- 2012-03-18
- 10,107
- 80,113
سلام
استاد حسین عزیز بانی طرح مطالبی شدند که خالی از لطف نیست
اصولا تک تک ابیات شعرای نامدار دارای روح والا و کمال ظرافت و زیبایی و اوج هنره و موثرترین و عالیترین محرک امیال شایسته ای است که در وجود انسان خفته و بسادگی بیدار نمیشه
و لذا اگرچه این هنر ماورائی و مملو از الهامات فوق بشری و مرتبط با ذات مطلق ، تکان های اساسی میده اما افراد نادری با این آثار مقدس ، ارتباط عمقی برقرار میکنند و تاثیر میپذیرند و لذا تاثیر پذیرفتن از آثار بینظیر و خداگونه حضرت مولوی ، کار هر کسی نیست اما اگه کوچکترین تاثیری بپذیری و ارتباط ناچیزی برقرار کنی ، دیگه گریز از کمال و تعالی ناممکن میشه
ولی شعر نو باوجودیکه در قبال چنین آثار متعالی شبیه انشائی است که وسطشو پاک کردی و تابع قید و بند و نظم زیبا و زیبایی هنرمندانه و قداست ویژه ای نیست و هنری ضعیف و زبون بنظر میرسه و جاذبه چندانی نداره اما طیف وسیعی را متاثر میکنه و کمیت قابل توجهی را در بر میگیره زیرا برای عموم قابل درکه و بسادگی قابل ارتباط
و لذا هرچند علاقه ناچیزی هم به شعر نو ندارم اما همیشه الکترونیک را مشابه شعر نو و بدون رعایت ظواهر آموزش دادم و فقط انتقال محتوا مورد نظرم بوده نه رعایت ظواهر و پیچیدگی الکترونیک و اصطلاحات غلمبه
و لذا همواره از زبان عامیانه و ساده استفاده میکنم که عاری از عناوین تخصصی و عاری از اصطلاحات پیچیده و بد هضم باشه
مثلا حتی المقدور بجای پیکسل و دیگوزینگ از کلمه نقطه و ضد مغناطیس و امثالهم استفاده میکنم که موجب دشواری و پیچیدگی و ابهام مبتدی نشه و برای جملگی مخاطبان مبتدی و حرفه ای قابل درک باشه و حتی بجای عناوین اصلی اصطلاحات الکتررونیک از اسامی مشابه و ساده تر استفاده میکنم
مثلا فت مثبت بجای ماسفت p چنل
تا از یکسو مفاهیم و قواعد اصلی بسادگی منتقل بشه و از سوی دیگر از عناوین و کلمات لاتین کمتری استفاده کرده باشم
اتفاقا بسیاری از دانشجویان الکترونیک قبل از هر چیز ، عاشقانه مترصد فراگیری اصطلاحات غلمبه و نامانوسند و عمده انرژی خود را صرف این امر باطل میکنند که غالبا با توصیه های من منصرف میشن
زیرا اغلب اینگونه افراد ، خود را عاجز از توفیق و درک عمقی می دانند و لذا با استفاده از اصطلاحات دهن پرکن و نامفهوم و پیچیده و دیر هضم درصدد گمراهی مخاطب هستند تا
اولا : برای مخاطب قابل درک نباشه زیرا اگه مخاطب درک کنه سوالات و ابهاماتی مطرح میکنه که سوالات و ابهامات خود استاد هم هست و لذا گندش درمیاد که خودش شاگردتر از شاگرده . بهمین دلیل حتی در دانشکده های فنی دانشگاههای ما ، غالبا طرح سوال موجب غضب اساتید میشه
بنابمراتب بهتره غلمبه تر بگه تا کسی نفهمه چی میگه
ثانیا هر چه مخاطب کمتر درک کنه بیشتر تصور میکنه که استاد ، دارای اطلاعات گسترده و عمیقی است (البته همیشه استثناء هم وجود داره )
اصولا همانگونه که لفظ ظاهر و باطن متفاوتند نمودهای ظاهری و باطنی هم متفاوت و چه بسا متناقضند
یعنی محاله یک دانشمند واقعی شیک پوش در دنیا پیدا کنید همانگونه که نمیتونی کلاهبردار ژولیده پیدا کنی
