آی پی امداد
abtahi

همکاران واقعا نیاز به اجرت کار داریم

daniyal18

کاربر vip
کاربر
2022-11-26
429
252
29
Yazd
با سلام خدمت همکاران گرامی
دوستان بنده به شخصه تو منطقی ام که تعمیرات برد روتابلوهه
ولی از سشوار گرفته تا تعویض سوکت شارژ و جای usbاسپیکر های کوچیک و بزرگ
عیب های زمان بر تا کوچیک
مثلا تعویض کلید پاور
ی قیمت برا عیب یابی یا مشاهده اولیه بدید
والا دیگه از بس گشتم سرچ کردم خستگی کلافگیش از کار بیشتر شد
اقا مثال
تعویض کلید سشوار
جای سوکت شارژ یا usb
تعمیر محافظ با حداقل کار
یا ی نرخ تایمی
از این بلاتکلیفی در بیاییم
ی ذره بالا عذاب وجدان
پایین میگیریم پول سیم لحیمم در نمیاد
اساتید محترم
همکارانی که چندین ساله کار میکنن
تجربه ای بیان کنند تا من جوون که تازه وارد کار شدم اونم با چه زحمتایی اموزش دیدن با مطالب اینترنت و ..خدا اجرتون بده
تا مقدوره تو حوزه کاری خودتون هم عنایت کنید واقعا کمک بزرگیه
باتشکر
 

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,228
3,280
32
با سلام پسر خوب!
دیگه با بی ارزش شدن پول و با ارزش شدن خدمات و شکاف طبقاتی این حوزه و این رسته شغلی نرخی جامع و کلی و یکسان ای نمی تونه تعیین بشه چون افراد و همکاران در سطح متفاوتی از شرایط شغلی از هم قرار دارند و اتحادیه نمی تونه همه رو به یک چشم ببینه اگر این کار رو انجام بده خود اتحادیه باید جواب گوی مشتری باشه نه تعمیرکار یک تعمیرکار با تجربه از این نظر مصونه
تمامی موارد تعمیرکاری چند سالی هست تو حوزه ما توافقی شده بنده برای تعمیر سوکت شارژ این مبلغ رو میگیریم شاید کسی باتجربه تر از بنده باشه بیشتر بگیره شاید کسی کم تجربه تر از بنده باشه کمتر مبلغ میگیره سطوح کاری هر تعمیرکار یکسان نیست و نمی تونه باشه این موضوع مهم رو اتحادیه خوب میدونه و ریش و قیچی دست تعمیرکاره با توجه به میزان سطح دانش و تجربه و اطمینان کاری مشخص و تعیین میشه و رقم میخوره
سپاس
 
آخرین ویرایش:

daniyal18

کاربر vip
کاربر
2022-11-26
429
252
29
Yazd
همه اینا که گفتی صلواتی کن دادا بری بهشت من به فکر آخرتتم ،😁😁
پسر خوب اینجا سوالات تخصصی بگو اینارو برو از صنف شهرستان خودت بپرس
درود اگه صنف داشت یا بهتر بگم پاسخگو بود که خیلی خوب بود دغ دغه ای نمیموند که پنج پنج تا مثلا سشوار ی ارایشگاهو یهو نگیم صد تومن یا ب العکس بگیم دوتومن به هرحال ممنون
 

