- 2007-05-09
- 5,028
- 106,704
با سلام :با عرض سلام و خسته نباشید
اگر لطف نمایید روش تشخیص درست بودن شارژر موتور سیکلت و روش تعویض ان را اموزش دهید متشکر می شوم .
فيوز در رابطه با سيم قرمز باتري را در اورده و بجاي ان :
الف : يك امپر سنج يا همون اوومتر معمولي در حالت جريان دي سي وصل كرده و موتور را روشن كنيد در صورت سالم بودن مسير شارژ موتور انحراف امپرمتر به راست خواهد بود {يعني مثبت } وگرنه انحراف منفي عقربه يا علامت منفي در كنار ارقام امپر متر دليل بر عدم شارژ و مصرف سيستم از طريق باتري خواهد بود .
ب : يك عدد لامپ 12 ولتي { يا 6 ولتي براي باتري هاي 6 ولتي }را به سيم طرف موتور و اتصال بدنه موتور وصل كنيد اگر لامپ روشن شود دليل بر سالم بودن مسير شارژ سيستم خواهد بود .
شارژر موتور ها در يك جعبه حفاظت شده اي مونتاژ و در اختيار مصرف كنندگان قرار ميگيرد كه داراي يك سوكت 4 پين ميباشد كه سمت چپ از بالا {از روبرو } متناوب 1 و بغل ان خط مثبت قرمز و پايين خط مثبت متناوب 2 و خط پاييني از سمت چپ اتصال بدنه منفي ميباشد .
توجه كنيد كه اين جعبه فقط يك يكسوكننده نيست بلكه داراي مداراتي براي كنترل جريان و ولتاژ خروجي ان براي شارژ باتري ميباشد و اصطلاحا اين يك رگولاتور ولتاژ 14.4 ولت ميباشد .
ميتونيد از سوكت سيم مشگي و قرمز را موقتا از سوكت در بياوريد و به جاي ان يك ولتمتر ديسي وصل كرده و با روشن كردن موتور ولتاژ انرا بگيريد تا از سلامت ان مطمين شويد .
موفق باشيد .