سلام
۱- در تصویر برد جدید نیز از ماسفت برای سوئیچ کردن موتور بهره گرفته؛ با این تفاوت که بجای ماسفت منفی، از ماسفت مثبت و در مسیر قطب مثبت باطری بجای قطب منفی استفاده کرده است.
برای راهاندازی برد اول، میتوانید از یک ماسفت منفی استفاده کنید و حتما نباید پکیج آن ۶ پایه (SOT23-6) باشد؛ بلکه اگر ماسفت منفی ۳ پایه (SOT23) باشد نیز کفایت میکند.
بهتر است تامل فرمایید تا همکارانی که به ولتاژ و آمپر مصرفی اینگونه ماشینها اشرافیت دارند؛ پیشنهاد جایگزینی ماسفت مناسب را ارایه دهند.
۲- توجه داشته باشید که احتمالا مقاومتهای R14 و R15 هم آسیب دیدهاند و میبایست آنها را تعویض بفرمایید.
۳- D2 نیز نیاز به تست دارد
۴- اگر هنگام اتصال شارژر به دستگاه، باطری شارژ میشود؛ بحث آیسی شارژر بطور کامل منتفی است و تنها نیاز به استفاده از یک ماسفت منفی مناسب جهت درایو موتور در مدار میباشد.
مشاهده فایلپیوست 220096
۵- در خصوص باطری، اگر از سالم بودن باطری اطمینان دارید؛ احتمالا قطعهای در مدار آن دستگاه معیوب شده و باعث آمپر کشیدن است. در اینصورت اگر باطری به سرعت تخلیه شود؛ احتمال قوی این تخلیه، همراه با داغ شدن باطری است که دلیلی دیگر بر وجود اتصالی در برد است.