electronium

VIP+ افتخاری
کاربر
2020-07-30
1,228
3,280
32
مشتری تازه وارد میاد از بنده می پرسه: گیرنده دیجیتال هم تعمیر میکنی؟
میگم : بله
میپرسم مشکلش چیه؟
میگه : روشن نمیشه
میگم : از کعی اینطوری شده ؟ و دستگاه چند سال عمر کرده؟
میگه از دیشب و دستگاه واسه 6 سال پیشه
حالا مشتری میپرسه: چقدر هزینه داره؟ به نظرت چرا میپرسه و چرا باید بپرسه
چون قیمت نو دستگاه رو تقریبی میدونه ولی قیمت و ارزش خدمات رو نمیدونه قیمت دیجیتال معمولا از 700 شروع میشه تا 2 تومن بسته نوع و امکانات و شرایط دستگاه
حالا مشتری منتظره بهش قیمت بگی
میگی : قیمت فلان
بعد میگه درست شه آیا ارزش داره؟ اینجاست که همه چی به شما بستگی داره که خدمات رو چطور ارائه بٍدی شما با کاری که انجام دادی و انجام ندادی قیمت رو تعیین میشه ...
اگر هزینه نصف قیمت نو باشه منطقی هست که یک دستگاه نو بخره چون نمیدونه دقیقاً خروجی کار چی تحویل خواهد گرفت
اگر به شرطی که سطح کاری بالا باشی و 1/3 قیمت نو دستگاه در نظر بگیری منطقی به نظر میاد ولی ضمانت و پشتیبانی حسابش جداگانه حساب میشه
اگر خیلی کم بگی مثل : 50 تومن پیش خودش میگه 50 تومن لابد دستگاه هم هیچی ش نبوده ولی باز 50 تومن ازم گرفته
کار برای مشتری تو حوزه کاری ما واژه تعادل حرف اول میزنه در صورتی که به سطح انتظاری مشتری و سطح کاری بالا رسیده باشی واگرنه هم از طرف خانواده و مشتری و جامعه ترد میشی
اگر کارت خوب باشه میشی عزیز و مهندس جان
اگر کارت خوب نباشه میشی آقای فلانی با لحن خشن و رسمی مشتری ناراضی و تاحدی عصبانی ...
ارزش و قیمت دست شماست این شغل خیلی مهمیه تمام روابط و ضوابط در نزدیکترین شخص به تعمیرکار حتی از خوانوادش تحت شعاع هست یعنی امیدوارم برای همکاری تعمیرات تلویزیون انجام میده پیش نیاد تلویزیون خونش رو موقع تعمیرات و تعویض بک لایت پنل بشکنه اگه خوانواده طرف بفمهن تا موقعی که جبران نکنه سرکوفت میزنن و اثر و تیزیش چند برابر از مشتری آشنا و غریبه س برای بنده این مورد اتفاق نیافتده ولی تو موارد خیلی جزیی مثلا تعمیرات لامپ واکنش ها گفتاری یا بیشتر غیرگفتاری با سکوت یا با زبان بدن مشهود بود
تعمیرکار: تا زمانی تعمیرکار نشد یک شخص تنهاست
 
آخرین ویرایش:

dds1

کاربر vip
کاربر
2018-01-21
415
503
اراک
باسلام
موضوع تکراری ولی خوبی مطرح شده
ببین در تعیین اجرت پارامترهای مختلفی دخیل هستند.
مشتری گذری یا وفادار؟
قیمت خود برد در بازار
وقتی که برای تعمیر میگذاری
توان مشتری
دریافت اجرت فقط باز و بست وسیله
و ...
مثلا تعویض سوکت اسپیکر چینی که خود اسپیکر نهایت ۱۵۰ تومن باشه با تعویض سوکت اسپیکر jbl یا سونی و ... مشخصه فرق می‌کنه.

من خودم سعی می‌کنم با جمیع پارامترهای فوق طوری اجرت را محاسبه کنم که هم تعمیرم توجیه اقتصادی داشته باشه برای مشتری و هم خودمم یه سودی کرده باشم.

و اینکه اگر هزینه تعمیر از خود دستگاه بالاتر باشه که اصلا قبول نمی کنم.
مثل دستگاه های شارژی چینی با باتری سیلد اسید ۴ ولت کوچک که ارزش تعمیر نداره و به خواست مشتری لیتیومی می‌کنم.

در کل نمیشه اجرت یکسانی برای موارد یاد شده توسط شما داد.

