آی پی امداد
abtahi
آریا الکترونیک mehrinfo تکشو

آموزشی: اموزش هک و ضد هک مودم های وای فای

cybernova

مدیر تعمیرات سخت افزار کامپیوتر
مدیر تالار
2013-05-31
2,829
10,511
آذرشهـر
دوستان و همکاران
این تاپیک آموزشی هست و محلی هست برای اشتراک گذاری تجربه های همکاران .پس لطفا برای نظرات همدیگه احترام قائل باشیم و کاستی ها رو با دلیل و منطق جبران کنیم تا خدای نکرده سوءتفاهمی پش نیاد .
این نکته رو هم لازم دونستم بنویسم که الان با اینترنت همسایه بالاییم دارم این پست رو می ذارم .سیستم کدگذاریش هم WPA2 هست ( البته محض تست این آزمایش رو انجام دادم ) .
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

farzad_yousefi

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2011-02-01
829
4,580
سراسیاب ملارد(کرج)
دوستان بنده چند وقت پيش كتاب اموزش بك ترك فارسي رو تو سايت گذاشتم ميتونيد استفاده كنيد اين فرق بك ترك و كالي



انتخاب بین کالی لینوکس و بک ترک برای کاربران ، مخصوصاً کاربران تازه وارد یک انتخاب مبهم است. با جست‌و‌جو هم معمولا چیزی بجز نوشته‌های قدیمی درباره‌ی بک ترک دست گیرتان نمی شود. اگر با جست‌و‌جو در اینترنت به اینجا رسیده اید این مقاله شما را به انتخاب توزیع مناسب راهنمایی می کند.
بک ترک یک توزیع لینوکس مخصوص متخصصان امنیت است/بود. این توزیع برای هک و تست های امنیتی طراحی شده بود و با بهترین نرم‌افزار های آزاد و متن باز (FOSS) هک عرضه می شد. آخرین ویرایش BackTrack 5 R3 بود.
پس از این ویرایش ، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند تا توزیع شان را باز سازی کنند. نتیجه تلاش آن‌ها کالی لینوکس بود. بنابراین مراد از این نوشته این است:بک ترک اکنون با کالی لینوکس شناخته می‌شود ، و اگر شما با جست‌و‌جو درباره‌ی اطلاعات بک ترک ؛ کالی لینوکس چیزی است که باید بدنبالش باشید.

پس، جدا از نرم‌افزار های بروز شده و تغییر نام ، واقعاً فرق بک ترک و کالی لینوکس در چیست؟
مهم‌ترین تفاوت‌ها عبارت اند از:

  1. بک ترک بر پایه اوبونتو است و از Ubiquity به عنوان نصاب گرافیکی استفاده می‌کند در حالی که کالی لینوکس بر پایه آخرین نسخه دبیان است و از نصاب دبیان (DI) استفاده می کند.
  2. تفاوت در نصاب گرافیکی قابل توجه است، زیرا DI از LWM و نهان کردن تمام دیسک پشتیبانی می‌کند. این قابلیت‌ها در نصاب بک ترک وجود ندارد.
  3. یک تفاوت مهم دیگر این است که چون بسته های اوبونتو با بسته های دبیان سازگار نیستند، ارتقا از BackTrack 5 R3 به Kali Linux 1.0 توصیه نمی شود. پس اگر یک نسخه از بک ترک 5 را روی سیستم خود نصب دارید بهتر است خود را برای سوئیچ به کالی لینوکس آماده کنید.
  4. آخرین تفاوتی که ارزش توجه کردن را دارد این است: در بک ترک 5 شما حق انتخاببین دو میزکار را دارید، KDE و GNOME 2 ؛ اما در کالی لینوکس شما می‌توانید میزکار مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و یا از میز کار های پیشفرض که GNOME 3 است را برگزینید. پس اگر سینامون ، KDE یا E17 انتخاب شماست، گام های ایجاد آن‌ها برای کالی لینوکس بسیار آسان است.
برای دریافت آخرین نسخه کالی لینوکس به صفحه رسمی کالی لینوکس مراجعه کنید.
بک ترک 5 با میزکار KDE

