آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

جدیترین اخبار دنیای اینترنت|هفته سوم فروردین

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
دستگاه*ها با قابلیت اتصال به اینترنت، ابزاری برای جاسوسی کارشناسان معتقدند دستگاه*ها با قابلیت اتصال به اینترنت در آینده قادر خواهند بود محل حضور و نوع کاری که در حال انجام آن هستند را از طریق اینترنت در اختیار گروه*ها و سازمان*های جاسوسی قرار دهند.

این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
IMAGE634689169074106793.jpg

رییس سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» مدعی است با افزایش استفاده از دستگاه*ها با قابلیت اتصال به اینترنت مانند تلویزیون های اینترنتی، مردم در حقیقت ابزار جاسوسی و شنود را در منازل خود کار می*گذارند.
با پیشرفت فناوری*های نوین، شیوه*های جاسوسی نیز بهبود یافته و دیگر نیازی به ورود مخفیانه به منازل و نصب میکروفون برای شنود وجود ندارد.
«دیوید پترائوس» رییس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) تأکید می*کند: مردم با استفاده از دستگاه*هایی که به اینترنت متصل می*شوند، در حقیقت جاسوسی در منازل خود را تسهیل می*کنند.
دانلود کردن فیلم از طریق تلویزیون*های اینترنتی،* ابزارهای مختلف شامل دستگاه کنترل از راه دور و ریزتراشه*ها در یخچال و زنگ در منازل می*توانند ابزار جاسوسی پنهان در منازل باشند.
نسل جدید دستگاه*ها با قابلیت اتصال به اینترنت با فناوری*هایی نظیر شناسایی فرکانس*های رادیویی، شبکه*های حسگر و سرورهای کوچک از راه دور کنترل می*شوند و در این صورت تلویزیون یا سیستم روشنایی می*تواند به ابزار جاسوسی تبدیل شود.
کارشناسان معتقدند دستگاه*ها با قابلیت اتصال به اینترنت در آینده قادر خواهند بود محل حضور و نوع کاری که در حال انجام آن هستند را از طریق اینترنت در اختیار گروه*ها و سازمان*های جاسوسی قرار دهند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
راه*اندازی شبکه خانگی بی*سیم در این مقاله می*خواهیم به صورت گام*به*گام نحوه راه*اندازی و پیکربندی یک شبکه خانگی بی*سیم را آموزش دهیم. از مهم*ترین بخش*های این مقاله تنظیمات روتر بی*سیم و چگونگی امن کردن شبکه هستند. قبل از شروع باید روتر بی*سیم خود را انتخاب کرده و خریداری کرده باشید.

گام نخست: قطع ارتباط شبکه یا مودم
networkset1_s.jpg
قبل از راه*اندازی روتر بی*سیم، باید شبکه فعلی یا مودم ADSL را قطع کنیم. چون با افزوده*شدن روتر بی*سیم تمامی ارتباطات و اتصالات تغییر*خواهند کرد. می*توانید اطلاعات شبکه قبلی مانند آدرس IP دستگاه*ها یا آدرس IP اینترنت و تنظیمات مربوط به آن را روی روتر به خاطر بسپارید یا یادداشت کنید تا بعدها به مشکل برنخورید.

گام دوم: خاموش کردن شبکه یا مودم
networkset2_s.jpg


مودم ADSL یا سوئیچ شبکه را خاموش کنید.

گام سوم: افزودن روتر بی*سیم به شبکه
networkset3_s.jpg


اکنون روتر بی*سیم جدید را از جعبه خود خارج کرده و در کنار مودم ADSL یا دستگاه*های دیگر شبکه قرار دهید. با استفاده از کابل اترنت مودم را به پورت WAN روتر متصل*کنید. دیگر دستگاه*های شبکه را نیز می*توانید به پورت*های LAN روتر وصل*کنید. البته به یاد داشته باشید که اگر روتر بی*سیم شما یک مودم است، دیگر به اتصال مودم ADSL قبلی نیازی نیست و می*توانید کابل تلفن را به طورمستقیم به درگاه RJ11 روتر متصل کنید. نکته دیگر محل قرارگیری روتر بی*سیم است. روتر باید با زمین فاصله کافی (حداقل یک متر) داشته باشد و پیرامون آن دیوار یا حائل دیگری نباشد. برای نمونه، قرار دادن روتر روی یک میز کار در وسط سالن یا اتاق بهترین حالت است. سعی*کنید روتر را نزدیک به دیگر دستگاه*های شبکه یا دستگاه*هایی که قرار است به طور بی*سیم به روتر متصل شوند، نصب*کنید. برخی از روترها پایه*ها و پیچ لازم را برای محکم*شدن به میز کار یا دیوار دارند. آنتن*های روتر را با فاصله از یکدیگر و در همه جهات تنظیم کنید.

