آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت|هفته سوم فروردین

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
کشف موتورهای آپولو ۱۱ توسط بنیانگذار سایت آمازون




جف بزوز" بنیانگذار سایت اینترنتی آمازون موتورهای موشک آپولو ۱۱ که در سال ۱۹۶۹ به ماه پرتاب شد را در اعماق اقیانوس اطلس پیدا کرده است.

به گزارش سیتنا به نقل از بی.بی.سی، بزوز در وبلاگ خود نوشت که او ۵ موتور که توسط یک دستگاه* کاشف* زیر دریایی* از طریق* امواج* صوتی* اشیاء را پیدا می*کند، را در عمق چهار هزار و ۳۰۰ متری اقیانوس اطلس پیدا کرد.

بزوز می گوید هدف او خارج کردن حداقل یکی از این موتورها از کف اقیانوس و ترمیم آن است.

این موتورها که روی هم رفته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلو نیروی رانشی تولید می*کردند کمی پس از پرتاب موشک آپولو به فضا به داخل آب افتادند.

بزوز در وبلاگ خود می*نویسد از وضعیت این موتورها خبر ندارد چرا که آنها با سرعت و فشار بسیار بالا وارد آب شده و حدود ۴۰ سال است که در اعماق اقیانوس قرار دارند. او می*گوید که البته جنس آنها بسیار محکم است.

بزوز می*گوید هر چند این موتورها به ناسا، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا تعلق دارد اما امیدوار است آنها در موزه پرواز در شهر سیاتل به نمایش گذاشته شوند. برخی از قطعات موشک آپولو اکنون در موزه هوا و فضای واشنگتن قرار دارند.

ناسا هم در این باره ابراز خرسندی کرده و گفته است که منتظر اطلاعات بیشتری از طرف آقای بزوز است.

جف بزوز ۵ ساله بود که آپولو ۱۱ به فضا پرتاب شد و ۴ روز بعد نیل آرم استرانگ و باز آلدرین بر ماه قدم گذاشتند. او می*گوید تماشای چنین صحنه ای حس کنجکاوی او را نسبت به فضا بیشتر کرد.

گفته می*شود عمق دریا پر از باقی مانده*های موشک*هایی از عصر فضا است و مشخص نیست چه اتفاقی برای این اشیاء افتاده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
راه*اندازی شبکه*ی اجتماعی اختصاصی باشگاه بایرن مونیخ برای هواداران




اشگاه بایرن مونیخ آلمان با ایجاد شبکه*ی اجتماعی اختصاصی خود با نام "myfcb.de" بر آن است که فضایی خاص برای طرفداران این باشگاه ایجاد کند.

به گزارش سیتنا، عشق به فوتبال تنها به ۹۰ دقیقه**ای محدود نمی*شود که یک مسابقه در شرایط عادی به فرجام می*رسد. بازی*های حساس و باشگاه*های مهم فوتبال همواره موضوع بحث*های داغ و آتشین موافقان و مخالفان هستند. هواداران یک تیم عضو باشگاه مورد علاقه*شان می*شوند، ساعت*ها در کافه یا باری گرد هم می*آیند و پیرامون بازی انجام شده یا پیش*رو بحث می*کنند.

خرید و فروش بازیکنان و بازار نقل و انتقال ستارگان فوتبال نیز از جمله موضوعاتی هستند که گاه تب و هیجان خاصی در این یا آن هوادار فوتبال بر می*انگیزند؛ یا خطای داوری یا تصمیم مربی به تعویض بازیکنی، یا خطایی که خطا نبوده یا خطا بوده و داور آن را خطا تشخیص نداده و مسائلی از این قبیل. موضوع برای گفت*وگو و بحث زیاد است.

چهره بحث در جهان امروز با کم و کیف بحث در دهه*های پیشین تغییری فاحش کرده است و از آن جمله است رویکرد به افزارهای جدید بحث، بحث از راه دور، از طریق حضور در فضای مجازی.

اکنون پای این بحث*ها به شبکه*های اجتماعی کشیده شده است. از همین*رو، شمار کسانی که می*توانند تب و هیجان خود را با دیگران قسمت کنند، به مراتب بیش*تر از شمار کسانی شده که پیش از این پشت یک میز جا می*گرفتند و با شور و هیجان بحث می*کردند.

دویچه*وله گزارش می*دهد: این*که باشگاه*های ورزشی برای خودشان صفحه فیسبوکی راه اندازی کنند، موضوع تازه*ای نیست. تقریبا همه باشگاه*ها، کمابیش اهمیت فیسبوک را کشف کرده*اند. مثلا صفحه فیسبوکی تیم بارسلونا بیش از دو میلیون و یکصدهزار عضو دارد. باشگاه چلسی لندن نیز نزدیک به ۲ میلیون نفر را در لیست اعضای صفحه فیسبوکی خودش گرد آورده است. شمار اعضای صفحه فیسبوکی آ.ث.میلان با توجه به تب داغ فوتبال در ایتالیا به بیش از ۹ میلیون نفر رسیده است. و آن*گاه که پای ستارگان فوتبال به میان می*آید، شمار طرفداران فیسبوکی از مرز باشگاه*ها می*گذرد. به عنوان نمونه صفحه اختصاصی لیونل مسی در فیسبوک بیش از ۳۳ میلیون عضو دارد.

به گزارش سیتنا (citna.ir)، حال بایرن مونیخ تصمیم گرفته پا را از این محدوده فراتر نهاده و یک شبکه اجتماعی اختصاصی برای خودش راه*اندازی کند. از آن*جا که زیرمجموعه طرفداران این تیم از مرزهای جغرافیایی آلمان فراتر می*رود و بسیاری را در بر می*گیرد که به زبان آلمانی تسلط ندارند، زبان انگلیسی هم به موازات زبان آلمانی در نظر گرفته شده است.

باشگاه بایرن مونیخ خیلی سریع به اهمیت اینترنت و فضای مجازی پی برد و صفحه اینترنتی خودش را راه*اندازی کرد. صفحه*ای که ماهانه بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بازدیدکننده دارد. روی صفحه فیسبوکی بایرن موینخ نیز بیش از ۳ میلیون نفر سرنوشت باشگاه مورد علاقه خود را با هیجان و شور فراوان تعقیب می*کنند.

اکنون بایرن مونیخ با ایجاد شبکه اجتماعی اختصاصی خود بر آن است که فضایی خاص برای طرفداران این باشگاه ایجاد کند. عضویت در این شبکه اجتماعی برای هواداران تیم بایرن مونیخ مجانی است، اما مسؤولان باشگاه قصد دارند با انتشار تبلیغات روی این صفحه کسب درآمد کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
مسدود شدن ۱۶ سایت اینترنتی به دلیل انتشار شایعه کودتا در چین



مقامات چین از دستگیری ۶ نفر و بسته شدن ۱۶ سایت اینترنتی خبر داده اند؛ این اقدام پس از انتشار شایعاتی در مورد وقوع یک کودتای نظامی در اوایل ماه جاری میلادی در این کشور صورت گرفته است.

به گزارش سیتنا به نقل از بی.بی.سی، به گفته مقامات، این سایت های اینترنتی با پخش خبرهایی در مورد ورود خودروهای نظامی به پکن، پایتخت این کشور در گسترش این شایعات نقش داشته اند.

بر اساس گزارش ها، این شایعات به سرعت در وبلاگ های چینی گسترش یافت و حتی برخی رسانه های بین المللی هم آن را منعکس کردند.

دفتر دولتی کنترل اینترنت چین گفته است که این شایعات "تاثیر بسیار بدی بر مردم داشته است."

دو سرویس دهنده پرطرفدار وبلاگ موقتا به روی کاربرانی که قصد دارند اظهار نظرهایشان را منتشر کنند، بسته شده است.

یکی از سخنگویان دفتر کنترل اینترنت چین به خبرگزاری شین هوا گفته است که از عملکرد این دو وب سایت "انتقاد شده و بر اساس آنچه که انجام داده اند، مجازات شده اند."
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فیس*بوک موتور جستجو راه اندازی می*کند



علیرغم تلاش*های زاکربرگ برای پنهان کردن رقابت فیس*بوک با گوگل، هر روز این رقابت صریح تر می*شود. رقابت را ابتدا گوگل با راه اندازی شبکه اجتماعی گوگل پلاس آشکار کرد و هر چه گذشت، رقابت میان این دو کمپانی بزرگ شدیدتر شد تا این که اکنون فیس*بوک می*خواهد با تکیه بر شبکه اجتماعی قوی خود جایی در عرصه موتور*های جست*جو باز کند. اگر فیس*بوک اقدام به راه اندازی موتور جست*جو کند، با توجه به اطلاعاتی که از کاربران دارد، می*تواند گزینه*های مناسب و دلخواهشان را به آنها توصیه کند.


آیا فیس*بوک می*خواهد به رقیب بزرگتری برای گوگل تبدیل شود و از موقعیت مکانی شما و علاقمندی*های دوستانتان نیز در موتور جست*جوی جدیدش بهره ببرد؟
بنا به گزارش Businessweek، فیس*بوک تیمی متشکل از 20 مهندس را به رهبری یک برنامه*نویس سابق گوگل، برای کار بر روی موتور جست*جوی پیشرفته درون سایتش انتخاب کرده* است.
با توجه به شنیده*ها از دو منبع مختلف، ایده پشت طراحی این موتور جست*جو، استفاده بهتر از انبوه اطلاعاتی است که کاربران فیس*بوک در این سایت قرار داده اند. با توجه به وجود افراد بسیاری که موارد مختلف را به اشتراک می*گذارند و همچنین با توجه به استفاده کاربران از دکمه Like برای مقالات و ویدئوها، پتانسیل و اطلاعات بسیار زیادی برای استفاده در یک موتور جست*جو وجود دارد که اکنون بلااستفاده است.
Mashable برای کسب اطلاعات بیشتر با فیس*بوک تماس گرفت و در مورد موتور جست*جوی جدید این شرکت سئوالاتی پرسید و این پاسخ را از یک سخنگوی شرکت دریافت کرد: "ما درباره شایعات و حدس و گمان*های مربوط به محصولاتمان اظهار نظر نمی کنیم و آنها را تکذیب یا تایید نمی نماییم"
گوگل اخیرا حضور خود در فضای اجتماعی را با راه اندازی Google+ در پاییز گذشته و افزودن ویژگی "Search Plus your World" در ابتدای سال جاری، افزایش داده است. حال این موضوع که فیس*بوک پا در عرصه موتورهای جست*جو بگذارد و جواب رقیب خود را بدهد، باید جالب باشد. به طور کلی، رقابت میان غول*های IT همواره به نفع کاربران است و آنها هستند که از این رقابت سود می*برند.
ایده "وب مفهوم گرا" که در آن اطلاعات آنلاین با روش*های پیچیده و هوشمندتری ارائه می*گردد، با شتاب زیادی در محافل بحث درباره آینده تکنولوژی مطرح می*گردد. اخیرا ویکیپدیا پروژه ای به نام Wikidata را آغاز کرده که هدفش هوشمندتر نمودن اطلاعات از طریق به روزرسانی مداوم در هنگام ویرایش محتوای آنهاست. قابلیت جست*جوی قوی تر فیس*بوک گامی دیگر به سمت وب مفهوم گرا است.
موسس فیس*بوک، مارک زاکربرگ همیشه سعی کرده به طور مستقیم وارد گود رقابت با Google نشود. او در پاییز گذشته به یکی از خبرگزاری*ها گفت:
فکر نمی کنم موقعیت فعلی منجر به شرایطی شود که یک کمپانی بخواهد همه چیز را ببرد و دیگری کاملا شکست بخورد.
با این حال اگر گزارش Businessweek صحت داشته باشد، این نیز قدم دیگری به سمت رقابت بیشتر میان این دو غول دنیای IT می*باشد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
چه کسانی بی*اجازه از اینترنت بی*سیم شما استفاده می*کنند



اگر شما هم به صورت بی*سیم از اینترنت خود استفاده می*کنید و همواره شک دارید که آیا شخص دیگری هم از اینترنت بی*سیم شما استفاده می*کند یا خیر، تنها کافی است یک برنامه بسیار سبک را بر روی سیستم خود نصب کنید تا هر گاه غریبه*ها قصد استفاده از اینترنت شما را داشتند، به شما هشدار دهد.


