آی پی امداد
abtahi

آموزشی: دیگه ساده تر از این نمیشه ( تحلیل سوئیچینگ )

امیر سجاد

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
2018-07-10
1,232
4,381
ایران
درود

سوال
در تغذیه هایی که دقت چندین ولتاژ ضروری است و از چندین ولتاژ نمونه گیری میشه دراینصورت مثلا
ولتاژ ۱۲ ولت بواسطه جریان لحظه ای و زیاد تبدیل به ۱۱،۸ شده ولی ثانویه ۵ ولتی همچنان ۵ ولت است .

در چنین شرایطی اگه با افزایش ولتاژ اولیه اقدام به جبران افت ولتاژ ۱۲ ولتی کنیم ، بدیهی است که کلیه ولتاژها متناسب با ولتاژ بالا میره و درسته که ۱۱،۸ ولت ، ۱۲ ولت میشه اما ۵ ولت هم تقریبا ۵،۱ ولت میشه و گند کار درمیاد .

چاره چیست و بابت این نقیصه چه تمهیداتی پیش بینی شده ؟

سپاس


سلام
استاد مهربانم .
۲۰۲۱۰۴۰۲_۲۱۵۹۳۴_resized.jpg
استاد میشه از این مدار هم در خروجی منبع تغذیه استفاده کرد .
۲۰۲۱۰۴۰۲_۲۱۴۰۲۵_resized_4.jpg
متشکرم
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
سلام
استاد مهربانم .
مشاهده فایل‌پیوست 174868
استاد میشه از این مدار هم در خروجی منبع تغذیه استفاده کرد .
مشاهده فایل‌پیوست 174869
متشکرم

درود

آفرین

۳ شیوه برای کنترل و اصلاح ولتاژ استفاده میشه که یکی از آنها تغییر همزمان کلیه ولتاژها رو بعهده داره که در این مورد خاص قابل استفاده نیست.

دو شیوه دیگه مستقل از ولتاژهای نرمال و سالم عمل میکنه که یکی از آنها تقریبا به همین صورته که فرمودید ، یعنی ولتاژ بیش از نیاز همیشه در ثانویه وجود داره و یا درمواقع اضطراری از القاء سلف هایی استفاده میشه و لذا ولتاژ های خاص و بسیار دقیق توسط فت و یا سلف و بکمک ۴۳۱ کنترل میشه تا چنانچه بصورت کلی قابل اصلاح نبود بصورت انفرادی و با تمهیداتی جبران بشه.
یعنی بخش بیشتر یا بخش کمتری از ولتاژ تولیدی را به خروجی هدایت کنه ، بنحوی که همیشه ثابت باشه.

اگر در بخش خروجی پاور کامپیوترها دقت کنید تمهیدات مشابهی را خواهید دید و لذا از چند ۴۳۱ به همین منظور در بخش خروجی پاور کامپیوتر استفاده شده .

سپاس
 
آخرین ویرایش:

چهارسو

کاربر
2021-01-11
276
320
مشهد
سلام بر استاد محترم و عزیز.از تقسیم ولتاژ استفاده میکنیم.برای مثال مدار که مقاومت ۸ و ۲ کیلو قرار داره باید مقاومت بالا۴ و مقاومت پایین ۶ کیلو باشه.
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
سلام بر استاد محترم و عزیز.از تقسیم ولتاژ استفاده میکنیم.برای مثال مدار که مقاومت ۸ و ۲ کیلو قرار داره باید مقاومت بالا۴ و مقاومت پایین ۶ کیلو باشه.

درود

موضوع چیه ؟
برای چه مشکلی پیشنهاد فرمودید ؟

سپاس
 

چهارسو

کاربر
2021-01-11
276
320
مشهد
وقت بخیر.در مورد کاهش ولتاژ پاور سویچینگ که فرموده بودین از چه راهی استفاده کنیم.کار روی تقسیم ولتاژ هست. همون دو تا مقاومت که رفرنس ۴۳۱ رو ازش میگیریم.درست عرض میکنم؟از پیگیری بابت سوالات از شما سپاسگذارم
 

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
وقت بخیر.در مورد کاهش ولتاژ پاور سویچینگ که فرموده بودین از چه راهی استفاده کنیم.کار روی تقسیم ولتاژ هست. همون دو تا مقاومت که رفرنس ۴۳۱ رو ازش میگیریم.درست عرض میکنم؟از پیگیری بابت سوالات از شما سپاسگذارم

درود

از لطف شما ممنونم
برای تداعی ماجرا بهتره کپی موضوع را با ذکر شماره پست ، در پست خود منعکس فرمایید تا در جریان انعکاس آن دخل و تصرف احتمالی اتفاق نیافته ، همانطور که مطمئنم در خصوص شما این اتفاق افتاده و احتمالا سوء برداشت شده.

