آی پی امداد
abtahi

مشکل در پایین بودن ولتاژ در تغذیه 12 ولتی 10 آمپر با ترانزیستور 13009

reza_476

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-10-19
4,007
45,301
ایران
باسلام

حبیب جان برای آزمایش خازن اگر مولتی متر آنالوگ یا عقربه ای داشته باشی با آنهم به سلامت خازن میتوانیم پی ببری تاپیکهای من را نگاه کنی چندین بار توضیح دادم حتی با ولتاژ هم میتوانی تست کنی به دوسر خازن ولتاژ حدود ولتاژ کار خودش با رعایت مثبت و منفی آن بدی اگر شارژ کرد سالم است
خازنها را از جایی که میخری بگو خازن مرغوب بده
یک فطعه بنام VR برنگ آبی یا زرد و .. مشاهده شده بصورت موازی در مدار بسته میشود بنام واریستور یا مقاومت حساس به ولتاژ که اگر وجود داشته باشده همزمان با سوختن فیوز آنهم میسوزد چک کن
 

reza_476

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-10-19
4,007
45,301
ایران
باسلام
بعد از عمل لحیم کاری لازم است چک کنی که در بعضی جاها اتصال کوتاه نباشد و در نهایت با تینر 10000 فوری فیبر را بشور
بیشتر کم آوردن ولتاژ معمولا از نشتی خازنهای الکترولیتی و یا اهمی شدن مقاومتهای صافی خروجی است
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,418
گنبد کاووس
دیودهای شاتکی هم چک کن شرتی نداشته باشه تا بعد بگم

درود
شاتکیها هم سالمند پاییه های وسط هر دو دیود از یه جهت به 2 پاییه کناری راه میدن

دوستان یعنی تغذیه دیگه نمیتونه 12 ولت تولید کنه؟
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,418
گنبد کاووس
باسلام
بعد از عمل لحیم کاری لازم است چک کنی که در بعضی جاها اتصال کوتاه نباشد و در نهایت با تینر 10000 فوری فیبر را بشور
بیشتر کم آوردن ولتاژ معمولا از نشتی خازنهای الکترولیتی و یا اهمی شدن مقاومتهای صافی خروجی است
سلام
از نظر اتصال کوتاه با دقت تمام وهمچنین با ذره بین و در آخر با بازر اهم متر کاملا چک کردم

خازن هم همونطور که عرض کردم پستهای شما رو مطالعه کردم . خازنهای بزرگ و 4 خازن صافی رو با یه سری خازن سالم مربوط به یه پاور سالم دیگه هم چک کردم که فرقی نکرد
ولی خازن نو خیر (چشم این کارو هم انجام میدم)

VR رو هم تعویض و اطلاع رسانی میکنم
تشکر
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,418
گنبد کاووس
باسلام
بعد از عمل لحیم کاری لازم است چک کنی که در بعضی جاها اتصال کوتاه نباشد و در نهایت با تینر 10000 فوری فیبر را بشور
بیشتر کم آوردن ولتاژ معمولا از نشتی خازنهای الکترولیتی و یا اهمی شدن مقاومتهای صافی خروجی است

سلام
مقاومت
VR یا همون واریستور تو مدار وجود نداره
یدونه
NTC داره که تست و تعویض کردم ولی سالم بود
آقا رضا دو قطعه یی که با فلش زرد علامت گذاشتم( رو مدار با علامت C خازن چاپ شده )هم احتمال خرابی داره ؟
44.jpg
 

HOSE IN

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2011-10-28
1,494
8,655
KARAJ
سلام******
 
آخرین ویرایش:

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,418
گنبد کاووس
پایین بودن ولتاژ در تغذیه 12 ولتی 10 آمپر با ترانزیستور 13009 وآیسی TL949

با درود و سلام

کارهای پیشنهاد شده از سمت دوستان رو مو به مو انجام دادم ولی نتیجه ای حاصل نشد ..........

