Behnamdaliri
کاربر
- 2018-12-26
- 51
- 60
- 34
سلام موتور های الکتریکی به خصوص القایی که هیچ قسمت عریانی در داخل خود ندارند و با سیم لاکی سیم پیچی شده اند چرا اگه یه ذره آب بره توشون میسوزن
سلام موتور های الکتریکی به خصوص القایی که هیچ قسمت عریانی در داخل خود ندارند و با سیم لاکی سیم پیچی شده اند چرا اگه یه ذره آب بره توشون میسوزن
سلام موتور های الکتریکی به خصوص القایی که هیچ قسمت عریانی در داخل خود ندارند و با سیم لاکی سیم پیچی شده اند چرا اگه یه ذره آب بره توشون میسوزن
درودسلام موتور های الکتریکی به خصوص القایی که هیچ قسمت عریانی در داخل خود ندارند و با سیم لاکی سیم پیچی شده اند چرا اگه یه ذره آب بره توشون میسوزن
دوست عزیزم آب خودش رسانا میباشد و باعث تولید اتصال و جرقه ریز و جریان کشی و در نهایت حرارت و سوختگی میگردد
درسته که سیمهای الکتروموتورها لاکی و محافظ میباشند
ولی این لاک در مقابل آب بی تاثیر میباشد
ضمن اینکه آب از کوچکترین روزنه ها نیز نفوذ میکنه و کافیست فقط دو بخش از اتصالات وارد آب گردند و فاجعه ببار بیاورند
حال همه و همه اینها یک طرف
( داخل پرانتز )
آیا به نظر خودت امکان داره در حین پیچیدن اون همه سیم مسی به دست همکاران محترم سیم پیچ
بخش های ناچیزی از لاک سیمها زخمی بشود یا خیر؟
در حبن حمل و نقل سیم ها چطور؟
به هر حال جاهایی از لاک خواه ناخواه زخمی خواهند شد
امیدوارم به پاسخ رسیده باشید
سلام ممنون از پاسختون بله به خوبی متوجه شدم فقط یک سوال با توجه به مطالبی که گفتید اگر در آخر سیم پیچی موتور لاک بیشتر از حد معمول رو سیم پیچی بریزیم مانع سوختن موتور میشه؟ آیا ماده ای داریم برای این کار؟
سلام ممنون از پاسختون بله به خوبی متوجه شدم فقط یک سوال با توجه به مطالبی که گفتید اگر در آخر سیم پیچی موتور لاک بیشتر از حد معمول رو سیم پیچی بریزیم مانع سوختن موتور میشه؟ آیا ماده ای داریم برای این کار؟
سلام موتور های الکتریکی به خصوص القایی که هیچ قسمت عریانی در داخل خود ندارند و با سیم لاکی سیم پیچی شده اند چرا اگه یه ذره آب بره توشون میسوزن
درود بر استاد عزیزم جناب امیر سجاد همچنین استاد بزرگوار جناب بهرامی خواه فرمایش شما کاملا صحیح میباشد خصوصا فرمایش استاد بهرامی که فرمودند ولتاژ کاری بالا علی الخصوص مثال بسیار جالبی که زدند و خیلی مورد توجهم قرار گرفت دینام ماشین بود بله دینام ماشین حین شستشو کاملا با آب درگیر میشود و نمیسوزه در نتیجه میتوان نتیجه گیری کرد بیشترین عامل سوختن سیم پیچ هنگام خیس شدن ولتاژ بالا میباشد و احتمالا همان سیم پیچ در ولتاژ پایین مشکلی براش به وجود نخواهد آمد گرچه آب و رطوبت کلا قاتل لوازم برقی و سیم پیچی میباشد در نهایت توان باید پرهیز و دوری نمودسلام . در الکترو موتورهای فضای خالی در حدود میلیمتری بین استاتور و روتور وجود دارد . اگر اب ما بین اینها قرار بگیرد اتصال کوتاه شده . روتور قفل میکند و باعث کشیدن جریان میشه و سوختن الکترو موتور.به نظر من
سلام بی نهایت تاکید میکنم بی نهایت ممنون و متشکرم از پاسخ خوب و کاملی که به بنده دادید. امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشیدبا توجه به آزمایش و خطا و تجربه های که شرکت های سازنده الکتروموتور و ژنراتور انجام دادن و ما شاهد تولید و عرضه محصولات متنوع آنها در بازار هستیم ! شما می تونید از تکنیک های زیر بهره بگیرید
الف - سیم پمپ شناور :که با روکش مخصوص ضد آب جهت مصرف در موتورهای شناور و کفکش استفاده می شود.عایق سیم دارای مشخصات ویژه بوده و ساختار روکش نیز به گونه ای است که امکان خم شدن مناسب جذب آب کم ،مقاومت عایقی و پایداری بالا را جهت افزایش طول عمر مفید کابل فراهم می کند.
مشاهده فایلپیوست 170843
ب- قرار دادن ( پر کردن) پوسته الکتروموتور در روغن : بعضی از الکتروموتور در روغن غوطه ور بوده که بهتر خنک می شود و هم جلوی ورود آب و رطوبت را می گیرد
حالا بماند مشکلات آب بندی شفت ها و بلبرینگ ها و ...
شاید این سوالو بپرسید که من سازنده الکتروموتور نیستم ، تعمیرکارم و دنبال راهکار می گردم؟
مشاهده فایلپیوست 170844
ولی خوب جواب نهایی اینکه بالاخره هر طوری هستش باید جلوی ورود آب و رطوبت را به داخل دستگاههای برقی بگیرید . روطوبت باعث اکسیداسیون قطعات فلزی داخل وسیله برقی می شود و بهمین دلیله اکثر شرکت ها از پودر سیلیکون برای جذب رطوبت استفاده می کنند
و در پایان یه نوع لاک هستش بنام شالاک ، که پس از لاک کردن، باید اونو خشکش کرد و در کوره گذاشت تا بپزد! یه سیم پیچی برات درمیاد که برای سیم پیچی های بعدی باید پوسته را له و لوردش کنی !!! نمونه ش سیم پیچ آرمیچهرهای دریل و فرز و جارو برقیه
موفق باشید