موفق باشی
 

mohammadhadi

مدیر تالار
مدیر تالار
2008-03-31
3,176
11,538
با سلام خدمت همکاران گرامی
دوستان بنده به شخصه تو منطقی ام که تعمیرات برد روتابلوهه
ولی از سشوار گرفته تا تعویض سوکت شارژ و جای usbاسپیکر های کوچیک و بزرگ
عیب های زمان بر تا کوچیک
مثلا تعویض کلید پاور
ی قیمت برا عیب یابی یا مشاهده اولیه بدید
والا دیگه از بس گشتم سرچ کردم خستگی کلافگیش از کار بیشتر شد
اقا مثال
تعویض کلید سشوار
جای سوکت شارژ یا usb
تعمیر محافظ با حداقل کار
یا ی نرخ تایمی
از این بلاتکلیفی در بیاییم
ی ذره بالا عذاب وجدان
پایین میگیریم پول سیم لحیمم در نمیاد
اساتید محترم
همکارانی که چندین ساله کار میکنن
تجربه ای بیان کنند تا من جوون که تازه وارد کار شدم اونم با چه زحمتایی اموزش دیدن با مطالب اینترنت و ..خدا اجرتون بده
تا مقدوره تو حوزه کاری خودتون هم عنایت کنید واقعا کمک بزرگیه
باتشکر
سلام
تا الان به خاطر این که شناخته شوید مفت یا ارزان کار کرده اید که اشکالی نداره
دستمزد سالانه و روزانه را حداقل برابر کارمند در نظر بگیرید. با ساعت کاری روزانه 8 ساعت و در نظر گرفتن تعطیلات. مابقی اضافه کاری حساب میشه . بیمه را هم حساب کنیدو .... می بینید که خیلی هم کم می گیرید

دستمزد روزانه را تقسیم بر تعداد کار دریافتی کنید .نسبت سختی و آسانی کار و متوسط نرخ منطقه را هم درنظر بگیرید
 

جمشيدا

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2009-03-13
4,204
19,616
تهران - ساوه
درود
این نکته را از من داشته باشید

****
ابتدا دستگاه باید باز بشه و بعد از بررسی ....
به هیچ عنوان در همان لحظه قیمت به مشتری ندید
بگوئید بعدا طی تماس تلفنی اطلاع میدم
چون به شخصه خودم در همان زمان قیمت نمیدم
***
در ضمن شمای تعمیرکار باید قیمت بروز دستگاههای الکترونیکی را داشته باشید و بر حسب درصد مزدتان را محاسبه و دریافت کنید
 

م ر پارس

VIP PLUS
VIP PLUS
vip
کاربر
2015-08-15
349
369
کوهبنان کرمان
درود
این نکته را از من داشته باشید

****
ابتدا دستگاه باید باز بشه و بعد از بررسی ....
به هیچ عنوان در همان لحظه قیمت به مشتری ندید
بگوئید بعدا طی تماس تلفنی اطلاع میدم
چون به شخصه خودم در همان زمان قیمت نمیدم
***
در ضمن شمای تعمیرکار باید قیمت بروز دستگاههای الکترونیکی را داشته باشید و بر حسب درصد مزدتان را محاسبه و دریافت کنید
درود دقیقا کاری که منم میکنم بارهاشده مشتری پیییله شده که مثلا این گیرنده دیجیتال چقدر هزینش میشه. میگم باید بررسی بشه که چیا توش سوخته. بررسی که کردم یک قیمت حدودی میدم اونم صددرصدی نیست چون تعمیرات پله ای هست ممکنه من یک قطعه سوخته رو عوض کنم بعدش ببینم یک قطعه دیگه باعثش بوده تازه ریسک سوختن قطعه تعویضی خودمم هست که اون ضرر متوجه خودمه. به اوناییم که زیاد اصرار میکنن وسیلشونو قبول نمیکنم میگم ببرید جایی که قبل از باز کردن قیمت بدن بهتون. بابت دستمزد هم قیمت وسیله ی نوشو درنظر میگیرم. اما بارها شده برای یه مشتری اشنا اندازه یک تلویزیون وقت گذاشتم تا مثلا اسپیکر 200 تومنی ش تعمیر بشه چون شهرای کوچک یه عیب بزرگش اینه که توقع دارن حالا که مشتری هستن هرچی اوردن تعمیر کنی. برای اینکه بعدها وسیله ی بزرگشونو میبرن پیش کسیکه وسیله کوچکشونو تعمیرکرده. تازه من اینجا که هستم بجز خودم فقط یک تعمیرکار قدیمی تر هست که مغازه داره. خیلیام هستن توی خونه باز میکنن و بلطف کلیپهای اینستاگرامی فقط میگن هرچی خراب میشه از خازنشه
اما واقعا سوالم از کسانی که میرن توی اینستا قلق های کاری که ممکنه خودشونم کلی خرج و هزینه دادن تا یاد بگیرنو راحت میگن (وسیلت خراب شد نبر بده فلان تومن ازت بگیرن بازش کن این خازنی که باد کرده رو بخر 2تومن خودت عوضش کن) متاسفانه کار ما خیلی کارخراب کنم داره. توی محل ما یه مثالی هست میگن رون وگردن روی همه. یعنی نمیشه همیشه چیزای خوب رو به یکی داد بدها رو به یه بدبخت. حالا توی کار ما فقط کارای پر دردسر و اعصاب خورد کن و نیاز به سوال ومشورت امثال اینجاها فقط مال ماست کارایی مثل تعویض سوکت یا همون خازن شده کار یکی که میوه فروشه ولی کلیپای اینستایی زیاد دیده 😊
 

daniyal18

کاربر vip
کاربر
2022-11-26
429
252
29
Yazd
مشتری تازه وارد میاد از بنده می پرسه: گیرنده دیجیتال هم تعمیر میکنی؟
میگم : بله
میپرسم مشکلش چیه؟
میگه : روشن نمیشه
میگم : از کعی اینطوری شده ؟ و دستگاه چند سال عمر کرده؟
میگه از دیشب و دستگاه واسه 6 سال پیشه
حالا مشتری میپرسه: چقدر هزینه داره؟ به نظرت چرا میپرسه و چرا باید بپرسه
چون قیمت نو دستگاه رو تقریبی میدونه ولی قیمت و ارزش خدمات رو نمیدونه قیمت دیجیتال معمولا از 700 شروع میشه تا 2 تومن بسته نوع و امکانات و شرایط دستگاه
حالا مشتری منتظره بهش قیمت بگی
میگی : قیمت فلان
بعد میگه درست شه آیا ارزش داره؟ اینجاست که همه چی به شما بستگی داره که خدمات رو چطور ارائه بٍدی شما با کاری که انجام دادی و انجام ندادی قیمت رو تعیین میشه ...
اگر هزینه نصف قیمت نو باشه منطقی هست که یک دستگاه نو بخره چون نمیدونه دقیقاً خروجی کار چی تحویل خواهد گرفت
اگر به شرطی که سطح کاری بالا باشی و 1/3 قیمت نو دستگاه در نظر بگیری منطقی به نظر میاد ولی ضمانت و پشتیبانی حسابش جداگانه حساب میشه
اگر خیلی کم بگی مثل : 50 تومن پیش خودش میگه 50 تومن لابد دستگاه هم هیچی ش نبوده ولی باز 50 تومن ازم گرفته
کار برای مشتری تو حوزه کاری ما واژه تعادل حرف اول میزنه در صورتی که به سطح انتظاری مشتری و سطح کاری بالا رسیده باشی واگرنه هم از طرف خانواده و مشتری و جامعه ترد میشی
اگر کارت خوب باشه میشی عزیز و مهندس جان
اگر کارت خوب نباشه میشی آقای فلانی با لحن خشن و رسمی مشتری ناراضی و تاحدی عصبانی ...
ارزش و قیمت دست شماست این شغل خیلی مهمیه تمام روابط و ضوابط در نزدیکترین شخص به تعمیرکار حتی از خوانوادش تحت شعاع هست یعنی امیدوارم برای همکاری تعمیرات تلویزیون انجام میده پیش نیاد تلویزیون خونش رو موقع تعمیرات و تعویض بک لایت پنل بشکنه اگه خوانواده طرف بفمهن تا موقعی که جبران نکنه سرکوفت میزنن و اثر و تیزیش چند برابر از مشتری آشنا و غریبه س برای بنده این مورد اتفاق نیافتده ولی تو موارد خیلی جزیی مثلا تعمیرات لامپ واکنش ها گفتاری یا بیشتر غیرگفتاری با سکوت یا با زبان بدن مشهود بود
تعمیرکار: تا زمانی تعمیرکار نشد یک شخص تنهاس
سلام درود ممنونم بابت پاسخ قشنگ و قابل فهمتون
 
بالا