آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت | هفته اول اسفند

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
توییتر یک معلم را در کنیا از دست دزدها نجات داد


به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از .C.W، رئیس یک روستا در کنیا ساعت 4 صبح با انتشار پستی در توییتر خبر داد که دزدی به خانه خانم معلم روستا حمله کرده است. تنها دقایقی پس از این پیام روستاییان از خانه های سنگی خود بیرون آمدند و دزدها از ترس پا به فرار گذاشتند.

میشل کوموتو معلم روستا گفت که او و همسرش از حمله دزدها بسیار وحشت کرده بودند اما پیام رئیس کمک بسیاری به آنها کرده است. پیامی که توسط فرانسیس کاریوکی، رئیس این روستا در توییتر منتشر شد آخرین تلاش برای ارتقا سطح زندگی در روستاها با استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت است.

فرانسیس بیشتر اوقات در مورد گم شدن کودکان و حیوانات روستا در توییتر هشدارها و خبر هایی را منتشر می کند. این امر نشان می دهد که قدرت شبکه های اجتماعی و دنیای اینترنت حتی به روستای کوچک Lanet Umoja در 160 کیلومتری پایتخت کنیا نیز رسیده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
حکم دادگاه اروپا به عدم *****ینگ برای به اشتراک گذاری فایل بر روی شبکه های اجتماعی



به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از AFP، حکمی که از آن می توان به عنوان ضربه شدیدی به کمپین قانونی بر علیه دزدی آنلاین نام برد در اروپا به تصویب رسید. دادگاه عدالت اروپا حکمی صادر کرده که بر طبق آن نمی توان شبکه های اجتماعی را مجبور کرد تا از ***** برای به اشتراک گذاری فایل توسط کاربرانشان استفاده کنند.

در صورت اعمال ***** برای به اشتراک گذاری فایل در شبکه های اجتماعی، حریم خصوصی افراد و انتقال آزاد اطلاعات در اینترنت به خطر می افتد. گروه حقوق دیجیتال در اروپا EDRI اعلام کرده که این حکم ارزش های اقتصادی فراوانی دارد و از حقوق اساسی در اینترنت محافظت می کند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir

تعريف *****ينگ يکپارچه براي تمامي شرکت‌هاي اينترنتي




براساس ماده 21 قانون جرايم رايانه‌يي، *****ينگ يکپارچه براي تمامي شرکت‌هاي اينترنتي تعريف شده و شركت‌هاي اينترنتي اين اجازه را ندارند که به دلخواه براي سايتي محدوديت و يا عدم محدوديت اعمال کنند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از ایسنا، محمود خسروي - مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت، با بيان اين مطلب اظهار كرد: تعيين سايت‌هايي که مشمول طرح *****ينگ يکپارچه در کل کشور قرار مي‌گيرند، از سوي کميته تعيين مصاديق خواهد بود و شرکت ارتباطات زيرساخت در آن دخالتي ندارد و فقط دستور را در اين زمينه اجرا مي‌كند. همچنين قائم مقام وزير ارتباطات تاكيد كرده بود كه بحث *****ينگ يكي از موضوعاتي است كه بايد در شبكه ملي اينترنت ديده شود و بايد از نظر فني برروي اين موضوع اشراف داشته باشيم.

مهدي اخوان در گفت‌و‌گو با ايسنا گفته بود: فكر مي‌كنيم با اجراي پروژه شبكه ملي اينترنت دغدغه‌هايمان در حوزه *****ينگ كاهش مي‌يابد زيرا معتقديم با اجرايي شدن اين پروژه ترافيك بين‌المللي‌مان كاهش مي‌يابد. از زماني كه صفحه *****ينگ در كشور با ظاهر جديد ظاهر و طرح آن بر اساس مصوبه كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه از سوي شركت ارتباطات زيرساخت، تغيير كرد؛ بحثي مبني بر اجراي طرح *****ينگ هوشمند در ايران مطرح شد.

صفحه *****ينگ در برخي كشورها به صورت هوشمند است، يعني اگر كاربري به سايتي مراجعه كند كه ***** شده باشد، صفحه به‌صورت هوشمند نياز كاربر و عبارت و موضوع مورد جست‌وجوي كاربر را تشخيص داده و لينك‌هاي مجاز مرتبط را در اختيارش قرار مي‌دهد. عبارت "با استناد به قانون جرايم رايانه‌يي دسترسي به تارنماي فراخوانده شده امكان‌پذير نمي‌باشد" هنگام جست‌وجو در اينترنت، وقتي اين عبارت بر صفحه مانيتور نقش مي‌بندد، از اين نشان دارد كه تارنماي مورد نظر ***** شده است.

