با سلام :
ترانزیستوری در کار نیست و قطعه ای که در CDI کنترل جریان شارژ را به عهده دارد یک تریستور قدرت متوسط میباشد و خرابی ان در دو مرحله زیر بررسی می شود :
الف : اگر خرابی تریستور فوق بصورت اتصال کوتاه باشد در این حالت کل جریان شارژ حاصل از دیناموی موتور مستقیما وارد باتری شده و باتری را سولفاته و از بین خواهد برد .برای پی بردن به این نوع خرابی کافیست که در مسیر شارژ دو سیم باتری یک لامپ معمولی قرار دهید با اضافه و کاهش دور موتور تغییر نور حاصله از لامپ نباید محسوس باشد .
ب : در صورت قطع شدن پایه های اتصالی داخلی تریستور هیچ جریانی از دینامو به باتری نمیرسد و باتری خالی شده و جریانی نخواهد داشت . برای تست میتوانید در مسیر سیم مثبت باتری یک لامپ کوچکی قرار دهید در صورتیکه لامپ فوق اصلا روشن نشد این خرابی را دارید .
از توضیحات شما چنین استنباط می شود که هیچ یک از موارد بالا را ندارید و نسبت به مصرف لامپ تان با کمبود توان دیناموی موتور مواجه هستین . توصیه می شود دیناموی خود را تعویض و از نوع مارک خوب و توان بالاتری تعویض کنید .
یکی از لامپ هایی که هنوز از بازده بالایی برخوردار هستند همون لامپ های نورافکن زغالی ARCLIGHT هستند که باید به نسبت توان دیناموی موتور خود نوع مناسبی را انتخاب کنید .
مسلما نوع کاسه و پوشش جدار داخلی ان نقش مهمی در انعکاس نور را بر عهده دارد ترجیحا این پوشش را جیوه ای انتخاب کنید . نوعی پلاستیکی با پوشش قلع نیز { ارزان قیمت } وجود دارد که عمر مفیدی ندارند و فوری از بین میروند .
موفق باشید .