه را در مكان ديگري تست كنم و ولتاژ گيري مشكل ميشد بعد از بررسي مجدد متوجه خرابي زنرهاي طبقه اي از برد تحريك كه تعويض نشده بود شده كه در تست در بيرون مدار هم سالم بود ولي وقتي با منبع تغذيه تست ميكرده نشتي داشت كه تعويض شدند حتي به خاطر اطمينان ديود هاي ٤١٤٨ باقي مانده نيز تعويض شدند بعد از تست مجدد ديگه اصلا جوشكاري نميكردودر صورتي كه روي پايه هاي گيت و سورس موسفت ها ١٤ ولت رو داشته و موقع روشن كردن رله هم عمل ميكرد و ولتاژ ورودي روي برد سوييچ ٥٥٠ ولت رو داشتم بعد از اون رفتم سراغ فت هاي تحريك گيت كه هم مثبتش و هم منفيش سالم بودند ترانزيستور هاي ٨٠٥٠ و ٨٥٥٠ سالم ولي براي اطمينان تعويض شدند ولتاژ برد فرمان از يك ترانس خروجي دوبل ١٤ ولتي تغذيه ميشود كه مسير ولتاژ را با تغذيه كردن توسط ترانسي ديگر در بيرون مدار بررسي كردم مشكلي نبود در سر اخر با بررسي ولتاژ تغذيه اي سي هاي ka 3525 و ca3140 از روي ندامت تعويض شد ولي تغييري حاصل نشد
يك دستگاه اينورتر جوش سه فاز es2500 واسه تعمير اومده بود كه در برد تغذيه ntc هشت اهمي داشت كه تركيده بود موجود نداشتم (٢عدد) كه به جاي اون دو تا ٤٧ اهمي موازي كردم و انداختم در قسمت برد سوييچينگ ٢٠ عدد موسفت k3878 به كار رفته كه همه به اضافه مقاومتهاي پايه گيت تعويض شد با دقت وظرافت خاص خودم ماژول تحريك گيت كه روي برد سوييچ قرار دارد جدا شد و زنر و ديودهاي ٤١٤٨ سه طبقه تعويض شد روي برد فرمان ديود ٤١٤٨ مسير ترانس جريان سوخته بود تعويض شد بعد از تست و روشن كردن led اماده به كار كنار رله روشن و ال اي دي oc و ov خاموش بودند ولي موقع جوشكاري جوشكاري خيلي ضعيفي داشت و چون تو كارگاه جديدم امتياز تك فاز داشتم مجبور بودم دستگاه را در مكان ديگري تست كنم و ولتاژ گيري مشكل ميشد بعد از بررسي مجدد متوجه خرابي زنرهاي طبقه اي از برد تحريك كه تعويض نشده بود شده كه در تست در بيرون مدار هم سالم بود ولي وقتي با منبع تغذيه تست ميكرده نشتي داشت كه تعويض شدند حتي به خاطر اطمينان ديود هاي ٤١٤٨ باقي مانده نيز تعويض شدند بعد از تست مجدد ديگه اصلا جوشكاري نميكردودر صورتي كه روي پايه هاي گيت و سورس موسفت ها ١٤ ولت رو داشته و موقع روشن كردن رله هم عمل ميكرد و ولتاژ ورودي روي برد سوييچ ٥٥٠ ولت رو داشتم بعد از اون رفتم سراغ فت هاي تحريك گيت كه هم مثبتش و هم منفيش سالم بودند ترانزيستور هاي ٨٠٥٠ و ٨٥٥٠ سالم ولي براي اطمينان تعويض شدند ولتاژ برد فرمان از يك ترانس خروجي دوبل ١٤ ولتي تغذيه ميشود كه مسير ولتاژ را با تغذيه كردن توسط ترانسي ديگر در بيرون مدار بررسي كردم مشكلي نبود در سر اخر با بررسي ولتاژ تغذيه اي سي هاي ka 3525 و ca3140 از روي ندامت تعويض شد ولي تغييري حاصل نشد