کالی لینوکس با Gnome Fall Back




 

farzad_yousefi

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2011-02-01
829
4,580
سراسیاب ملارد(کرج)
البته اين رو هم بگم بك ترك منسوخ نشده هر كس اين حرفو بزنه يعني مي گه ويندوز 7 منسوخ شده چون ويندوز 8 اومده اين اصلا قابل قبول نيست بنده نزديك به 6 سال هست با لينوكس و توزيع هاش كار مي كنم ولي بك ترك يك احترام خاصي داشته و دارد به هر حال بحث خوبي هست به نظر من اگه شروع كنيم به اموزش خيلي از دوستان مايل به ادامه مباحث ميشم البته با احترام به همديگر .. يك نكته اي هم كه بايد بگم اينه كه در كشور ما معني و واژه هك هنوز جا نيوفتاده و با هك كردن يك پسورد طرف ميشه هكر .. هكر كسي هست كه دانش برنامه نويسي داشته باشه مسلط به لينوكس و هوش بالا باشه
 

mahmod31

کاربر vip
vip
کاربر
2008-03-25
216
1,675
با سلام و درود
دوست عزیز شما به مطلب جالبی اشاره کردید که ویندوز 7 و 8
ولی من همیشه از جدیدترین سیستم عاملها استفاده میکنم شما با بک ترک کار کن میل خودته دوست ندارم تاپیک پر از اسپم بشه
بزارید دلیل تاپیک زدن رو بیان کنم دیروز سوال پرسیده بودن که چطور امن کنن وای فای رو در
این تاپیک که خواستم نحوه هک رو با امن کردن رو نشون بدم
به بحث جالبی اشاره کردید خیلیها که کار با یک نرم افزار رو بلد نبستن فکر میکنن هکرن ی خاطره هم بگم تو محله ما ی پسری بود شاید 7 یا 8 سال پیش پیش کلوپ زده بود ی چیزایی از یولید یاد گرفته بود و همیشه میگفت من امکانات ندارم اگه نه مایکروسافت رو شکست میدادم
همینجا از اقای یوسفی درخواست میکنم اگر کاربران تمایل داشته باشن هک رو به صورت حرفه ای اموزش بدیم

 

mahmod31

کاربر vip
vip
کاربر
2008-03-25
216
1,675
البته این رو هم من اضافه کنم این به شرطی هست که مودم روی wep تنظیم شده باشد که در حال حاضر اکثرا اینطوری نیست
برای هک هم توی محیط ویندوز معمولا خیلی مشکل است و سیستم عامل لینوکس نسخه بک ترک برای این کار طراحی شده است که می تواند حالتهای امنیتی سخت را هم بزند

در جواب شما میخواستم بگم که الگوریتم wep خیلی راحتتر هک میشه خوبه که جناب cybernova هم تایید کردند که الان با الگوریتم wap2 که خیلی قویتره بالا اومده
[h=3]انواع الگوریتم‌های امنیتی[/h] [hide]به مورد از مهمترین الگوریتم‌های رمزگذاری به شرح زیر هستند:


  • الگوریتم WEP:
WEP مخفف عبارت "Wired Equivalency Privacy" بوده و ضعیف ترین الگوریتم برای حفاظت از شبکه‌های بیسیم (Wireless) است که با این که می‌تواند از ۱۲۸ بایت برای رمزگذاری استفاده کند، اما همچنان به راحتی و در چند دقیقه قابل کرک شدن است به عبارت ساده تر، می‌تواند حتی توسط افراد کاملاً عادی نیز هک شود.

  • الگوریتم WPA:
WPA مخفف عبارت "Wi-Fi Protected Access" بوده و نسبت به WEP امنیت فوق العاده بیشتری دارد به گونه‌ای که از عمل حدس زدن پسورد در WPA به دلیل استفاده از رمزگذاری TKIP که برپایه نرم افزاری است جلوگیری می‌شود. البته باید بدانید که WPA علاوه بر این که امنیت را بسیار بیشتر می‌کند، به سخت افزار خاصی نیز احتیاج ندارد به عبارت بهتر، دستگاه‌هایی که از الگوریتم WEP استفاده می‌کنند، می‌توانند از WPA نیز استفاده کنند.

  • الگوریتم WPA2:
WPA2 نسخه بهبود یافته WPA بوده و درحال حاضر بهترین الگوریتم برای استفاده عموم است به عبارت بهتر، WPA2 امن ترین الگوریتم در بین این سه مورد است و تقریباً نفوذ به آن غیرممکن است. این الگوریتم از رمزگذاری AES استفاده می‌کند که برپایه سخت افزار است. AES دارای امنیت بسیار بیشتری نسبت به TKIP بوده و سرعت آن نیز از TKIP بیشتر است و درمواقعی استفاده از این رمزگذاری باعث افزایش سرعت اینترنت شما خواهد شد درصورتی که سرعت از طرف شبکه محلی محدود شده باشد. البته WPA2 از رمزگذاری TKIP نیز پشتیبانی می‌کند یعنی علاوه بر دستگاه‌هایی که به صورت سخت افزاری قابل پشتیبانی از AES هستند، دستگاه‌هایی که از TKIP نرم افزاری نیز پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند به شبکه‌ای که با الگوریتم WPA2 رمزگذاری شده، دسترسی داشته باشند.
بنابراین بهترین گزینه برای امنیت شبکه الگوریتم WPA2 و رمزگذاری AES + TKIP است.

[/hide]
 

farzad_yousefi

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2011-02-01
829
4,580
سراسیاب ملارد(کرج)
روش های رمز گزاری مختلف اند. روش هایی از قبیل WEP ، WPA و WPA2 وجود دارند که از بین آنها WEP می تواند به راحتی crack شود . این نوع رمز گذاری فقط افراد را از دسترسی مستقیم به شبکه ی شما منع می کند و دیگران می توانند به راحتی آن را هک کنند .بهتر است که به جای استفاده از WEP از WPA2 استفاده کنید و اگر دستگاه شما هم از نوع قدیمی آن است بهتر این است که دستگاه خود را آپدیت کنید .
نکته ای هم در مورد مخفی کردن SSID وجود دارد. SSID در واقع نام مودم شماست که به شما و دیگر دستگاه ها اجازه می دهد تا اگر در دسترس بود افراد بتوانند به آن متصل شوند . در نتیجه مخفی کردن آن تقریبا هیچ فایده ای ندارد چون دستگاه ها می توانند با نام شبکه ی شما ، مودم تان را پیدا کنند . پس به فکر یک رمز گذاری قوی تر باشید بهتر از این است که SSID را مخفی کنید .علاوه بر اینها هر رابط شبکه یک ID مخصوص به خودش دارد که با نام Media Access Control address یا همان MAC address شناخته می شود . هر دستگاهی گرفته از لپ تاپ تا گوشی های موبایل و کنسول های بازی که قابلیت Wi-Fi را داشته باشند یک MAC address منحصر به خود را دارند .
از آنجایی که هر دستگاهی یک لیست از MAC address ها متصل شده را به شما می دهند ، شما می توانید یک سری مک آدرس مجاز برای دستگاه تعریف کنید که فقط آنها اجازه ی اتصال داشته باشند . البته راه هایی هم برای دورزدن این امکان وجود دارد مثلا افراد با دسترسی به لیست ترافیک های شما می توانند مک آدرس های مجاز را فهمیده و مک آدرس خود را به مک آدرس مجاز تغییر دهند .اما با این حال روش خوبی برای محافظت از مودم است البته به تنهایی کافی نیست . ما همچنان معتقدیم که استفاده از رمز گذاری WPA2 بهترین کار است .
روش بعدی که وجود دارد استفاده از یک IP استاتیک برای اتصال به اینترنت است .به طور پیش فرض مودم ها یک سرور یک پارچه ی DHCP را فراهم کنند . هنگامی که شما با دستگاه خود می خواهید به اینترنت متصل شوید ، دستگاه از مودم یک IP می گیرد و مودم هم به کمک همان سرور DHCP خود یک IP به صورت رندم انتخاب کرده و به کاربر می دهد . این IP در هر بار اتصال به اینترنت تغییر می کند . البته شما می توانید DHCP مودمتان را هم غیر فعال کنید تا با درخواست هر دستگاهی به طور خودکار یک IP در اختیار آن قرار ندهد . در اینصورت برای هربار متصل شدن به اینترنت می بایست IP را به صورت دستی وارد کنید . اما برای افزایش امنیت مودم خود می توانید از یک IP مخصوص به خود استفاده کنید . این IP دیگر تغییر نخواهد کرد و همیشه برای شما خواهد بود .اما با این حال اگر کسی فقط یکبار هم به مودم شما متصل شود می تواند آن IP را بردارد .استفاده از رمز عبورهای ضعیفی مثل abc123 هم نمی توانند کمکی به شما بکنند . بهتر است رمز عبور شما کمتر از حداقل ۸ کارکتر نباشد و می توانید آن را تا ۶۳ کارکتر هم افزایش دهید . اگر شما از رمز گذاری WPA2 با یک کلمه ی عبور بسیار قوی استفاده کنید می توانید نسبتا از امنیت مودم خود محافظت کنید .
 

brutalfast

کاربر
2012-04-19
229
316
مشهد
من هیچوفت فکر نکنم گفته باشم اصلا کاری نمیکنه
ولی این نرم افزار فقط مودم هایی را میزنه که در ضعیف ترین حالت خودشون باشند
این یک فیلم که من بدون هیچ کم و کاستی براتون میزارم تصمیم با دیگران باشه که آیا این نرم افزار اینقدر قوی هست یا نه
شرمنده نشد داخل انجمن قرار بدم
http://s3.picofile.com/file/8191349976/HACK_WIFI_BY_CRYSIS_HACKER_all.rar.html
 

brutalfast

کاربر
2012-04-19
229
316
مشهد
با سلام و درود
دوست عزیز شما به مطلب جالبی اشاره کردید که ویندوز 7 و 8
ولی من همیشه از جدیدترین سیستم عاملها استفاده میکنم شما با بک ترک کار کن میل خودته دوست ندارم تاپیک پر از اسپم بشه
بزارید دلیل تاپیک زدن رو بیان کنم دیروز سوال پرسیده بودن که چطور امن کنن وای فای رو در
این تاپیک که خواستم نحوه هک رو با امن کردن رو نشون بدم
به بحث جالبی اشاره کردید خیلیها که کار با یک نرم افزار رو بلد نبستن فکر میکنن هکرن ی خاطره هم بگم تو محله ما ی پسری بود شاید 7 یا 8 سال پیش پیش کلوپ زده بود ی چیزایی از یولید یاد گرفته بود و همیشه میگفت من امکانات ندارم اگه نه مایکروسافت رو شکست میدادم
همینجا از اقای یوسفی درخواست میکنم اگر کاربران تمایل داشته باشن هک رو به صورت حرفه ای اموزش بدیم


خیلی هم برای خودم متاسفم شدم فکر نمی کنم ادعا کرده باشم هکر هستم یا هک بلدم؟
از شما ممنون که این رو یادآوری کردید خوب یک نرم افزار رایگان قرار داده شده اگر یک متد معرفی می شد چیکار کردید این رو هم بگم فیلمی که قرار دادم از سایت آشیانه هست کسانی که یکم از هک و اینها سررشته داشته باشند یا حتی یکبار هم که شده باشه رفته باشند دنبال هک حتما اسم این سایت را شنیدند

و یک خواهش دوستانی که نرم افزار را دارند تست می کنند یکم تنظیمات مودم خودشان را دستکاری کنند و همچنین بگند همه ی مودم ها را تونستند هک کنند یا نه ؟

فقط یادم رفت بگم من تو پستهای قبلی گفتم WEP باید فعال باشه منظور WPS مودم بود
 
آخرین ویرایش:

farzad_yousefi

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2011-02-01
829
4,580
سراسیاب ملارد(کرج)
با عرض سلام به دو بزرگوار بنده خودم 2 سال متوالي در كلاس هاي اشيانه در سال هاي 90 و 91 شركت كردم و با دانشته هاي مهندس بهروز كماليان خيلي لذت بردم چون انسان بي ادعايي بود و من ازش بسيار اموختم و يك نكته اون موقع بهمون گفت من خيلي لذت بردم اينكه يه بار به ما گفت علم خيلي گسترده هست و هيچ كس 100 درصد بلد نيست يه مثال هم به ما زد اين بود كه يه روز يكي از اقوام فاميل يه گوشي اورد پيش من گفت اين برنامه چيه و در موردش توضيح بده من هم ديدم خداييش اين برنامرو تا به حال نديدم و كار باهاشو اصلا بلد نيستم خيلي رك بهش گفتم من كار با اين نرم افزارو بلد نيستم.......... اينو گفتم كه هممون بدونيم ماها در علم هك و امنيت خيلي كمتر از مهندس كماليان هستيم ولي در فروتني اقاي كماليان واقعا صادق و انسان كاملي هست .... خيلي خوبه كه انسان ها دكمه تشكر رو براي دوستان بزنه اگر چيز مفيدي اموخت
 
بالا