گسترش اينترنت زمينه‌اي به وجود آورده که طيف وسيعي از اطلاعات بدون هيچگونه محدوديتي و فراتر از مرزهاي جغرافيايي در سراسر جهان منتشر شود و به نحو چشمگيري به يک رسانه ارتباطي و اطلاعاتي تبديل شود. خصوصيت و ويژگي اينترنت و سهولت انتشار مطالب و اطلاعات و علاوه بر آن راحتي دستيابي به انواع مختلف اطلاعات در وب اعم از متن، صوت و تصوير و داده‌هاي گرافيکي متنوع، به اندازه‌اي شدت يافته است که در برخي موارد اطلاعات حاوي مطالب مخرب و زيانباري نيز در وب منتشر مي‌شود که زمينه سوء استفاده‌هاي مختلف را فراهم آورده است.

هرزه‌نگاري‌هاي جنسي، ترويج خشونت و فساد، خريد و فروش مواد مخدر و زيانبار، اشاعه اطلاعات خصوصي افراد و سازمان‌ها و موارد مشابه، ضرورت کنترل محتواي وب را ناگزير ساخته است، ولي اين کنترل و نظارت بر انتشار اطلاعات در جوامع مختلف و برحسب خط مشي‌هاي سياسي و فرهنگي هر جامعه نمودهاي متفاوتي داشته است.

در برخي جوامع غربي تاکيد بيش‌تر بر عدم سوء استفاده از اطلاعات خصوصي افراد و جلوگيري از انتشار تصاوير جنسي کودکان و ممانعت از دسترسي سازمان‌هاي تروريستي به اطلاعات خاص و مهم است اما کنترل محتواي اينترنت در جوامع شرقي و مذهبي فراتر از موارد فوق است و نظارت شديد بر اشاعه افکار و عقايد سياسي در شبکه جهاني را نيز شامل مي‌شود. عمده دلايل ***** كردن اينترنت در كشورهاي مختلف را مي‌توان در چهار تقسيم بندي كلي گنجاند:مسائل سياسي، مسائل اجتماعي، مسائل امنيتي و مسائل اخلاقي و آنچه باعث تفاوت مبنايي هر كشور براي *****ينگ مي‌شود، ارزش‌هاي بنيادين مورد توجه در هر مقوله در آن كشورها است.

در مجموع مي‌توان گفت تعداد كشورهايي كه در منطقه و جهان به نحوي با مساله *****ينگ و سانسور در اينترنت مواجه هستند، نسبتاً قابل توجه است. كشورهايي مانند سوئد، فرانسه و آلمان در قاره اروپا و كشورهايي مانند هند، عربستان، كره جنوبي، مالزي و در مجموع آسيا به عنوان بزرگترين قاره دنيا و نيز كانادا داراي گسترده‌ترين ميزان تنوع *****ينگ هستند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
سه سرویس جدید برای مدیریت پرداخت های آنلاین


به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از AP، رویکرد معمول برای اطلاع از جریان مالی کارتهای اعتباری انتظار برای دریافت صورتحساب این کارتها است. اما به تازگی سه سرویس جدید آنلاین به شما این امکان را می دهد تا برای انجام خریدهای خود مدیریت صحیحی را در پیش بگیرید.

هر سه این سرویس ها رسید الکترونیکی محصولات مختلف که حاوی نام محصول، شرکت تولید کننده و قیمت این کالاست را به ایمیل شما ارسال می کنند.
از این سرویس ها دو تای آنها حتی می توانند این خدمات را با استفاده از دوربین گوشی شما نیز ارائه دهند. هنگامی که رسید این خدمات در سرویس مورد نظر به ثبت رسید شما می توانید از طریق وب سایت مورد نظر خود مراحل را تکمیل و محصول خود را بخرید.

کپی ایمیل و رسیدهای کاغذی در این سیستم ها حفظ می شود و شما می توانید به راحتی از اصل مدارک برای خرید خود استفاده کنید در بسیاری موارد شما می توانید برای خرید مورد نظر خود از *****های مناسب استفاده کنید تا به طور مثال از بهترین رستوران یا فروشگاه لوازم ورزشی خرید کنید.