Wireless Network Watcher یک برنامه ویندوزی رایگان است که Wi-Fi شما را از گزند غریبه*ها در امان می*دارد. در واقع با استفاده از این برنامه هرگاه دستگاه دیگری نیز از اینترنت شما استفاده کند، به شما هشدار داده خواهد شد. برای استفاده از این برنامه بسیار ساده مراحل زیر را طی کنید.
get-notified-when-your-wireless-is-stolen-1.jpg

توجه کنید که پرینتر و سایر دستگاه*های موجود در شبکه خانگیتان در این برنامه نمایش داده می*شوند. بنابراین در صورت مشاهده استفاده غریبه*ها از اینترنت، قبل از خاموش کردن مودم و تعویض رمزعبور کلیه دستگاه*ها را شناسایی کنید.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
متن ایمیل خود را در جی*میل تنها با استفاده از دو کارکتر، تایپ کنید



Gmail Tap سرویس جدید گوگل برای تلفن*های هوشمند است. با استفاده از این سرویس جدید، شما می*توانید متن ایمیل خود را تنها با استفاده از دو کارکتر "نقطه" و "خط فاصله" تایپ کنید. اگر کنجکاو هستید بدانید که سرویس Gmail Tap گوگل چه ویژگی*هایی را در اختیار شما قرار می*دهد و چگونه می*توان با ترکیب دو حرف یک ایمیل را تایپ کرد، در ادامه مقاله با ما همراه شوید.
Gmail Tap در واقع یک زبان باینری است که کاربر در آن به جای استفاده از 26 حرف تنها از دو حرف استفاده می*کند. به نظر یاد گرفتن این زبان جدید در ابتدا کمی دشوار است.
اما هدف گوگل از ایجاد چنین سرویسی چیست؟

اگر شما از این سرویس گوگل استفاده کنید و کد*های باینری مربوط به هر حرف را نیز حفظ کرده باشید، می*توانید بدون نگاه کردن به نمایشگر موبایل، ایمیل خود را تایپ کنید. علاوه بر این اگر گوشی شما خیلی هم کوچک باشد باز هم امکان تایپ کردن متون را خواهید داشت. چراکه وجود دو دکمه بر روی گوشی، برای تایپ کردن 26 حرف کفایت می*کند.
یکی از مهندسین گوگل اعلام کرده، ما تصور می*کنیم کاربرانی با انگشتان بزرگ، یکی از طرفداران این سرویس باشند. چراکه انگشتان بزرگ آنها، اجازه استفاده از دکمه*های لمسی گوشی را از آنها می*گیرد و هر بار که یک متن را با استفاده از دکمه*های لمسی گوشی خود تایپ می*کنند، تعداد زیادی ایراد و اشتباه در آن یافت می*شود.
برای دانلود نرم افزار موبایل Gmail Tap به این لینک مراجعه کنید. ما که نتوانستیم نرم*افزار گوگل را از این لینک دانلود کنیم و گوگل با اعلام شلوغ بودن سرورش، از ما تقاضا کرد بعدا به او سر بزنیم. شما هم امتحان کنید!
آیا به نظر شما این سرویس گوگل، دروغ ماه اپریل است یا واقعا چنین سرویسی توسط گوگل ارائه می*شود؟ اگر تصور می کنید این سرویس گوگل دروغ ماه اپریل نیست و قصد استفاده از آن را دارید، می توانید همه کارکترهایی که با استفاده از نقطه و خط فاصله نوشته می شوند را به خاطر بسپارید. 26 حرف و 10 عدد!
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
هر دقيقه ۲۰ نفر در دام کلاه*برداری*های اینترنتی گرفتار می*شوند


در هر دقیقه بیش از ۲۰۰ میلیون پست الکترونیکی در اینترنت ارسال می*شود.
طبق آمار رسمی منتشر شده در هر دقیقه در اینترنت ۲۰ نفر در دام کلاه*برداری*های اینترنتی گرفتار می*شوند، ۱۳۵ آلودگی از طریق بوت*نت*ها صورت می*گیرد، ۴۷ هزار ابزار و برنامه بارگذاری می*شود، ۲۰۴ میلیون پست الکترونیکی ارسال می*شود، ۶ مقابله جدید در دایره*المعارف آنلاین ویکی*پدیا منتشر می*شود، ۱۳۰۰ کاربر جدید به مشترکان تلفن*همراه افزوده می*شود، فروشگاه اینترنتی آمازون ۸۳ هزار دلار کالا می*فروشد، ۱۰۰ حساب اینترنتی جدید در سایت LinkedIn باز می*شود، ۳۲۰ نفر به مشترکان شبکه اجتماعی تویتر اضافه می*شود، ۲۷۷ هزار نفر وارد صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس*بوک می*شوند، ۶۱ هزار ساعت موسیقی از طریق سایت Pandora شنيده می*شود، ۲۰ میلیون عکس در سایت اینترنتی Flickr مشاهده می*شود، ۳۰۰۰ هزار عکس جدید در این سایت منتشر می*شوند، ۳ میلیون جست*وجوی اینترنتی در سایت اینترنتی گوگل انجام می*شود و در پایان، ۳/۱ میلیون فایل ویدیویی در سایت YouTube مشاهده می*شود و ۳۰ ساعت فایل ویدیویی روی این سایت قرار می*گیرد.
این آمار و ارقام نشان می*دهند که در هر دقیقه در دنیای اینترنت چه اتفاقاتی در حال رخ دادن هستند که البته باید توجه داشت این آمار*ها فقط مربوط به یک دقیقه از دنیای اینترنت می*شود. این اطلاعات را شرکت اینتل بر اساس یک بررسی جامع منتشر کرده است.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فیس*بوک عامل اختلالات غذایی است
محققان آمریکایی با نشانه رفتن انگشت اتهام خود به سوی فیس بوک و سیستم های اشتراک گذاری عکس و نظرخواهی، نشان دادند که این شبکه های اجتماعی خطر اختلالات غذایی را افزایش می دهند.

نتایج تحقیق جدیدی که در مرکز اختلالات غذایی بالتیمور انجام شده است، نشان می دهد که شبکه های اجتماعی چون فیس بوک تاثیر بسیار منفی روی افرادی می گذارند که از مشکلات اضافه وزن رنج می برند و می توانند آنها را به سوی اختلالات غذایی حاد سوق دهند این مشکل به ویژه نوجوانان را تهدید می کند.
این پژوهشگران به طور نمونه 600 کاربر فیس بوک در سنین بین 16 تا 40 سال را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که بیش از نیمی از این شرکت کنندگان زمانی که به عکسهای خود نگاه می کنند و آنها را با عکسهایی که دیگران در این شبکه ها به اشتراک می گذارند مقایسه می کنند از بدن خود ناراضی هستند.
75 درصد از کاربران سایت مارک زاکربرگ اظهار داشتند معتقدند که باید لاغر شوند و حتی سیستمهای نظرخواهی (کامنت گذاری) نیز به بهتر شدن این موقعیت کمکی نمی کنند.
براساس گزارش نیویورک دیلی نیوز، به گفته شرکت کنندگان در این تحقیق، دوستان آنها به دفعات قضاوتهای خود را درباره وضعیت زیبایی شناختی آنها بیان می کنند اما این نظرات نمی توانند مفهوم جعلی لاغر و زیبا بودن را در این کاربران تقویت کنند.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
فیس بوک از یاهو شکایت می*کند
حدود یک ماه قبل، شرکت باسابقه یاهو از شبکه اجتماعی فیس بوک به علت استفاده بدون اجازه از فناوری*هایش شکایت کرد. اما روز گذشته شبکه اجتماعی فیس*بوک با اقدامی مشابه، یاهو را به استفاده از حدود ۱۰ حق مالکیت اختراعش متهم و اعلام کرد قصد دارد از این شرکت اینترنتی با سابقه و قدیمی شکایت کند.

به اعتقاد کارشناسان بازار، شرکت یاهو برای طرح شکایت از فیس بوک زمان مناسبی را انتخاب کرد، چرا که همزمان با تصمیم فیس*بوک مبنی بر فروش اولیه سهام خود، یاهو این شبکه اجتماعی را به استفاده غیرمجاز از فناوری*هایش متهم کرد.

مطابق این گزارش، اغلب فناوری*هایی که فیس بوک یاهو را به استفاده بدون اجازه از آنها متهم کرده با نحوه پذیرش آگهی*های تبلیغاتی در وب*سایت یاهو مرتبط است.

مدیران شرکت یاهو در پاسخ به ادعای فیس بوک آن را کم اهمیت خوانده و معتقدند این اقدام شبکه اجتماعی فیس بوک بیشتر برای کم کردن اتهامی است که پیش از این به آن وارد شده است.​
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
چرا فیس*بوک ***** است؟
کارشناس تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بر این عقیده است که شبکه*های اجتماعی می*توانند اثر خوبی در مقابله با جنگ نرم داشته باشند اما نه در زمانی که عمده محتوای آنها مضر است و ممکن است برخی افراد را آماده پذیرش افکار وعقاید باطل خود کند.

حجت*الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری ، درباره گسترش روزافزون شبکه*های اجتماعی و رویکردهای تعامل محورانه آنها با کاربران دنیای مجازی اظهار کرد: با توجه به اینکه تکنولوژی هم می*تواند آثار تخریبی داشته باشد و هم سازنده، می*توان به نسبی و اعتباری بودن موضوعیت آن پی برد به نحوی که اگر ابزار نوین راهی برای توسعه علم و فرهنگ باشد، می*توان بسته به استفاده و کارکرد آن که اگر در جهت مثبت و یا منفی باشد، آثار متفاوتی را برای آن متصور شد.

او گفت: به عنوان مثال از یک میکروفن هم می*توان استفاده*های مثبت داشت و هم منفی که در راستای کارکرد مثبت، توسعه فرهنگ از طریق تدریس و پرورش نفوس انسانی صورت می*گیرد و از بعد منفی می*توان به تخریب شخصیت یک رقیب انتخاباتی اشاره کرد و یا با آن ابزار به توسعه و بسط افکار انحرافی پرداخت. در کل، بحث رسانه به همین شکل است؛ وقتی رسانه با قالب*های جدید به میدان می*آید، کماکان می*تواند زمینه را برای استفاده*های منفی و مثبت باز بگذارد.

کارشناس تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خاطرنشان کرد: طی دو دهه گذشته شاهد حضور اینترنت در کشور بوده*ایم که همراه خود جریانات تلخ و شیرینی را به ارمغان آورده است، در حالی که ما پیش*بینی* برای فناوری*های نو، همواره نداشته*ایم و در اینترنت نیز چون سایر تکنولوژی*ها، تمهیدی برای آن نیندیشیده بودیم.

او معتقد است که بعد از پیدایش اینترنت کم کم با مفهوم آن آشنا شدیم و این در حالی بود که توسعه قارچ*گونه آن در جای جای کشور موجب برخی نگرانی*ها و دغدغه*ها شده بود و البته عمده دغدغه به دلسوزان نظام مربوط بود تا وسیله*ای نشود که فرهنگ را از شمایل ملی خارج کند و به ناکجاآباد رهنمون سازد و درحقیقت شناخت ما از این تکنولوژی و توسعه آن همگام نبود و این همان چیزی است که نگرانی*ها را موجب گردید.

وی خاطرنشان کرد: در اینترنت چند موضوع مطرح است؛ یکی پهنای باند و حضور در این شاهراه ارتباطی که عمدتاً بحثی سخت*افزاری است و دیگری این که با توسعه این بستر، هر کاربری می*تواند در این شاهراه حضور داشته باشد، حال یا حضوری پررنگ و فعال و یا حضوری کاملا تاثیرپذیر و منفعلانه.

او گفت: وجود این شاهراه بزرگ نقل و انتقال داده در کشور و حضور ما در این شاهراه، کاربران ایرانی را صرفا به یک مصرف*کننده اینترنتی تبدیل کرده بود و نباید از یاد برد که حضور فعال و تاثیرگذار در این شاهراه، راهی نداشت،​
 
بالا