- 2012-03-18
- 10,107
- 80,098
درود بر شما
استاد بابت نقشه خیلی لطف نمودید ممنونم
ولتاژهایی که روی سیم پیچ قید نمودید با پلاک سلکتور خود ترانس دقیقا یکی میباشد
ولی توسط ولت متر که میگیرم ولتاژها دقیقا به همان صورت میباشد که عرض نمودم
ضمن اینکه سیم شماره ۷ در نقشه ای که زحمت کشیدید به جایی متصل نیست لذا به پایه وسط کلید قطع و وصل متصل میشه و مابقی کاملا صحیح میباشد
ولتاژ پریز برق اینجا کلا ۲۲۶ یا چند ولت بالا و پایینه
استاد سلکتور روی پایه 1 تنظیم میباشد سیم شماره 1ترانس هم به همان پایه شماره 1 متصل میباشد توضیح : قبل از جدانمودن سیم 1 در همین حالت یعنی سلکتور و نشانگر آن روی پایه شماره 1 میباشد روی خروجی ۱۱۰ ولت ترانس ولتاژ ۱۰۳ ولت و روی خروجی ۲۲۰ ولت ترانس نیز ولتاژ ۲۲۶ ولت موجود میباشد و هنگامی که سیم شماره 1 ترانس رو جدا میکنم ولتاژ روی هر دو خروجی ترانس 226 ولت میشه ( خروجی ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت )
دوتا تصویر پیوست میکنم احتمالا همه چی مشخص میشه
کاغذ دور ترانس رو باز نمودم یک موضوعی رو متوجه شدم و ممکنه کمکی نماید همین سیمی که در دست گرفتم و مورد اشاره نیز میباشد واینکه به پایه شماره ۱ سلکتور متصل هست انتهای سیم پیچ میباشد و اگر در تصویر سیمپیچ دقت نمایید دور زده شده و از قسمتی که بعنوان شماره یک ذکر نمودیم بیرون اومده
مشاهده فایلپیوست 159564
سپاس
درود
سیمی که به دو خروجی متصله به همان سیمی که قطع کردید هم متصله و باید هر دو قطع بشه ولی شما یکی را قطع کردی
درواقع قرار شد به پایه ۱ سلکتور سیمی متصل نباشه اما سیم دو خروجی هنوز متصله و باید اونم قطع کنی
سپاس