هر سه این سرویس ها خدمات متمایزی ارائه می دهند اما هیچ کدام از آنها به تنهایی کامل نیستند. نام این سه سرویس مدیریت خرید آنلاین Slice ،Lemon و oneReceipt است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
وب سایت Hulu بر روی نینتندو Wii و 3DS

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Cnet، با توجه به اضافه شدن 4.5 میلیون کاربر جدید به نینتندو که از این دستگاه به عنوان سینمای خانگی نیز استفاده می کنند این شرکت ساخت کنسول بازی، در صدد برآمده تا امکانات سرگرم کننده بیشتری به دستگاه خود اضافه کند.

دو شرکت نینتندو و Hulu امروز و در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کردند که از این پس نینتندو از خدمات وب سایت Hulu بر روی کنسول های خود پشتیبانی می کند و کاربران نینتندو می توانند با مراجعه به وب سایت ایت شرکت و دانلود برنامه کاربردی Hulu از خدمات این وب سایت ارائه دهنده ویدیو در اینترنت، استفاده کنند.

در حالی که دانلود نرم افزار Hulu رایگان است اما برای دسترسی به تمام امکانات و ویدیو های این سایت کاربران باید ماهیانه مبلغ 7.99 دلار بپردازند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
تهدیدهای آنونیموس علیه روت سرورهای اینترنت



به گفته یک متخصص امنیتی این تهدید که از سوی یک گروه فعال هک صورت می گیرد احتمالا ناموفق خواهد بود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از IDG New Service، به گفته یک متخصص امنیتی، کمپینی که توسط گروه فعال هک Anonymous بر علیه سیستم لوکآپ آدرس اصلی اینترنت به جریان در خواهد آمد، با وجود در نظر گرفتن احتمالات کم، خسارات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

گروه Anonymous در جدیدترین اخطارهای خود اعلام نموده است که آنها 31 مارس در بخشی از حمله Operation Global Blackout، سرورهای اصلی DNS را هدف خواهند گرفت. این گروه مشهور هک اعلام کرده این حمله جهت اعتراض علیه رهبران بی مسئولیت و بانکداران محبوبشان است که برای لذت جویی های خودخواهانه خود حاضر به نابودی بقیه مردم جهان هستند.

DNS به صورت نام یک وب سایت در یک آدرس شماره دار IP (پروتکل اینترنت) ثبت و توسط کامپیوترها برای پیدا کردن نام یک وب سایت تعبیر می شود. به طور کلی 13 روت سرور اصلی وجود دارد که سایر سرورهای نام را در یک آدرس IP در بر دارند و یک نام دامنه مشخص مانند .com را تعیین می کنند.
این گروه اظهار داشته است که یک ابزار DDOS (منع سرویس توزیع شده) را می سازد که باعث می شود سایر سرورهای DNS حجم ترافیک زیادی را متحمل شوند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
خسارت‌هاي جبران‌ ناپذير اقتصادي با قطعي اينترنت


يك كارشناس معتقد است: آنچه که کاربران ايراني از اينترنت با سرعت لاک‌پشتي توقع دارند اين است که حقوقشان ناديده گرفته نشود و براي قطع و وصلي‌هاي مکرر پاسخ مناسبي دريافت کنند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از ایسنا، محمدحسين رنجبري - عضو سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور - در نشست «اينترنت در ايران و حقوق کاربران» اظهار كرد: نياز به تبادل اطلاعات و پردازش آن و استفاده از اطلاعات ديگران طوري كه به تحقيقات تكراري و انجام عمليات‌هاي پرهزينه براي كسب اطلاعات نياز نباشد، بر كسي پوشيده نيست.

او گفت: جست‌وجوهاي گسترده و آني و دسترسي به نتايج بررسي‌هاي علمي و عملي ساير افراد در جهان از دستاوردهاي تكنولوژي به‌نام اينترنت است تا جايي كه جمله معروف "دنياي به اين گستردگي تبديل به دهكده كوچكي شده" زيبنده اين تكنولوژي است. وي با بيان اينکه هركس برحسب نياز و درخواستش از اين بستر سودي را طلب مي‌كند ادامه داد: اين يافته آنقدر با زندگي افراد مانوس شده كه قطع اين ارتباط جهاني مي‌تواند يك كشور را به انزوا و يا ركود اقتصادي و سياسي سوق دهد.