گام چهارم: اتصال روتر به کامپیوتر
networkset4_s.jpg


با استفاده از یک کابل اترنت روتر بی*سیم را به کامپیوتر شخصی یا نوت*بوک خود متصل کنید. یک سر کابل باید در یکی از پورت*های LAN روتر و سر دیگر آن باید در پورت LAN کامپیوتر یا نوت*بوک باشد. معمولاً*برای تنظیم روتر لازم است آن را به یک کامپیوتر متصل کنید. بعد از پیکربندی روتر*می*توانید این اتصال را قطع کنید. به طور معمول، روتر به یک کامپیوتر خانگی ثابت وصل می*شود تا در آینده و هنگام اعمال تنظیمات جدید به جابه*جایی روتر نیاز نباشد.

گام پنجم: روشن کردن روتر
آداپتور روتر را نیز از جعبه خارج کرده و به برق بزنید و از طرف دیگر به روتر متصل*کنید. اگر روتر شما کلید On/Off دارد، این کلید را فشار دهید و روتر را روشن کنید. اکنون می*توانید مودم یا دستگاه*های دیگر شبکه را نیز روشن کنید. چند دقیقه*ای صبر کنید تا تمامی دستگاه*ها بوت شده و چراغ*های آن*ها از حالت چشمک*زن به حالت ثابت در*آید.

گام ششم: پنل تحت وب
networkset6_s.jpg


کامپیوتر رومیزی یا نوت*بوک متصل به روتر را روشن*کنید. اگر آیکون اتصال به شبکه را درArea Notification مشاهده کردید تا اینجا مشکلی نیست و یک مرورگر وب باز کنید. برای وارد شدن به پنل مدیریتی روتر باید از یک آدرس IP استفاده کنید که به طور معمول روی خود روتر یا دفترچه راهنمای آن نوشته شده است. آدرس IP پیش*فرض بسیاری از دستگاه*ها 192.168.1.1 است. این آدرس را در نوار آدرس مرورگر وب وارد کرده و کلید Enter را بزنید. اگر صفحه لاگین روتر ظاهر شد، پس آدرس را درست وارد*کرده*اید. همانند آدرس IP پنل، نام کاربری و رمز عبور روترها نیز به صورت پیش*فرضadmin/admin یا admin/1234 است. این اطلاعات نیز روی خود روتر یا دفترچه راهنما نوشته شده است. بعد از وارد شدن به روتر*می*توانید این اطلاعات را عوض کنید. اکنون پنل تحت وب روتر پیش روی شما است و می*توانید پیکربندی این دستگاه را شروع کنید.

گام هفتم: تنظیمات اولیه روتر
networkset7_s.jpg


در میان منوها و بخش*های پنل دنبال Quick Setup، Setup Wizard، Wizard Setup یا چیزی شبیه این*ها بگردید. زیرا با این گزینه سریع*تر و بهتر می*توانید تنظیمات اولیه روتر را انجام دهید. روتر در چند مرحله و پس از پرسیدن اطلاعات از شما خاموش و دوباره راه*اندازی می*شود و با پیکربندی جدید شروع به کار می*کند. در ادامه می*توانید وارد هر بخش روتر شده و تنظیمات پیشرفته را انجام دهید. مهم*ترین اطلاعاتی که باید برای تنظیم روتر آماده داشته باشید، اطلاعات اشتراک اینترنت وای*مکس یا ADSL است. اگر روتر شما یک مودم است، *نوع اتصال را PPPoE انتخاب کرده و نام کاربری و رمز عبور را وارد*کنید. اگر روتر باید به یک مودم متصل شود، مودم باید در حالت Bridge باشد. دیگر اطلاعاتی که باید به روتر در این مرحله داده شود، نام شبکه بی*سیم یا SSID، انتخاب فرکانس کاری و باند آن است. اگر دستگاه*های دیگر شبکه از فرکانس کاری 5 گیگاهرتز پشتیبانی*می*کنند، روتر را نیز روی این فرکانس تنظیم کنید، اما اگر دستگاه*های شبکه فقط از فرکانس 2,4 پشتیبانی*می*کنند، ناچارید که این باند را انتخاب کنید.

