با سلام خدمت شما عزیزان - در مورد از کارافتادن ناگهانی عقربه های صفحه کیلومتر و صفر شدن کیلومتر موقت، بالاخره با آزمایش و خطا مشکل شناسایی و رفع عیب گردید - مشکل من از ناحیه کویل بود - با تعویض کویل و وایر مشکل حل شد. این مشکل در دیاگ زدن هم خودش را نشان نمیداد - یکی از علائم این خرابی آمپر کشیدن و گرم کردن بدون دلیل موتور بود - به این دلیل که رله های فن با ریتمی نامنظم عمل میکرد - گاهی زود و گاهی دیر عمل میکردن - همینطور شب ها موقع چراخ گرفتن وضع آمپر آب بدتر هم میشد.
تنها دلیلی که من به درست بودن آن یقین دارم، این است که سیگنال ارسالی از ایسیو( واحد کنترل الکترونیکی ) به سنسورها دارای پُلاریته منفی است - پس اگر قطعه ای در رابطه با ایسیو باشه و مشکلی براش پیش بیاد که جریان اضافه ای بکشه، این برداشت اضافه روی منفی ایسیو و قطعاتی که با آن در ارتباط هستند اثر گذاشته و ایسیو قاطی میکند !! الان وضع آمپر آب و فن ها به حالت طبیعی خودش برگشته - مصرف بنزین هم متعادل شده - آمپرها هم بدون مشکل هستن - صدای موتور هم کمتر شده. بالاخره بعد از یکسال دردسر، فن رادیات به موقع سوییچ میکنه. خدایا، صدهزار مرتبه شُکر.
ماشین: پراید صبا - سال ساخت 1386 - مدل ایسیو: والئو - تک گانه .
تنها دلیلی که من به درست بودن آن یقین دارم، این است که سیگنال ارسالی از ایسیو( واحد کنترل الکترونیکی ) به سنسورها دارای پُلاریته منفی است - پس اگر قطعه ای در رابطه با ایسیو باشه و مشکلی براش پیش بیاد که جریان اضافه ای بکشه، این برداشت اضافه روی منفی ایسیو و قطعاتی که با آن در ارتباط هستند اثر گذاشته و ایسیو قاطی میکند !! الان وضع آمپر آب و فن ها به حالت طبیعی خودش برگشته - مصرف بنزین هم متعادل شده - آمپرها هم بدون مشکل هستن - صدای موتور هم کمتر شده. بالاخره بعد از یکسال دردسر، فن رادیات به موقع سوییچ میکنه. خدایا، صدهزار مرتبه شُکر.
ماشین: پراید صبا - سال ساخت 1386 - مدل ایسیو: والئو - تک گانه .
آخرین ویرایش: