سلامدرود بر همه دوستان نگران شغل خودتون نباشید .حرفه ما چیزی نیست که بشه با چند کلیپ یاد گرفت.تجربیات ما بدرد اهلش میخوره نه همه کسی.
دقیقا، منظور بنده هم همین بود
سلامدرود بر همه دوستان نگران شغل خودتون نباشید .حرفه ما چیزی نیست که بشه با چند کلیپ یاد گرفت.تجربیات ما بدرد اهلش میخوره نه همه کسی.
دست شما درد نکند همین. مشکل از خود افراد این صنف هست حالا شدیم مبتدی اینکه زیر پای همکار خالی کردن هم خودش یه هنره بیشتر بیندیشیم بعد تایپ کنیم. همکار نمایندگی که داره نان. نماینده فلان شرکتشو می خورد بقیه اعضا هم که با گرانی قطعه و تقلبی ووو در گیر پس می ماند یه عده کم که دزدی از کار وووو انجام می دهند روی سخن با قشر زحمت کش و با انصاف این حرفه هست که داریم زیر بار گرانی و بازار خراب داغان می شویم ایکاش مبتدی بودیم که حرف شما. برای من امثال بنده که نزدیکبه۳۰سال وقت عمر گذاشتیم. انقدر مبتدی هستم که سال ۸۴با نبود پروگرامر ای سی فلاش رسیور رو روی یه رسیور دیگه جی تک می کردم ووو حالا شدیم مبتدی. این یه توهین هست باید عذرخواهی بکنی البته بنده درمقابل اساتید این سایت خیلی کوچکمسلام
شغل تعمیرات الان دیگه مثل بازنشسته هایی هست که تو آژانس میشینن , بجز اون دسته از عزیزان که حرفه ای هستند و دلهره و استرس اینو ندارن که طرف از کانال یوتیوب و یا اینترنت چیزی یاد بگیره بیشتر براشون جوک هست! تازه حتی شاید وسیله دستکاری شده باشه به مشتری اشتباه کارشو گوشتزد میکنند بعد تعمیر هر چقدر بگن هم مشتری با جون و دل میده، اون دسته از عزیزانی که مینالند و میترسن که کسی چیزی یاد بگیره نونشون اجر شه همونایی هستند که در حد همون مبتدی بلدن همینقدر ازشون بر میاد
🤣 آریا آروم باش پسر 😂دست شما درد نکند همین. مشکل از خود افراد این صنف هست حالا شدیم مبتدی اینکه زیر پای همکار خالی کردن هم خودش یه هنره بیشتر بیندیشیم بعد تایپ کنیم. همکار نمایندگی که داره نان. نماینده فلان شرکتشو می خورد بقیه اعضا هم که با گرانی قطعه و تقلبی ووو در گیر پس می ماند یه عده کم که دزدی از کار وووو انجام می دهند روی سخن با قشر زحمت کش و با انصاف این حرفه هست که داریم زیر بار گرانی و بازار خراب داغان می شویم ایکاش مبتدی بودیم که حرف شما. برای من امثال بنده که نزدیکبه۳۰سال وقت عمر گذاشتیم. انقدر مبتدی هستم که سال ۸۴با نبود پروگرامر ای سی فلاش رسیور رو روی یه رسیور دیگه جی تک می کردم ووو حالا شدیم مبتدی. این یه توهین هست باید عذرخواهی بکنی البته بنده درمقابل اساتید این سایت خیلی کوچکم
با درود خدمت اساتید و مهندسین ارجمند
گاها مشاهده میشه در همین انجمن برخی کاربران سوالات ناشیانه ای میپرسند که کاملا مشخص هست که طرف میخواد خودش بحساب وسیلشو تعمیرکنه. و راهکاری که دوستان بهش میدن دوباره سوالی میپرسه که چطوری اینکارو بکنم! بنظر شما دوستان این خودش کمک به خراب تر کردن بازار خراب کارمون نیست؟ البته سوء تفاهم نشه سوالمو خست و بخل برداشت نکنید اما با وجود کلیپهای اینستاگرامی زیاد شاهد بودیم افراد برای اینکه بقول خودشون تعمیرات کاری نداره و دادن پول به تعمیرکار بیهوده انگاشته میشه. برام سوال بود ایا نمیشه مدیران انجمن تمهیداتی بیاندیشن که فقط از صنف تعمیرکار بتونه وارد انجمن بشه، نمیدونم لزوم تصویر جواز کسب یا هرچیزی که ثابت کنه شخصی که میخواد وارد انجمن بشه تعمیرکار هست؟ از نظر من درست نیست که کارها وتعمیرات ساده به زیر دست تعمیرکار نیاد و فقط کارهایی که سخت تعمیر هست یا پس از پذیرش وسیله که عموما هم نمیگن که خودشون خواستن تعمیرش کنن، یه وسیله پذیرش میشه به این عنوان وخیال که ایراد اولیه وعنوان شده مثلا نیاز به تعویض بکلایت هست، به مشتری میگی فلان ساعت با حدود فلان مبلغ درست میشه بعد که بکلایتو عوض کردی میبینی برد هم دراثر دستکاری خراب هست که حتی گاها طلبکارتم میشن که چرا الان میگی مین برد هم خرابه. نکنه خودت خرابکاری کردی.
آیا گذاشتن یه نوع گزینش برای ورود به انجمن احساس نمیشه؟ البته خودم شخصا وقتی احساس کنم سوال کننده تعمیرکار نیست سعی میکنم اصلا جواب سوالاتشو ندم و تجربیاتمو فقط با کسانی به اشتراک بزارم که همکارم هستن. چون راحت و مجانی بدست نیاوردیم خیلی از ریزه کاریا رو.
فقط امیدوارم این صحبتا رو دلیل بر بخیل بودن برداشت نکنید.بعضیام میگن ادما نون قلبشونو میخورن یا مگه تعمیرات الکیه که هرکسی آیسی ریبال کنه که اینو میگی
زیاد دیدم مشتری یا حتی همچراغ میگن کار مهم شما تعویض خازنه، یا میگه توی اینستا دیده میگن هرچی روشن نشه خازنشو عوض کن. حالا منه تعمیرکارچرا خودم به چنین افرادی همفکری بدم.
سلام
ذهنیت نسبت به شغل ما:
آگهی دیوار
روزی دست خداست ؟سلام و عرض ارادت
واقعیتش بافرمایش شما به چند دلیل مخالفم.
اول اینکه روزی رو دست خدا میدونم و اعتقاد دارم سهمم هرچه باشه بهم میرسه. البته منکر تلاش نیستم؛ اما روزی رسون خداست.
دوم اینکه هرچند این حرف در حد و اندازهام نیست؛ ولی الگوی خودم رو در این انجمن استاد @غزال میدونم که مثل یه دریا بود و هیچ کس رو بی نصیب نمیذاشت؛ و به واقع مصداق اون حدیث بود که ذکات علم، نشر اون هست.
این منش استاد اونقدر دلچسب بود که بعد از ۹ ماه از فوتش، هنوز علاقهمنداش صفحه از دست دادنش رو با سلام و صلوات تکریم میکنن و براش رحمت و مغفرت از خدا طلب میکنن.
در خصوص دستکاری مشتری هم، به شخصه به محض متوجه شدن؛ باهاش تماس میگیرم و ضمن اعتراض، بسته به حجم دستکاری، یا میگم وسیله رو ببره و تعمیر نمیکنم؛ و یا هیچ تضمینی برای تعمیر و قیمتی که قبلا توافق شده بهش نمیدم.
استاد غزال مشکل مادی و مالی نداشت و از سطح دیگر غنی بود و به سطح انتشار با این فعالیت مفرط رسیده بود
حقیقت رو نمیشه کتمان کرد ایشون بی نظیر بود و هست و خواهد بود ولی یادت نره او همه هست و همه ایشان هستند چه کسی ایشان رو میشناسه و چه کسی که ایشان رو نمی شناسه مطلب خیلی سنگینیه تا در وجود و ذهینت عمومی جا بیفتهسلام و عرض ادب
در اینکه همکاران در حد توان کمک حال اعضای انجمن هستند؛ شکی نیست.
اما استاد @غزال دریایی بود که فقدانش را هر روز میتوان حس کرد.
شاید برخی از همکاران ما طی سالیانی که عضو انجمن بودیم؛ از بین ما رفتند و هیچکداممان متوجه فوت آنها نشدیم. لیکن سوال اینست که استاد، فارغ از دارا و ندار بودنش؛ چه خصوصیت اخلاقی بارزی داشت که با گذشت ۹ ماه، انجمن تعمیرکاران یاد و خاطرش را گرامی میدارند و دعاگویش هستند؟