آی پی امداد
abtahi

از موتورسيكلت خود بيشتر بدانيد

gadraj

معاون مدیر کل
معاونت انجمن
2007-05-09
5,028
106,704
ممنونم از پاسختان
به من گفته بودند باید ترانزیستور موتور را تعویض کنم . آیا به نظر شما میتواند عیب از این باشد؟
آن لامپهایی که فرمودید کم مصرفتر هستند را لطفا مدل و یا عکسی بگذارید
این لامپ معمولی کاسه جلو روش نوشته 60 وات
با سلام :
ترانزیستوری در کار نیست و قطعه ای که در CDI کنترل جریان شارژ را به عهده دارد یک تریستور قدرت متوسط میباشد و خرابی ان در دو مرحله زیر بررسی می شود :
الف : اگر خرابی تریستور فوق بصورت اتصال کوتاه باشد در این حالت کل جریان شارژ حاصل از دیناموی موتور مستقیما وارد باتری شده و باتری را سولفاته و از بین خواهد برد .برای پی بردن به این نوع خرابی کافیست که در مسیر شارژ دو سیم باتری یک لامپ معمولی قرار دهید با اضافه و کاهش دور موتور تغییر نور حاصله از لامپ نباید محسوس باشد .
ب : در صورت قطع شدن پایه های اتصالی داخلی تریستور هیچ جریانی از دینامو به باتری نمیرسد و باتری خالی شده و جریانی نخواهد داشت . برای تست میتوانید در مسیر سیم مثبت باتری یک لامپ کوچکی قرار دهید در صورتیکه لامپ فوق اصلا روشن نشد این خرابی را دارید .
از توضیحات شما چنین استنباط می شود که هیچ یک از موارد بالا را ندارید و نسبت به مصرف لامپ تان با کمبود توان دیناموی موتور مواجه هستین . توصیه می شود دیناموی خود را تعویض و از نوع مارک خوب و توان بالاتری تعویض کنید .
یکی از لامپ هایی که هنوز از بازده بالایی برخوردار هستند همون لامپ های نورافکن زغالی ARCLIGHT هستند که باید به نسبت توان دیناموی موتور خود نوع مناسبی را انتخاب کنید .
مسلما نوع کاسه و پوشش جدار داخلی ان نقش مهمی در انعکاس نور را بر عهده دارد ترجیحا این پوشش را جیوه ای انتخاب کنید . نوعی پلاستیکی با پوشش قلع نیز { ارزان قیمت } وجود دارد که عمر مفیدی ندارند و فوری از بین میروند .
موفق باشید .
 

hamed-pc

VIP+ افتخاری
کاربر
2006-10-21
336
776
با سلام :
ترانزیستوری در کار نیست و قطعه ای که در CDI کنترل جریان شارژ را به عهده دارد یک تریستور قدرت متوسط میباشد و خرابی ان در دو مرحله زیر بررسی می شود :
الف : اگر خرابی تریستور فوق بصورت اتصال کوتاه باشد در این حالت کل جریان شارژ حاصل از دیناموی موتور مستقیما وارد باتری شده و باتری را سولفاته و از بین خواهد برد .برای پی بردن به این نوع خرابی کافیست که در مسیر شارژ دو سیم باتری یک لامپ معمولی قرار دهید با اضافه و کاهش دور موتور تغییر نور حاصله از لامپ نباید محسوس باشد .
ب : در صورت قطع شدن پایه های اتصالی داخلی تریستور هیچ جریانی از دینامو به باتری نمیرسد و باتری خالی شده و جریانی نخواهد داشت . برای تست میتوانید در مسیر سیم مثبت باتری یک لامپ کوچکی قرار دهید در صورتیکه لامپ فوق اصلا روشن نشد این خرابی را دارید .
از توضیحات شما چنین استنباط می شود که هیچ یک از موارد بالا را ندارید و نسبت به مصرف لامپ تان با کمبود توان دیناموی موتور مواجه هستین . توصیه می شود دیناموی خود را تعویض و از نوع مارک خوب و توان بالاتری تعویض کنید .
یکی از لامپ هایی که هنوز از بازده بالایی برخوردار هستند همون لامپ های نورافکن زغالی ARCLIGHT هستند که باید به نسبت توان دیناموی موتور خود نوع مناسبی را انتخاب کنید .
مسلما نوع کاسه و پوشش جدار داخلی ان نقش مهمی در انعکاس نور را بر عهده دارد ترجیحا این پوشش را جیوه ای انتخاب کنید . نوعی پلاستیکی با پوشش قلع نیز { ارزان قیمت } وجود دارد که عمر مفیدی ندارند و فوری از بین میروند .
موفق باشید .
ممنونم از راهنماییتان آقای قادری عزیز
در مورد دیناموی که فرمودید منظورتان همان دینام که تولید برق داره بود؟ این قطعه فکر کنم باید هزینه زیادی داشته باشه
در این مورد کمبود توان دیگه داشتم به فکر گذاشتن ال ای دی می افتادم
 
آخرین ویرایش:

alex23

کاربر
2010-06-17
10
38
در مورد نور للامپ جلو بنده هم همین مشکلو داشتم با یه لامپ زنون عوض کردم نورش عالی شد البته باید رفلکتور فلزی مناسب خودشو بگیرین چون اگه پلاستیکی باشه در اثر گرما ذوب میشه همش پنچ تومن اب خورد البته زنون بدون ترانس
که ترنس با لامپ و... کاملش 25 چوب در میاد ولی نور شدیدی داره که به بوبین فشار میاره و استاندارد نیس
 

alex23

کاربر
2010-06-17
10
38
ممنونم از پاسختان
به من گفته بودند باید ترانزیستور موتور را تعویض کنم . آیا به نظر شما میتواند عیب از این باشد؟
آن لامپهایی که فرمودید کم مصرفتر هستند را لطفا مدل و یا عکسی بگذارید
این لامپ معمولی کاسه جلو روش نوشته 60 وات
در مورد نور للامپ جلو بنده هم همین مشکلو داشتم با یه لامپ زنون عوض کردم نورش عالی شد البته باید رفلکتور فلزی مناسب خودشو بگیرین چون اگه پلاستیکی باشه در اثر گرما ذوب میشه همش پنچ تومن اب خورد البته زنون بدون ترانس
که ترنس با لامپ و... کاملش 25 چوب در میاد ولی نور شدیدی داره که به بوبین فشار میاره و استاندارد نیس
 

bardena

کاربر
2011-12-16
1
1
سلام.می خواستم بدونم می تونید برای من سیم کشی موتورو قرار بدید.منظورم قسمت داخل چراغ هست که کلی سیم هستند و باید کدومو به کدوم وصل کنم ممنون میشم به سوال من پاسخ بدین خیلی ضروری همین الان لازم دارم.موتورم 150 سی سی هست و سیم کشیش مثل بقیه موتور هاست فقط به هم بگید چه کنم لطفا.منتظرم .yahoo id man:erfan.fisker /هست من منتظر جوابم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: softauto

xl150

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2010-10-01
1,393
13,773
USD
با سلام خدمت دوستان عزیز اگه نقشه سیم کشی موتور سیکلت کاوازاکی750رو داره قرار بده ممنون دادم یکی دروستش کنه بدتر خرابش کرده
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: softauto

gogzadeh12

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2006-10-10
2
1
110499_10mg.jpg


درمورد این مدارسیستم جرقه cdi اکه کسی چیزی می دونه یه کم توضیح بده وبرای تقویت جرقه اون چیکار میشه کرد. با تشکر
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: softauto

hamed-pc

VIP+ افتخاری
کاربر
2006-10-21
336
776
نقشه سیم کشی موتور طرح هوندا ساخت ایران رایکا 125 را لطفا بگذارید
ممنونم
 

kourosh.at

کاربر
2012-10-14
1
1
من به اطلاعاتی در مورد موتور سیکلت نیاز دارم
اگر کسی راهنمای تعمیرات موتور سیکلت رو داره ارائه بده
من هم اگر اطلاعاتی به دستم رسید در اولین فرست ارائه می دهم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: softauto

mhajlo

کاربر
2012-11-28
2
4
بچه ها تو خرید شارژر دقت کنن که مدلهای چینی اومده که فقط توش دیود داره که جریان از باطری به الترناتور (دستگاه برق) بر نگرده
نشونشم اینه که اگه باطری بد بخت رو برداری و یه گاز خالی بدی چراغای روشنتون میسوزه به همین مفتی سرتون کلاه نره هم باطری به فنا بره هم لامپ ها
 
بالا