با سلام خدمت شما استاد گرامی:
روی پلاک مشخصات، قدرت این موتور 1/2 الی 1/6 اسب و جریان مصرفی 2.6 الی 4.9 نوشته شده است اما با دور کند و تند هر دو حالت 4.2 آمپر بدون بار جریان می کشد. ( ولتاژ در هنگام تست 220 ولت). در هنگام کار، پلاتین های 4 و 5 قطع و پلاتین های 2 و 3 قطع و 1 و 2 متصل می باشند. قطع بودن پالتین های 4و5 و 2و3 در هنگام کار موتور بصورت چشمی و با استفاده از یک مقوای نازک که بین پلاتین ها براحتی و بدون مانع حرکت می کرد تست شد. و وصل آن ها در هنگام خاموش بودن موتور صفر اهم یا شورت بوده است. اما تست اهمی سیم پیچ ها زمانی که موتور خاموش بود با فرار دادن مقوای نازک بین همه پالتین ها بقرار زیر بود.:
1- بین پلاتین 1 و 3 مساوی 23 اهم
2- بین پلاتین 1 و 4 مساوی 23 اهم
3- بین پلاتین 4 و 5 مساوی 19 اهم
4- بین فیش com و 4 مساوی 5.5 اهم
5- بین فیش com و 5 مساوی 14 اهم
6- بین فیش com و 1 مساوی 16 اهم
7- بین فیش com و 2 مدار باز
8- بین فیش com و 4 مدار باز
رنگ سیم های وصل شده از داخل موتور به ترمینال:
1- رنگ آبی به 1
2- رنگ سبز به فیش com
3- رنگ زرد به 3 و 4
4- رنگ آبی به 5
اساتید محترم لطفا راهنمایی کنید.
درود
جناب تحیری عزیز گزارش شما تناقضاتی داره و پاسخ سوال را هم نمیدی
عرض کردم آیا دور کند و تند را حس میکنی یا به صرف جابجایی برق کند و تند تصور میکنی تند و کند محسوب میشه
بعبارتی آیا تعداد دور پولی در دور تند و کند تغییر میکنه یا نه ؟
بدون تردید تغییر دور برات قابل تشخیص نبوده که گزارش نمیکنی
ضمنا گزارش کن که هر کنتاکت را به چه سیم هایی متصل کردی ( سیم پیچ را بر اساس قطر سیم کلفت و نازک اعلام کن چون بر اساس رنگ سیم اطلاع ندارم)
تردید ندارم در اجرای توصیه من اشتباه کردی ولی متاسفانه پاسخ نمیدی که بتونم خطای شما را کشف کنم
سپاس