گام هشتم: تنظیمات امنیتی
networkset8_s.jpg

امن کردن شبکه بی*سیم مهم*ترین کاری است که باید برای راه*اندازی و نصب یک روتر انجام دهید. روترهای جدید همگی از استاندارد WPA پشتیبانی می*کنند. این استاندارد به مراتب بهتر از WEP است. استاندارد جدیدتر WPA2 است. اگر روتر شما WPA2 دارد، آن را انتخاب کنید. بالاترین گزینه امنیتی WPA2 Enterprise است. الگوریتم*های رمزنگاری نیز اغلب AES و TKIP هستند که بنا به نوع روتر خود می*توانید یکی از آن*ها را انتخاب کنید. سعی کنید حداقل رمز*عبور هشت کاراکتری تعریف کنید. اگر روتر و دستگاه*های دیگر بی*سیم از WPS پشتیبانی می*کنند، می*توانید این قابلیت را نیز فعال*کرده و از دفترچه راهنمای دستگاه*هابرای استفاده از این قابلیت کمک بگیرید.

گام نهم: تنظیمات پیشرفته
networkset9_s.jpg


برحسب این*که چه نوع روتری استفاده*می*کنید، تنظیماتی مانند Parental Control، NAT، MAC Filter، IPSec، DNS، Port Forwarding، QoS و Routing وجود دارد که می*توانید با صبر و حوصله و از روی دفترچه راهنمای روتر آن*ها نیز پیکربندی*کنید. برای نمونه می*توانید دامنه آدرس*های IP مجاز را برای اتصال به شبکه مشخص کنید یا تصمیم بگیرید که دستگاه*ها با آدرس تعریف شده به شبکه بی*سیم وصل شوند یا از سرویس DHCP استفاده شود. برخی اوقات نیاز است که روتر را روی چندین کانال فرکانسی تنظیم کنید تا بهترین کانال برای آنتن*دهی مشخص شود. کانال*های خلوت*تر سرعت انتقال اطلاعات بیشتری به شما می*دهد. اگر روتر شما از سرویس*های USB، Bit torrent، Multimedia و... پشتیبانی می*کند، می*توانید این سرویس*ها را نیز برحسب نیازتان تنظیم کنید.

چرا WPA2 را پیشنهاد می*کنیم؟
برای امنیت شبکه*های بی*سیم سه استاندارد WEP، WPA و WPA2 وجود دارد. WEP بسیار قدیمی و ضعیف و در چند دقیقه قابل شکسته*شدن و رمزگشایی است. بهترین روش، استفاده از استاندارد رمزگذاری WPA2 است. زیرا این استاندارد از الگوریتم*های رمزنگاری پیشرفته*ای مانند AES (سرنام Advanced Encryption Standard) و TKIP (سرنامTemporal Key Integrity Protocol) پشتیبانی می*کند و امکان تعریف یک رمز عبور طولانی خصوصی میان دستگاه*های شبکه را فراهم می*کند. پیشنهاد ما انتخاب WPA2 با الگوریتم AES است؛ البته باید توجه کنید که دیگر دستگاه*های شبکه نیز از AES و WPA2 پشتیبانی*کنند. در غیر این صورت می*توانید به جای AES از TKIP و به جای WPA2 از WPA استفاده کنید.


شبکه خود را مخفی کنید!
اگر امنیت شبکه شما خیلی اهمیت دارد، می*توانید با مخفی*کردن روتر شبکه و SSID آن، یک شبکه بی*سیم غیرقابل شناسایی داشته باشید. در روترها گزینه*ای به نام SSID Broadcast وجود دارد که اگر از حالت فعال بودن خارج شود، دیگر دستگاه*های بی*سیم نزدیک به روتر نمی*توانند با جست*وجو شبکه شما را پیدا کرده و به آن متصل شده یا از وجود آن آگاه شوند. اگر می*خواهید SSID شبکه را مخفی کنید، به دو نکته توجه کنید:
1- هیچ*گاه مخفی*کردن SSID جایگزینی برای رمزنگاری کردن شبکه و استفاده از WPA2 نیست.
2- دستگاه*هایی که باید به شبکه شما متصل شوند باید نام SSID شبکه را داشته باشند و با تعریف دستی یک اتصال به شبکه
متصل شوند.

