آی پی امداد
abtahi

مشکل قطع شدن نت متصل به دستگاه DVR

sina-sarhadi

کاربر
2012-02-03
14
9
۱- غیر از مودم سوئیچ مجزا سر راه دارید و یا اینکه مودم شما هاب سوئیچ هم هست؟
۲- نکته‌ی مهمی که وجود داره اینه که وقتی نت شما قطع میشه؛ آیا به محض اینکه کابل DVR رو از مودم و یا شبکه قطع می‌کنید؛ نت وصل میشه و یا باید کار خاصی انجام بدید تا دوباره نت وصل بشه؟ مثلا مودم رو ریستارت کنید.
سلام
1 هیچ چیز سر راه مودم و دستگاه نیست .
2. نه کابل رو که میکشم نت هنوز قطع هست تا مودم رو ریستارت کنم. ولی تا اینکه کابل رو وصل میکنم تا ده دقیقه حدودا هنوز وصل هست بعد میره تو حالت قطع شدن.

اصلا چنین خرابی ای میتونه از dvr یا مودم باشه ؟ یا خوده نت از isp ایراد داره یا یه باگی داره که اینطوری شده
 

infoshinfo

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2010-02-07
946
1,637
اصلا چنین خرابی ای میتونه از dvr یا مودم باشه ؟ یا خوده نت از isp ایراد داره یا یه باگی داره که اینطوری شده

سلام
به نظر میرسه برای اینکه عیب نر‌م‌افزاری و سخت‌افزاری رو تفکیک کنید؛ اگر امکانش باشه همه‌ی پورتها رو غیر از DVR از مودم جدا کنید و فقط DVR و مودم تو شبکه باشه. اگر بعد از گذشت زمان معقول و منطقی نت مودم قطع نشد؛ یکی از دستگاه‌های دیگر رو به پورت مودم وصل و تامل کنید تا زمان لازم سپری بشه؛ و به همین صورت ادامه بدید تا اگر بحث نرم‌افزاری هست؛ مشخص بشه.
اگر نیاز به شبکه برای مابقی سیستم‌ها هم دارید؛ بصورت موقت می‌تونید از مودم دومی که تهیه کردید به عنوان سوئیچ مجزا برای مابقی سیستم‌ها استفاده کنید (و البته بدون اینترنت).

تو این تست سعی بفرمایید DVR و یا سیستم‌های دیگه رو به پورتهای مختلف مودم هم وصل ‌کنید تا اگر احیانا یکی از پورتهای مودم مشکل داره و باعث چنین ایرادی میشه؛ متوجه بشید.

ضمنا ۳ نکته رو هم مشخص بفرمایید بد نیست.
۱- پهنای باندی که DVR اشغال میکنه چقدر هست.
۲- وقتی همه‌ی پورتها مودم استفاده میشه پهنای باند استفاده شده چقدر هست.
۳- مدل مودم رو هم مشخص بفرمایید.
 

sina-sarhadi

کاربر
2012-02-03
14
9
سلام
به نظر میرسه برای اینکه عیب نر‌م‌افزاری و سخت‌افزاری رو تفکیک کنید؛ اگر امکانش باشه همه‌ی پورتها رو غیر از DVR از مودم جدا کنید و فقط DVR و مودم تو شبکه باشه. اگر بعد از گذشت زمان معقول و منطقی نت مودم قطع نشد؛ یکی از دستگاه‌های دیگر رو به پورت مودم وصل و تامل کنید تا زمان لازم سپری بشه؛ و به همین صورت ادامه بدید تا اگر بحث نرم‌افزاری هست؛ مشخص بشه.
اگر نیاز به شبکه برای مابقی سیستم‌ها هم دارید؛ بصورت موقت می‌تونید از مودم دومی که تهیه کردید به عنوان سوئیچ مجزا برای مابقی سیستم‌ها استفاده کنید (و البته بدون اینترنت).

تو این تست سعی بفرمایید DVR و یا سیستم‌های دیگه رو به پورتهای مختلف مودم هم وصل ‌کنید تا اگر احیانا یکی از پورتهای مودم مشکل داره و باعث چنین ایرادی میشه؛ متوجه بشید.