البته هر ژولیده ای انیشتین نیست و هر شیک پوشی کلاهبردار نیست اما ژولیدگی و بی توجهی به ظواهر از خصوصیات اجتناب ناپذیر افراد متعالی و تظاهر از خصوصیات افراد زبونه
و البته مورد نظرم تمایل ذاتی است نه ظهور ظاهری و استثنایی
بطوریکه اگر اطرافیان و خدمه انیشتین غافل میشدند در مهمترین جلسات با ظاهر ژولیده حاضر میشد چون اساسا اهداف عالی ، فرصت و مجالی برای تظاهر باقی نمیذاره که به ظواهر بپردازی
لذا اگر دانشمند شیک پوشی را در محفلی دیدید تردید نکنید که اطرافیانش ، باباشو درآوردن تا این لباسو بپوشه
من که عددی محسوب نمیشم بواسطه تمرکز افراطی ، غالبا کیلومترها از مقصد میگذرم و دوباره برمیگردم و گاها با تکرار مکرر
و حتی یکبار با یک لنگه کفش و یک لنگه دمپایی به دانشگاه رفتم و لذا حساب اونهایی که عدد حسابی هستن ، معلومه
بهمین دلیل اولویت هر اندیشمندی ، علم و اندیشه است و اولویت هر کلاهبرداری ، کفش و کلاه
و لذا باوجودیکه تظاهر از ویژگیهای ذاتی خانمهاست که اگه محدود باشن و آزاد بشن غوغا میکنن و الگوی تظاهر میشن اما سادگی مثالزدنی بزرگترین ریاضیدان دنیا که خانمی ایرانی است و اخیرا به خارج از کشور مهاجرت کرده ملاحظه فرمودید
بنابمراتب اس و اساس مطالبم ، انتقال موثر مفاهیم اصلی و حداکثر بازدهی مطالب است.
خصوصا که من حساسیت شدیدی به استفاده از لغات بیگانه دارم و حتی المقدور از لغات بیگانه ، استفاده نمیکنم
بطوریکه عادت ناخواسته شده که شاید اشتباه باشه اما همواره از بازدهی این شیوه و میزان رضایت دانش پژوهان ناراضی نبودم .
مجددا بابت دقت نظر شما سپاسگزارم بویژه که قطع نظر از اصلاح موثر پایه 1 و 2 ، سوژه عرایض فوق گردید.
استاد حسین عزیز بانی طرح مطالبی شدند که خالی از لطف نیست
اصولا تک تک ابیات شعرای نامدار دارای روح والا و کمال ظرافت و زیبایی و اوج هنره و موثرترین و عالیترین محرک امیال شایسته ای است که در وجود انسان خفته و بسادگی بیدار نمیشه
و لذا اگرچه این هنر ماورائی و مملو از الهامات فوق بشری و مرتبط با ذات مطلق ، تکان های اساسی میده اما افراد نادری با این آثار مقدس ، ارتباط عمقی برقرار میکنند و تاثیر میپذیرند و لذا تاثیر پذیرفتن از آثار بینظیر و خداگونه حضرت مولوی ، کار هر کسی نیست اما اگه کوچکترین تاثیری بپذیری و ارتباط ناچیزی برقرار کنی ، دیگه گریز از کمال و تعالی ناممکن میشه
ولی شعر نو باوجودیکه در قبال چنین آثار متعالی شبیه انشائی است که وسطشو پاک کردی و تابع قید و بند و نظم زیبا و زیبایی هنرمندانه و قداست ویژه ای نیست و هنری ضعیف و زبون بنظر میرسه و جاذبه چندانی نداره اما طیف وسیعی را متاثر میکنه و کمیت قابل توجهی را در بر میگیره زیرا برای عموم قابل درکه و بسادگی قابل ارتباط
و لذا هرچند علاقه ناچیزی هم به شعر نو ندارم اما همیشه الکترونیک را مشابه شعر نو و بدون رعایت ظواهر آموزش دادم و فقط انتقال محتوا مورد نظرم بوده نه رعایت ظواهر و پیچیدگی الکترونیک و اصطلاحات غلمبه
و لذا همواره از زبان عامیانه و ساده استفاده میکنم که عاری از عناوین تخصصی و عاری از اصطلاحات پیچیده و بد هضم باشه
مثلا حتی المقدور بجای پیکسل و دیگوزینگ از کلمه نقطه و ضد مغناطیس و امثالهم استفاده میکنم که موجب دشواری و پیچیدگی و ابهام مبتدی نشه و برای جملگی مخاطبان مبتدی و حرفه ای قابل درک باشه و حتی بجای عناوین اصلی اصطلاحات الکتررونیک از اسامی مشابه و ساده تر استفاده میکنم
مثلا فت مثبت بجای ماسفت p چنل
تا از یکسو مفاهیم و قواعد اصلی بسادگی منتقل بشه و از سوی دیگر از عناوین و کلمات لاتین کمتری استفاده کرده باشم
اتفاقا بسیاری از دانشجویان الکترونیک قبل از هر چیز ، عاشقانه مترصد فراگیری اصطلاحات غلمبه و نامانوسند و عمده انرژی خود را صرف این امر باطل میکنند که غالبا با توصیه های من منصرف میشن
زیرا اغلب اینگونه افراد ، خود را عاجز از توفیق و درک عمقی می دانند و لذا با استفاده از اصطلاحات دهن پرکن و نامفهوم و پیچیده و دیر هضم درصدد گمراهی مخاطب هستند تا
اولا : برای مخاطب قابل درک نباشه زیرا اگه مخاطب درک کنه سوالات و ابهاماتی مطرح میکنه که سوالات و ابهامات خود استاد هم هست و لذا گندش درمیاد که خودش شاگردتر از شاگرده . بهمین دلیل حتی در دانشکده های فنی دانشگاههای ما ، غالبا طرح سوال موجب غضب اساتید میشه
بنابمراتب بهتره غلمبه تر بگه تا کسی نفهمه چی میگه
ثانیا هر چه مخاطب کمتر درک کنه بیشتر تصور میکنه که استاد ، دارای اطلاعات گسترده و عمیقی است (البته همیشه استثناء هم وجود داره )
اصولا همانگونه که لفظ ظاهر و باطن متفاوتند نمودهای ظاهری و باطنی هم متفاوت و چه بسا متناقضند
یعنی محاله یک دانشمند واقعی شیک پوش در دنیا پیدا کنید همانگونه که نمیتونی کلاهبردار ژولیده پیدا کنی
البته هر ژولیده ای انیشتین نیست و هر شیک پوشی کلاهبردار نیست اما ژولیدگی و بی توجهی به ظواهر از خصوصیات اجتناب ناپذیر افراد متعالی و تظاهر از خصوصیات افراد زبونه
و البته مورد نظرم تمایل ذاتی است نه ظهور ظاهری و استثنایی
بطوریکه اگر اطرافیان و خدمه انیشتین غافل میشدند در مهمترین جلسات با ظاهر ژولیده حاضر میشد چون اساسا اهداف عالی ، فرصت و مجالی برای تظاهر باقی نمیذاره که به ظواهر بپردازی
لذا اگر دانشمند شیک پوشی را در محفلی دیدید تردید نکنید که اطرافیانش ، باباشو درآوردن تا این لباسو بپوشه
من که عددی محسوب نمیشم بواسطه تمرکز افراطی ، غالبا کیلومترها از مقصد میگذرم و دوباره برمیگردم و گاها با تکرار مکرر
و حتی یکبار با یک لنگه کفش و یک لنگه دمپایی به دانشگاه رفتم و لذا حساب اونهایی که عدد حسابی هستن ، معلومه
بهمین دلیل اولویت هر اندیشمندی ، علم و اندیشه است و اولویت هر کلاهبرداری ، کفش و کلاه
و لذا باوجودیکه تظاهر از ویژگیهای ذاتی خانمهاست که اگه محدود باشن و آزاد بشن غوغا میکنن و الگوی تظاهر میشن اما سادگی مثالزدنی بزرگترین ریاضیدان دنیا که خانمی ایرانی است و اخیرا به خارج از کشور مهاجرت کرده ملاحظه فرمودید
بنابمراتب اس و اساس مطالبم ، انتقال موثر مفاهیم اصلی و حداکثر بازدهی مطالب است.
خصوصا که من حساسیت شدیدی به استفاده از لغات بیگانه دارم و حتی المقدور از لغات بیگانه ، استفاده نمیکنم
بطوریکه عادت ناخواسته شده که شاید اشتباه باشه اما همواره از بازدهی این شیوه و میزان رضایت دانش پژوهان ناراضی نبودم .
مجددا بابت دقت نظر شما سپاسگزارم بویژه که قطع نظر از اصلاح موثر پایه 1 و 2 ، سوژه عرایض فوق گردید.
آخرین ویرایش: