آی پی امداد
abtahi

مشکل: ایراد در پاور 380 گرین

Mersad1116

VIP+ افتخاری
کاربر
2018-11-26
448
912
اصفهان
aqayetamir.ir
سلام وقت همگی بخیر...
یه پاور 380 گرین رسید به دستم که در ابتدا سوت میکشید و با اتصال کوتاه سیم سبز و مشکی روشن نمیشد ولی کماکان ولتاژ 5 ولت توی سیم سبز و بنفش بودش...
بنده خازن های 50 ولتی و 16 ولتی بین دو هیتسینک رو عوض کردم و صدای سوت برطرف شد بعد از اون دو تا آی سی wt7510 , tl494 هم دچار مشکل شده بود و تعویض کردم و مشکل حل شدن و پاور روشن شد و تمام ولتاژا به طور کامل دقیقه...ولی یه مشکلی هست که بعد از 1 ساعت میخوام روشنش کنم وقتی تستر رو اول بهش وصل میکنم و به برق متصل میکنم و کلید رو میزارم رو on فن یه تکون میخوره و روشن نمیشه ولی کلید رو قطع میکنم و بعد از حدود 10 ثانیه دوباره روشن میکنم پاور روشن میشه و درست کار میکنه..این اتفاق شاید دو یا سه بار تو 10 بار اتفاق میوفته کسی به چنین مشکلی برخورده؟ اگ شد کمکم کنه..ممنونم

سلام دیود های روی هیت سینک دوم رو چک کنید، مسیر ۱۲ ولت خروجی رو هم خازن هاشو چک کنید
یک لامپ هالوژن ۱۲ ولت ۵۰‌واتی بردارید و خروجی ۱۲ و ۵ ولت رو چک کنید ببینید روی این ولتاژ ها وقتی چک میکنید پاور خاموش میشه یا نه
 

Milad9676

کاربر
2020-11-29
76
43
مقاومتها ی بعد اپتو کوپلر رو تست کن و حتی دیودها
شما به من بگید بعد ایتوکوپلر چقد ولتاژ تویه مدار هست ؟

ببینید دوست عزیز این پاور خیلی عجیبه انگار دورو داره طبق اون حرفایی که زدم فقط تو بار اولیه که ولتاژ تو مدار نیس موقع استارت سویج نمیشه و بعد 5 یا 6 ثانیه که پاور رو آف میکنم کلا یه صدای سوت خیلی ریزی میده و بعد از این که دوباره روشن میکنم استارت میخوره و روشن میشه و تمامی ولتاژا دقیق میشه
 

Milad9676

کاربر
2020-11-29
76
43
سلام دیود های روی هیت سینک دوم رو چک کنید، مسیر ۱۲ ولت خروجی رو هم خازن هاشو چک کنید
یک لامپ هالوژن ۱۲ ولت ۵۰‌واتی بردارید و خروجی ۱۲ و ۵ ولت رو چک کنید ببینید روی این ولتاژ ها وقتی چک میکنید پاور خاموش میشه یا نه

برای این تست از آمپلیفایر های خودرو استفاده میکنم چون آمپلیفایرا بنظرم گزینه بهتری ان...نتیجشو بهتون میگم
 

shahram732

کاربر vip
کاربر
2019-04-06
130
213
37
ببینید دوست عزیز این پاور خیلی عجیبه انگار دورو داره طبق اون حرفایی که زدم فقط تو بار اولیه که ولتاژ تو مدار نیس موقع استارت سویج نمیشه و بعد 5 یا 6 ثانیه که پاور رو آف میکنم کلا یه صدای سوت خیلی ریزی میده و بعد از این که دوباره روشن میکنم استارت میخوره و روشن میشه و تمامی ولتاژا دقیق میشه

وقتی کار پیچیده میشه
مطمئن باش یه جایه کار رو ساده گرفتی و داری معما بافی میکنی
خازن های خروجی همه رو در بیار با خازن سنج مقدار شو بگیر.
خازن های بزرگ رو در بیار حتمن با خازن سنج مقدارشو بگیر که درست باشه
مثلا خازن ۸۲۰ میکرو فارد اگه بشه ۶۵۰ میکرو فاراد مطمین باش مقدار ولتاژ دوپاش هست ۱۵۰ ولت مستقیم، ولی حقیقی نیست
من شکم به اپتوکوپلر هست
مدار نمونه گیر رو تست کن
هر تستی کردی رو از سر بگیر
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:
بالا