سازگاری با استانداردهای 802.11a/b/g/n
networkset11_s.jpg
گفتیم که روترهایی که از استاندارد 802.11n استفاده می*کنند، با دستگاه*های دارای استاندارد 802.11b/g نیز سازگاری دارند و هیچ*گونه مشکلی وجود نخواهد داشت. اما هنوز در برخی شبکه*ها دستگاه*هایی یافت می*شوند که از استاندارد 802.11a استفاده می*کنند که نخستین استاندارد شبکه*های بی*سیم است. اگر در شبکه شما نیز چنین دستگاهی وجود دارد، باید به دنبال روتری بگردید که از این استاندارد نیز پشتیبانی*کند. برخی از روترهای 802.11n از 802.11a نیز پشتیبانی می*کنند. به تازگی نیز روترهایی با حداکثر سرعت 450 مگابیت بر ثانیه وارد بازار شده*اند که یک نوع پیشرفته روترهای سری N هستند و همانند آن*ها می*توانند از استانداردهای 802.11b/g/n پشتیبانی کنند. استانداردهای جدید شبکه*های بی*سیم نیز 802.11ac و 802.11ad هستند که هنوز محصولات رسمی آن*ها وارد بازار نشده، اما در زمان عرضه، از استانداردهای قبلی خود، یعنی 802.11b/g/n پشتیبانی می*کنند
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
از طریق Google Panoramio تصاویر سراسر جهان را ببینید شاید هیچ زبانی گویا تر از زبان تصاویر نباشد. می*خواهید درباره یک معبد چینی بیشتر بدانید؟ برای سفر بعدی*تان بین تاج محل و آکروپلیس مرددید؟ از قدیم گفته*اند شنیدن کی بود مانند دیدن! سرویس جدید گوگل این امکان را در اختیار شما قرار می*دهد تا بتوانید روی نقشه تصاویر مربوط به اماکن و بناهای یک منطقه خاص را مشاهده* کنید و خودتان نیز عکس*هایتان را در آن ثبت کنید. در ادامه با نحوه کار Google Panoramio بیشتر آشنا خواهید شد.

اگر فکر می*کنید Google Panoramio یک سایت مربوط به سفر و مسافرت است، سخت در اشتباهید. در واقع این یک سایت اجتماعی عکاسی است که می*تواند به عنوان یک راهنمای تور مجازی که سرتاسر جهان را تحت پوشش دارد مورد استفاده قرار گیرد (چه برای کسانی که مسافرین مجازی که حوصله سفر کردن ندارند و چه برای مسافرین واقعی). پانورامیو از طریق عکس و اشتراک*گذاری تصاویر، جهان را به ما نشان می*دهد. همان*طور که خود سایت می*گوید، هدف اصلی دیدن همه جای جهان است. پانورامیو به شکل یک لایه روی Google Earth و Google Maps نیز در دسترس است.
با فعالسازی آن می*توانید عکس*های ضبط شده که اطلاعات جغرافیایی را در خود دارند و به اصطلاح Geo-tagged شده*اند را مشاهده کنید. از آنجا که در پانورامیو فقط عکس اماکن وجود دارد، در آن تصاویر خصوصی را نخواهید دید. در واقع چون تمرکز این سایت فقط روی مکان*های مختلف است، انواع دیگر تصویر در آن جایی ندارند. نکته مهم دیگر آن است که همه تصاویر روی گوگل مپ در جایی که به آن متعلقند قرار دارند، بنابراین می توانید یک مکان را توسط عکس*های مربوط به آن روی نقشه مشاهده کنید.
چشم انداز جهان از دریچه Panoramio

استفاده از پانورامیو به سادگی ورود به حساب کاربری گوگل*تان است. اگر برای اولین بار وارد می*شوید باید یک نام کاربری مخصوص پانورامیو انتخاب کنید.
اگر به دنبال مشاهده یک مکان مشخص از طریق عکس*های آن هستید کافی است موقعیت مکانی آن را در بخش جستجو وارد کنید. پانورامیو به بهترین شکل به شما کمک می*کند و حتی پیشنهاداتی نیز ارائه می*دهد. نتیجه مثل تصویر زیر خواهد بود:
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
6.jpg

روی نقشه بزرگنمایی کنید تا بتوانبد تصاویر کوچک یا تامب*نیل*های هر محل را روی Google Map مشاهده کنید. تامب*نیل*هایی که بزرگتر دیده می*شوند تصاویر محبوب*تری هستند. محبوب*ترین*ها را می*توان در قاب چپ، زیر برگه Popular نیز ببینید. می*توانید به بزرگنمایی ادامه دهید تا تصاویر بیشتری را مشاهده کنید و حتی تقریبا وارد خیابان*ها شوید. با کلیک روی هر تصویر یک صفحه جدید باز می*شود که نام محل یا بنا در آن نوشته شده است.
همچنین می*توانید آخرین تصاویر گرفته شده در اطراف منطقه*ای خاص و یا تصاویری که ممکن است شما آپلود کرده باشید را در همان برگه سمت چپ تماشا کنید.
این تصویر کوچک شده است برای نمایش اینجا کلیک کنید
7.jpg

پانورامیو یک برگه به نام Cool Places هم دارد که برخی از شگفت*انگیزترین مناظر سراسر جهان را به نمایش گذاشته است.
عکاسان، پانورامیو را دوست خواهند داشت

در اینجا نه تنها می*توانید عکس*های زیبای گرفته شده از بناها و اماکن مختلف دنیا را تماشا کنید، بلکه می*توانید تصاویر گرفته شده توسط خودتان را نیز آپلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. تصاویر پانورامیو را می*توان هم از طریق کامپیوتر آپلود کرد و هم از آلبوم*های تحت وب Picasa و یا حساب گوگل انتقال داد. کافی است تا تصاویر را به درستی برچسب*گذاری کنید و مکان آن را روی نقشه مشخص کنید.
بهتر است که تا حد امکان دقیق باشید چرا که حالا افراد بسیاری تصویری که از لنز دوربین دیده*اید را خواهند دید. می*توانید URL تصاویر ثبت شده*تان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
و در پایان اگر در عکاسی ماهر هستید، جامعه پانورامیو ماهانه مسابقه*ای برگزار می*کند که می*توانید مهارت*هایتان را بروز دهید.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوگل با ناقضان کپی رایت برخورد می کند
اگر دارای سایت یا وبلاگی در اینترنت باشید حتما با مشکل کپی کردن مطالب تان مواجه شده اید. از طرفی شما ساعت ها برای تولید مطالب وقت می گذارید و از طرف دیگر افرادی پیدا می شوند که به راحتی حاصل زحمات شما را بدون رعایت هیچ گونه قانون یا مبانی اخلاقی کپی می کنند.

حالا یک راه حل برای این مشکل پیدا شده است. قرار است گوگل با ارایه سرویسی جدید، کمک کند تا سایت ها و وبلاگ های کپی کننده اطلاعات از فهرست های اینترنتی حذف شوند.

بر اساس سرویس جدید که «گوگل کپی» نام دارد، این شرکت سایت ها و وبلاگ های کپی کننده را از موتور جستجو و دیگر سرویس هایش حذف خواهد کرد.

هر چند گوگل هنوز اطلاعات زیادی در مورد این سرویس منتشر نکرده اما یک API اولیه با قابلیت ترجمه به زبان های مختلف ارایه داده تا بر اساس آن مدیران سایت ها و وبلاگ ها بتوانند بررسی کنند، آیا صفحات آنها در خطر حذف از موتور جستجوی گوگل قرار دارد یا نه.

گوگل می گوید طی ماه های گذشته مشغول بررسی و گردآوری یک دیتابیس از سایت و وبلاگ های ناقض کپی رایت بوده و هم اکنون لیست بزرگی از آنها در اختیار دارد. این سرویس در حال حاضر سایت ها و وبلاگ هایی را هدف قرار می دهد که محتوای دیگر سایت ها را بدون رعایت قوانین آنها استفاده کرده اند. اما گوگل می گوید در مراحل بعد سراغ سایت های معرفی اپلیکیشن های ققل شکسته نیز خواهد رفت.

هنوز در مورد اینکه سایت ها و وبلاگ ها بر اساس چه شرایطی از گوگل حذف خواهند شد، توضیحات زیادی ارایه نشده اما پیش بینی می شود حذف یک سایت از موتورجستجوی گوگل و دیگر مجموعه های مرتبط، ضربه بزرگی به بازدیدکننده های آن سایت وارد کند.

در کنار آن گوگل می گوید مشغول مذاکره با دیگر ارایه کننده گان خدمات جستجو در اینترنت مانند مایکروسافت و یاهو است تا آنها هم از دیتابیس گوگل استفاده کرده و سایت های کپی کننده و ناقض کپی رایت را از فهرست شان حذف کنند.

این سرویس قرار است به صورت آزمایشی از ماه آینده میلادی کار خودش را آغاز کند. تا آن زمان می توانید از اینجا استفاده کنید و ببینید آیا آدرس وب سایت شما نیز در فهرست گوگل قرار گرفته یا نه.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
کنترل مکالمات تلفنی، ای میل ها و اینترنت افراد البته این قانون به سازمان اطلاعات دولتی اجازه نخواهد داد تا بدون حکم دادگاه، به محتوای ای میلها، مکالمات تلفنی و یا پیامک های افراد دسترسی پیدا کند.



براساس قوانین تازه ای که قرار است بزودی در بریتانیا اعلام شود، از این پس دولت این کشور می تواند مکالمات تلفنی، ای میل ها، پیامک ها و سایت های اینترنتی مورد استفاده افراد را کنترل کند.
براساس این قانون جدید از شرکت های اینترنتی خواسته می شود تا اطلاعات مورد نیاز افراد را در اختیار سازمان اطلاعات دولتی بریتانیا (GCHQ) قرار دهند.

در حالی که وزرات کشور بریتانیا این اقدام را درمقابله با جرائم و عملیات تروریستی حائز اهمیت دانسته، گروههای مدافع آزادی های مدنی از آن انتقاد کرده اند.
دیوید دیویس از نمایندگان محافظه کار در پارلمان این قانون جدید را "اقدامی غیرضروری در گسترش توانایی دولت درزمینه تجسس در زندگی مردم معمولی دانسته است."
تلاش های دولت قبلی بریتانیا در اجرایی شدن چنین اقدامی به دلیل مخالفت های بسیار از جمله در بین نمایندگان محافظه کار با شکست روبرو شد.
گام های بی سابقه
این قانون جدید احتمالا توسط ملکه الیزابت دوم در جریان سخنرانی در ماه مه اعلام خواهد شد.
البته این قانون به سازمان اطلاعات دولتی بریتانیا اجازه نخواهد داد تا بدون حکم دادگاه، به محتوای ای میلها، مکالمات تلفنی و یا پیامک های افراد دسترسی پیدا کند.
اما براساس این قانون ماموران اطلاعاتی می توانند افراد و گروههایی را که با فرد مورد نظر در تماس هستند، شناسایی کرده و همچنین دریابند که برای چه زمانی و یا مدتی این تماس ها وجود داشته است.
ماموران اطلاعاتی همچنین این امکان را خواهند داشت تا سایت های مورد بازدید هر فرد را شناسایی کنند.
وزرات کشور بریتانیا در بیانیه ای گفته است ضرورت دارد " با توجه به تحولات در زمینه تکنولوژی به اطلاعات، دسترسی مداوم داشت."
یکی از سخنگویان وزارت کشور هم در این باره گفت:" بسیار ضروری است که پلیس و سرویس های امنیتی بتوانند در شرایطی خاص برای تحقیق در مورد اقدامات جنایی و تروریستی جدی به اطلاعات دسترسی داشته باشند تا بتوانند از جامعه محافظت کنند."
اما در مقابل دیوید دیویس از نمایندگان محافظه کار گفته است که این قانون به دولت اجازه می دهد تا " در مورد شمار زیادی از مردم استراق سمع کند."
آقای دیویس گفت:" این قانون تمرکزش برتروریست ها و یا جنایتکاران نیست، بلکه مکالمات تلفنی، ای میل ها و سایت های اینترنتی مورد استفاده توسط هر فردی هدف این قانون قرار می گیرد."
به گفته این نماینده محافظه کار" نباید ورای معیارهای یک جامعه متمدن حرکت کرد، حال آن که این قانون ناقض چنین جامعه ای است."
در همین حال نیک پیکلز، مدیر گروه موسوم به (Big Brother Watch) در یک ادعا این طرح را مانند اقدامهای کشورهایی نظیر چین و ایران دانسته است!!!.
آقای پیکلز افزوده این اقدام حمله ای کامل به حریم خصوصی افراد است و مشخص نیست که آیا در جهت منافع امنیت عمومی عمل می کند یا خیر
بهر حال حتی اگر این قانون جدید توسط ملکه الیزابت دوم اعلام شود، براساس روال موجود هر قانون جدیدی باید از طریق پارلمان این کشور رسمیت پیدا کند
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
نیمی از مراجعه کنندگان اینترنت «انسان» نیستند

پژوهش*های جدید حاکی از آن است که ۵۱ درصد فعالیت*های اینترنتی نه از سوی انسان*ها، بلکه از سوی کاربرانی از جنس نرم*افزار صورت می*گیرد.


به گزارش ایتنا به نقل از مرواهاست، موسسه تحقیقاتی Incapsula در آمریکا با بررسی*های خود به این نتیجه رسیده که فقط ۴۹ درصد از ترافیک اینترنت در اختیار انسان*هاست.

مطابق گزارش سایت PC Authority بر اساس این یافته*ها، ۲ درصد ترافیک وب از سوی اسپمرهای خودکار تامین می*شود.

نرم*افزارهای جاسوسی ۱۹ درصد این ترافیک را بر عهده دارند و ۲۰ درصد نیز به موتورهای جست*وجوگر می*رسد.

۵ درصد این مقدار هم در اختیار ربات*های خزنده قرار دارد.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
گوگل مهم*تر از پدر و مادر و معلمان

وقتی برای کودکان امروزی سوالی پیش می*آید ابتدا آن را از چه کسی می*پرسند؟ از پدر و مادر، معلم*ها یا گوگل؟

مطالعه جدیدی نشان داده است که موتور جست*وجوگر گوگل اولین محل مراجعه کودکان برای کسب اطلاعات و یافتن پاسخی برای سوالاتشان است.

به گزاش وب سایت zdnet، موسسه ساینس*سیتی (Science City) در شهر بیرمنگام بریتانیا با انجام یک نظرسنجی از بین ۵۰۰ کودک بین ۶ تا ۱۵ ساله دریافته است که ۹۴ درصد از این کودکان از موتور جست*وجوگر گوگل استفاده می*کنند که نیمی از آنها حداقل پنج بار در روز به این جست*وجوگر اینترنتی مراجعه می*کنند.
۱۸ درصد از این کودکان هم گفته*اند روزی بیشتر از ده بار به گوگل مراجعه می*کنند. ۵۴ درصد از این کودکان به صراحت گفته*اند که گوگل اولین محل مراجعه آنها برای کسب اطلاعات است.

این مطالعه نشان داده است که اگر کودکان پاسخ مورد نظر خود را در گوگل نیافتند به دانشنامه آنلاین ویکی*پدیا مراجعه می*کنند.
فقط ۳ درصد از این کودکان گفته*اند در صورتی که اطلاعات مورد نیاز خود را از گوگل به دست نیاورند، سوالات خود را از معلمانشان می*پرسند.
۹ درصد نیز گفته*اند که هرگز برای یافتن پاسخ سوالاتشان به معلمان مراجعه نمی*کنند.

فقط معلم*ها نیستند که نقششان در سایه استیلای گوگل کمرنگ*تر از گذشته شده است. حتی پدر و مادر نیز نقش و اهمیت خود به عنوان منبع اطلاعات را از دست داده*اند.

نظرسنجی موسسه ساینس*سیتی نشان می*دهد که ۳۴ درصد از کودکان بر این باورند که پدر و مادرشان به هيچ وجه توانایی کمک به آنها در زمینه تکالیف درسی را ندارند.
۱۴ درصد از این کودکان نیز گفته*اند پدر و مادر خود را به اندازه کافی باهوش نمی*دانند.

علاقه کودکان به گوگل و دیگر منابع اینترنتی و دیجیتال حتی از مراجعه آنها به کتاب*ها و منابع چاپی نیز کاسته است.
نیمی از کودکانی که در این نظرسنجی شرکت کرده*اند گفته*اند هرگز به یک دانشنامه چاپی مراجعه نکرده*اند. ۱۹ درصد از آنها حتی گفته*اند تاکنون هرگز از فرهنگ لغت چاپی نیز استفاده نکرده*اند.

پژوهشگران این موسسه بریتانیایی دریافته*اند که استفاده از فناوری*های همراه در بین کودکان در حال افزایش است. حدود ۳۱ درصد این کودکان گفته*اند از آیپد، کیندل فایر یا رایانه شخصی خود برای کتاب خواندن استفاده می*کنند.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
استفاده*ی 200 هزار نفر از خدمات الکترونیک سامانه*ی شهر الکترونیک یزد

مدیرعامل شرکت پیشگامان محتوی گستر از استفاده*ی حدود 200 هزار نفر، از خدمات الکترونیکی سامانه*ی شهر الکترونیک یزد با نام تجاری "یزدتودی" در مدت شش ماه خبر داد.

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی گروه پیشگامان، "علی اشرف*زاده" اظهار داشت: سامانه*ی شهر الکترونیک یزد با نام تجاری "یزدتودی" از اواسط مهرماه سال 90 فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرد و با ارائه*ی نزدیک به 300 خدمت الکترونیک دولت در بخش*های مختلف و همچنین خدمات الکترونیک ارگان*های دولتی و عمومی استان یزد به عنوان یک سامانه*ی اینترنتی پیشگام در این عرصه فعالیت خود را رونق داد.

وی افزود: با توجه به برنامه*ریزی صورت گرفته در این شرکت مبنی بر تلاش برای تولید محتوای غنی در وب در این سامانه روزانه اخبار و مطالب مختلفی در حوزه*های گوناگون منطقه*ای یزد بر خروجی سایت منتشر می*شود.

اشرف*زاده تاکید کرد: در شش ماه فعالیت این سامانه*ی اینترنتی قریب به 200 هزار نفر از خدمات الکترونیک بهره برده*اند که فراتر از پیش*بینی*های اولیه بود.

مدیرعامل شرکت پیشگامان محتوی گستر تاکید کرد: این آمار نشان می*دهد تا چه حد شهروندان ایرانی به بهره*برداری از خدمات الکترونیک نیازمند هستند و باید در این زمینه تلاش*های جدی*تری صورت گیرد.

وی افزود: فضای وب از محتوای غنی و صحیح فارسی بهره*ی چندانی نبرده است و باید با جدیت بیشتری در این زمنیه فعالیت کرد.

اشرف زاده خاطرنشان کرد: این شرکت و سامانه اینترنتی یزدتودی به آدرس www.yazdtoday.com آماده*ی همکاری با سازمان*ها و شرکت*های مختلف برای الکترونیکی کردن فعالیت*ها هستند تا هرچه سریع تر به وضع مطلوب برسیم.

گفتنی است شرکت پیشگامان محتوی گستر در سال 1390 به دلیل فعالیت مستمر در حوزه*ی تولید محتوا در وب به عنوان ستاره*ی فناوری اطلاعات ایران انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.
 

tofighsob

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-05-15
934
520
ایران
www.kadooskala.ir
خواستگاری فیس*بوکی با طعم قهوه

دختر مالزیایی با لکه*های قهوه شیوه*ای جدید از نقاشی را به تصویر کشید تا از خواننده*ی محبوبش در فیس بوک خواستگاری کند.

به گزارش سیتنا، نقاشی با ابزارهای غیرمعمول و به*کارگیری روش*های بدیع و نامتعارف در تصویرگری چند وقتی* است در بین نقاشان خلاق محبوبیت زیادی پیدا کرده است. هونگ یی نقاش ۲۶ ساله اهل مالزی در تازه*ترین اثر خود با استفاده از لکه*های فنجان قهوه چهره یک خواننده محبوب چینی را به* تصویر کشیده است.

آی کافی ادامه داد که این نقاش جوان که به «رد» (red) مشهور است٬ می*کوشد در آثار خود از قلم*موی رنگ و برس استفاده نکند. هونگ پیش از این با استفاده از میلیون*ها دانه تخم آفتاب*گردان چهره یک طراح چینی را تصویرسازی کرده بود. همچنین در اثر دیگری او با یک توپ بسکتبال صورت یائو مینگ ستاره چینی*تبار لیگ NBA را نقاشی کرده بود.

iCoff.ee-Coffee-Cup-Stained-Portrait-of-Jay-Chou-%D8%A2%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-5.jpg


او حالا با لکه*های ته فنجان قهوه٬ چهره جی*چو سوپراستار موسیقی پاپ چین را کشیده است. اما خلق این اثر «قهوه»ای که ۱۲ ساعت به*طول انجامیده٬ حکایت عاشقانه*ای دارد. هونگ این نقاشی را با الهام از یکی از آهنگ*های جی*چو کشیده است.

به گزارش سیتنا (citna.ir)، جی*چو در آهنگی با نام «راز» از تصویر جدا شدن یک فنجان از نعلبکی سخن می*گوید٬ و دختری که به زمان آینده سفر و جی*چو را ملاقات می*کند. دختر در این دیدار کوتاه به جی*چو دل می*بندد و در بازگشت به زمان حال٬ چهره*ای که از او در خاطرش نقش بسته بود را به تصویر می*کشد.

iCoff.ee-Coffee-Cup-Stained-Portrait-of-Jay-Chou-%D8%A2%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-1.jpg


همین تصویر جدا شدن فنجان از نعلبکی در ترانه این آهنگ٬ هونگ را به فکر درست کردن این اثر انداخته است. از طرفی حال و هوای قهوه*ای نقاشی و حس سپیای آن نیز در مطابقت کامل با آهنگ و داستان آن دارد.
 
بالا