آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

مشکل: تق تق کردن لاین فیلتر سوئیچینگ

kakul

کاربر
2011-03-01
54
55
سلام
شکل موج بیس ترانزیستوری که امیترش به گراند وصل شده رو با اسیلوسکوپ چک‌کنید و عکس شکل موج را بفرستید تا بشه نظری داد.

اسیلوسکوپ ندارم
یک نکته در مورد لامپ تست در لحظه اول جریان زیادی کشیده میشه بعد خاموش میشه.
 

kakul

کاربر
2011-03-01
54
55
پس متاسفانه کاری از دست متخصصین بر نمیاد و جوابی ندارند برای ارائه!
اسیلوسکوپ تهیه کنید!
حتما برای یک پاور 10 میلیون هزینه میکنم اسیلوسکوپ تهیه میکنم!
تجربه نشون داده هر سوالی در انجمن پرسیده شده جوابی نداشتن بدن.
متخصصی وجود نداره که بخواد جواب بده.اگر هم هست مشغول کار خودشون هستن البته توقعی از کسی ندارم.
کسی که تجربه کافی در زمینه تعمیرات داشته باشه خیلی سریع به این موضوع جواب میداد نه اینکه بیان نظر بدن که صدا از رله است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: HS13&86

Erfan_Rv

VIP PLUS
VIP PLUS
vip
کاربر
2020-05-05
101
281
اهواز
حتما برای یک پاور 10 میلیون هزینه میکنم اسیلوسکوپ تهیه میکنم!
تجربه نشون داده هر سوالی در انجمن پرسیده شده جوابی نداشتن بدن.
متخصصی وجود نداره که بخواد جواب بده.اگر هم هست مشغول کار خودشون هستن البته توقعی از کسی ندارم.
کسی که تجربه کافی در زمینه تعمیرات داشته باشه خیلی سریع به این موضوع جواب میداد نه اینکه بیان نظر بدن که صدا از رله است.

شما اطلاعات کافی ارائه نمیدین متاسفانه و انتظار دارید دیگران از پشت کامپیوتر و موبایل بتونن عیب به خصوص شما رو با دقت یه هزارم حدس بزنن و به شما ارائه بدن!
اگر قرار هست تعمیرکار باشید و کار های تخصصی انجام بدید، بهتره لوازم و تجهیزات مورد نیاز رو هم داشته باشین نه اینکه با یه ویکتور ۹۷ و هویه ۶۰ وات اسم خودتون رو تعمیرکار و متخصص بگذارید.
تخصص با انگولک کردن و تعویض کاری کور کورانه، دو مقوله جدا از هم هستند.
مشکل شما هم احتمال خیلی زیاد از کم بودن VCC آیسی سوییچینگ اصلی هست که چند دلیل میتونه داشته باشه.
 

vahid.azmi

کاربر vip
کاربر
2016-10-03
58
49
سلام ، دوست عزیز ، با همین حالت خروجی داری ؟ منظورم اینکه هر خروجی باشه حتی یک ولت ؟ اگه داری یعنی مدار اسیلاتور و ایسی اون درسته باید دنبال یه شورتی یا یه قطعی باشی ، دوم اینکه اگه هیچ خروجی نداری و صفر هست یعنی حتی اول که به برق میزنی برای یه لحظه هم خروجی با هر ولتاژی نداری باید دنبال علت نبود تولید فرکانس مناسب برای ترانس باشی تا فرکانس مناسب تولید نشه خروجی نداری ، اگر سر ترانسهات ولتاژ داری و خروجی نداری باید علت فرکانس تولید نشدن رو دنبال کنی اگه ایسی داره قطعات مربوطش پیگیری کن و البته خوده ایسی یا ممکنه فت داشته باشه ، و اینکه خوده ترانس رو هم چک کن ممکنه سوخته باشه ،،، اینکه دوست عزیز گفتن اسیلوسکوپ باید داشته باشی بخاطر دیدن شکل موجود و بود و نبود فرکانس در مدارت بوده ، اساسه کار منابع سویچینگ فرکانسهای متنوع ایی هست که بسته به خروجی قابل تغییر میباشند و بدون تولید فرکانس مناسب خروجی در مدار بوجود نمیاد ،،، و صرف نظر اینکه شما تنها با ولتاژ و جریان به عیب یابی بپردازی و بدون علم کافی به منابع سویچینگ زیاد به مطلب نمیرسی کما اینکه خیلیها با تجربه ایی که سالها کار کردن بدون اسکوپ تعمیر میکنند ، ولی اساس کار داشتن سه مولفه اندازه گیری ولتاژ جریان و فرکانس هست ،،،