ضمنا بنا به فرمایش" خازنهای صافی رو مجدد با نوع مرغوب تعویض کردم (تمامی خازنای الکترولیتی ریز و درشت )ولی باز هم تغییری حاصل نشد البته این بار با دقت بیشتر برسی کردم زمان روشنایی لامپ از چاپر صدای جیر جیر ریزی شنیده میشه

با وجود ظعیف بودن نور لامپ هنگام اتصال کوتاه جرقه قابل توجهی ایجاد میشه البته صدای چاپر هم بیشتر میشه

تشکر از دوستانی که راهنمایی کردن
 
آخرین ویرایش:

reza_476

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-10-19
4,007
45,301
ایران
باسلام

طبق عکس که برنگ قرمز علامت گذاشتم شماره یک ترانس چاپر که صد درصد همانطوریکه از شکل مشخص است سوخته دارای هسته فریت و یک قرقره سیم پیچ هست اول شماره سیم را بعد جهت سیم پیچی و سپس تعداد دور اولیه و ثانویه را همانطوری که پیچیده علامتگذاری و به کدام پایه لحیم شده را همگی یادداشت میکنی سپس سیم نو تهیه کرده و میپیچی سر سیمها را با سوهان یا تیغ میتراشی و مقدار روغن لحیم و خود لحیم میزنی و یکبار دیگر کارهایی که کردی با یادداشتهایت چک میکنی سپس نصب مینمایی

ترانس صافی شماره دو هم پایه هایش دو به دو باید راه بدهد چک میکنی


نگفتی که ولتاژها را تا کجا داری

IMG_۲۰.jpg
 
آخرین ویرایش:

reza_476

کاربران vip(افتخاری)
vip افتخاری
کاربر
2009-10-19
4,007
45,301
ایران
ضمنا خازنهای زرد رنگ را بعید میدانم که خراب باشند بازهم میتوانی چک کنی
 

habbib

VIP+ افتخاری
کاربر +vip پلاس
vip افتخاری
کاربر
2014-08-02
1,718
10,418
گنبد کاووس
باسلام

طبق عکس که برنگ قرمز علامت گذاشتم شماره یک ترانس چاپر که صد درصد همانطوریکه از شکل مشخص است سوخته دارای هسته فریت و یک قرقره سیم پیچ هست اول شماره سیم را بعد جهت سیم پیچی و سپس تعداد دور اولیه و ثانویه را همانطوری که پیچیده علامتگذاری و به کدام پایه لحیم شده را همگی یادداشت میکنی سپس سیم نو تهیه کرده و میپیچی سر سیمها را با سوهان یا تیغ میتراشی و مقدار روغن لحیم و خود لحیم میزنی و یکبار دیگر کارهایی که کردی با یادداشتهایت چک میکنی سپس نصب مینمایی

ترانس صافی شماره دو هم پایه هایش دو به دو باید راه بدهد چک میکنی


نگفتی که ولتاژها را تا کجا داری

مشاهده فایل‌پیوست 101259
سلام
حاج رضا تشکر از لطفت
داخل تصویر ارسالی همه موارد رو توضیح دادم ولی جهت تکمیل عرایضم
1 - ترانس صافی شماره 2 که علامت گذاری کردید " طبق تصویر ارسالی بنده دو به دو به همدیگه راه میدن

ترانس چاپر کلا 14 پایه داره هفت پایه سمت خازن بزرگ 220 و 7 پایه دیگه سمت دیودهای شاتکی
2 پاییه ای که با دایره قرمز علامت گذاری کردم فقط به همدیگه راه میدن

پایه های دیگه هم که با دایره مشکی نشان دادم همگی به هم راه میدن (به دایره قرمز راه نمیدن)

نگفتی که ولتاژها را تا کجا داری
دقیق متوجه منظور نشدم
ولی در کلیت عرض میکنم ولت متر ولتاژ 12 رو نشون میده ولی عملا 3 یا 4 ولت بیشتر در خروجی ندارم

حاج رضا قبلا یه بار با کمک استاد غزال یه چاپر رو باز کردم و پیچیدم الان هم در صورت سوختن چاپر صلاح دیدید اطاعت میشه از عهدش بر میام
جسارتا" تا فراموش نکردم ( اون قسمت کاغذ چسب روی چاپر رو خودم از روی کنجکاوی کندم )


60137831456444130905.jpg
 
بالا