ضمنا ۳ نکته رو هم مشخص بفرمایید بد نیست.
۱- پهنای باندی که DVR اشغال میکنه چقدر هست.
۲- وقتی همه‌ی پورتها مودم استفاده میشه پهنای باند استفاده شده چقدر هست.
۳- مدل مودم رو هم مشخص بفرمایید.
سلام ممنونم از توجه شما
البته باید بگم از اون روزی که این پست رو ایجاد کردم (و dvr رو به پورت 2 لن وصل کردم که البته نمیدونم اصلا ازین باشه یا نه) دیگه این ایراد ظاهر نشده ولی به سوال هاتون جواب میدم

پهنای باندی که من موقع مشاهده دوربین ها در حداکثر ترین حالت خودش دریافت میکنم 30 مگابیت در ثانیه هست و
و در صفحه ی قبل نوع مودم ها نوشتم :
TP-Link w8951 v5 ده سال کار کرده خازن هاشم ورم کرده بود همشون رو تعویض کردم
TP-Link w8961 v4 یک ماهه خریدم
هردو پورت لن 100 مگابیتی دارن
و پورت لن dvr هم 100 مگابیت هالف داپلکس هست
متاسفانه یدونه سیستم دارم و امکان تست اینکه در آن واحد همه ی پورت های مودم استفاده میشه و کل پهنای باند پورتای مودم افت میکنه یا نه رو ندارم.
ولی توی همین چند روز فهمیدم مودم نویی که خریدم وای فایش پهنای باند خیلی کمتری نسبت به مودم قدیمی تر میده به صورتی که همون 30 مگابیت dvr رو با وایفایش دریافت میکنم هر ده دقیقه یا 15 دقیقه این میزان به صفر میرسه و دوباره میره بالا معمولا برای حل این مشکل پهنای باند وای فای رو روی 40 مگاهرتز تنظیم میکنم که لینک ارتباطی 150 مگابیت باقی بمونه ولی روی این مودم افاقه نمیکنه.
آداپتور های دو مودم رو هم جابه جا کردم ولی این ایراد جدید از خوده مودمه. با مودم قدیمی تر این یکی ایراد وجود نداره
 

infoshinfo

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip
2010-02-07
946
1,637
سلام ممنونم از توجه شما
البته باید بگم از اون روزی که این پست رو ایجاد کردم (و dvr رو به پورت 2 لن وصل کردم که البته نمیدونم اصلا ازین باشه یا نه) دیگه این ایراد ظاهر نشده ولی به سوال هاتون جواب میدم

پهنای باندی که من موقع مشاهده دوربین ها در حداکثر ترین حالت خودش دریافت میکنم 30 مگابیت در ثانیه هست و
و در صفحه ی قبل نوع مودم ها نوشتم :
TP-Link w8951 v5 ده سال کار کرده خازن هاشم ورم کرده بود همشون رو تعویض کردم
TP-Link w8961 v4 یک ماهه خریدم
هردو پورت لن 100 مگابیتی دارن
و پورت لن dvr هم 100 مگابیت هالف داپلکس هست
متاسفانه یدونه سیستم دارم و امکان تست اینکه در آن واحد همه ی پورت های مودم استفاده میشه و کل پهنای باند پورتای مودم افت میکنه یا نه رو ندارم.
ولی توی همین چند روز فهمیدم مودم نویی که خریدم وای فایش پهنای باند خیلی کمتری نسبت به مودم قدیمی تر میده به صورتی که همون 30 مگابیت dvr رو با وایفایش دریافت میکنم هر ده دقیقه یا 15 دقیقه این میزان به صفر میرسه و دوباره میره بالا معمولا برای حل این مشکل پهنای باند وای فای رو روی 40 مگاهرتز تنظیم میکنم که لینک ارتباطی 150 مگابیت باقی بمونه ولی روی این مودم افاقه نمیکنه.
آداپتور های دو مودم رو هم جابه جا کردم ولی این ایراد جدید از خوده مودمه. با مودم قدیمی تر این یکی ایراد وجود نداره

خدا رو شکر
امیدوارم دیگه به مشکل نخورید.
از اینکه با وجود رفع مشکل، پاسخ سوال‌ها رو داد ممنونم.
 
بالا