عضو کميته فناوري اطلاعات شوراي شهر تبريز با اشاره به اينکه بدون وجود اينترنت و يا ضعف در پخش و اشاعه آن در جامعه خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري بر پيكره جامعه وارد خواهد شد افزود: صرف‌نظر از استفاده‌هاي ناسالم از اينترنت كه درصد كمتري از استفاده‌كنندگان را شامل مي‌شود، گسترش علم و شاهراه تبادل اطلاعات بين كشورهاي پيشرفته و جهان سوم را در طيف گسترده خود قرار داده و استفاده ابزاري از اين علم مي‌تواند براي يك كشور در حال توسعه زيان‌بار و شايد جبران‌ناپذير باشد.

رنجبري با بيان اينکه اينترنت بار سنگيني از دوش دولتمردان کشورمان برداشته است تاكيد كرد: با توجه به اين مطلب که اينترنت چه هزينه‌هاي اضافي را در مسافرت‌هاي غيرضروري همراه با خطرات، آلودگي و اتلاف وقت از بين برده است، ضرورت استفاده از اينترنت حتي در دوردست‌ترين مناطق كشور را مي‌طلبد.

او با بيان اينکه اگر فردي معني شهروند الكترونيكي را خوب بداند، به شمردن مزاياي اين شبكه جهاني نيازي نيست ادامه داد: حال بايد جست‌وجو کرد و ديد چه كشورهايي از اين تكنولوژي سود بيش‌تري را مي‌برند و مسلم است هر كشوري نسبت به گسترش آن در جامعه خود به طور مناسب هزينه كرده باشد و آموزش‌هاي درست استفاده كردن را به شهروندهاي خود داده باشد، بيش‌ترين سود را خواهد برد.

وي با بيان اينکه در اكثر كشورها اشاعه اين تكنولوژي در دست بخش خصوصي است افزود: البته نظارت بر اجراي درست و سالم آن از وظايف دولت است، به طوريكه در ارائه خدمات در يك بازار رقابتي سعي در بهتر كردن خدمات خود در جلب مشتريان بيش‌تر دارند.

اين كارشناس تكنولوژي اينترنت با اشاره به بالا بودن سرعت اينترنت در افغانستان نسبت به ايران افزود: اكنون اپراتورهايي در افغانستان در حال فعاليت هستند که با دريافت هزينه‌اي كمتر از 20 هزار تومان در ماه و بدون هيچ‌گونه محدوديت ترافيكي، دسترسي به اينترنت برروي تلفن همراه را با سرعت 115 كيلوبيت در ثانيه ممكن مي‌كنند و اين سرعت تقريبا معادل سريع‌ترين سرويس اينترنت ADSL در ايران با سرعت 128 كيلوبيت در ثانيه است و جالب آن كه قيمت اين دو سرويس هم تفاوت چنداني با هم ندارد.

وي با بيان اينکه قطع و وصل مکرر اينترنت، حقوق کاربران اينترنت را پايمال مي‌كند افزود: مديران مسوول، بعضا دليل كم شدن سرعت اينترنت را در كشور قطع شدن كابل در بستر دريا توسط كشتي‌هاي عبوري مي‌دانند، سوال بنده اينست که آيا بستر اين شريان مهم و حياتي مي‌تواند به اين سادگي و براي چندمين بار پاره شده و ميليون‌ها نفر را در انتظار دريافت حتي يك اي‌ميل ساده قرار دهد؟

او افزود: اگر هم اين مطلب واقعيت دارد، آيا مسوولان با توجه به مهم بودن اين امر، نمي‌توانند يك بستر مطمئن‌تري جست‌وجو كنند.
وي با بيان اينکه كم شدن سرعت و يا قطع شدن اينترنت خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري به جامعه و اقتصاد کشور وارد مي‌كند، همچنانکه گسترش اينترنت سالانه ده‌ها ميليارد دلار صرفه‌جويي ارزي در جهان را سبب شده است ادامه داد: مديران اين بخش بايد به اين سوال پاسخ دهند که آيا مي‌توان شريان خون يك نفر را از قلب كم يا قطع كرد؟ اگر مي‌توان چنين كرد پس مي‌توانيم اين شبكه جهاني را به حال خود رها كنيم.

رنجبري با بيان اينکه هزينه‌ها و زحمات زيادي توسط دولت درباره اينترنت ملي صورت گرفته است ولي كافي نيست افزود: اين بستر به نگه‌داري و گسترش نياز دارد تا هر استفاده‌كننده‌اي با اطمينان و سرعت لازم به اطلاعات دسترسي داشته باشد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مدیر دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس: *** غیرقانونی نیست





مدیر دفتر مطالعات فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد مصادیق استفاده از ابزارهایی مانند *** در قانون جرایم رایانه‌ای تاکید کرد: *** غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه‌ای هیچ ماده‌ای مبنی بر اینکه پروتکل *** غیرقانونی است وجود ندارد.

رضا باقری اصل در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح مصادیق جرایم رایانه‌ای برای برخورد با ابزارهایی همچون *** در اینترنت و نیز قوانین حقوقی مترتب بر ارتباطات الکترونیکی همچون ایمیل با اشاره به اینکه نظام حقوقی که مترتب بر پست های الکترونیکی است، نظام حقوقی کاملی نبوده اظهار داشت: ما قانون حریم خصوصی در فضای سایبر و حمایت از داده ها نداریم و به دلیل نبود این قانون درخواست تبادل اطلاعات با اشکالاتی مواجه است که ممکن است این حریم خصوصی را نقض کند.

مجازات حبس برای دسترسی غیرمجاز به سامانه ایمیل

مدیر دفتر مطالعات فناوریهای نوین مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در قانون جرایم رایانه‌ای موادی برای همین منظور ترتیب داده شده است، ادامه داد: براساس ماده یک قانون جرایم رایانه ای هرکس به طور غیرمجاز به داده های رایانه‌ای به واسطه تدابیر امنیتی دسترسی یابد به حبس محکوم می‌شود که سامانه ایمیل هم مشمول آن خواهد بود.

شنود محتوای ایمیل مصداق شنود مکالمات تلفنی است

باقری اصل با تاکید براینکه براساس ماده 48 قانون جرایم رایانه ای شنود محتوای در حال ارتباطات غیرعمومی در سیستم های رایانه‌ای و مخابراتی مطابق مقررات شنود مکالمات تلفنی خواهد بود به مهر گفت: در این زمینه در حقیقت قاضی شنود باید دستور دسترسی را بدهد؛ تبصره ذیل این ماده هم می گوید که دسترسی به محتوای ارتباطات غیرعمومی ذخیره شده نظیر پست الکترونیکی و پیامک در حکم شنود و مستلزم رعایت مقررات مربوطه است.

مصادیق قانون جرایم رایانه‌ای برای *****ینگ

وی با بیان اینکه در حوزه قواعد حقوقی مترتب بر ارتباطات الکترونیکی یک سری ضعف ها داریم، ادامه داد: البته بخش کیفری ماده 48 قانون جرایم رایانه ای دسترسی به پست الکترونیکی را مصداق شنود دانسته است و مجازاتهایی نیز برای آن درنظر گرفته است.

باقری اصل خاطرنشان کرد: از طرفی براساس ماده 21 و 22 قانون جرایم رایانه ای یک سری قواعد برای بحث *****ینگ مطرح شده که در حقیقت ارائه دهندگان خدمات دسترسی موظف هستند این ضوابط را رعایت کنند و این قانون مشخص کرده است چطور باید کار *****ینگ انجام شود.

استفاده از *** برای مصارف مشخص غیرقانونی نیست

مدیر دفتر مطالعات فناوریهای نوین مرکز پژوهشهای مجلس در مورد مصادیق استفاده از ابزارهایی مانند *** در قانون جرایم رایانه‌ای، گفت: *** غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه ای هیچ ماده ای مبنی بر اینکه پروتکل *** غیرقانونی است وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین بند الف ماده 25 قانون جرایم رایانه ای تاکید دارد که توزیع و انتشار و تولید و یا انجام معامله یا نرم افزار یا هر نوع ابزار الکترونیکی که "صرفا" برای ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می رود مجازات دارد اما *** و یا ابزارهای دیگر مصداق این واژه "صرفا" نیستند و به طور مثال بانکها و موسسات مالی از این پروتکل برای تبادل اطلاعاتشان استفاده می کنند چرا که از امنیت بالاتری برخوردار است اما براساس ماده 32 قانون مشمول نگهداری اطلاعات کاربران و "داده ترافیک" هستند.

