- 2012-03-18
- 10,107
- 80,099
باسلام وعرض ادب.چند تا سوال:
1- سطح دوره؟
2-آیا مباحث الکترونیک عمومی فقط بیان می شه یا مباحث کاربردی تعمیرات هم هست؟
3-هزینه دوره؟
تشکر فراوان از شما واستاد غزال
درود
ضمن تقدیر از اغراق جناب habbib عزیز
پاسخ ۱- تقریبا پاسخ سوالات شما رو قبلا تقدیم کردم جز اینکه مطالب آموزشی فارغ از سطح تحصیلات و مشابه شیوه ای که در پست های آموزشی من ملاحظه میفرمایید ولی با رعایت ترتیب و خارج از آشفتگی مطرح میشه و اساسا فلسفه ضرورت کلاس ها هم همینه که اگر معلم ریاضی جزر را قبل از ضرب و تقسیم آموزش دهد قابل درک نیست اما رعایت اولویت ها فقط در کلاس های هدفمند مقدوره نه در سوالاتی که در تاپیک های آشفته مطرح میشه .
و مهمتر اینکه آموزش کلاسیک ، در زمان کافی صورت میپذیرد زیرا تقبل هزینه برگزاری کلاس ها ، مسئولیت ویژه ای متوجه مدرس و جملگی مسئولین محترم میسازد و با آموزش داوطلبانه و خیرخواهانه که تخصیص فرصت کافی را محال میسازد بسیار متفاوت است.
اما مطالب آموزشی برای سیکل و دیپلمه غیرفنی و دکترای الکترونیک قابل استفاده است .
زیرا تا زمانیکه روابط ریاضی و فرمول ها درک و هضم نگردند قابل استفاده نیستند و بدلیل شیوه ناصحیح آموزش عالی که درک مفاهیم و روابط و فرمول های فنی را بسیاردشوار میسازد لذا همانطورکه همگی مطلعیم تقریبا هیچیک از فارغ التحصیلان رشته های فنی خصوصا الکترونیک به صرف تحصیل قادر به استفاده از علوم کلاسیک دانشگاهی نیستند .( صرفنظر از استثناء)
به همین علت زمانیکه همان مفاهیم و قواعد و فرمول ها با زبان ساده و عامیانه مطرح میشه برای هر سطح تحصیلاتی ، تازگی داره و بسادگی درک میشه و لذا در جریان آموزش تفاوتی بین دکترای الکترونیک و سیکل و دیپلمه غیر الکترونیک وجود نداره .
و البته بدیهی است که فارغ التحصیلان الکترونیک ، پس از این دوره که قادر به هضم محفوظات دانشگاهی هستند در سطح بسیار وسیع تری توانمند گردیده و قادرند از قواعدی که قبلا درک نمیشد هم استفاده کنند ، لذا تفاوت سطح تحصیلات ، پس از این دوره بروز خواهد کرد و در جریان آموزش تاثیری ندارد
پاسخ ۲-
هدف این دوره آموزش الکترونیک ، توانایی ویژه تعمیر و توانایی تحلیل نقشه هاست.
البته تعمیر با شیوه تعویض تصادفی قطعات ، بی ارزش است زیرا اگر موفق شوید قطعا با صرف وقت زیاد و هزینه های بیمورد و تهیه قطعات غیرضروری ، خسارت قابل توجهی به دستگاه و اعتبار خود نیز وارد میکنید.
اما با روش های ساده که نمونه های فراوانی از آن در تاپیک های مختلف منعکس است ملاحظه میفرمایید که قادریم با روش های ساده و علمی قطعه معیوب را داخل مدار شناسایی و اگر قطعه ای را خارج میکنیم باید معیوب باشد .
درست است که ادعای بزرگی است اما به استناد تاپیک هایی که دستگاه های معیوب با این شیوه تعمیر شده بوضوح قابل اعتماد و اثبات است و ملاحظه میفرمایید که فقط و فقط قطعه معیوب خارج و تعویض شده.
و در این دوره خواهیم دید که رسیدن به این توانایی دشوار نیست
اما نیاز به توانایی نسبی تحلیل نقشه ها و آشنایی با رفتار قطعات و شیوه عیب یابی داخل مدار داریم که از وظایف من است و مکلف به آموزش و تدریس این موارد هستم و آموزش خواهم داد .
پاسخ ۳ - بابت هزینه
هرچند در پست های قبل ، در این خصوص توضیح کافی تقدیم کردم ، اما کپی آن بشرح زیر است .
با توجه به پیشنهاد خوبی که مطرح شد و قرار شد علاقمندان محترم مشخصات خود را اعلام فرمایند تا بمحض حصول شرایط از طریق پیامک مطلع گردند ، به این ترتیب تکلیف مهمترین مشکل نیز معین خواهد شد.
زیرا تعداد علاقمندان بدلایل زیر ، تعیین کننده است و از مهمترین موانع محسوب میگردد
بطوریکه اگه تعداد علاقمندان ، قابل توجه نباشه هزینه های سایت و آمادگی کلاس ها که ببن تعداد علاقمندان محترم تقسیم میشه با شهریه معقول و مناسب تامین نمیشه و دراینصورت برگزاری کلاس ها با شهریه سنگین میسر میگردد که قطعا قابل تحمل نیست و لذا منتفی خواهد شد و به این ترتیب هر چقدر تعداد بیشتری ثبت نام شود میزان شهریه ناچیزتر خواهد شد.
البته بنظر نمیرسه تعداد ثبت نام کمتر از انتظار باشه و از این نظر با مشکلی مواجه بشه ، اما در هر صورت از موانع برگزاری و شروع کلاس هاست که با تعداد پیام ها مشخص خواهد شد.
سپاس
آخرین ویرایش: