- 2012-03-18
- 10,107
- 80,073
سلام
اخیرا که بدلایلی ناگزیر به تهیه و استفاده از موتور سیکلت شدم یکدستگاه موتور سیکلت هوندا تهیه کردم و با توجه به هزینه خرید مستمر باطری و مشکلات نگهداری و دردسر مراقبت از باطری که قابل توجه است بدوا از طریق تعمیرکاران و فروشندگان مربوطه تحقیق کردم که آیا تاکنون راهکاری برای استفاده از بوق بدون باطری پیش بینی شده یا نه ؟
که جملگی متفق القول اعلام کردند راهکاری وجود نداره و باید از باطری استفاده کرد.
باین ترتیب در زمان کوتاهی با چند تست ساده و نهایتا با استفاده از یک دیود و خازن مشکل فوق رفع شد و حدود یکسال است از این شیوه با کیفیتی بالاتر از باطری استفاده میکنم که تقدیم آن بشرح زیر خالی از لطف نیست
1- در کاسه چراغ جلو سیم حامل ولتاژ مثبت که به کلید چراغ ها متصل شده و از دینام تامین میشه پیدا کنید
2- سپس آند یک دیود را به آن متصل کنید ( من از 1N4007 استفاده کردم ولی آمپر بالاتر بهتره )
3- سپس کاتد دیود را به مثبت خازن ( 2200 میکرو 50 ولت) و پایه منفی خازن را به بدنه متصل کنید
4- پایه مثبت بوف را از مدار قبلی قطع کرده و به پایه مثبت خازن متصل کنید و تمام .
باین ترتیب بنا به تایید متخصصین و تعمیرکاران مربوطه ، کیفیت و شدت صدای بوق خیلی خیلی بهتر از حالتی است که از باطری استفاده کنید.
البته با توجه به سادگی این شیوه باورم نمیشه که تابحال کسی از این شیوه استفاده نکرده باشه ولی ازآنجاکه چند ماه بدون بوق جستجو کردم و پیشنهادی ندیدم و وسیله بدون بوق قابل تحمل نیست و بروز حوادث را تقویت میکنه لذا اگرچه مدار قابلی نیست و بسیار پیش پا افتاده است اما بسیار مفید است و شاید تاثیری در پیشگیری از حوادث احتمالی داشته باشه.
سوال :
وظیفه این دیود و خازن چیست ؟
سپاس
اخیرا که بدلایلی ناگزیر به تهیه و استفاده از موتور سیکلت شدم یکدستگاه موتور سیکلت هوندا تهیه کردم و با توجه به هزینه خرید مستمر باطری و مشکلات نگهداری و دردسر مراقبت از باطری که قابل توجه است بدوا از طریق تعمیرکاران و فروشندگان مربوطه تحقیق کردم که آیا تاکنون راهکاری برای استفاده از بوق بدون باطری پیش بینی شده یا نه ؟
که جملگی متفق القول اعلام کردند راهکاری وجود نداره و باید از باطری استفاده کرد.
باین ترتیب در زمان کوتاهی با چند تست ساده و نهایتا با استفاده از یک دیود و خازن مشکل فوق رفع شد و حدود یکسال است از این شیوه با کیفیتی بالاتر از باطری استفاده میکنم که تقدیم آن بشرح زیر خالی از لطف نیست
1- در کاسه چراغ جلو سیم حامل ولتاژ مثبت که به کلید چراغ ها متصل شده و از دینام تامین میشه پیدا کنید
2- سپس آند یک دیود را به آن متصل کنید ( من از 1N4007 استفاده کردم ولی آمپر بالاتر بهتره )
3- سپس کاتد دیود را به مثبت خازن ( 2200 میکرو 50 ولت) و پایه منفی خازن را به بدنه متصل کنید
4- پایه مثبت بوف را از مدار قبلی قطع کرده و به پایه مثبت خازن متصل کنید و تمام .
باین ترتیب بنا به تایید متخصصین و تعمیرکاران مربوطه ، کیفیت و شدت صدای بوق خیلی خیلی بهتر از حالتی است که از باطری استفاده کنید.
البته با توجه به سادگی این شیوه باورم نمیشه که تابحال کسی از این شیوه استفاده نکرده باشه ولی ازآنجاکه چند ماه بدون بوق جستجو کردم و پیشنهادی ندیدم و وسیله بدون بوق قابل تحمل نیست و بروز حوادث را تقویت میکنه لذا اگرچه مدار قابلی نیست و بسیار پیش پا افتاده است اما بسیار مفید است و شاید تاثیری در پیشگیری از حوادث احتمالی داشته باشه.
سوال :
وظیفه این دیود و خازن چیست ؟
سپاس