با سلام
در صورت نداشتن پروتکلهای لازم نوشتن و اصلاح یک برنامه دیاگ زمانبر است .
در این حالت کدها با سعی خطا و مقایسه دیاگ ساخته شده با یک دیاگ اصلی و کپی از اطلاعات رد وبدل شده از ECU به دیاگ صورت می گیرد که معمولاً زمان گیر است و برخی از ایرادات و کدهای خطاها ترجمه نمی شود .( در صورت در اختیار داشتن مدارک لازم این زمان به کمتر از یک هفته برای برخی از ECUها کاهش پیدا می کند .)
در ضمن گاهی اوقات دستگاه دیاگ بخوبی کپی می شود و در دستگاه تست بخوبی جواب می دهند ولی بعلت برخی از مشکلات طراحی سخت افزار دیاگ , بر روی خودرو جواب نمی دهد .نمونه این مشکلات در خطوط تولید سایپا و زامیاد و برخی از شرکتهای خودرو سازی اتفاق افتاده است خصوصاً زمانی که تعداد ECUها زیاد می شود و از خط K LIN برای عیب یابی استفاده می شود .
(خصوصاً در ECU های چینی این امر بسیار رایج است (ایربگ +ABS ,......)
در صورت نداشتن پروتکلهای لازم نوشتن و اصلاح یک برنامه دیاگ زمانبر است .
در این حالت کدها با سعی خطا و مقایسه دیاگ ساخته شده با یک دیاگ اصلی و کپی از اطلاعات رد وبدل شده از ECU به دیاگ صورت می گیرد که معمولاً زمان گیر است و برخی از ایرادات و کدهای خطاها ترجمه نمی شود .( در صورت در اختیار داشتن مدارک لازم این زمان به کمتر از یک هفته برای برخی از ECUها کاهش پیدا می کند .)
در ضمن گاهی اوقات دستگاه دیاگ بخوبی کپی می شود و در دستگاه تست بخوبی جواب می دهند ولی بعلت برخی از مشکلات طراحی سخت افزار دیاگ , بر روی خودرو جواب نمی دهد .نمونه این مشکلات در خطوط تولید سایپا و زامیاد و برخی از شرکتهای خودرو سازی اتفاق افتاده است خصوصاً زمانی که تعداد ECUها زیاد می شود و از خط K LIN برای عیب یابی استفاده می شود .
(خصوصاً در ECU های چینی این امر بسیار رایج است (ایربگ +ABS ,......)
آخرین ویرایش: