آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

درخواست: تنظیم لپ تاپی که دو تا گرافیک داره

Reza Abbaspour

کاربر حرفه ای, VIP2
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2009-07-07
871
4,034
Azerbayjan Maragheh
من مشکلی که در دل سرم اومد ذکر کردم که با نوع ویندوز مشکلم حل شد
حالا شما ببینید رم 1G را هم درست نشون میده؟
در آخر سر یبار هم ویندوز 64 بیت بزن
 

hirad.sabet

کاربر
2012-05-23
114
567
OPTIMUS چیست ؟
otimus01.jpg
نسل سوم کارتهای گرافیک Nvidia که بهره وری از دستگاه را بالا می برد !
بزرگ‌ترین مشکل بر سر راه استفاده از پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند در لپ‌تاپ‌ها، مصرف بسیار بالای انرژی در این پردازنده‌ها است. این مصرف انرژی روی طول شارژ باتری لپ‌تاپ تاثیر مستقیم می‌گذارد. معمولا انتخاب به این صورت بوده که کاربر باید بین کارآیی بالای گرافیکی (با یک پردازنده گرافیکی مجزا وقدرتمند) و طول عمر باتری بیشتر(با پردازنده گرافیکی مجتمع درون چیپ‌ست یا سی پی یو) یکی را انتخاب کند. برای مخلوط کردن این دو مزیت، کاربر یک انتخاب دیگرهم دارد و آن خرید لپ‌تاپ با گرافیک قابل تغییر (Switchable Graphics) است. حتما لپ‌تاپ‌هایی را دیده‌اید که دارای دو پردازنده گرافیکی، یک مجتمع و دیگری مجزا است. پردازنده گرافیکی مجتمع درون چیپ‌ست و البته اخیرا درون سی پی یو قرار می‌گیرد و قدرت پردازش سه بعدی زیادی ندارد.قدرت پردازنده گرافیکی مجتمع برای کاربردهای عادی که به پردازش سه بعدی سنگینی نیاز ندارند جوابگو است ضمن این‌که انرژی بسیار کم‌تری نسبت به پردازنده گرافیکی مجزا(Dedicated Graphics) مصرف می‌کند. در عوض پردازنده‌های گرافیکی مجزا معمولا، قدرت پردازشی و همچنین مصرف انرژی بالاتری دارند. در لپ تاپ‌هایی که گرافیک قابل تغییر دارند سیستم عامل برحسب نیازهای پردازشی بین گرافیک مجزا و گرافیک مجتمع سوییچ می‌کند تا اولا قدرت پردازش گرافیکی در هر لحظه، متناسب با نیاز نرم‌افزارها بوده و ثانیا مصرف انرژی تا حد امکان پایین نگه داشته شود. انویدیا در نمایشگاه CESامسال، نسل سوم گرافیک قابل تغییر با نام Optimus را به کاربران معرفی کرد. این تکنولوژی امکانات جدید و برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسل‌های قبلی دارد. چگونه بین کارتهای گرافیک لپ تاپمون سوییچ کنیم.برای اینکار شما کافیه هر دو کارت گرفیکتون رو نصب کنید برای اینکار کافیه اول کارت گرافیک Intel رو نصب کنید و سپس به سایت Nvidia مراجعه کرده و جدیدترین آپدیت کارت گرافیک مربوطه رو بگیرید. خب حالا که هر دو رو نصب کردید روی صفحه دستکتاپ اگه کلیک راست کنید باید منوی شما بصورت عکس زیر در بیاد و دو تا کارت گرافیک براتون شناسایی بشه
optimus2.jpg
خب حالا ما قصد داریم برنامه ها یا بازیهایی رو که نیاز به کارت قوی تری دارن رو با گرافیک قوی تر یعنی Nvidia اجرا کنیم. برای اینکار قبل از هر چیز کافیه که شما مثل عکس زیر عمل کنید:
optimus3.jpg
با توجه به عکس بالا شما باید به کنترل پنل کارت گرافیکتون Nvidia برید و مطابق شکل بالا از منوی سمت چپ روی گزینه Manage 3D settings کلیک کنید و سپس از صفحه باز شده سمت راست از سر برگ مشخص شده یعنی Global Settings گزینه High-Performance NVIDIA processor رو انتخاب کنید و گزینه Apply رو بفشارید تا تنضیمات ذخیره بشن. ما در این کار به انویدیا تفهیم کردیم که از نهایت ظرفیت استفاده کنه یا نه یا اینکه خودش انتخاب کنه!خب حالا اجرای بازیها و نرم افزارهایی که نیاز به کارت گرافیک قوی دارن:به عکس زیر توجه کنید:
optimus4.jpg
با توجه به عکس اگه دقت کرده باشید من میخوام بازی Pes 2011 رو که نیاز به گرافیک بالاتری داره با قویترین گرافیک موجود لپتاپم اجرا کنم و برای اینکار با کلیک راست کردن روی آیکون بازیم گزینه Run with Graphics processor و سپس گزینه (High-Performance NVIDIA processor (default رو انتخاب کردم و وقتی بازی اجرا بشه با گرافیک قوی تر اجرا خواهد شد و نهایت استفاده رو از کارت گرافیک قوی تر بردیم.:: حالا برای اینکه از شر گزینه بالا هم خلاص بشیم و خود سیستم تشخیص بده که ما کدوم بازی رو با کارت Nvidia همیشه میخوایم اجرا کنیم کافیه که مانند مرحله اول به کنترل پنل کارت گرافیکمون بریم و از منوی سمت چپ روی گزینه Manage 3D settings کلیک کنید و سپس از صفحه باز شده سمت راست از سر برگ مشخص شده Program Settings رو انتخاب کنیم و از زیر منوی باز شده روی گزینه Add کلیک کنید و هر برنامه ای رو که میخواید همیشه با کارت گرافیک Nvidia اجرا بشه رو Add کنید. اینطوری با هر بار کلیک کردن روی آیکون بازیتون براحتی انویدیا میفهمه که باید با کارت گرافیک قوی خودش بازی رو براتون اجرا کنه. مطابق شکل زیر:نکته : صورت Run نشدن بازی در این حالت می توانید از سایت سازنده کارت گرافیک www.nvidia.com و تعیین مدل کارت گرافیک دستگاه خود ، درایور اصلی را دریافت نمایید .
 