باقری اصل تصریح کرد: اگر چه در صورتی که سایتی اقدام به ارائه یا فروش ابزار دور زدن *****ینگ کند یا اطلاعات کاربران و داده ترافیک خدمات *** را نگهداری نکند می توان با همین قانون آن را مشمول مجازات دانست این مهم در اکثر کشور های جهان به عنوان رویه وجود دارد که البته بررسی نحوه فروش این ابزار در اینترنت نکات دیگری را نشان می دهد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
اعتراض‌ها به گوگل بالا گرفت


پس از آنکه گوگل ثبت شماره کارت اعتباری را به عنوان بخشی از ثبت‌نام جی‌میل قرار داد، اعتراض‌ها به این شرکت بزرگ اینترنتی بالا گرفته است.
؛ گوگل ماموریت دارد که همه محصولات خود را در محصولات دیگرش ادغام کند، که ما آن را با اجرای گوگل پلاس در صفحه اصلی مشاهده می‌کنیم.
این نوع از فروش، راه آسانی خواهد شد است برای ترویج محصولات این شرکت به افرادی که در حال حاضر از خدمات گوگل به رایگان استفاده می‌کنند.
گوگل اعلام کرده است که در حال حاضر این کار در مرحله آزمایشی و تست قرار دارد. این کار توسط ایجاد یک حساب کیف پول گوگل در هنگام ایجاد یک آدرس ایمیل جدید انجام می‌شود.
این اقدام جدید باعث تعجب و برانگیخته‌شدن احساسات دارندگان جی‌میل یا کسانی که به تازگی می‌خواهند برای خودشان پست الکترونیکی این شرکت را باز کنند شده است؛ چراکه در ابتدا اعلام می‌شود که استفاده از خدمات جی میل رایگان است، ولی در نهایت یک حساب بانکی را از شما طلب می کند.





amovgnfcaaew74v.png


ما درک می کنیم که گوگل می خواهد با ایجاد "حساب کیف پول گوگل" اقدامی نو و تازه را در عرصه فن‌آوری و اطلاعات بوجود بیاورد، اما ترکیب و مطابقت ایمیل با کارت اعتباری، به نظر می‌رسد مثل یک ازدواج عجیب و غریب است.
زمان به ما خواهد گفت که گنجاندن این ویژگی جدید به همراه یک راه‌اندازی پست الکترونیک برای چه اقدام یا اقداماتی صورت گرفته است؟!
با این حال ادامه ادغام محصولات گوگل و قرار دادن آنها در گوگل پلاس تعجب‌برانگیز است مضاعف بر اینکه شماره کارت اعتباری را هم می‌خواهد. آیا به پایان راه خدمات رایگان گوگل رسیده‌ایم؟
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
شاید در توزیع اینترنت مشکل داریم


3.gif
این تصویر کوچک شده است. برای مشاهده سایز واقعی بر روی اینجا کلیک کنید.
Multimedia%5Cpics%5C1385%5C8%5CIT%5C166.jpg




وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره کاهش سرعت اینترنت معتقد است: ‌شاید در توزیع اینترنت مشکلاتی داریم.
به نقل از ایسنا;رضا تقی‌پور درباره این که با وجود افزایش پهنای باند ما هم‌چنان شاهد قطعی و کاهش سرعت اینترنت هستیم اظهار کرد: عرض کردیم ما پهنای باند داخل کشور کم نداریم و شاید در توزیع مشکلاتی است که امیدواریم این موضوع نیز با هماهنگی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در برنامه دارد رفع شود.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: متاسفانه موضوع عمده در بحث پهنای باند اینترنت، بخش دسترسی و توزیع است که در این رابطه کم‌لطفی و کم‌فروشی می‌شود.
وی تصریح کرد: امیدوارم این موضوع برای حال و آینده اصلاح شود و البته بنا داریم نظارت را بیش‌تر کنیم.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این رابطه گفته بود: بحث به اشتراک‌گذاری پهنای باند اینترنت، استاندارد‌هایی دارد و اگر پهنای باند بیش از میزان استاندارد به اشتراک گذاشته شود، سرعت اینترنت کاهش می‌یابد اما در برخی مواقع شاهد بودیم که شرکت مخابرات بیش از میزان استاندارد پهنای باند را به اشتراک گذاشت که طبیعی است این موضوع به نوعی کم‌فروشی محسوب ‌شده و سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد.
حسن رضوانی گفته بود: در حال بررسی این موضوع به تفکیک در استان‌ها هستیم و از نمایندگان مخابرات استان‌ها و هم‌چنین شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه دعوت کردیم که در این رابطه مذاکره و بحث کنیم.
به نقل از ایسنا;رضوانی تاکید کرد: ‌در برخی استان‌ها این موضوع نهایی شده و به این جمع‌بندی رسیدیم که پهنای باند خریداری شده بسیار کم‌تر از آن میزانی است که به فروش رفته است و بعد از بررسی به آن‌ها اعلام کردیم که چه میزان پهنای باند نیاز دارند که از شرکت ارتباطات زیرساخت تامین کنند که بسیاری از استان‌ها نیز این موضوع را اصلاح کردند.
 
بالا