موفق باشید ،،، در ضمن کمی در طراحی منابع سویچینگ ها مطالعه بفرمایید
 

kakul

کاربر
2011-03-01
54
55
شما اطلاعات کافی ارائه نمیدین متاسفانه و انتظار دارید دیگران از پشت کامپیوتر و موبایل بتونن عیب به خصوص شما رو با دقت یه هزارم حدس بزنن و به شما ارائه بدن!
اگر قرار هست تعمیرکار باشید و کار های تخصصی انجام بدید، بهتره لوازم و تجهیزات مورد نیاز رو هم داشته باشین نه اینکه با یه ویکتور ۹۷ و هویه ۶۰ وات اسم خودتون رو تعمیرکار و متخصص بگذارید.
تخصص با انگولک کردن و تعویض کاری کور کورانه، دو مقوله جدا از هم هستند.
مشکل شما هم احتمال خیلی زیاد از کم بودن VCC آیسی سوییچینگ اصلی هست که چند دلیل میتونه داشته باشه.
من ویکتور 97 ندارم.
UNI-T 61E+ دارم.
من تا مشکلی جدی و مهمی پیش نیاد به اینجا مراجعه نمیکنم.
اطلاعات و در پست اول دادم.
این پاور هم به دست یکی از تعمیرکاران داده شده و ترانزیستور تعویض شده از نوع تقلبی بوده و زیر بار در حدود 5 ثانیه دوام نیاورده و ترکیده پکیج اصلی قطعه TO-247 بوده اما از نوع TO-220 قرار داده شده.
فیوز ورودی هم که سوخته بوده با یک سیم یکسره کرده بودن.
البته این احتمال هست که خروجی ها بهم اتصال خورده و در لحظه ترانزیستورها ترکیده.
آی سی از نوع TL494 بصورت ماژول روی برد نصب شده
با تعویض ترانزیستور از نوع اصلی پاور استارت نمیخوره.
صدا فقط از لاین فیلتر شنیده میشه و روی خازن های قدرت ولتاژی نیست!!!
 

Erfan_Rv

VIP PLUS
VIP PLUS
vip
کاربر
2020-05-05
101
281
اهواز
من ویکتور 97 ندارم.
UNI-T 61E+ دارم.
من تا مشکلی جدی و مهمی پیش نیاد به اینجا مراجعه نمیکنم.
اطلاعات و در پست اول دادم.
این پاور هم به دست یکی از تعمیرکاران داده شده و ترانزیستور تعویض شده از نوع تقلبی بوده و زیر بار در حدود 5 ثانیه دوام نیاورده و ترکیده پکیج اصلی قطعه TO-247 بوده اما از نوع TO-220 قرار داده شده.
فیوز ورودی هم که سوخته بوده با یک سیم یکسره کرده بودن.
البته این احتمال هست که خروجی ها بهم اتصال خورده و در لحظه ترانزیستورها ترکیده.
آی سی از نوع TL494 بصورت ماژول روی برد نصب شده
با تعویض ترانزیستور از نوع اصلی پاور استارت نمیخوره.
صدا فقط از لاین فیلتر شنیده میشه و روی خازن های قدرت ولتاژی نیست!!!

خارن ها هر کدوم تا ۱۶۰ ولت باید شارژ بشن دوتا هستن سری با هم
شارژ نمیشن؟!
شما تا vccآیسی رو نگیری فایده نداره. مشخصه کمی تنبلی میکنید وگرنه انجام داده بودید درسته روی ماژول هست کافیه ماژول رو خارج کنید و دوتا سیم به تغدیه آیسی جامپر کنید و ماژول رو مجدد نصب کنید تا بتونید ولتاژ گیری کنید. تموم!
 
آخرین ویرایش:
بالا