چون روش کاهش و افزایش ولتاژ را چند سال قبل در ابتدای همین تاپیک مطرح کردم و تصور میکنم علاقمندانی که تحلیل مطروحه در پست های اول این تاپیک را مطالعه فرمایند در این خصوص ابهامی نخواهند داشت.

لذا قطعا ماجرای اصلی فراتر از کاهش و افزایش ولتاژه که اگه اصل مطالب را منعکس فرمایید مشخص میشه.

در هر صورت بابت پیگیری و تعقیب مطالب تاپیک ، از حضرت عالی سپاسگزارم.
 

چهارسو

کاربر
2021-01-11
276
320
مشهد
سلام و صبح بخیر.موضوع طرح سوال آزمون در پست۲۸ که فرموده بودین چطور ولتاژ پاور سویچینگ رو کاهش بدیم تغییر در مقاومت ها رو عرض کردم که البته امروز صبح ادامه موضوع رو مطالعه کردم کامل توضیح داده بودین و کلی یاد گرفتم.الان که با شما صحبت میکنم خودرو من سرقت شده وحالم یک کم ناجوره ولی اینقد خوشگل و روان توضیح میدید که از دیشب دارم این مطالب رو میخونم یعنی فکرم راحت میشه انگار(مادرم میگفت وقتی دلشوره داری فلان آیه رو بخون .واسه من الان آموزشاتون حکم اونو داره)سوالی که برام پیش اومده با کاهش ولتاژ چه بصورت دستی با تغییر مقاومت نقسیم ولتاژ(مقاومت ولتاژ مثبت)یا چه به صورت اتومان که دستگاه کار خودش رو انجام میده آیا با کاهش یا افزایش ولتاز جریان پاور هم کم یا زیاد میشه؟من تازه چند ماهه عضو سایت خوب شما شدم ولی اگه مطالبی که فرمودین مربوط به چند سال پیش هست ولی هر روز بیشتر بکار میاد و کهنه نمیشه .یک آدرس هم لطف کنید برای پرسش سوال در مورد سلف ها.سپاس بابت زحماتتون
 
آخرین ویرایش:

غزال

Remembering
ناظم انجمن
2012-03-18
10,107
80,073
سلام و صبح بخیر.موضوع طرح سوال آزمون در پست۲۸ که فرموده بودین چطور ولتاژ پاور سویچینگ رو کاهش بدیم تغییر در مقاومت ها رو عرض کردم که البته امروز صبح ادامه موضوع رو مطالعه کردم کامل توضیح داده بودین و کلی یاد گرفتم.الان که با شما صحبت میکنم خودرو من سرقت شده وحالم یک کم ناجوره ولی اینقد خوشگل و روان توضیح میدید که از دیشب دارم این مطالب رو میخونم یعنی فکرم راحت میشه انگار(مادرم میگفت وقتی دلشوره داری فلان آیه رو بخون .واسه من الان آموزشاتون حکم اونو داره)سوالی که برام پیش اومده با کاهش ولتاژ چه بصورت دستی با تغییر مقاومت نقسیم ولتاژ(مقاومت ولتاژ مثبت)یا چه به صورت اتومان که دستگاه کار خودش رو انجام میده آیا با کاهش یا افزایش ولتاز جریان پاور هم کم یا زیاد میشه؟من تازه چند ماهه عضو سایت خوب شما شدم ولی اگه مطالبی که فرمودین مربوط به چند سال پیش هست ولی هر روز بیشتر بکار میاد و کهنه نمیشه .یک آدرس هم لطف کنید برای پرسش سوال در مورد سلف ها.سپاس بابت زحماتتون

درود

از لطف شما سپاسگزارم.
اولا در مورد اتومبیل فورا اقدام قانونی کن و کاملا مطمئن باش برخلاف موتور سیکلت حتما پیدا میشه ولی امیدوارم قبل از آنکه وسایلش استفاده بشه کشف کنن.

همیشه سرقت نمیشه و ممکنه برای امور خلاف و جرم ازش استفاده کنن و دراینصورت پس از عملیات در گوشه ای رها میکنن و دراینصورت اگه قبل از سرقت واقعی بعدی پیداش کنی دخل و تصرفی نشده
لذا بمحض اطلاع از کشف اتومبیل باید فورا اقدام کنی وگرنه حافظان پارکینگ و اموال امانی مردم هم نیازهایی دارن و هر روز قطعاتی ازش جدا میشه

در خصوص سلف ، عبارت ترانس یا سلف را جستجو کن و سوال خود را در تاپیک های مرتبط مطرح کن و از علوم همراهان محترم استفاده کن.

سپاس
 

چهارسو

کاربر
2021-01-11
276
320
مشهد
سلام استاد عزیز.شب بخیر.سوال دیگری که داشتم در مورد پاورهایی با دو اپتوکوپلر که اپتوکوپلر دوم برای چه کاری هست؟سپاس
 
بالا