- 2012-03-18
- 10,107
- 80,117
پاسخ : ساده ترین و دقیق ترین تغذیه طراحی غزال با تحلیل و عیب یابی
درود
عیب یابی که در پست ۳ همین تاپیک تقدیم کردم.
الان زمان طولانی از طراحی این تغذیه سپری شده و فراموش کردم و تسلط کاملی به ان ندارم و ناگزیرم روش عیب یابی سطحی ارائه کنم .
اما آنزمان با تسلط کامل و با جملات دقیق تر در فرصت کافی جملات را تنظیم و الگوریتم عیب یابی را تقدیم کردم ، مضافا که وقت قابل توجهی صرف کردم تا در کوتاه ترین زمان ، عیب را پیدا کنید .
با اینحال میخوای با این شرایط راهنمایی کنم که دیرتر به نتیجه برسی ، اینم راهنمایی .
آپ امپ را خارج کن
یک پایه مقاومت بیس را خارج کن ببین اگه در بی باری ولتاژ بدرستی قابل تغییر نیست lm317 خرابه.
سپاس
با سلام خدمت استاد عزیز
اولا تشکری کنم از استاد غزال عزیز که هر چه مطالب تحلیلی ایشان را مطالعه میکنم سیر نمیشوم و بعضی اوقات ساعتها درگیر مطالب ارسالی ایشان میشوم. دست مریزاد استاد. خدا خیرتان دهد که البته شامل خیر نیز شده اید.
بنده منبع تغذیه طرح جنابعالی را مونتاژ کردم با توجه به قطعات در اختیار (2n3055 بجای tip35 و b1342 بجای Q1 و ترانس 21 ولت 2سر دو امپر)
طبق دستورالعمل جنابعالی کالیبره و راه اندازی شد. بسیار عالی کار کرد.بعد از چند روز در صدد ساخت قاب با استفاده از بدنه پاور کیس شدم و پس از اتمام کار ایراد به شرح زیر مشاهده شد:
بدون بار تغییرات ولتاژ از صفر تا 26.5 ولت (مطلوب)
با لامپ 21 وات خودرو از صفر تا 5.5 ولت (نامطلوب)
البته ای سی را از مدار خارج کردم، تغییری نکرد.
بطور کل منبع خروجی کم توانی داره ولی تو اولیه ترانس توان خوبی داره (دو سر خازن بزرگ)
با تشکر.
درود
عیب یابی که در پست ۳ همین تاپیک تقدیم کردم.
الان زمان طولانی از طراحی این تغذیه سپری شده و فراموش کردم و تسلط کاملی به ان ندارم و ناگزیرم روش عیب یابی سطحی ارائه کنم .
اما آنزمان با تسلط کامل و با جملات دقیق تر در فرصت کافی جملات را تنظیم و الگوریتم عیب یابی را تقدیم کردم ، مضافا که وقت قابل توجهی صرف کردم تا در کوتاه ترین زمان ، عیب را پیدا کنید .
با اینحال میخوای با این شرایط راهنمایی کنم که دیرتر به نتیجه برسی ، اینم راهنمایی .
آپ امپ را خارج کن
یک پایه مقاومت بیس را خارج کن ببین اگه در بی باری ولتاژ بدرستی قابل تغییر نیست lm317 خرابه.
سپاس
آخرین ویرایش: