درود
با تشکر از شما و وقتی که میگذارید
خدمتتون عرض کنم که مقاومت 1 اهمی 5 وات رو با هر دو مقاومت 560 اهم موازی کردم. نتیجه خیلی بهتر شد. افت ولتاژ خیلی کم شد و حتی لامپ خودرو رو اینبار روشن کرد. تا قبل از این ترانزیستور های قابلمه ای اصلا گرم هم نمیشدن اما توی این تست نسبتا داغ شدن. اما وقتی حدود سه آمپر از مدار جریان کشیدم خازن C3 باد کرد و شروع به دود کردن که کمی قبل از ترکیدن مدار رو خاموش کردم. خازن C9 هم یه نمه باد کردگی محسوس داره که به نظر اونم در تایم بیشتر خواهد ترکید.
این نکته هایی که فرمودید انجام بدم و نتیجه اش.
و نکته دیگه ای که خواستم بگم اینه که با اینکه ولوم مختص به جریان بسته بود اما با افزایش ولتاژ جریان هم در ماژول افزایش پیدا میکرد. آیا این طبیعیه؟ آیا از مولتی ترن باید استفاده کنم یا ولوم های دسته ای که یک دور هستند کفایت میکنه؟
سپاس
یا حق gol
فراموش کردم بگم که فقط در حد تست کوچک از مدار استفاده کنی نه داعم که خازن ها باد کنند!
این تست ها فعلا برای بیدا کردن عیب هست و نباید زیاد از مدار استفاده کرد که موجب خسازت بشه
به جای سیم R24 از مقاومت 0.5 اهم 5 و یا 10 وات استفاده کن.
ظرفیت و ولتاژ خازن C3 چقدر هست؟ بعیده و نباید باد میکرد...ولتاژ ۲ سر خازن C3 را اعلام کنید.
خازن C9 را به ولتاژ 100 ولت ظرفیت 100 میکرو تغییر بدهید.
مقاومت R15 , R16 را به مقاومت 5 تا 10 اهم ۵ وات تغییر بدهید
ولتاژ بایه 3 ای سی رگلاتور LM337 را اعلام کنید
P3 برای کنترل جریان هست درسته؟
ولتاژ بیس ترانزیستور T5 را با تغییر ولوم P3 اعلام کنید.
آیا از مولتی ترن باید استفاده کنم یا ولوم های دسته ای که یک دور هستند کفایت میکنه؟
به جای بتانسیومتر از ولوم استفاده کن و مولتی ترن از دقت بالایی برخوردار هست اما نه برای اینجا !
بله اینگونه از مدارات کنترل جریان زیاد دقیقی ندارند و توقع بیشتر از این نیست.و نکته دیگه ای که خواستم بگم اینه که با اینکه ولوم مختص به جریان بسته بود اما با افزایش ولتاژ جریان هم در ماژول افزایش پیدا میکرد. آیا این طبیعیه؟
اقدامات بالا را انجام بدهید و نتیجه را اعلام کنید.