Yek.Doost

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2012-04-07
1,976
32,477
اهواز
به نام تک دوست
سلام
از توضیحات دوست فوق خیلی ممنوم
خدا خیرتون بده انشاء الله
تقریبا دو هزاریم افتاد
فقط بگید چه کنم تا درایورش رو معرفی کنم
هر چقدر زور زدم شناسایی نمیکنه
ممنون
 

hirad.sabet

کاربر
2012-05-23
114
567
دوست من برای شما که کمی سردرگم هستید پیشنهاد می کنم اولا از ورژن ویندوز که 32 بیت یا 64 بیت هستش مطمئن بشید ! بعد ابتدا به سایت اینتل برید و آخرین درایور گرافیکی INtel HD رو دانلود کنید البته نسخه مربوط به ویندوز خودتون رو ! بعد از اون به سایت NVIDIA.COM برید البته برای ایران بسته شده از وی پی ان یا ساکس استفاده کنید و آخرین ورژن درایور مربوط به گرافیکتون که NVIDIA GT525 هستش دانلود کنید و سپس نصب کنید ! حال سیستم رو دوباره راه اندازی کنید . قبل از همه ی اینها تمامی درایور هایی رو که قبلا نصب کردید UNISTALL و یک بار سیستم رو RESTART کنید در مورد دوستانی لپ تاپشون از گرافیک ati پشتیبانی می کنه بهتره درایور ی که در سایت سازنده لپ تاپ اومده رو امتحان کنند!

موفق و پیروز باشید
 

farzad_yousefi

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2011-02-01
829
4,580
سراسیاب ملارد(کرج)
البته این مشکل میتونه از ویندوز باشه اول شما یک ویندوز 64 بیت بزن بعد اخرین ورژن درایور را نصب کن مثل دل 5110 که 2 گرافیک داره بعد اوکی میشه . چون این مشکل به وفور دل مدلهای دل پیش میاد و من به این روش حل میکنم در کل با 64 بیت کار کن مطمئنم مشکلت حل میشه .
 

hirad.sabet

کاربر
2012-05-23
114
567
مرسی از راهنمایی اما من حتی یک بار هم این مشکل رو با تعویض ویندوز حل نکردم ! افکر می کنم نیازی به تعویض ویندوز نباشه ! در واقع مشکل از بازمانده های درایور های قبلی باشه که در رجیستری ویندوز مونده !که چاره کار استفاده از یک نرم افزار unistaller هستش ! نه تعویض ویندوز ! البته به طور کلی نصب ویندوز کم دردسر تر و راحتتره !
 

farzad_yousefi

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2011-02-01
829
4,580
سراسیاب ملارد(کرج)
مرسی از راهنمایی اما من حتی یک بار هم این مشکل رو با تعویض ویندوز حل نکردم ! افکر می کنم نیازی به تعویض ویندوز نباشه ! در واقع مشکل از بازمانده های درایور های قبلی باشه که در رجیستری ویندوز مونده !که چاره کار استفاده از یک نرم افزار unistaller هستش ! نه تعویض ویندوز ! البته به طور کلی نصب ویندوز کم دردسر تر و راحتتره !

بله توضیحات شما قانع کننده و کامل بود عالی بود ممنون
 

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
ببینید دوستان چیزهایی که همه شما میگید درسته. اما خوب هر کدوم در موقعیت مختلف جواب میده بستگی داره ایراد از چی باشه. من دیشب در مورد سوییچ کردن روی high performance به دوستمون توضیح دادم منتها من چون با لپ تاپ HP تست کرده بودم و اون کارت گرافیک دومش ATI 6770m هست منوهاش کمی متفاوت بود که من هم عرض کردم خدمتشون ممکنه دقیق این نباشه اما مشابه همین هست و باید گزینه high performance رو پیدا کنید که خوب امروز دوست عزیزمون برای مدل گرافیک ایشون منوها رو با عکس گذاشتند.
در مورد ویندوز که باید 32 بیت یا 64 بیت باشه هم میتونه در بعضی موارد که درایور و نسخه ویندوز با هم سازگاری ندارند مشکل به وجود بیاد که باید چک بشه
در مورد نصب به ترتیب اول Intel HD بعد Nvidi ممکنه روی این مدل کارت گرافیک به این شکل جواب بده اما اون مدلهایی که گرافیک دومشون ATI هست با این روش جواب نمیده و متاسفانه گرافیک دوم نصب نمیشه. البته من نصبش کردوم اون زمان و فکر کنم فایل setup ati رو روی حالت high performance گذاشتم و بعد که اجرا کردم گرافیک ati رو شناخت اما الآن دقیق حضور ذهن ندارم و اون لپ تاپ هم جلوم نیست ولی به هر حال روشی داشت که چند ساعتی مجبور شدم روش وقت بگذارم و تو سایتهای خارجی بگردم تا روشش رو پیدا کنم!
 

Yek.Doost

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2012-04-07
1,976
32,477
اهواز
سلام خدمت عزیزان
از دوسته خوبم hirad.sabet خیلی تشکر دارم
اطلاعات خوبی تحویلمون دادند
این لپ تاپ فوجیستو که عرض شد ، دارای دو تا گرافیکه ( دو تا گرافیکش هم نصبه )
سوالم اینجا بود که چرا بازی اجرا نمیشه، که تقریبا جوابم رو گرفتم ( باید برم تو تنظمیات و گرافیک جیفورس رو انتخاب کنم )
حالا سوالی که هنوز جوابش رو دریافت نکردم اینه که چرا درایور جیفورس نصب نمیشه .آپدیتش رو هم دقیق گرفتم هیچ مشکلی نداره-ویندوزم هم Windows 7 -32Bit- Ultima هست-واین آپدیت رو بهش معرفی میکنم ولی نصب نمیشه
-desktop-win7-winvista-32bit-english-whql 295.73
حتی فول داریور Driver Pack Solution 12 رو هم گذاشتم ، متاسفانه فقط داریور اینتل رو نصب میکنه
بذار زورم خودم رو بزنم
نهایتش نشد یه ویندوز عوض میکنم -ولی فکر نکنم ربطی به ویندوز داشته باشه
ممنون و روز خوش
 

nekooee

Senior Technical Supervisor
مدیرکل
معاونت انجمن
2007-09-21
6,774
29,828
ایران
شما فایل setup رو گذاشتید روی حالت high performance؟ در ضمن برای اجرای بعضی بازی ها فقط نصب بودن کارت گرافیک کافی نیست باید حتما آخرین آپدیتها نصب باشه
 
بالا